Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Y61] Potrzebna rada

Moderatorzy: bonzo, azorek

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

[Y61] Potrzebna rada

Post autor: vimek999 » 2011-02-27, 14:12

Witam.Kolega ma zamiar kupna Patrola z 2003 roku z 3 litrowym silnikiem lecz sprzęgło jest w stanie agonalnym.Na co zwrócić uwagę aby ne wpaśc na minę?Dzwoniłem dzisiaj do kolegi(mechanik) który powiedział że jeśli sprzęgło tylko się ślizga to można brać w ciemno.Koszt kupna kompletu to około 150 euro.Lecz jeżeli po wcisnięciu pedału sprzęgła dochodzą jakieś hrabotania,stuki i jakieś niepokojące dzwięki to lepiej dać sobie spokój ponieważ może być uszkodzona skrzynia.Prawda to? Na co zwrócić szczególną uwagę przy wymianie sprzęgła w patrolu?Podstawy znam ponieważ sam wymieniałem sprzęgła przy kilku modelach aut lecz nigdy przy terenówce.Może są jakieś ukryte niespodzianki?Czekam z utęsknieniem na jakąkolwiek poradę.Pozdrawiam.
SR20VE + ?

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-02-27, 18:39

Trzy litrowy silnik może stać sie niespodzianką, samo sprzęgło nie jest jakieś nadzwyczajne problemem może sie też okazać kolo dwu masowe :!:
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

Post autor: vimek999 » 2011-02-27, 19:04

Dzwoniłem do Ciebie dzisiaj lecz nie odbierałeś,więc dlatego założyłem temacik.To znaczy że silnik to niezbyt udana konstrukcja?Czyżby 2.8 byłby lepszy?
SR20VE + ?

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-02-27, 19:26

Aaa a ja się dziwiłem co to za numer :mrgreen:
Silniki ZD30 miały wadę fabryczną którą wyeliminowali chyba w 2003 roku
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

Post autor: vimek999 » 2011-02-27, 19:36

Dzięki za niezbędne informację.Kumpel rozważa jeszcze Mitsubishi L200 ale bardziej jest zdecydowany na Patrola ;-) Co do telefonu,pewnie myślałeś że dzwonią z CBA lub z ZUS`u :-> Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam ;-)
SR20VE + ?

Awatar użytkownika
jaca V6
fanatyk nissana
Posty: 1519
Rejestracja: 2009-12-01, 18:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jaca V6 » 2011-03-04, 08:02

vimek999 pisze:To znaczy że silnik to niezbyt udana konstrukcja?
Była akcja serwisowa swego czasu i te silniki 3.0 wymieniali ze względu na wade fabryczna własnie (wybuchały) jeżeli jest wpis w książke serwisową że był wymieniony to spokojnie można brać, 3.0 ma 160 km przy 4 cylindrach a 2.8 130 km przy rzędowej 6 i dźwięk którego sie porownac nie da :) jest piękny :)
Sama wymiana sprzęgła to pikuś ale przeważnie pada koło dwumasowe które sie wymienia razem ze sprzęgłem i tu koszt rośnie do jakiś 6-7 tysięcy (dowiadywałem sie do mojego 2.8)
Niech kolega szuka z silnikiem 4.2 i bedzie miał święty spokój :-P
Z Klubem Nissana od 2004 roku - ( NKP - NZ )

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

Post autor: vimek999 » 2011-03-04, 11:17

jaca V6 pisze:Niech kolega szuka z silnikiem 4.2 i bedzie miał święty spokój
Za duże progi jak na jego chude nogi :-P Z tym silnikiem nikt nie spotkał się w Irlandii więc odpada.Tego 3 ltr. sobie odpuścił ponieważ właścicielem był farmer,a autko było trochę zapuszczone(mały smrodek w środku he he)Bynajmniej on poluje na patrola lecz z silnikiem 2.8,a do ciągnięcia lawety z łodzią motorową powinien starczyć.Dzięki za odpowiedź Jaca V6.
SR20VE + ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Patrol”