Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[EXA] Exa nie ssie, czyli walka z podciśnieniem

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
kermit zaba
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2011-11-23, 21:27
Lokalizacja: EZG

[EXA] Exa nie ssie, czyli walka z podciśnieniem

Post autor: kermit zaba » 2012-06-25, 09:34

Witam szanowną widownię <piwo>

Dzisiaj chciałem zapytać o to:

Obrazek

które działa tak:

Obrazek

w rzeczywistości wygląda tak:

Obrazek

i znajduje się tu:

Obrazek

Ostatnio zacząłem porządkować wężyki pod maską i doszedłem do szokującego odkrycia. Samochód nawet nieźle jeździ, po mimo braku 3 z 4 w.w. elektrozaworków! na schematach widać potężne zgrupowanie zaworów pod przepływką. Są to kolejno:

-EGR control
-PRVR control
-Power valve control
-AIV control
oczywiście wszystko z przyrostkiem solenoid valve, co oznacza elektrozawór.

Z kolei u mnie pod maską są tylko dwie wtyczki, z czego jedna jest podłączona do (chyba?) Power Valve Control, ewentualnie do PRVR. Nie sprawdzałem tych wtyczek na przepływ prądu z ECU, moje podejrzenia biorą się z kolorów przewodów. Do czego to wszystko służy? Ssanie na zimnym? Ustalanie mieszanki? Wk..... kierowcy?

Następne pytanie rodzi się po obejrzeniu schematów przepływu powietrza i paliwa:

Obrazek

Obrazek

Oraz zdjęcia rodzinnego:

Obrazek

Gdzie się podłącza te wszystkie "to air duct"? Na ostatnim schemacie jasno widać, że między przepływomierzem, a przepustnicą, tylko, że na tym odcinku to może mam jeden, a może wcale pasujące średnicą króćce! stosować rozgałęźniki? Zostawić bez zaślepiania żeby dmuchał lub ssał z atmosfery?

Za jakiekolwiek rady będę dźwięczny, szykuje się sporo roboty z tymi rurkami...
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-06-25, 09:48

Jeśli chodzi o egr to wywal wszystko w cholerę a wężyki zaślep

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-06-25, 12:32

kermit zaba pisze:Gdzie się podłącza te wszystkie "to air duct"?
to jest "do dolotu" :) I jak brakuje Ci wolnego miejsca w dolocie to zrób dziurę i dołóż kruciec. Nie stosuj trójników :)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”