Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

"Nowy horror" - problem z jazdą

Awatar użytkownika
TM200sx
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2010-04-28, 11:40
Lokalizacja: Mogilno

"Nowy horror" - problem z jazdą

Post autor: TM200sx » 2012-05-27, 14:23

Witam :)
Nissan znowu potrzebuje wsparcia i porady.Tym razem jest problem z jazdą na nagrzanym silniku.Kiedy jest zimny to jest mniej więcej ok, ale i tak słabo wkręca się na obroty.Po dobrym nagrzaniu (10-15 km) samochodem zaczyna szarpać(najpierw czuć spadek mocy jakbym powoli puszczał gaz ale nogę trzymam nieruchomo, później moc spadnie na tyle że samochodem zaczyna szarpać i w ogóle nie ma mocy). redukcja biegów nic nie pomaga bo i tak nie wchodzi na obroty(działa tak do 2-2,4 tys/min) . Wciśnięcie mocniej gazu powoduje jeszcze większe zdławienie silnika, a gdy włączę na luz w czasie jazdy gdy to się dzieje to wolne obroty delikatnie falują(w granicach 700 - 900). A na postoju też się nie wkręca na obroty jak powinien, bo obrotomierz nie idzie płynnie tylko jakby zwalniał co tysiąc obrotów (tak około)(to wygląda jakbym puszczał delikatnie gaz co tysiąc obrotów w pierwszych 4 tysiącach). Myślałem że to przepływomierz, ale po wymianie jest to samo.czyszczenie przepustnicy i przewodów również nic nie dało.Wymieniłem filtr paliwa, powietrza i świece.Ciągle nic dlatego piszę, bo nie mam już pomysłów.
Ktoś wie co jeszcze mogę sprawdzić?
Tylko tylni napęd :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-05-27, 14:31

Może turbo sie skonczyło?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-05-27, 14:58

Na wolnych obrotach przy wysypanym turbo to i tak powinien się wkręcać, tak mi się przynajmniej wydaje. Masz możliwość błędy sprawdzić na kompie ??
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-05-27, 19:01

A ty masz CA18? Może cewki padły?

Awatar użytkownika
TM200sx
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2010-04-28, 11:40
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: TM200sx » 2012-05-27, 21:55

no turbo ledwo pompuje, bo wskaźnik boost ledwo dryga.Po podłączeniu na krótko też(bo myślałem że może tylko wężyk się przerwał).Wię myślicie że to bedzie wina turbo?Ale w przedziale koło 2 tysięcy?Żebym nie mógł ruszyć ze skrzyżowania tylko rowerzysta na lepszym rowerze mnie wyprzedza? :P Tak mam ca18det.
Tylko tylni napęd :)

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-05-27, 22:07

Przy tych obrotach to norma, że turbo dopiero wstaje i jedziesz na podciśnieniu. Zdejmij rurę zturbo i zobacz w jakim stanie wirnik- czy luz jest oraz czy olejem zawalone. Motor prawidłowo pracuje czy gubi zapłony ??
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
TM200sx
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2010-04-28, 11:40
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: TM200sx » 2012-05-28, 14:24

sorry ale to nie jest norma.mam ten samochód 3 lata i wiem jak powinien chodzić.luz na turbo dość duży (większy niż kiedy go kupiłem). W rurze doprowadzającej powietrze do turbo widać slady oleju,a sama turbina pompuje maks 0,1 bara.Wcześciej dochodziło do 0,5.Silnik wariuje.dzisiaj zaczął po 400m szaleć fakt że stał cały czas na słońcu więc był mocno nagrzany.Wyjechałem z pracy, na stację i po ponownym odpaleniu już nie było mocy.
Tylko tylni napęd :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-05-28, 15:19

TM200sx turbo. Proponuje Ci od razu szukać T28 z S14

Awatar użytkownika
sxp22
fanatyk nissana
Posty: 1176
Rejestracja: 2010-04-13, 12:15
Lokalizacja: Mogilno / Francja

Post autor: sxp22 » 2012-05-30, 19:29

No Tomek widzę że w końcu nadszedł czas na wymianę turbo. Może kilka koników się przy okazji doda do stadka...
blabla zapraszam do Grupy kujawsko-pomorskiej !!
Obrazek

milosz
wiem o czym pisze
Posty: 58
Rejestracja: 2012-03-29, 22:44
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: milosz » 2012-05-31, 11:00

Ja bym sprawdził jeszcze przepływke i sonde..

Awatar użytkownika
lawina
aktywny forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2009-12-09, 00:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lawina » 2012-05-31, 18:46

turbo??? crazy??? jakby turbo padlo to by sie nie ksztusil, tylko poprostu jechal slabiej, bo by slabszy boost osiagal... Tu ewidentnie jest jakis problem z mieszanka, obstawialbym przeplywke.... albo jakas mega nieszczelnosc... albo pompa paliwa juz lezy i kwiczy... ale raczej przeplywka... najatwiej znajdz kogos w okolicy z 200sx i podmien i zobaczysz czy to to...
..:: NISSAN MICRA K10 1.2 ::..
..:: NISSAN 200SX S13 1.8T ::..

Awatar użytkownika
TM200sx
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2010-04-28, 11:40
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: TM200sx » 2012-06-01, 14:50

Przepływomierz zmieniłem i dalej to samo(szarpie jak się nagrzeje)Jak odłączyłem całkiem przepływkę to ledwo mogłem go ruszyć z miejsca(wtedy dopiero szarpał).Chyba wyjmę turbo i wstawię samą muszlę do czasu jak nie znajdę czegos innego.A co do turbo to nie pompuje prawie wcale(boost praktycznie niewidoczny,świst z blowofa ledwo słyszalny).
Tylko tylni napęd :)

Awatar użytkownika
lawina
aktywny forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2009-12-09, 00:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lawina » 2012-06-01, 16:05

a nie masz nigdzie nieszczelnosci? np miedzy turbo i kolektorem, albo kolektorem i glowica? czujnik temperatury (ten od ecu) zmieniales?
..:: NISSAN MICRA K10 1.2 ::..
..:: NISSAN 200SX S13 1.8T ::..

Awatar użytkownika
Sadzak
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2009-12-10, 15:14
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Sadzak » 2012-06-01, 16:31

Nieszczelnośc gdzieś w dolocie lub przepływka( sprawdz czy dobrze kable stykaja i czy nie maja przerwy nigdzie), turbo jak sie konczy to auto dymi. Chyba ze ci wodzik z WG spadł i nie otwiera go.

Awatar użytkownika
lawina
aktywny forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2009-12-09, 00:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lawina » 2012-06-01, 17:15

jakby mu wodzik spadl z WG, to by turbo ladowalo na maksa, a nie mniej ;)

[ Dodano: 2012-06-01, 18:15 ]
chociaz nie... bo wtedy klapka by sie otwierala razem z podmuchem spalin... zwracam honor ;)

[ Dodano: 2012-06-01, 18:19 ]
a pompe paliwa na co wymieniles? walbro? nowy zamiennik? czy moze jakas "w pelni sprawna" uzywka?
..:: NISSAN MICRA K10 1.2 ::..
..:: NISSAN 200SX S13 1.8T ::..

Awatar użytkownika
TM200sx
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2010-04-28, 11:40
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: TM200sx » 2012-06-01, 23:08

pompy paliwa nie wymieniałem tylko filtr paliwa.A pompa paliwa jak podaje paliwo to tak piszczy dość głośno (jakby coś ciężkiego metalowego po blasze ciągnął :P ). Jutro wejde po raz kolejny pod niego i bede szukał dalej.I jeszcze jedno - czy może byc winny wastegate?Bo rdza na nim jest widoczna.A ma ktoś instrukcję jak zdemontować turbo w 200sx?Bo nie wiem czy mi olej nie ucieknie czy coś takiego.
Tylko tylni napęd :)

milosz
wiem o czym pisze
Posty: 58
Rejestracja: 2012-03-29, 22:44
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: milosz » 2012-06-01, 23:19

Coś ty sie tak uparł na to turbo.. Zdaje się że pompa paliwa kończy swój żywot.

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2012-06-01, 23:58

Calkiem mozliwe ze pompa bo jak mi padala to tez nie chcial cos zbytnio sie wkrecac i nie mial mocy. Od wymiany cisza i spokoj. Wiec lepiej ja zobacz.
Obrazek

Awatar użytkownika
TM200sx
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2010-04-28, 11:40
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: TM200sx » 2012-06-03, 11:08

ok.Dzięki za porady :) zobacze tą pompe paliwa i napisze czy cos sie zmieniło :)
Tylko tylni napęd :)

Awatar użytkownika
lawina
aktywny forumowicz
Posty: 181
Rejestracja: 2009-12-09, 00:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lawina » 2012-06-03, 12:35

boszzzz.... zle przeczytalem... myslalem ze ja wymieniles... wymien pompe... moge sie zalozyc o browara ze to jej wina...
..:: NISSAN MICRA K10 1.2 ::..
..:: NISSAN 200SX S13 1.8T ::..

milosz
wiem o czym pisze
Posty: 58
Rejestracja: 2012-03-29, 22:44
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: milosz » 2012-06-03, 19:03

Jeżeli to wina pompy to radze nie jeździć tak za dużo bo AFR pewnie jest ubogi i się szybko silnik skończy.

Awatar użytkownika
Sadzak
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2009-12-10, 15:14
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Sadzak » 2012-06-04, 18:44

Kup sobie wskaznik cis. paliwa i załóż bedziesz widział czy to pompka na wolnych powineś miec w okolicach 3barów cis.
Auto Performance service
Imielin ul. krótka 2
505 185 641
Swapy, naprawy, tuning

Awatar użytkownika
sxp22
fanatyk nissana
Posty: 1176
Rejestracja: 2010-04-13, 12:15
Lokalizacja: Mogilno / Francja

Post autor: sxp22 » 2012-06-04, 19:18

Co do pompy paliwa...
Nie pisałeś jak na gazie chodzi. Tak samo się zachowuje? W takim wypadku to nie pompa... Moim skromnym zdaniem.
blabla zapraszam do Grupy kujawsko-pomorskiej !!
Obrazek

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2012-06-04, 21:23

sxp22, a on ma w ogóle tam gaz?? Bo nic nie pisal o gazie a jak by mial to by napisal chyba ze na gazie jest ok a na benzynie cos nie tak.
Obrazek

Awatar użytkownika
sxp22
fanatyk nissana
Posty: 1176
Rejestracja: 2010-04-13, 12:15
Lokalizacja: Mogilno / Francja

Post autor: sxp22 » 2012-06-04, 21:42

homik123456, no gaz ma na 100% bo jeździłem tą 200setką. Może na gazie jest ok. I dlatego o nim nic nie napisał...
blabla zapraszam do Grupy kujawsko-pomorskiej !!
Obrazek

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2012-06-04, 22:26

No skoro tak to ok. To powinien od razu sie wziasc za pompe jak na gazie by smigal a na Pb nie.
Obrazek

kacpur
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2012-01-04, 21:01
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kacpur » 2012-06-07, 16:37

Kolego miałem dokładnie to samo. Niestety nie wiem co było przyczyną gdyż dałem to do pewnego magika od s13 a dziad nie chciał powiedzieć co to było "tajemnica szefa kuchni" jak to mówił. W każdym razie jakaś bzdura, na pewno nie była pompa bo skasował jakieś grosze. Spójrz na wężyki od podciśnienia z przepustnicy bo kiedyś mi jeden spadł (ucięty zatkany) to też się krztusił.

Awatar użytkownika
TM200sx
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2010-04-28, 11:40
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: TM200sx » 2012-06-07, 22:16

No zapomniałem napisać.Na LPG dokładnie to samo się dzieje.Teraz sesja i egzaminy i nie mam nawet czasu sprawdzić tego problemu...Jak znajde wolne popołudnie to sprawdze wszystkie węzyki.a co do turbo to mogę je na razie wyjąć i zrobić obejście?Bo słyszę jak brzęczy :P i boję sie zeby do silnika nie poszły jakieś opiłki z tego a kasy na razie nie mam no nowe turbo.
Tylko tylni napęd :)

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2012-06-07, 22:21

To juz cos wiecej wiesz przynajmniej, bo jak na tym i na tym tak samo jest to pompa to nie bedzie.Co do turbo to niestety nie powiem bo sie nie znam.
Obrazek

Awatar użytkownika
TM200sx
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2010-04-28, 11:40
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: TM200sx » 2012-06-13, 20:50

a może to wtryski są zawalone?bo teraz przestał mi palić na jeden cylinder i może to ma związek z tymi wcześniejszymi objawami, a sprawdziłem świecę, cewkę, sprężynkę w cewce, kabel i styki.Świeca daje dobrą iskrę po wyciągnięciu.więc może to być przyczyną?

[ Dodano: 2012-07-14, 12:46 ]
Mechanik stwierdził że jest słabe ciśnienie na jednym cylindrze i przez to tak chodzi.Jeszcze przestawił zapłon na oryginalne ustawienie i teraz samochód strzela jak głupi i w ogóle nie można jechać...Stwierdził że naprawiać sie nie opłaci tylko wymienić cały silnik.Co wy o tym myślicie?
Tylko tylni napęd :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serie Z, ZX, SX”