[350z] Gaśnięcie silnika
: 2016-03-29, 20:59
Siemka, niedawno zostałem właścicielem 350tki niestety dałem się wkopać w bity egzemplarz (Z mechaniką nie miałem z wiele wspólnego) postanowiłem robić go dla siebie czyly na igłe. Raz miałem okazję wymienić czujnik położenia rozrządu, szarpnęło autem kilka razy tak jakby się benzyna skończyła ale było jeszcze pół baku i zgasł (pierwsze lawetowanie). Dzisiaj znów szarpnęło zetką przy podjeżdżaniu do skrzyżowania, jak wyrzuciłem bieg wskazówka obrotów podkręciła się do 4tys (nie wciskałem gazu) i spadła do zera po czym zgasł z tego co zauważyłem wskazówka temperatury też powariowała. Próbowałem go odpalić kręcił normalnie zapłonu nie było, dopiero za drugim razem. Dałem radę dojechać pod dom na szczęście ale nie ryzykowałem trasy do pracy. Po powrocie z pracy odpaliłem auto i posiedziałem w nim kilka minut bez wrzuconego biegu tylko na ręcznym silnik sobie po prostu chodził, spisywałem zachowanie na komórce:
Odpalenie, 1500 obrotów (normalnie 1000), temp 0
3min: 1100obr, temp 0
5min: 1000obr, 1/5 wskaźnika temp
6min: skok obrotów 900-1000-900, 2/5 temp
7min: 900 obr, zauważalna nierówna praca silnika (coś nim kołysało lekko)
8min: strzałka obrotów skacze między 900-1000, temp też delikatnie kołysze
9min: 900 obr, lekkie telepotanie silnikiem
10min: 700obrotó 3/5 temp, coraz bardziej odczuwalna nierówna praca silnika, widać wahania obroomierza i temperatury
11min: mocne przygaśnięcie, prawie zgasł, temp na sekundkę spadła na 0
13min: zgasł, temp 1/3 wskaźnika
Ponowne odpalenie: wahania obrotów, nierówna praca silnika, po minucie skoki temperatury, obrotu oraz kołysanie silnikiem, za minutę/dwie zgasł. Wskaźniki PSI oleju na 40, akumulator 14
3 raz nie odpalałem, czekam na telefon od mechanika kiedy będzie miał miejsce żeby go tam przytaszczyć. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną?
Drugi problem, sprzęgło dość ciężko się wciska, ogólnie ciężko wbić wsteczny myślicie że cala skrzynia do wymiany czy wystarczy sprzęgło?
Odpalenie, 1500 obrotów (normalnie 1000), temp 0
3min: 1100obr, temp 0
5min: 1000obr, 1/5 wskaźnika temp
6min: skok obrotów 900-1000-900, 2/5 temp
7min: 900 obr, zauważalna nierówna praca silnika (coś nim kołysało lekko)
8min: strzałka obrotów skacze między 900-1000, temp też delikatnie kołysze
9min: 900 obr, lekkie telepotanie silnikiem
10min: 700obrotó 3/5 temp, coraz bardziej odczuwalna nierówna praca silnika, widać wahania obroomierza i temperatury
11min: mocne przygaśnięcie, prawie zgasł, temp na sekundkę spadła na 0
13min: zgasł, temp 1/3 wskaźnika
Ponowne odpalenie: wahania obrotów, nierówna praca silnika, po minucie skoki temperatury, obrotu oraz kołysanie silnikiem, za minutę/dwie zgasł. Wskaźniki PSI oleju na 40, akumulator 14
3 raz nie odpalałem, czekam na telefon od mechanika kiedy będzie miał miejsce żeby go tam przytaszczyć. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną?
Drugi problem, sprzęgło dość ciężko się wciska, ogólnie ciężko wbić wsteczny myślicie że cala skrzynia do wymiany czy wystarczy sprzęgło?