Strona 1 z 1

200sx s13 rozne wersje i róznica

: 2011-05-11, 13:28
autor: Zelpin
Chciałem sie dowiedziec czegos na temat róznych wersji 200sx s13. Planuje sobie taki kupic i musze wiedziec jaka wersje wybrac np z jakim silnikiem. Mógł by ktos wypisac tu wszystkie wersje tego samochodu i czym się roznily (np chcialem wiedziec która wersja tego samochodu pali najmniej) :-)

: 2011-05-11, 13:53
autor: johny_fellow
Zelpin poczytaj poniższy temat:
viewtopic.php?p=128217#128217
Zelpin pisze:chcialem wiedziec która wersja tego samochodu pali najmniej
Dziwne kryterium przy wyborze takiego samochodu. One palą tyle ile wlejesz.

: 2011-05-11, 15:09
autor: Wieshaq
johny_fellow pisze:Dziwne kryterium przy wyborze takiego samochodu. One palą tyle ile wlejesz.
Jak jest dobrze podłubany to jeszcze więcej. :evil:

: 2011-05-11, 15:53
autor: Zelpin
johny_fellow pisze:Zelpin poczytaj poniższy temat:
viewtopic.php?p=128217#128217

spoko dzieki za linka.

[ Dodano: 2011-05-11, 16:59 ]
ale i tak w tym temacie nie ma nic o wersjach nissana, jest tylko to ze mozna sie dowiedziec na co zwrucic uwage kupujac i linki do allegro.

: 2011-05-11, 19:19
autor: Wieshaq
"S 13" jest tylko jedna (200sx) wersje wyposażenia i silnikowe chyba 2 ale jest mnóstwo wariacji na temat,
Typu PS 13(240sx), Onevia, nie licząc swapów i innych modyfikacji np.: http://moto.allegro.pl/replika-ferrari- ... 39324.html
Niestety jest tego trochę sporo więc nie pozostaje Ci nic więcej jak zbierać wiedzę szukając np: nissantech.pl

Re: 200sx s13 rozne wersje i róznica

: 2011-05-11, 19:30
autor: komorokoro
Zelpin pisze: Mógł by ktos wypisac tu wszystkie wersje tego samochodu
Raczej nikt nic nowego nie wymyśli poza wozami modowanymi

KLIK

: 2011-05-11, 20:48
autor: bombel
Zelpin pisze:Chciałem sie dowiedziec czegos na temat róznych wersji 200sx s13. Planuje sobie taki kupic i musze wiedziec jaka wersje wybrac np z jakim silnikiem.
Standard to 1,8 CA18DET, ale jak znajdziesz z 2,0 SR20DET, to bierz ten drugi

: 2011-05-12, 04:47
autor: Zelpin
bombel pisze:
Zelpin pisze:Chciałem sie dowiedziec czegos na temat róznych wersji 200sx s13. Planuje sobie taki kupic i musze wiedziec jaka wersje wybrac np z jakim silnikiem.
Standard to 1,8 CA18DET, ale jak znajdziesz z 2,0 SR20DET, to bierz ten drugi


Wlasnie o to mi chodziło czyli sa 2 wersje silnikowe. Myslałem ze jest wiecej róznic. A czy ten z 2,0 CA18DET nie pali przypadkiem wiecej? Moze to dziwne ze patrze na spalanie w takim samochodzie ale przy dzisiejszych cenach paliwa to nie jest mi to obojetne.

[ Dodano: 2011-05-12, 05:52 ]
Wiecie o co mi chodziło znalazlem to na necie i chcialem zebyscie mi wytłumaczyli:

: ,,S13 napędzane były silnikami CA18DE i CA18DET wziętymi z konca produkcji modelu S13.
Model CA18DET dodatkowo wyposażono w intercooler w celu zwiększenia stabilnosci silnika oraz mocy.
W roku 1990 zadebiutowały silniki SR20DE oraz SR20DET, montowane w modelach od 1991 roku, oferujące większą moc, moment obrotowy oraz bardziej wydajną turbosprężarkę niż ta oferowana w poprzednich modelach. W 1998 roku Nissan S13 Silvia został czesciowo wskrzeszony. Firma Kid?s Heart wyprodukowała wersje S13 zwaną ?Sileighty?, który posiadał nadwozie 200SX z przodem od modelu Silvia. Styl ?Sileighty? oryginalnie został stworzony przez japońskich entuzjastow w ich 180SX i jest do tej pory czesto stosowaną modyfikacja.

[ Dodano: 2011-05-12, 05:53 ]
a nie chce mi sie tego przepisywac. Macie linka sami zobaczcie. http://www.fotka.pl/grupa/864848/Tuning_naszym_zyciem/

: 2011-05-12, 07:03
autor: bombel
Zelpin pisze: A czy ten z 2,0 CA18DET nie pali przypadkiem wiecej?
2,0 to SR20DET, a 1,8 CA18DET. W p[olsce seryjnie wystepowały tylko z silnikiem 1,8T. NA rynek amerykański była wersja 2,4 bez turbo KA24DE. W POlsce wszystko z 2,0 to zazwyczaj przeszczepy.

Co do spalania to jak szukasz czegoś oszczędnego to sobie kup diesla. Te samochody spokojnie 20 l/100 km

: 2011-05-12, 07:22
autor: bonzo
Był ostatni 200sx z dieslem :mrgreen:

: 2011-05-12, 07:58
autor: Wieshaq
Nawet był do kupienia na Alle i E-bay'u :mrgreen:

: 2011-05-12, 13:14
autor: Zelpin
a slyszalem o takiej czesci ktura zdaje sie nazywa sie turbo box czy jakos tak i to zmniejsza spalanie i podnosi moc. pozatym to slyszalem ze jak ten samochod jak sie jezdzi na malych obrotach czyli 2tys to spali tylko 10l a jak sie wpakuje ta czesc to podobno spali nawet 8 jak sie go kreci do nie wiecej niz 2 tys.

: 2011-05-12, 13:35
autor: komorokoro
Zelpin pisze:kreci do nie wiecej niz 2 tys.
to chyba jednak jest wam z 200 nie po drodze

: 2011-05-12, 15:40
autor: BaSsGrU
przecierz to nie diesel żeby go kręcić do 2000 obrotów :shock:

3500-4000 to obroty ekonomiczne dla tych silników.

BOX-y o których piszesz to śmieci do podlewania paliwem, ale w dieslach.
Albo fura albo taczka, wybieraj. :-P

: 2011-05-12, 15:44
autor: bombel
Zelpin jeżdżąc JApońskim autem do 2000 obrotów rozwalisz rozrząd itd. POszukaj sobie innego auta

: 2011-05-12, 16:41
autor: BaSsGrU
Nie żeby cię ktoś demotywował, bo 200SX to zeje...ista maszyna z japońską duszą i męskim harakterem 8-)

Jeżeli żeczywiście twoim marzeniem jest ta fura to skup się na poszukiwaniach mało zmęczonej sztuki a spalaniem się nie przejmuj, nigdy nie spali ci więcej niż jej wlejesz :mrgreen:

: 2011-05-20, 12:55
autor: Misiek
Zelpin, miej na uwadze że samo kupno tego samochodu to dopiero początek, żeby utrzymać go w jako-takim stanie np. co 5tys. km trzeba zmieniać olej (na nie byle jaki), gazu do tego nie zamontujesz, chyba że masz drugi silnik w zanadrzu, samochód ma swoje lata i nawet dobrze utrzymany wymagać będzie pewnych napraw. Spalanie 20litrów jest pewnie do osiągnięcia ;-) Jazda do 2tys nie ma sensu- zabjesz silnik jak pisał bombel. Jeżeli zależy Ci na budzie sx'a ze słabszymi osiągami kup wersje z silnikiem 2,4 (bez turbo). Tu nie będzie tanio, nie ma siły :-)

Ponadto widzę, że pewnie dopiero przymierzasz się do zrobienia prawa jazdy, więc jako pierwsze auto sugerował bym coś słabszego...

: 2011-05-20, 13:04
autor: Pawel18PL
Do 2krpm?? Rozrząd tak jak mówi bombel, dodatkowo liche smarowanie silnika przy takich obrotach....aha no i panewki papa...kup na początek coś wymagającego mniej uwagi....

: 2011-05-20, 18:05
autor: dylson
Dlaczego rozrzad ma sie rozwalic?

: 2011-05-20, 20:14
autor: bonzo
Właście dlaczego ?

: 2011-05-20, 21:13
autor: Wieshaq
Przypuszczam że chodzi o hydrauliczny napinacz rozrządu, ale nie wiem czy występuje takowy w silnikach z S13.
Wiem że w K13 występuje szybsze zużycie ślizgu i wyciągnięcie łańcucha rozrządu przy nagminnej jeździe na niskich obrotach
( info od kumpla który handluje częściami silnikowymi na co dzień zresztą jest reklama na dole strony po prawej )

: 2011-05-21, 06:09
autor: bombel
Niskie obroty = duże obciążenie rozrządu, wału, korb i panewek.

Zalecane jest jeżdżenie w okolicach max momentu obrotowego

: 2011-05-21, 07:44
autor: Pawel18PL
Zalecane jest jeżdżenie w okolicach max momentu obrotowego
Co jest z resztą zalecane dla każdego samochodu prawda? EOT

: 2011-05-21, 08:20
autor: dylson
bombel pisze:Zalecane jest jeżdżenie w okolicach max momentu obrotowego
Dobrze wiesz, ze jest to niemozliwe i ani ja ani Ty tak nie jezdzimy a mimo to rozrzady nam sie nie poryzsypywaly. Zeby moja maxima tak jezdzic musialbym trzymac ja zawsze w okolicach min 3000obr, wolnossace sr20 to jeszcze wyzsze obroty. Generalnie zalezy to od charakterystyki silnika skoro w maximie mam 240nm przy ok 1500 obr to po kiego grzyba mam jezdzic powyzej 3000obr?

: 2011-05-21, 10:52
autor: bombel
dylson, ale te 2500 powinieneś utrzymywać. Chodzi o to by biegów nie zmieniać przy 2000 obrotów bo po zmianie spadaja na 1200

: 2011-05-21, 21:16
autor: BaSsGrU
V6 to nie R4 :-o

: 2011-05-22, 19:55
autor: EnDrIu
Ekhm...panowie w s13 jest pasek a nie łańcuch także niskie obroty nie spowodują wyciągnięcie się łańcucha. Faktem jest, że panewki tego nie znoszą najlepiej szczególnie w aucie z turbo, gdy wciska się gaz do oporu a silnik ma niskie obroty.

: 2011-05-23, 18:51
autor: dylson
bombel pisze: Chodzi o to by biegów nie zmieniać przy 2000 obrotów bo po zmianie spadaja na 1200
W zyciu nigdy :-) A watpie zeby primera miala dluzsza skrzynie od maximy.
BaSsGrU pisze:V6 to nie R4
Czyli co r4 trzeba jezdzic na max momencie, v6 juz nie koniecznie a v8? Trzeba poznac charakterystyke silnika i wtedy pisac co i w jakim przedziale obrotow mozna.