Strona 1 z 2
[Sunny/100NX] Prędkościomierz z obrotomierzem, Sunny 1.6 kom
: 2012-03-10, 21:21
autor: szydlos
Witam.
Mam już drugiego Nissana Sunny kombi 1.6 tym razem z 97r i znów bez obrotka.
W tym sunnym prędkościomierz jest na wtyczkę nie na linkę. Czy była by możliwość dokupienia mu obrotomierza oryginalnego ?
: 2012-03-10, 21:29
autor: scubzik
szydlos, zmień całe zegary .. nie za bardzo jest jak dołożyć sam obrotek oryginalny. .
koszt zegarów nie jest duży, trochę przekładek kabli i będziesz miał "full opcję". Na forum jest tutorial przekładki zegarów
: 2012-03-10, 21:32
autor: szydlos
Tak oczywiście, lepiej jak będzie oryginalny. Tylko jest taka opcja dziwna bo te co na allegro patrzyłem prędk. z obrotomierzem cały licznik to prędk. jest na linkę a ja mam wtyczkę. I co z tym ?
: 2012-03-10, 21:35
autor: scubzik
szydlos, tu masz np. wersję z pełną elektroniką:
http://allegro.pl/n14-nissan-sunny-1-4- ... 07067.html
pasują też zegary od 100NX .. niekoniecznie musisz szukać stricte od Sunnego
[ Dodano: 2012-03-10, 21:37 ]
np
http://allegro.pl/licznik-zegary-nissan ... 53204.html
: 2012-03-10, 21:41
autor: szydlos
Faktycznie

. Kabel sie ciągnie do alternatora prawda od obrotomierza prawda
Najgorszy jest ten przebieg. Bo w tym mam coś koło 180 tys. a tu 215 k

: 2012-03-10, 21:42
autor: scubzik
szydlos, możesz przełożyć swój prędkościomierz z licznikiem km

Kabel ciągniesz zdaje się od komputera
poniżej linki to "tutków"
viewtopic.php?t=4641&highlight=obrotomierz
viewtopic.php?t=2871
działaj

: 2012-03-10, 21:57
autor: szydlos
Hmm no prawie to jest P&P ale troche roboty jest. Widzę koszt nie duży więc pokuszę się na to bo fajny gadżet to jest.
(Yoda ?
)
Ok będę działał, jak co to będę pisać.
: 2012-03-10, 23:20
autor: MlodyLDZ
Tylko tych nie kupuj.

Są z wersji przedliftowej, czyli z max 93r, czyli z wersji gaźnikowej, czyli prędkościomierz na linkę.

Bierz takie z prędkościomierzem po lewej i wskazówkami paliwa i temp. pokazującymi w poziomie.

: 2012-03-10, 23:29
autor: szydlos
Czyli ten jest ok.
http://allegro.pl/n14-nissan-sunny-1-4- ... 07067.html
Czy w tym liczniku są jakieś dodatkowe opcje

W sensie np. czujnik braku płynu sprysk. ?
: 2012-03-11, 01:19
autor: wąski
szydlos pisze:Czy w tym liczniku są jakieś dodatkowe opcje

W sensie np. czujnik braku płynu sprysk. ?
zdaje się, że w niektórych licznikach były takie bajery, nie wiem czy akurat w tych są
: 2012-03-11, 11:14
autor: szydlos
http://allegro.pl/n14-nissan-sunny-1-4- ... 07067.html
Będę tego zamawiać, tylko mam dwa pytania. Czy ma on kontrolki np. ABS, CHECK itp ?
I czy ten licznik będzie pasować gabarytowo i uchwyty będą się zgadzać?
: 2012-03-11, 19:50
autor: scubzik
MlodyLDZ pisze:Tylko tych nie kupuj. Są z wersji przedliftowej, czyli z max 93r
ach .. nie spojrzałem .. fakt
szydlos pisze:Czy w tym liczniku są jakieś dodatkowe opcje W sensie np. czujnik braku płynu sprysk. ?
podpytaj sprzedającego .. w różnych wersjach są różne .. wprawdzie można sobie dodrukować kontrolki..bo miejsca na folii z tyłu i w obudowie zegarów są , ale po co rzeźbić
szydlos pisze:czy ten licznik będzie pasować gabarytowo i uchwyty będą się zgadzać?
tak . wszędzie jest to samo

[Sunny/100NX] Podłączenie licznika z obrotomierzem
: 2012-03-13, 21:34
autor: szydlos
Dzisiaj dostałem licznik z obrotomierzem od sunny 1.4 na pełnej elektronice. Obrotomierz jest po lewej stronie z czerwonymi wskazówkami.
To tak, rozebrałem wszystko i się zaczęły problemy z kostkami. Wiem że trzeba pooznaczać dotychczasowe kable i po podpisywać je względem starego żeby móc później połapać się przy nowym.
Sygnał dla obrotka mam wziąść z ECU tak ? Z tego co wyczytałem jest kostka ale gdzie ta kostka jest z pinem nr 2

Proszę o pomoc.
Jak powpinałem na próbe wszystkie kostki do nowego licznika, to podswietlenie nie działało kontrolki wszystkie pomylone itp.
: 2012-03-13, 22:15
autor: scubzik
szydlos, dostałeś już ode mnie namiary na tutorial :
viewtopic.php?t=4641&highlight=obrotomierz
musisz wylookać konfigurację wtyczek,, poza tym na zegarach każdy pin masz podpisany

: 2012-03-13, 22:42
autor: szydlos
No dobrze ale jak się najłatwiej wpiąć w ecu żeby zapodać sygnał dla obrotka ?
: 2012-03-14, 07:07
autor: wąski
szydlos, musisz sprawdzić dokładnie zegary, tak jak radzi roshi w temacie polecanym przez scubzik`a.
zegary tam prezentowane mają obrotomierz po prawej str., a nie po lewej jak u ciebie (zgodnie z tym co napisałeś).
btw.: wydaje mi się, że zegary z obrotomierzem po lewej str. są do wersji DS, choć może się mylę - może były również montowane w wersjach DE. w tej kwestii musiał by się wypowiedzieć ktoś, kto posiada dokładniejsze informacje.
mnie również czeka wymiana zegarów, także jeśli natknę się na jakieś istotne kwestie, to oczywiście o nich wspomnę. jednakże ja mam zegary od 100nx (obrotek po prawej str.)
: 2012-03-14, 10:57
autor: MlodyLDZ
szydlos, pokaż na fotkę tych zegarów. I ile masz kostek z tyłu? 3 czy 4?
: 2012-03-14, 19:08
autor: szydlos
Kostki 4 licznik z obrotkiem po prawej stronie na pełnej elektronice.
SIlnik 1.6 GA16DE 97r. ze wtryskiem.
I taki problem.
Nie działa praktycznie nic po stronie obrotka razem z obrotomierzem.Resztę doszedłem.
Wpiąłem się w komputer do obrotomierza jak trzeba ale nadal nic.
Nie działa check engine, ręczny, kontrolka od oleju, temp. silnika i obrotomierz. Dodam że po przekreceniu stacyjki na zaplon reczny zaciagniety ale nie swieci. Po odpaleniu dopiero powoli zaczyna sie lekko żarzyć ale ledwo ledwo swieci tak jak było by zwarcie.
Proszę o pomoc bo walcze z tym którąś godzine już i nie moge ogarnąć.
: 2012-03-14, 21:11
autor: scubzik
szydlos, może masy gdzieś nie podpiąłeś .. Kolega Skażony miał podobnie i zdaje się, że gdzieś masę zapodział . właśnie z którejś strony licznika nie banglało ..
: 2012-03-14, 21:22
autor: szydlos
Kurde też tak podejrzewam.
Pisałem do
Skażonego ale nie odpisuje
Najbardziej mnie ciekawi ta kontrolka od ręcznego. Jak zapale auto i jak jest zaciągnięty ręczny to po odpaleniu 1 sekunda mija i tak się powoli rozpala i lekko żarzy. Tak się robi jak jest gdzieś zwarcie chyba.
Odnośnie kabla 8 i 11 który trzeba zewrzeć i wpiąć do kabla nr 30 wie ktoś od czego on jest. Bo jak jest zwarty i jak rozewrze ten 8 i 11 to airbag nadal działa. Nie wiem po co to zrobione jest.
: 2012-03-14, 21:30
autor: scubzik
szydlos, jedź powoli po ścieżce masy , podejrzewam , że po lewej jest wspólna do wszystkich kontrlek i po prawej tak samo, ale nie stykają się.. trza zrobić przejście masy do obu . Pamiętaj poza tym, że tam gdzie jest +12V po przekręceniu stacyjki tam jest masa po wyłączeniu zapłonu... w taki sposób sterowane są kontrolki.. jak np. ta od oleju .. na stałe jest podpięta pod "+" i w momencie jak silnik ruszy i złapie ciśnienie na drugą nóżkę kontrolki też idzie "+" i dlatego kontrolka gaśnie (przy dwóch plusach nie zaświeci się:) ) , jak ciśnienie oleju spada, czujnik przywiera do masy. (poprawcie mnie jeśli się mylę) i kontrolka się świeci .. Także musisz też szukać wspólnych ścieżek "plusa" na zegarach .. Sądzę , że gdzieś którąś pominąłeś .. i dlatego ledwo co się żarzy ...
: 2012-03-14, 21:40
autor: szydlos
Nie za bardzo zrozumiałem ale ok.
Ma ktoś może dokładne zdjęcia z opisem tego licznika z tyłu z numerkami kabli ? Albo z opisem

?
Bo np. oznaczenie IGN czyli ignition to jest zasilanie 12v dla całego licznika tak

Jeśli to ign by nie było podłączone to by nie świeciła żadna kontrolka prawda ?
: 2012-03-14, 22:48
autor: scubzik
szydlos pisze:oznaczenie IGN czyli ignition to jest zasilanie 12v dla całego licznika tak
no poniekąd .. Pod złącze IGN .. są podpięte tylko kontrolki , które odpalają się po przełączeniu kluczyka na zapłon .. czyli ładowanie, olej i inne czujniki, które gasną po odpaleniu i te które gasną po chwili np abs.
Najlepiej jakby Skażony opisał konkretne piny .. ja mam u siebie wersję z linką .. także jest ciut inaczej

: 2012-03-14, 23:00
autor: szydlos
To tak.
Obrotomierz podłączyłem pod ECU. Nadal nie działa prawa strona również z obrotkiem.Na stronie obrotka jest linia IGN czyli 12v po przekreceniu stacyjki i po odpaleniu auta odcina 12v.
A tam pod ign jest podłączony kabel nr 29 czyli TM wskaznik temperatury. Wskaznik ten działa. Więc mówie poszukam miernikiem +12 v po przekr. stacyjki i znalazłem.więc podpiąłem go w miejsce wsk.temp. i po podłączałem. Przekreciłem stacyjke palą się kontrolki Reczny olej check eng. i łądowanie.wiec odpalilem auto kontrolki te pogasly i obrotomierz działa. Natomiast nie działa wsk. temp i lewa strona teraz kurka wodna za przeproszeniem. Nie swieci kontrolka otw.drzwi airbagu i abs. kontrolka rezerwy i chyba wsk. paliwa.( mam mało beny takze nie wiem). Panowie poratujcie.
: 2012-03-16, 23:41
autor: Skazony
w kostce jednej są zamienione przewody

załże się że świeci Ci również kontrolka z prawej strony a powinna na górze
1 foto zegarów ( wklej) bo typów było na prawdę sporo
mam nadzieję że miernik ( omomierz) to nie jest dla Ciebie jakiś jednorożec
jestem na etapie ogarniania komputera i nowego systemu więc dlatego kontakt ze mną jest utrudniony
Będzie dobrze
: 2012-03-17, 10:13
autor: szydlos
Czekałem na tą odpowiedź
Ale taki kontakt to troche do bani jest. Od środy to męczę ... i do tej pory nie zrobione.
Zaraz pojde do auta i porobie foty.Wejdziesz na gg ?
Na 4 kostki model 955B
Przypomnę, teraz mam podłączoną prawą strone, czyli działący obrotek ręczny,akumulator,olej check engine.Po odpaleniu dopiero te kontrolki gasną.Lewa strona nie działa czyli prędkościomierz, rezerwa,stan paliwa,drzwi,abs i airbag. Natomiast jak podłącze tak jak jest w schemacie czyli tak jak wcześniej to działa lewa strona czyli prędkościomierz drzwi,airbag,abs rezerwa i chyba stan paliwa (mało mam więc nie wiem). Lewa strona nie działa.
Czyli tak jak widać albo to albo to działa. Skażony proszę Cie w Tobie jedyna nadzieja.
[N14] pomoc w sprawie przekładki zegarów
: 2012-03-19, 21:40
autor: lestant
witam
zabrałem się za podłączenie zegarów z obrotomierzem w/g poradnika roshi. podlaczylem prawie wszystkie kable do kostek tak jak powinno byc (prawie wszystkie bo wszystkich nie mam np. poziom płynu w spryskiwaczach) wiec podlaczylem i okazało sie ze kable pomieszały się i nie ma możliwosci podlaczenia wszystkich 4 kostek do licznika poniewaz kable są za krótkie. z tego co zauważyłem działa mi tylko poziom paliwa oraz prawy kierunkowskaz nic poza tym. od licznika z obrotomierzem mam całą wiązkę kabli. może wystarczy wpiąć te kable i połączyć kolorami ? patrzyłem i nie powtażają się kable w instalacji. A jeżeli chodzi o obrotomierz to jaki kabel od niego odpowiada ? i to do niego podlaczyc kabel z komputera ? Prosze o pomoc bo auto stoi rozebrane i chciałbym to wreszcie zrobic
pozdrawiam
: 2012-03-20, 14:47
autor: Skazony
ciekawe co z tego będzie ?
teraz powinieneś dać radę
powodzenia
[ Dodano: 2012-03-20, 18:43 ]
Napisz czy ruszyło czy nie

: 2012-03-20, 18:59
autor: szydlos
To tak.
Podłączyłem według tego twojego schematu i co ? ... DZIAŁA
Wszystko śmiga aż miło. Jestem Ci dłużny za tę pomoc. Tylko teraz ale to z mojej winy zaczyna mi przerywać połowa podświetlenia obrotomierza. Raz jest dobrze a raz tylko połowa jest podświetlona. Przerywa podświetlenie od 0 do ok. 5 tys. obrotów. Wtyczki i te blaszki są ok więc na to nie mogę zgonić, bo je przeglądałem przed składaniem. Więc co to może być

: 2012-03-21, 02:17
autor: Skazony
led czy w5w ?