Strona 1 z 1

[200SX/S13] Jaka moc zniesie seryjny silnik CA

: 2009-12-07, 15:02
autor: dylson
CA18DET na seryjnym dole wytrzyma ok 300 – 350km z tym, ze 350km to juz niebezpieczna granica :-)

: 2009-12-11, 00:25
autor: DamianoForSpeed
To co podałeś to raczej moc dla silnika sr20det a nie dla ca18det. Dla silnika CA jest to moc max 280km bez zakuwania.

: 2009-12-12, 15:54
autor: EnDrIu
DamianoForSpeed pisze:To co podałeś to raczej moc dla silnika sr20det a nie dla ca18det. Dla silnika CA jest to moc max 280km bez zakuwania.
Prawda.

Z reszta nie ma bezpiecznej granicy...nawet z seryjna moca mozna zrobic krzywde CA/SR

: 2009-12-12, 16:17
autor: dylson
Prawda jest taka, ze w necie znalazlem taka informacje. Jak widac nie mozna wierzyc we wszystko co sie przeczyta :)

: 2009-12-14, 20:29
autor: Coobcio
Najsłabszy punkt w tych silnikach to ich stan...
Genralnie znoszą ok 400Nm a to czy z tego wyjdzie 280 czy 350KM czy nawet więcej to już kwestia dobrania osprzętu.
Powyżej 400Nm jest duża szansa że pękną tłoki - to samo tyczy SR20...

: 2009-12-14, 23:09
autor: Elmer
EnDrIu pisze:DamianoForSpeed napisał/a:
To co podałeś to raczej moc dla silnika sr20det a nie dla ca18det. Dla silnika CA jest to moc max 280km bez zakuwania.

Prawda.

Z reszta nie ma bezpiecznej granicy...nawet z seryjna moca mozna zrobic krzywde CA/SR
hej hej :) no bez przesady :) oczywiście że można zrobić krzywdę i serią ale można szacować pewne granice - oczywiście nie na sztywno ale zawsze.
Moce podane przez Dylsona nie są moim zdaniem podane do SR, do 300 to raczej bezpieczna granica dla CA bez kucia. 350 może na solidnych gratach też.
A do SR można mówić o granicy rzędu 400 raczej a nie 300. Jasne w PL nie spotyka się SR 400KM ale to bym określił jako granicę SR a nie wartości podane przez Dylsona.

: 2010-01-29, 12:00
autor: llabor
Sam mam CA doładowane 1.2bara - co daje okolice 300KM,

najsilniejsze o którym czytałem, jeżdżące dłużej niż jeden wypad na tor, to 382KM
Just a bit of feedback on my NIStune-powered 200SX S13. Had NIStune installed for 2 days (no issues whatsoever), and managed 382.8bhp & 326.2lbft @ the hubs on a DynaPack dynamometer. The run was cut short due to mechanical sympathy. Quick spec: 1030kg, standard 1.8 CA18DET (2 x standard headgasket + over-torqued head), T70 (Garrett T61) @ 1.7 bar, 510cc injectors @ 2.8bar. No knock at all. The AFRs are lean off-boost due to a leaking V-Band. Just like to say a big 'Thank You' to Matt for designing such a wonderful management option. This could well be the highest power from a non-forged CA, trying to find out what else is out there. Having a lot of fun exploring how far I can push the standard engine. With a new (fully forged) build on the way, I'm going to stick with NIStune (obviously) and standard ECU with a twin-MAF set-up.
Z drugiej strony znam CA które poddały się przy 200KM - jak już ktoś wcześniej napisał, te silniki są po prostu stare, do tego mają pewne wady konstrukcyjne ...

: 2010-02-04, 22:04
autor: DarekAMS
Jezdzi już po globie CA które ma 700KM http://www.youtube.com/watch?v=wUA7Gl3B ... re=related , http://www.youtube.com/watch?v=uxd-8v-h ... re=related
I co z tego ze te silniki są stare, mają stare technologie ale wszystko można poprawić :)
Głównie chodzi tylko o smarowanie bo padają panewki seryjne t25 i ewentualnie wycierają się wałki.
A najwięcej to psują średnio inteligentni właściciele którzy zbyt rzadko sprawdzając poziom oleju lub co gorsza zbyt rzadko go wymieniają i w dodatku na jakiś tani szit.

: 2010-02-05, 12:45
autor: Elmer
DarekAMS pisze:Jezdzi już po globie CA które ma 700KM
No tia ale w temacie mowa o serii a nie kuciźnie.

: 2010-02-05, 13:16
autor: dylson
A jak sobie poradzic z zacierajacymi sie panewkami? Smok z sr-a, wieksza miska olejowa, jakas wydajniejsza pompa oleju?

: 2010-02-05, 14:48
autor: Elmer
Dla lepszego smarowania wrzuca się miski większe, miski z grodziami. Zwłaszcza jak się bokuje. Chodzi o to żeby oliwa nie pływała.
No i przede wszystkim warto lać odpowiednie dla silnika i porządne smarowidło

: 2010-02-05, 16:44
autor: racer11
Głównym problemem w układzie smarowania CA18DET jest zbyt mały powrót oleju z głowicy do miski. Niby pomaga zastosowanie restryktora w kanale olejowym doprowadzającym go do głowicy - da górę nie trafia go wtedy za dużo.

Ale jak napisał ktoś wcześniej, największą bolączką tych silników są ich użytkownicy ;-)

: 2010-02-19, 23:24
autor: DarekAMS
racer11 pisze:Głównym problemem w układzie smarowania CA18DET jest zbyt mały powrót oleju z głowicy do miski. Niby pomaga zastosowanie restryktora w kanale olejowym doprowadzającym go do głowicy - da górę nie trafia go wtedy za dużo.

Ale jak napisał ktoś wcześniej, największą bolączką tych silników są ich użytkownicy ;-)
Można tez zrobić dodatkowy powrót oleju z głowicy do miski i chyba tak jest bezpieczniej. Bo zle dobrany restryktor może za bardzo ograniczyć smarowanie w głowicy i np. powycierają się wałki.