
Dzisiaj chciałem zapytać o to:

które działa tak:

w rzeczywistości wygląda tak:

i znajduje się tu:

Ostatnio zacząłem porządkować wężyki pod maską i doszedłem do szokującego odkrycia. Samochód nawet nieźle jeździ, po mimo braku 3 z 4 w.w. elektrozaworków! na schematach widać potężne zgrupowanie zaworów pod przepływką. Są to kolejno:
-EGR control
-PRVR control
-Power valve control
-AIV control
oczywiście wszystko z przyrostkiem solenoid valve, co oznacza elektrozawór.
Z kolei u mnie pod maską są tylko dwie wtyczki, z czego jedna jest podłączona do (chyba?) Power Valve Control, ewentualnie do PRVR. Nie sprawdzałem tych wtyczek na przepływ prądu z ECU, moje podejrzenia biorą się z kolorów przewodów. Do czego to wszystko służy? Ssanie na zimnym? Ustalanie mieszanki? Wk..... kierowcy?
Następne pytanie rodzi się po obejrzeniu schematów przepływu powietrza i paliwa:


Oraz zdjęcia rodzinnego:

Gdzie się podłącza te wszystkie "to air duct"? Na ostatnim schemacie jasno widać, że między przepływomierzem, a przepustnicą, tylko, że na tym odcinku to może mam jeden, a może wcale pasujące średnicą króćce! stosować rozgałęźniki? Zostawić bez zaślepiania żeby dmuchał lub ssał z atmosfery?
Za jakiekolwiek rady będę dźwięczny, szykuje się sporo roboty z tymi rurkami...
Pozdrawiam!