Patrol GU4 2006r świeci non stop kontrolka oleju
Patrol GU4 2006r świeci non stop kontrolka oleju
Witam. Potrzebuje pomocy, patrol z 2006 roku 3.0 160 KM po odpaleniu świeci cały czas kontrolka oleju, odczepiłem wtyczki od czujników i dalej świeci Podpiąłem na krótko czujniki (do masy) i to samo. Co jest? Czy to instalacja?
Ostatnio zmieniony 2015-01-05, 21:49 przez pawel426, łącznie zmieniany 1 raz.
Raczej podstawowe pytanie: poziom oleju jest ok?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pawel426, czujnik jest normalnie zwarty. Tak więc szukaj uszkodzenia gdzieś w instalacji. Co to oleju to wylej go i zmień na normalny olej.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Pawel426, porządny półsyntetyk albo pełny syntetyk. Firm masz od groma Gulf, Millers, Comma, Pertonas, XADO, Eneos, Midland, Eni (Agip), Liqui Moly, Fuchs, Ravenol, Repsol, Royal Purple, Amsoil, Shell
Bombel, kolega napisał wcześniej, że jak odpiął wtyczkę od czujnika to nadal jest to samo.
Z uwagi, że sterowanie kontrolki jest masą, tak więc ja bym szukał przyczyny gdzieś w instalacji lub w samych zegarach.
Bombel, kolega napisał wcześniej, że jak odpiął wtyczkę od czujnika to nadal jest to samo.
Z uwagi, że sterowanie kontrolki jest masą, tak więc ja bym szukał przyczyny gdzieś w instalacji lub w samych zegarach.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Pawel426, ja na Twoim miejscu zrobiłbym takie coś - wytargał zegary i wyjął żarówkę od kontrolki ciśnienia oleju. Następnie miernik w rękę i sprawdzasz czy jest przejście między przewodem,który idzie do czujnika a masą - jeśli jest wszystko OK to nie powinno być żadnego przejścia. Jeśli jest, to odłączamy kostki od zegarów i patrzymy ponownie. Jeśli przejście jest nadal to gmeramy w instalacji, jeśli nie ma to winowajcą najprawdopodobniej są zegary
Na której wtyczce masz to 12VDC?
Na której wtyczce masz to 12VDC?
Ostatnio zmieniony 2015-01-05, 22:18 przez janusz, łącznie zmieniany 1 raz.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Bombel, jeśli jest sterowanie masą to nie, bo obwód nie jest zamknięty - dołączony do masy. Chyba, że Parchoł ma jakieś inne rozwiązanie.
Zaraz gdzieś wynajdę schemat to zobaczę.
Zaraz gdzieś wynajdę schemat to zobaczę.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Pawel426, ty mi mów, a ja będę wiedział........ W Parchole jeszcze nie grzebałem Kolory wtyczek chociaż podaj, to może mi się coś uprości.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Patrząc na ten obrazek to gdzie się znajdują te czujniki, o których napisałeś?
http://nissan4u.com/parts/patrol_gr/el_ ... tration_2/
http://nissan4u.com/parts/patrol_gr/el_ ... tration_2/
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Dobra to odłącz czujnik, który jest oznaczony jako F
Poniżej schemat tego jak jest podłączona kontrolka na zegarach. Jeśli nie ma ciśnienia oleju, to czujnik jest zwarty i prąd płynie od akumulatora przez żarówkę do czujnika, który zamyka obwód do masy. Na czujniku jest 0VDC. Jeśli pojawi się ciśnienie oleju to spowoduje ono to, że czujnik zostanie rozwary - nie będzie połączenia z masą - na przewodzie dochodzącym do czujnika będzie potencjał równy napięciu na akumulatorze. Przewód dochodzący do czujnika ma kolor zółto-niebieski.
Poniżej schemat tego jak jest podłączona kontrolka na zegarach. Jeśli nie ma ciśnienia oleju, to czujnik jest zwarty i prąd płynie od akumulatora przez żarówkę do czujnika, który zamyka obwód do masy. Na czujniku jest 0VDC. Jeśli pojawi się ciśnienie oleju to spowoduje ono to, że czujnik zostanie rozwary - nie będzie połączenia z masą - na przewodzie dochodzącym do czujnika będzie potencjał równy napięciu na akumulatorze. Przewód dochodzący do czujnika ma kolor zółto-niebieski.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
tylko że podłączałem wtyczke bezpośrednio do masy i kontrolka cały czas świeci ,a jak wypne to też świeci
Janusz dzięki za pomoc i zainteresowanie
Janusz dzięki za pomoc i zainteresowanie
Ostatnio zmieniony 2015-01-06, 11:51 przez pawel426, łącznie zmieniany 1 raz.
Pawel426, spróbuj na początek odłączyć czujnik oznaczony jako F i zobacz co się stanie. Jak kontrolka zgaśnie to znaczy, że masz właśnie ten czujnik ubity.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
No to chyba problem rozwiązany
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Pawel426, nie. Czujnik C jest dobry. Czujnik F masz walnięty, bo on jest od niskiego ciśnienia w układzie - czyli na przykład jak padła Ci pompa oleju.
Zawsze możesz sprawdzić to miernikiem na tester przejść. Na wyłączonym silniku czujnik F jest zwarty do masy, na odpalonym jest rozwarty. Jeśli na włączonym silniku jest zwarty dalej do masy to prawdopodobnie jest ubity.
Zawsze możesz sprawdzić to miernikiem na tester przejść. Na wyłączonym silniku czujnik F jest zwarty do masy, na odpalonym jest rozwarty. Jeśli na włączonym silniku jest zwarty dalej do masy to prawdopodobnie jest ubity.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Pawel426, jeśli na F po odpaleniu zanika masa to znaczy, że czujnik jest sprawny.
Napisz mi jeszcze jakie kolory przewodów dochodzą do wtyczek, o których napisałeś oraz ile pinów mają te wtyczki.
Napisz mi jeszcze jakie kolory przewodów dochodzą do wtyczek, o których napisałeś oraz ile pinów mają te wtyczki.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
jeszcze raz dzięki , trzeba iść lulu , najlepiej kupie oba czujniki i wtedy będzie pewne
[ Dodano: 2015-01-05, 23:25 ]
czarne wtyczki i kable , tylko jeden pin
[ Dodano: 2015-01-05, 23:28 ]
cytat "Pawel426, jeśli na F po odpaleniu zanika masa to znaczy, że czujnik jest sprawny. "
też tak myśle , a na C jest cały czas masa (11 V ) , tylko czemu po wypięciu dalej świeci ?
[ Dodano: 2015-01-05, 23:25 ]
czarne wtyczki i kable , tylko jeden pin
[ Dodano: 2015-01-05, 23:28 ]
cytat "Pawel426, jeśli na F po odpaleniu zanika masa to znaczy, że czujnik jest sprawny. "
też tak myśle , a na C jest cały czas masa (11 V ) , tylko czemu po wypięciu dalej świeci ?
Pawel426, jakby była masa to byłby 0VDC Na wtyczce może być 11VDC Właśnie przekopuję manuala i szukam co to za czujnik i do czego.....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
napisze Ci jak to sprawdzam , plus miernika daje do plusa akumulatora a minus miernika do czujnika i jest cały czas ok 11 V , nawet po odpaleniu , jak dotkne bloku silnika to jest prawie 14 V a pin czujnika C 11 V
[ Dodano: 2015-01-05, 23:47 ]
a na wtyczce od czujnika C po włączeniu zapłonu czy odpaleniu pokazuje + , bez zapłonu wtyczka C ma -
[ Dodano: 2015-01-05, 23:47 ]
a na wtyczce od czujnika C po włączeniu zapłonu czy odpaleniu pokazuje + , bez zapłonu wtyczka C ma -
To, źle to robisz, bo mierzy się względem masy - czyli minus aku albo buda.
Jeśli robisz pomiar przejścia - czyt. ciągłość połączenia - to multimetr nie może być zasilany - rozwalisz go. Czujnik, który zwiera jakiś sygnał do masy możesz w ten sposób mierzyć, ale musisz odłączyć przewód, który do niego doprowadza sygnał.
Jeśli robisz pomiar czujnika, który zwiera coś do zasilania, lub na którym może pojawić się napięcie wtedy ustawiamy multimetr na pomiar napięcia. Mierzymy oczywiście względem masy, czyli czarna sonda miernika na budę, blok silnika lub minusową klemę aku.
Jeśli chcesz dokonać pomiaru czujnika ciśnienia oleju, kiedy jest podłączony to robisz to w następujący sposób:
1. Ustawiamy multimetr na pomiar napięcia stałego - VDC;
2. Czarna sonda miernika na minus aku;
3. Czerwona na kostkę, która jest wpinana do czujnika;
4. Jeśli ciśnienie jest niskie - kontrolka się świeci to na woltomierzu powinieneś mieć 0V
5. Jeśli ciśnienie prawidłowe - kontrolka się nie świeci to na woltomierzu powinieneś mieć 12V
Jeśli robisz pomiar przejścia - czyt. ciągłość połączenia - to multimetr nie może być zasilany - rozwalisz go. Czujnik, który zwiera jakiś sygnał do masy możesz w ten sposób mierzyć, ale musisz odłączyć przewód, który do niego doprowadza sygnał.
Jeśli robisz pomiar czujnika, który zwiera coś do zasilania, lub na którym może pojawić się napięcie wtedy ustawiamy multimetr na pomiar napięcia. Mierzymy oczywiście względem masy, czyli czarna sonda miernika na budę, blok silnika lub minusową klemę aku.
Jeśli chcesz dokonać pomiaru czujnika ciśnienia oleju, kiedy jest podłączony to robisz to w następujący sposób:
1. Ustawiamy multimetr na pomiar napięcia stałego - VDC;
2. Czarna sonda miernika na minus aku;
3. Czerwona na kostkę, która jest wpinana do czujnika;
4. Jeśli ciśnienie jest niskie - kontrolka się świeci to na woltomierzu powinieneś mieć 0V
5. Jeśli ciśnienie prawidłowe - kontrolka się nie świeci to na woltomierzu powinieneś mieć 12V
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_