Strona 1 z 2
200sx Inny śilnik
: 2011-09-26, 15:06
autor: Neemzi
Witam
Chciałbym się dowiedzieć czy da rade wrzucić silnik od 300zx 3.0 Twin Turbo do 200sx.
: 2011-09-26, 15:26
autor: scubzik
Neemzi, kolego .. dać się da . nawet od czołgu .. pytanie czy ma to sens ..
Ale generalnie musiałbyś zmieniać dokumentnie wszystko , generalnie wstawianie V-ki w budę po rzędówce to wyzwanie ..
poczytaj
http://zilvia.net/f/chat/25665-300zx-engine-s14.html
: 2011-09-26, 16:07
autor: DiLGT
Do 200sx'u wrzucaja wszystko od V6 z 300zx poprzez V8 od titana, lexusa, bmw po V12 od bejcy; sie zmiescilo ale od V8 trzeba modyfikowac grodz
: 2011-09-26, 18:45
autor: scubzik
DiLGT pisze:Do 200sx'u wrzucaja wszystko od V6 z 300zx poprzez V8 od titana, lexusa, bmw po V12 od bejcy
no tak .. ale ilość przeróbek nawet przy V6 jest i tak spora ... łapy, skrzynia, elektronika, osprzęt ... część rzeczy trza robić "customowo" .. Oczywiście można jak ktoś ma kasę i czas... no i wiedzę .. chyba że oddaje auto do "specjalisty"

: 2011-09-26, 18:54
autor: dylson
VG jest wielki i ciezki ale tez bardzo wytrzymaly, zniesie na pewno wiecej od SR-a.
Auto ma byc do jazdy na codzien czy typowe auto niedzielne?
: 2011-09-26, 20:26
autor: Neemzi
na niedziele i troche do mocniejszej jazdy
Chyba że wiecie jakiś silnik który będzie łatwiej zamontować lub będzie tańszy lecz by seryjnie miał tak z 300km
: 2011-09-27, 08:01
autor: scubzik
Neemzi, "eserkę" wykręcisz na 300kucy

: 2011-09-27, 17:09
autor: DiLGT
Jesli masz S14 albo S14a to podkrec SRa jesli masz S13 mozesz wstawic RB25det ktory ma 250km albo wstawic Sr20det i podkrecic
: 2011-09-27, 17:51
autor: Neemzi
tylko na allegro za silnik od S14 RB25 trzeba zabulić około 9k a za VG około 6k
chyba że chodzi o Sr20det to cena około 2k tylko jaki będzie koszt podniesienia do około 300k na początek
: 2011-09-27, 19:03
autor: DiLGT
RB25 jest ze skylina gts, za VG zaplacisz mniej ale napewno bedzie duzo rzeźbienia zeby go wsadzic wiec jesli nie zrobisz tego sam to wyniesie cie to sporo wiecej niz 6k zl. SR20DET za 2 tys zl nie kupisz chyba ze uszkodzony, za sam silnik musisz liczyc 4-5tys dotego podniesienie mocy do 300 km to jakies 10tys (zalezy w jakich cench kupisz graty do niego). Najlepiej wejdz na nissantech.pl i poczytaj sobie bo to temat rzeka.
Ps. odnosnie wkladania sr20det do S13 to pasuje niemal bez problemowo jak CA18det
: 2011-09-27, 19:45
autor: Neemzi
Jestem świadomy że z VG będzie dużo zabawy ale nie przeszkadza mi to zbytnio, mam warsztat a z czasem mi się nie spieszy bo mam inne auto do jazdy.
: 2011-09-28, 06:55
autor: dylson
Jesli masz warsztat to na pewno masz swiadomosc, ze kupno uzywanego SR-A, VG czy RB to duza loteria. Jesli celujesz w 300km to najlepsza opcja bedzie SR.
Komplet Swapa SR to ok 6tys
: 2011-09-28, 14:19
autor: Zell
VG z turbo do S13 nie chodzi, koniec i kropka. Wielu próbowało i im to nie wyszło. VG30DE i DETT to silnik który został obudowany w karoserię Z32 i jedynie w nim jakoś pasuje (choć żeby jakąkolwiek większą robotę zrobić to trzeba silnik wyjmować). Jeśli chcesz kiedykolwiek wyjechać samochodem na drogę idź w SR'a, RB, JZ, LS, 13B, BMW 4.0 czy co tam sobie lubisz, ale odpuść sobie VG bo jest to najgorszy możliwy wybór.
: 2011-09-28, 21:30
autor: Neemzi
a co myślicie o silniku od Supry (3.0 Turbo) lub Bmw (4.4 v8)
: 2011-09-28, 21:39
autor: scubzik
Neemzi, wiesz wszystko zalezy od tego co chcesz uzyskac. Generalnie i tak musisz wybebeszyc auto z calej elektryki silnikowej. Szukaj generalnie wsrod najbardziej zywotnych silnikow bo wkladajac przypadkowe serce do auta narazasz sie na repete z robota. SR jest chyba najbezpieczniejsza opcja i najmniej pracochlonna.Zostaje tu jedynie kombinacja z turbina lub kompresorem i dlubanie a nie przerobka polowy auta od strony mechanicznej i elektrycznej
: 2011-09-28, 22:03
autor: Neemzi
Tylko mi bardziej chodzi o koszt. Silknik SR jest dość drogi lecz najmniej roboty w porównaniu do silnika od SUPRY czy BMW(najtańszy), Vg jest pomiędzy.Nie przeszkadza mi to że będzie dużo roboty tylko to by buda S13 wytrzymała inny silnik, czytałem że silnik VG jest za ciężki na tą budę lecz nie wiem czy tak jest. Trochę mi to nie pasuje by w Japońskiej marce było serce Niemca ale to najmniejszy szczegół.
: 2011-09-29, 06:23
autor: bombel
Neemzi jak mówisz, że sam silnik jest drogi to sorry ale nie masz na to kasy. Pamietaj, że dochodzi skrzynia, elektronika, wał itd. Sam silnik to 1/4 kosztów
: 2011-09-29, 06:48
autor: scubzik
Waga silnika to tez moze byc wyzwanie. Ciezki silnik zaburzy rozklad mas i przesunie srodek ciezkosci co odczujesz przy sterownosci. Trzeba bedzie poprawic rozklad mas dociazajac tyl. Jak dociazysz auto to efektywnosc auta w sensoe mocy spadnie. Pomijam juz kwestie hamulcow ktore beda musialy spowolnic ta konstrukcje. Pomijam tez ze potezniejszy silnik wymaga wzmocnien mocowania czyli kolejne kilogramy
: 2011-09-29, 10:18
autor: Neemzi
Wiem ale do silników BMW mam dostęp za cość niską cenę (nie wiem jak jest z podnisieniem mocy przy silniku V8 od BMW). Ale bardziej mnie interesuje inny silnik, jak to już pisałem Japończyć z sercem Niemca.
Jaki byście doradzili silnik żeby początkowo miał to około 300km ale żeby można było go póżniej rozbudować do wiekszej mocy (tak do 7 tys wiem że to nie za dużo).
I jak jest z silnikiem 750 5.0 V12 od BMW można znajść to w Manualu ?
: 2011-09-29, 10:41
autor: smeru
W Polsce już wstawiano silniki BMW do 200SX, ale jest to jedna wielka rzeźba i wychodzi 1000 nieprzewidzianych wydatków. Wsadzić silnik, to jedno, a przenieść to na koła to drugie. Musisz mieć dobrze wyposażony warsztat, wiedzę i jeszcze worek monet.
http://www.fach-tir.pl/index_d.php
http://www.autotuningswiat.pl/artykuly/ ... ap-monster
: 2011-09-29, 10:50
autor: scubzik
smeru, tak ale
Neemzi, napisał :
Neemzi pisze:na niedziele i troche do mocniejszej jazdy
a te potwory są budowane stricte do driftu więc odpada w nich od groma zbędnej "cywilnej" elektryki i dobrodziejstw typu "klima" ...
: 2011-09-29, 13:53
autor: dylson
Neemzi, masz 7tys zl na swap? Jesli tak to jedyna opcja dla ciebie jest sr bo na inny sensowny silnik cie po prostu nie stac. Sory za szczerosc ale taka prawda.
Piszesz ogolnikami typu "silnik od supry", jakiej supry? Liczysz sie z tym, ze mozesz kupic silnik na wykonczeniu i wtedy dojdzie koszt remontu? Kup sobie uszkodzone s14 najlepiej angola i rob przekladke, jak sie uda moze jakiegos rozbitego r33 kupisz.
: 2011-09-29, 14:11
autor: Neemzi
o takiego potwora mi chodzi ale ja chciałbym jeszcze by wytrzymał duże prędkości. Wiecie jakiś silnik w tych granicach co podałem ? a co myślicie o tych od BMW
Mam okazję kupić BMW 540 286km 96r. za 4-5 tyś tylko muszę się dogadać. Silnik Skrzynia jest ok, tylko nie wiem czy opłaca się inwestować w silnik BMW czy da się potem podnieść jego moc ?
: 2011-09-30, 17:05
autor: EnDrIu
Jak masz dojscie do silnikow od BMW to kup e30 i sobie w niej zamontuj. Ogolnie wkladanie v8 imho jest bez sensu. Sama s13 jest dosyc lekka i jak dociazysz ja ciezkim silnikiem nie bedzie sie tak dobrze prowadzic jak przy 4-cylindrowym silniku z turbo.
Mialem s13 z SR`em i wg mnie to najlepszy kompromis (w Japonii s13 wychodzily seryjnie z SRem pod macha). Silnik niemal pasuje plug&play. Jest duzo miejsca a to wazne jak bedziesz w przyszlosci chcial modowac.
: 2011-10-03, 20:33
autor: Sadzak
Jesli masz tylko 7 tys. na swapa to tylko na sr, silnik z bmw kupisz moze tanio ale swap do s13 wyjdzie ponad 7tys. a o rb i jz mozesz zapomniec w ych pieniadzach. Kup sr swap jest prosty 2 dni roboty i na seryjnej turbinie wyciagniesz 280 -290 km co w budzie od s13 wystarcza.
: 2011-10-04, 18:29
autor: BeXa
jest jescze dosć mało popularny silnik japoński V8 1UZ ale to też sie mija z celem. Poszukaj na aukcjach czasem ludzie wystawiają kompletne swapy silnik+skrzyni+kabloteka

. Jak Dla mnie SR sie ładniej przezentuje pod maską S13 niż V8 z BMW

aa noi trzeba by garba na masce zrobić aby ją potem domknąć a to tak na boku
jeśli chodzi o moje zdanie >SR<
: 2011-10-04, 21:10
autor: Limon
Zależy jakie v8, niektore pasuja bez robienia garba...
Co do 7 tys to raczej sobie daruj, zawsze takie swapy wychodzą duzo sporo ponad budżet, niekiedy lepiej kupic 2 samochod np s14 angola i przekładać graty pokolei
Tez warto sie zastawnowic czy masz ładną bude warta inwestycji silnikowych

Pzdr
: 2012-01-13, 04:38
autor: Jacob_300zx
Jezeli nie masz duzego portfela to daruj sobie VQ35DETT dobry wytrzymaly silnik na moc ale tez kupujac taki silnik TT wszystko musisz liczyc 2x nie daj boze ze Ci zacznie turbo brac olej to kaplica.
Tak jak ktos wczesniej napisal wsadz RB25DET wiecej bedziesz mial miejsca i mniej problemow, z VQ nie mial bys gdzie lapy wsadzic... ludzie w stanach pewnie w europie tez smieja sie ze w 300zx Twin Turbo zeby sprawdzic stan oleju trzeba silnik wyciagac

: 2012-01-13, 13:57
autor: primeraP10
Nie jestem zwolennikiem żeby silnik od BMW był w nissanie (ale to moje zdanie) - tym bardziej że są DUŻE i ciężkie. Przeszczepiaj jak wyżej koledzy mówili SR20DET. Pasuje na pewno, jest dobry i mocy też można wyciągnąć tylko kwestia $. A silnik z 300zx i supry przy tym budżecie co piszesz to musiał by stać się cud

: 2012-01-13, 17:08
autor: dylson
Jacob_300zx pisze:VQ35DETT
Co to za twor? Gdzie byl montowany?