[200SX/S13] Jaka moc zniesie seryjny silnik CA
: 2009-12-07, 15:02
CA18DET na seryjnym dole wytrzyma ok 300 – 350km z tym, ze 350km to juz niebezpieczna granica
Klub zrzeszającym miłośników marki nissan. Dzielimy się informacjami na temat nissana, udzielamy porad, organizujemy spoty lokalne jak również zloty ogólnopolskie. Łączny nas wspólna pasja do marki.
https://nissanzone.pl/
Prawda.DamianoForSpeed pisze:To co podałeś to raczej moc dla silnika sr20det a nie dla ca18det. Dla silnika CA jest to moc max 280km bez zakuwania.
hej hej no bez przesady oczywiście że można zrobić krzywdę i serią ale można szacować pewne granice - oczywiście nie na sztywno ale zawsze.EnDrIu pisze:DamianoForSpeed napisał/a:
To co podałeś to raczej moc dla silnika sr20det a nie dla ca18det. Dla silnika CA jest to moc max 280km bez zakuwania.
Prawda.
Z reszta nie ma bezpiecznej granicy...nawet z seryjna moca mozna zrobic krzywde CA/SR
Z drugiej strony znam CA które poddały się przy 200KM - jak już ktoś wcześniej napisał, te silniki są po prostu stare, do tego mają pewne wady konstrukcyjne ...Just a bit of feedback on my NIStune-powered 200SX S13. Had NIStune installed for 2 days (no issues whatsoever), and managed 382.8bhp & 326.2lbft @ the hubs on a DynaPack dynamometer. The run was cut short due to mechanical sympathy. Quick spec: 1030kg, standard 1.8 CA18DET (2 x standard headgasket + over-torqued head), T70 (Garrett T61) @ 1.7 bar, 510cc injectors @ 2.8bar. No knock at all. The AFRs are lean off-boost due to a leaking V-Band. Just like to say a big 'Thank You' to Matt for designing such a wonderful management option. This could well be the highest power from a non-forged CA, trying to find out what else is out there. Having a lot of fun exploring how far I can push the standard engine. With a new (fully forged) build on the way, I'm going to stick with NIStune (obviously) and standard ECU with a twin-MAF set-up.
No tia ale w temacie mowa o serii a nie kuciźnie.DarekAMS pisze:Jezdzi już po globie CA które ma 700KM
Można tez zrobić dodatkowy powrót oleju z głowicy do miski i chyba tak jest bezpieczniej. Bo zle dobrany restryktor może za bardzo ograniczyć smarowanie w głowicy i np. powycierają się wałki.racer11 pisze:Głównym problemem w układzie smarowania CA18DET jest zbyt mały powrót oleju z głowicy do miski. Niby pomaga zastosowanie restryktora w kanale olejowym doprowadzającym go do głowicy - da górę nie trafia go wtedy za dużo.
Ale jak napisał ktoś wcześniej, największą bolączką tych silników są ich użytkownicy