Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Jakie auto terenowe i dlaczego Patrol??

Moderatorzy: bonzo, azorek

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Jakie auto terenowe i dlaczego Patrol??

Post autor: bombel » 2010-02-07, 16:45

Wiem wiem. Jest o Patrolach sporo napisane, jest temat chce kupić Patrola itd., ale nie miałem gdzie tego napisać, bo brak działu terenowe. Otóż poszukuje auta terenowego (lub pseudoterenowego) do lasu.

Mówiąc otwarcie auto dla myśliwego.

Proszę Was o pomoc w znalezieniu czegoś co będę mógł określić super cena w stosunku do jakości.

Moje wymagania:

- najlepiej pickup, bo można wrzucić kilka snopków siana, zwierze i nie zapieprzyć wnętrza
- silnik diesla co najmniej 150 KM
- sprawny w terenie (np dzisiaj jeździliśmy na 2 Hiluxy i żaden nie miał blokady dyferencjałów, czego na śniegu brakowało)
- w miarę bezawaryjny

Przy okazji może mi ktoś po ludzku rozszyfrować te wszystkie 2L, 4H, 4L itd. i kiedy je stosować?? Mogłaby być dobra lektura dla innych poszukujących auta

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-02-07, 17:20

kup sobie patrola :) ostatnie prawdziwe terenowe auto :)

a jak chcesz po taniosci ...to uaz z jakims mocnym dieslem ...moze nie wygodny ale poradzi sobie w lesie ... kiedys wozilem mysliwych jak swoimi frontierami i innymi wynalazkami nie mogli dojechac do lasu bo bylo za duzo sniegu ...

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-02-07, 17:59

bombel pisze:najlepiej pickup, bo można wrzucić kilka snopków siana, zwierze i nie zapieprzyć wnętrza
jak pickup to nie patrol nie ma takiej opcji chyba ze jakies wynalazki
bombel pisze:silnik diesla co najmniej 150 KM
też ciężko
bombel pisze:sprawny w terenie (np dzisiaj jeździliśmy na 2 Hiluxy i żaden nie miał blokady dyferencjałów, czego na śniegu brakowało)
dostępne
wiekszość patroli ma blokadę 100% tylnego mostu chociaż trafiają sie z lsd
bombel pisze:Przy okazji może mi ktoś po ludzku rozszyfrować te wszystkie 2L, 4H, 4L itd. i kiedy je stosować??

niema 2L jest 2H czyli napęd na tylną os
4H napęd na cztery do jazdy po śliskim i lekkim terenie
4L napęd na cztery ale przez reduktor do jazdy w cięzkim terenie mozna używac z blokada mostu
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-02-07, 19:53

bonzo pisze:jak pickup to nie patrol nie ma takiej opcji chyba ze jakies wynalazki
No właśnie chodzi mi tez o inne propozycje. A jak z Nissanem PICKUP-em?

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-02-07, 20:36

bombel pisze:No właśnie chodzi mi tez o inne propozycje. A jak z Nissanem PICKUP-em?
inne gorsze zawieszenie jeśli chodzi o komfort :mrgreen: raczej na pewno brak pełnej blokady
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2010-02-08, 10:18

bombel pisze:A jak z Nissanem PICKUP-em?
Słabe silniki, powyżej 150 KM to tylko Navara.

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-02-08, 11:00

Albo frontier 8-) ma 269 KM w standardzie... Widziałem gdzieś na necie jak jakaś firma przerabiała to auto pod myśliwego. Na gaz i spalanie 18-20 litrów średnie jak się nie drapiesz, jak spokojnie na trasie to i 15 spali i mniej. I to LPG. :evil:

Awatar użytkownika
jaca V6
fanatyk nissana
Posty: 1519
Rejestracja: 2009-12-01, 18:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jaca V6 » 2010-02-09, 17:30

bombel pisze:Mówiąc otwarcie auto dla myśliwego.
Bierz mojego :D skladasz fotele z tyłu i masz gdzie dinozaura połozyc :D
bombel pisze:silnik diesla co najmniej 150 KM
Po czym wnosisz ?
Moje 130 w zupełności Ci wystarczy :D
Z Klubem Nissana od 2004 roku - ( NKP - NZ )

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2010-02-09, 18:00

Niestety w temacie terenowek jestem zielony ale... ostatnio mialem przyjemnosc przejechac sie z kumplem jego Isuzu Trooperem. Dokladnie nie wiem jak powinno zachowywac sie wzorowe auto terenowe w terenia ale jazda Trooperem i tak mi sie podobala :) Kumpel wspominal, ze auto sprawuje sie bezproblemowo i wiekszych klopotow z nim nie bylo. Z takich szczegolow to pamietam, ze naped 4x4 zalacza sie przez przekrecenie takich pierdolnikow w przednich piastach. Pod maska diesel chyba 2.5 (albo cos podobnego) a w srodku typowy japoniec... kwadratowo i kanciascie :) Wiec moze taki Trooper? Pewnie i tak za chwile koledzy podadza kilka arguentow potwierdzajacych wyzszosc Patrola nad Isuzu :D

pzdr
rz

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-02-09, 18:28

rz pisze:Pewnie i tak za chwile koledzy podadza kilka arguentow potwierdzajacych wyzszosc Patrola nad Isuzu :D
patrz mój podpis :D
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2010-02-09, 18:46

bonzo pisze:
rz pisze:Pewnie i tak za chwile koledzy podadza kilka arguentow potwierdzajacych wyzszosc Patrola nad Isuzu :D
patrz mój podpis :D
No ja niestety tak dlugiego stazu w NKP nie posiadam ;)

Awatar użytkownika
jaca V6
fanatyk nissana
Posty: 1519
Rejestracja: 2009-12-01, 18:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jaca V6 » 2010-02-09, 18:50

rz pisze:No ja niestety tak dlugiego stazu w NKP nie posiadam
bardziej chodziło o to :D
SuperPatrolSuper
:D
Popieram :D
Z Klubem Nissana od 2004 roku - ( NKP - NZ )

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-02-09, 20:12

jaca V6 pisze:
rz pisze:No ja niestety tak dlugiego stazu w NKP nie posiadam
bardziej chodziło o to :D
SuperPatrolSuper
:D
Popieram :D
właśnie
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-02-15, 15:34

Pytania kolejne.

1. Silnik 2,8 czy 3,0??

2. I ile pali w jeździe nie terenowej :)

3. Co z wynalazkami typu: Łada NIVA, Suzuki Samurai, Vitara, i inne?

Awatar użytkownika
jaca V6
fanatyk nissana
Posty: 1519
Rejestracja: 2009-12-01, 18:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jaca V6 » 2010-02-15, 15:43

1. 2.8

2. .........

3. nie da sie porównać łady, suzuki do patrola bo różnica jest duża, ale jako auta w teren to sie nadają, tyle że nie w taki teren jak patrol :)
Z Klubem Nissana od 2004 roku - ( NKP - NZ )

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-02-15, 16:24

Spalanie licz średnio 15 litrów :-D to się nie zdziwisz, a miło zaskoczysz jak mniej spali...

http://www.expedycja.pl/?section=19&gall=266&a=0

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-02-15, 16:52

Ojciec miał kiedyś Suzuki Vitara ("Sidekick") 1.6 16V lub 1.8 16V, nie pamiętam dokładnie jaki silnik ale na pewno 16V i był wystarczająco mocny. Prawdopodobnie była to wersja amerykańska bo była to wersja z automatyczną skrzynią biegów a licznik był wyskalowany w milach (ale miał też km/h) i obrotomierz.
No ale ja osobiście wspominam te autko bardzo dobrze, było to moje pierwsze spotkanie z automatem.
- Jak już wspomniałem silnik był benzynowy ale jego moc wystarczała do normalnej jazdy i jazdy w terenie.
- buda zamontowana na ramie, jak seryjna terenówka
- Wnętrze proste, funkcjonalne i w miarę wygodne, sama deska rozdzielcza kwadratowa ale mi, jako auto "prawie" terenowe podobało się.
- deska rozdzielcza wyświetlała wszystko co potrzebne, jakie są włączone napędy itp itd.
- Automatyczna skrzynia biegów........umieszczona tak normalnie, P-N-R-D-2-L ,plus pod całą gałką "shift" czyli zmiana na półbiegi.
- włączanie napędu przez małą wajchę, do wyboru 2H-4H-4L
- i teraz o ile dobrze pamiętam na pozycji skrzyni biegów "L" z włączonym "shiftem" i napędem 4L była zapięta blokada mostów (nie wiem dokładnie ale kiedyś na 4H i shifcie z błota- śniegu i i gliny nie chciał się wygrzebać a po przełączeniu na to co wyżej pisałem poszedł jak burza).
- spalanie hm.....jakoś ojciec był zadowolony
- coś ciekawego to był jeden fajny przełącznik (oczywiście oryginalnie montowany) który mi się bardzo podobał.....a mianowicie pod konsolą nawiewów był przełącznik Power On/Off.......po włączeniu na desce wyświetlało się POWER i auto zajebiście się zbierało, różnica była bardzo odczuwalna, tylko zapewne spalanie było dużo większe.

No ale to było baaardzo dawno i nie miałem jeszcze prawka, więc jeździłem sobie po dróżkach, polach i innych błotach, ale po normalnej drodze nie. Ale i tak prędkości były czasami "normalne" 90km/h i więcej. Ja wspominam baaardzo dobrze te auto :)
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2010-02-24, 18:15

po bieszczadach śmigałem Mitsubishi L200- nawet na nieterenowych oponach dawał sobie radę z błotem, rzekami, podjazdami. Na asfalcie spokojnie 120-140 szedł. Coś mniej więcej takiego: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11337551
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

Awatar użytkownika
OFF-ROADER
wiem o czym pisze
Posty: 44
Rejestracja: 2009-12-09, 23:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: OFF-ROADER » 2010-03-27, 22:36

http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/show ... geNumber=1

... i będziesz nim jeździł do końca świata :-)
Nie bądź łosiem wsadź V osiem ... 8-)

szczureczek
wiem o czym pisze
Posty: 73
Rejestracja: 2009-12-09, 14:39
Lokalizacja: Łódź , Toruń
Kontakt:

Post autor: szczureczek » 2010-03-29, 10:49

Albo jeden dzień dłużej 8-)

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2010-03-29, 11:26

przynajmniej do momentu aż spłacisz za niego kredyt :-)
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

ODPOWIEDZ

Wróć do „Patrol”