Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[NP300] D22 - Maglownica, drgania

Moderatorzy: bonzo, azorek

kubarenegat
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2013-06-17, 09:40
Lokalizacja: Luboń

[NP300] D22 - Maglownica, drgania

Post autor: kubarenegat » 2013-06-17, 09:53

Witam wszystkich

Jeżdżę D22 z 2005 roku już od ponad roku. Od początku mam dwa małe irytujące problemy.

1: Maglownica - mam luz w kierownicy mniej więcej na dwa palce. Autko jedzie prosto ale czasem na odcinku prostym kierownica jest na wprost, a czasem lekko przekręcona w prawo. Ktoś mi podpowiedział, że to może być luz na maglownicy. Zaczałem się rozglądać za takową i widzę, że różnica w cenie jest drastyczna. Dziś sprawdzałem i były 4. Jedna kosztowała 150 zł, a druga 800 zł. Na co mam zwrócić uwgę przy zakupie? Czy luz na maglownicy można sprawdzić, kiedy ona jest niezamontowana????

2: Drgania - Mam nowe opony 225/75/16 A/T. Koła są wyważone, czyste, nie ma na nich błota. Jednak kiedy jadę po równym asfalcie czasem odczuwam drgania ok od 80 km/h do końca, a czasem autko jedzie jak po maśle. Czym może to być spowodowane?
Świeżak jestem, nie znam sie.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2013-06-17, 12:21

kubarenegat pisze:1: Maglownica - mam luz w kierownicy mniej więcej na dwa palce.
Nie przesadzasz trochę jak w patrolu mam przynajmniej na dłoń nie mam na niczym luzów nic nie puka nic nie stuka według mnie tak mam być.
Co do drgań podobnie jak Ci kierownica rąk nie wyrywa to nie ma się czym martwić, przy takiej wielkości kół może to być spowodowane nawet kamyczkiem w bieżniku, zimą jakiś śnieg na feldze.
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2013-07-03, 09:08

Równie dobrze może to być wybity sworzeń, jeśli zaliczasz doły. Wrzuć autko na podnośnik poruszaj trochę kołami i zobacz czy tam nie ma luzów. U mnie przy wy***** łożysku kierownica latała od lewej do prawej :) Gabaryty samochodów inne, ale objawy podobne

kubarenegat
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2013-06-17, 09:40
Lokalizacja: Luboń

Post autor: kubarenegat » 2013-07-03, 15:27

Sprawdzałem i na łożyskach jest delikatny luzik. Będę musiał pomyśleć o ich wymianie przy najbliższym serwisie. Dam znać czy pomogło - dzięki.
Świeżak jestem, nie znam sie.

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2013-07-03, 17:54

posprawdzaj od razu sworznie czy nie wybite, ew silentlock'i wachaczy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pathfinder / Navara”