Strona 1 z 1
[100nx/sunny] Konwersja DS-->DE
: 2012-05-08, 13:01
autor: BeNeK
Witam ! Posiadam NX'a z silnikiem ga16ds i nie ukrywam że gaźnik jest denerwujący(dużo pali, falują obroty,mały potencja) i zastanawiam się nad konwersją silnika z gaźnikiem na wtrysk. Wie ktoś jak wygląda ta sprawa ? Czy wgl da się zrobić taką operację ? Co mi będzie potrzebne , czy po tej akcji trzeba będzie stroić wszystko ? Wiem że do zmiany jest kolektor,wtryski,bak paliwa z pompą , komputer i wiązka. Jeśli już chciał bym robić tak ową konwersję zakupił bym taki kolektor jak kolega ciapek od sereny i przeustnicę od sr20(taki zabieg chyba wymaga późniejszego strojenia) lub 73c . Czy na terenie woj. Świętokrzyskiego jest ktoś kto by ogarną taki 'mod' ?
Pzdr. !
: 2012-05-08, 13:19
autor: scubzik
BeNeK, głowica jest nieco inna ale będzie działać (DS nie ma podfrezowania na wtryski). .Poza tym jak zdejmiesz pompę paliwa z DS (mechaniczną) to musisz jakoś zaślepić otwór w głowicy...
Generalnie będzie trochę rzeźby .. Baku nie musisz zmieniać, ale wtedy musisz kupić zewnętrzną pompę paliwa + regulator..
Jeśli chodzi o przepustnicę od SR20 . .to gadaj z Sunniakiem z łodzkiej .. on przerabiał temat dopasowania kolektora od SR20 do GA16 ..
: 2012-05-08, 13:27
autor: DubSon
Do tego kolektora z SR20 (tego z sereny pewnie tez) dochodzi koszt swinki ok. 500zl i drugie tyle pewnie strojenie...
Troche bedzie kosztowac, co nie?

: 2012-05-08, 13:35
autor: scubzik
DubSon pisze:dochodzi koszt swinki ok. 500zl i drugie tyle pewnie strojenie.
to już pominąłem znaczącym milczeniem
DubSon pisze:Troche bedzie kosztowac, co nie?
myślę .. że parę zł
BeNeK będziesz musiał wydać .. po krótce - kolektor - min 100zł, bak + pompa - ok 170zł , wiązki i komp - 200zł.. przepustnica -

/ , przeróbki - duużo forsy .. i akcesoria - jeszcze więcej ..
nie wiem czy zmieścisz się w 1500-2000zł (warto przejrzeć wszystkie tematy eksploatacyjne - świece, uszczelki i inne)
zapomniałem o układzie zapłonowym, który jest inny w DS i DE
: 2012-05-08, 13:36
autor: BeNeK
No , koszt tego trochę mnie przeraża , już lepiej było by wstawić sr20... W takim razie rozparzamy tylko 73c

Ogólnie na razie chce się tylko rozeznać co, jak i za ile
EDIT.
scubzik w takim razie bardziej opłaca się trochę poczekać i odłożyć te 2500 na sr20 . Ziomeczek z innego forum z częściami i robocizną liczy sobie ok 2200:)
: 2012-05-08, 14:43
autor: ciapek
To co scubzik napisał + możliwe że rurki paliwowe nie wytrzymają jak u mnie

, w 1000 zł się zmieścisz i robota do ogarnięcia na podwórku. Solo: TY vs. Nissan
: 2012-05-08, 14:51
autor: scubzik
ciapek pisze:1000 zł
no będzie ciężko .. ale jest szansa.. jeśli będzie robiłsam .. części + "spec" .. ciut drożej

: 2012-05-08, 15:46
autor: bonzo
lepiej kupić takie cos :arrow:
http://otomoto.pl/nissan-sunny-ideal-14 ... 62477.html
co nie potrzebne opchnąć, pewnie że czasie to sie może rozciągnąć ale wyjdzie na pewno korzystnie
: 2012-05-08, 15:54
autor: scubzik
BeNeK, zgadzam się ze zdaniem bonza, - zawsze możesz zostawić "drugie" auto na dawcę
: 2012-05-08, 19:34
autor: ciapek
takie n14 na cześci

brak słów

: 2012-05-08, 20:13
autor: BeNeK
Jak już swapować to tylko sr20 , nie zostaje mi nic innego jak przemęczyć się z gaźnikiem i dozbierać na sr'kę . Dzięki wszystkim za odpowiedzi !
: 2012-05-09, 07:59
autor: scubzik
ciapek pisze:takie n14 na cześci brak słów
chodziło mi pozostawienie
BeNKowego, Y10 na części

po co przekładać silnik jeśli reszta jest zdrowa

: 2012-05-09, 14:12
autor: ciapek
: 2012-05-09, 19:05
autor: komorokoro
scubzik pisze:ciapek pisze:takie n14 na cześci brak słów
chodziło mi pozostawienie
BeNKowego, Y10 na części

po co przekładać silnik jeśli reszta jest zdrowa

Ale kolega Benek ma B13 z tego co się orientuję i chyba nie chce sie przesiadać do Sunny

: 2012-05-09, 19:31
autor: BeNeK
komorokoro pisze:scubzik pisze:ciapek pisze:takie n14 na cześci brak słów
chodziło mi pozostawienie
BeNKowego, Y10 na części

po co przekładać silnik jeśli reszta jest zdrowa

Ale kolega Benek ma B13 z tego co się orientuję i chyba nie chce sie przesiadać do Sunny

No co racja to racja , nie zostawił bym mojego NX'a co prawda sunny gti mi się bardzie podoba

Tak jak już pisałem nie będę kombinował tylko poczekam i dozbieram na sr20 myślę że z wyrobię się w 3,5k

: 2012-05-22, 22:08
autor: Misiek
BeNeK, kiedyś stałem przed podobnym dylematem. 3500 powinno starczyć ale sens tego jest tylko wtedy kiedy masz budę w idealnym stanie... O progach i kielachach tylnych w nx'ach krążą już legendy

: 2014-03-10, 12:54
autor: kojo
witam. Mam mozliwosc swapa ds-a na de. naturalnie posiadam wszystko co potrzebne do swapa i tu zaczynaja sie schody. otoz glowica w de jest zdjeta i rozlozona. moja glowica z ds-a wydaje sie byc ok chociaz nie ogladalem jej w srodku caly czas jest na silniku. Na plus dla de jest zalozone nowe sprzeglo. Moje pytanie brzmi czy te frezy/otwory na wtryski to duzo rzezbienia? czo otwory ssace i mocowania kolektora dyskwalifikuja glowice z ds-a? dysponuje kolektorem 73c. licze na wasze podpowiedzi zwlaszcza ze jestem zupelnym laikiem.
: 2014-03-10, 14:31
autor: DubSon
Podobno głowica z DS podejdzie do DE bez rzeźbienia - ktoś wspominał, że miał tak u siebie

: 2014-03-10, 14:51
autor: scubzik
DubSon, Sunniak tak miał ..
w drugą stronę też to powinno działać...
: 2014-03-10, 15:08
autor: scubzik
Nie kanał olejowy tylko gniazdo pompy paliwa.. W DS-ach pompa jest mechaniczna napędzana krzywką na wałku ssącym
: 2014-03-13, 21:58
autor: kojo
To znaczy w praktyce nie musze nawet silnika zwalac tylko osprzet zmienic?