Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] GA16DE - 'piszczenie' po odpaleniu, spadek obrotów

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

[N14] GA16DE - 'piszczenie' po odpaleniu, spadek obrotów

Post autor: DubSon » 2012-06-24, 09:26

Witam.
Od dłużeszego czasu już to się dzieje, ale zaczyna mnie to mocno irytować :roll:

Więc do rzeczy:
Po odpaleniu (zimny czy ciepły - bez znaczenia) przez parę sekund silnik nieróznomiernie
piszczy. W parze z piskiem jest spadek obrotów z zależności jak mocno piszczy
(na ciepłym zwykle słabiej). Często lecz nie zawsze zapala się na czas piszczenia kontrolka ciśnienia oleju.
Dodam, że gubi mi olej na uszczelniaczu od świecy - tylko na jednym cylindrze, ale nie wiem czy to ma coś wspólnego.


Nie wiem jak sobie z tym poradzić.
Myślałem już o pompie oleju, ale pewności nie mam więc pytam.

Nie mam w okolicy dobrego mechanika więc nie chcę ryzykować naciągania kasy,
a zrobić mogę sobie sam - dwie ręce są więc nie ma problemu.
Tylko nie wiem nawet jak sprawdzić sprawność pompy oleju :-/


Jakieś pomysły? Będę wdzięczny za wskazówki :)



Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 2012-06-24, 17:27 przez DubSon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-06-24, 09:47

Wg. instrukcji

Wymontowanie i rozkładanie pompy oleju
• Wymontować głowicę
• Położyć pokrywę napędu rozrządu wewnętrz-
ną stroną do góry i wymontować pokrywę pom-
py oleju.
• Wyjąć koła zębate pompy oleju.
• Wykręcić gwintowany korek oraz wyjąć tło-
czek i sprężynę zaworu przelewowego.
• Oczyścić i sprawdzić stan wszystkich części.
• Sprawdzić, czy na kołach zębatych pompy
i wewnątrz jej obudowy nie ma śladów zatarcia
lub zarysowań.
• Jeśli stan części nie budzi zastrzeżeń, umie-
ścić koła zębate w obudowie pompy.
• Za pomocą szczelinomierza zmierzyć luz pro-
mieniowy zewnętrznego koła zębatego w obu-
dowie pompy (rys. 1.49A), luz międzyzębny kół
pompy (rys. 1.49B), luz między kołem wewnętrz
nym i sierpową przegrodą obudowy (rys. 1.49C)
oraz luz osiowy między kołami zębatymi i płasz-
czyzną przylegania pokrywy pompy (rys. 1.49D).
Jeśli luzy są większe od dopuszczalnych lub na
wymienionych częściach występują znaczne za-
rysowania, należy wymienić koła zębate lub
obudowę pompy


Obrazek

Rys.
1.49. Sposób sprawdzania luzów pompy oleju
A — sprawdzanie luzu promieniowego zewnętrznego koła zębatego w obudowie pompy,
B — sprawdzanie luzu międzyzębnego kół pompy,
C — sprawdzanie luzu między kołem zębatym wewnętrznym i sierpową przegrodą obudowy,
D — sprawdzanie luzu osiowego między kołami zębatymi i płaszczyzną przylegania pokrywy pompy


źródło : http://www.scribd.com/doc/91749742/8/Układ-smarowania
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-06-24, 11:40

scubzik, dzieku stary ;)

Pomyślę nad tym, bo chodzi mi po głowie swap na silnik z sentry - są dwie do kupienia w tym jedna albo na części albo cała bez papierów.. Ale to kawał drogi :-/

Z drugiej strony jak już bym miał "czapkę" na wierzchu to by się przydało ściągnąc trochę materiału z pod niej i z kanałów :mrgreen:

[ Dodano: 2012-06-24, 12:42 ]
Postaram się nagrać jeszcze jakiś filmik dzisiaj, może ktoś już się z tym spotkał :)

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-06-24, 11:44

DubSon, spoko ..
silnik od sentry to fajna sprawuszka .. z tym że trza ogarnąć zmienną fazę .. .ale to można zrobić nawet w manualu .. albo robiąc samemu sterownik :) choć mniej (chyba) zabawy będzie jak zastosujesze ecu majstra
Jak jeżdziła w automacie ..to większa szansa na "niezarżnięty" silnik :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-06-24, 12:12

Ta bez papierów jest w automacie, ale koszt przytargania sięga 1000zł (autolaweta + paliwo)
Druga, droższa troszkę, w manualu, ale droga połowę krótsza...


Sam nie wiem, mam wrażenia jakby ten silnik miał się zaraz rozpaść.
Lekko zaczyna się dławić.

Odkąd go mam to na ECU jest błąd 21 - nie wiem co z nim zrobić.
Wymieniałem świece, części aparatu zapłonowego i nie znika - kable są ok.

Teraz pytanie czy sobie ten wyremontować, czy ściągać ze śląska Sentrą (łącznie ok 1600zł mnie wyjdzie ta zabawa, oczywiście robota moja) :-|


ps.
Jak będę miał wiązkę i ECU, to chyba nie trzeba się bawić w odpalanie NVCS ?

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-06-24, 14:08

DubSon pisze:Jak będę miał wiązkę i ECU, to chyba nie trzeba się bawić w odpalanie NVCS
wiesz co .. to podpytaj MacG. .on w micrze władował podobny silnik (albo Sunniaka - on ma typowo od sentry jeśli się nie mylę)..
To jest silnik z alle..cośtam ?
tu masz fajny temat http://otomoto.pl/nissan-sentra-C24673261.html z tym że też ze Śląska ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-06-24, 17:27

Też o niej myślałem. Mam 185km najkrótszą drogą, ale ta jest w manualu :/

http://otomoto.pl/nissan-sentra-2-0-C24352352.html
Po tą mam już prawie 400km, ale ~1000zł za sam transport :-|
Nie wiem, kurka, co robić :-P



Dodaje filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=4Dcj7CWxAtc&feature=plcp

Te stukanie po pierwszym wyłączeniu i po drugim włączeniu podczas pracy to wydech - mocowania do poprawy :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”