Strona 1 z 2

[Sunny/100NX] Prędkościomierz z obrotomierzem, Sunny 1.6 kom

: 2012-03-10, 21:21
autor: szydlos
Witam.

Mam już drugiego Nissana Sunny kombi 1.6 tym razem z 97r i znów bez obrotka.
W tym sunnym prędkościomierz jest na wtyczkę nie na linkę. Czy była by możliwość dokupienia mu obrotomierza oryginalnego ?

: 2012-03-10, 21:29
autor: scubzik
szydlos, zmień całe zegary .. nie za bardzo jest jak dołożyć sam obrotek oryginalny. .
koszt zegarów nie jest duży, trochę przekładek kabli i będziesz miał "full opcję". Na forum jest tutorial przekładki zegarów

: 2012-03-10, 21:32
autor: szydlos
Tak oczywiście, lepiej jak będzie oryginalny. Tylko jest taka opcja dziwna bo te co na allegro patrzyłem prędk. z obrotomierzem cały licznik to prędk. jest na linkę a ja mam wtyczkę. I co z tym ?

: 2012-03-10, 21:35
autor: scubzik
szydlos, tu masz np. wersję z pełną elektroniką:
http://allegro.pl/n14-nissan-sunny-1-4- ... 07067.html

pasują też zegary od 100NX .. niekoniecznie musisz szukać stricte od Sunnego :)

[ Dodano: 2012-03-10, 21:37 ]
np http://allegro.pl/licznik-zegary-nissan ... 53204.html

: 2012-03-10, 21:41
autor: szydlos
Faktycznie ;). Kabel sie ciągnie do alternatora prawda od obrotomierza prawda ??

Najgorszy jest ten przebieg. Bo w tym mam coś koło 180 tys. a tu 215 k :P

: 2012-03-10, 21:42
autor: scubzik
szydlos, możesz przełożyć swój prędkościomierz z licznikiem km :) Kabel ciągniesz zdaje się od komputera

poniżej linki to "tutków"
viewtopic.php?t=4641&highlight=obrotomierz
viewtopic.php?t=2871

działaj :)

: 2012-03-10, 21:57
autor: szydlos
Hmm no prawie to jest P&P ale troche roboty jest. Widzę koszt nie duży więc pokuszę się na to bo fajny gadżet to jest. (Yoda ? :D)

Ok będę działał, jak co to będę pisać.

: 2012-03-10, 23:20
autor: MlodyLDZ
Tylko tych nie kupuj. :) Są z wersji przedliftowej, czyli z max 93r, czyli z wersji gaźnikowej, czyli prędkościomierz na linkę. ;) Bierz takie z prędkościomierzem po lewej i wskazówkami paliwa i temp. pokazującymi w poziomie. :)

: 2012-03-10, 23:29
autor: szydlos
Czyli ten jest ok.

http://allegro.pl/n14-nissan-sunny-1-4- ... 07067.html


Czy w tym liczniku są jakieś dodatkowe opcje ?? W sensie np. czujnik braku płynu sprysk. ?

: 2012-03-11, 01:19
autor: wąski
szydlos pisze:Czy w tym liczniku są jakieś dodatkowe opcje ?? W sensie np. czujnik braku płynu sprysk. ?
zdaje się, że w niektórych licznikach były takie bajery, nie wiem czy akurat w tych są

: 2012-03-11, 11:14
autor: szydlos
http://allegro.pl/n14-nissan-sunny-1-4- ... 07067.html

Będę tego zamawiać, tylko mam dwa pytania. Czy ma on kontrolki np. ABS, CHECK itp ?

I czy ten licznik będzie pasować gabarytowo i uchwyty będą się zgadzać?

: 2012-03-11, 19:50
autor: scubzik
MlodyLDZ pisze:Tylko tych nie kupuj. Są z wersji przedliftowej, czyli z max 93r
ach .. nie spojrzałem .. fakt :)
szydlos pisze:Czy w tym liczniku są jakieś dodatkowe opcje W sensie np. czujnik braku płynu sprysk. ?
podpytaj sprzedającego .. w różnych wersjach są różne .. wprawdzie można sobie dodrukować kontrolki..bo miejsca na folii z tyłu i w obudowie zegarów są , ale po co rzeźbić :)
szydlos pisze:czy ten licznik będzie pasować gabarytowo i uchwyty będą się zgadzać?
tak . wszędzie jest to samo :)

[Sunny/100NX] Podłączenie licznika z obrotomierzem

: 2012-03-13, 21:34
autor: szydlos
Dzisiaj dostałem licznik z obrotomierzem od sunny 1.4 na pełnej elektronice. Obrotomierz jest po lewej stronie z czerwonymi wskazówkami.
To tak, rozebrałem wszystko i się zaczęły problemy z kostkami. Wiem że trzeba pooznaczać dotychczasowe kable i po podpisywać je względem starego żeby móc później połapać się przy nowym.

Sygnał dla obrotka mam wziąść z ECU tak ? Z tego co wyczytałem jest kostka ale gdzie ta kostka jest z pinem nr 2 ?? Proszę o pomoc.

Jak powpinałem na próbe wszystkie kostki do nowego licznika, to podswietlenie nie działało kontrolki wszystkie pomylone itp.

: 2012-03-13, 22:15
autor: scubzik
szydlos, dostałeś już ode mnie namiary na tutorial :

viewtopic.php?t=4641&highlight=obrotomierz

musisz wylookać konfigurację wtyczek,, poza tym na zegarach każdy pin masz podpisany :)

: 2012-03-13, 22:42
autor: szydlos
No dobrze ale jak się najłatwiej wpiąć w ecu żeby zapodać sygnał dla obrotka ?

: 2012-03-14, 07:07
autor: wąski
szydlos, musisz sprawdzić dokładnie zegary, tak jak radzi roshi w temacie polecanym przez scubzik`a.
zegary tam prezentowane mają obrotomierz po prawej str., a nie po lewej jak u ciebie (zgodnie z tym co napisałeś).
btw.: wydaje mi się, że zegary z obrotomierzem po lewej str. są do wersji DS, choć może się mylę - może były również montowane w wersjach DE. w tej kwestii musiał by się wypowiedzieć ktoś, kto posiada dokładniejsze informacje.
mnie również czeka wymiana zegarów, także jeśli natknę się na jakieś istotne kwestie, to oczywiście o nich wspomnę. jednakże ja mam zegary od 100nx (obrotek po prawej str.)

: 2012-03-14, 10:57
autor: MlodyLDZ
szydlos, pokaż na fotkę tych zegarów. I ile masz kostek z tyłu? 3 czy 4?

: 2012-03-14, 19:08
autor: szydlos
Kostki 4 licznik z obrotkiem po prawej stronie na pełnej elektronice.
SIlnik 1.6 GA16DE 97r. ze wtryskiem.

I taki problem.

Nie działa praktycznie nic po stronie obrotka razem z obrotomierzem.Resztę doszedłem.
Wpiąłem się w komputer do obrotomierza jak trzeba ale nadal nic.

Nie działa check engine, ręczny, kontrolka od oleju, temp. silnika i obrotomierz. Dodam że po przekreceniu stacyjki na zaplon reczny zaciagniety ale nie swieci. Po odpaleniu dopiero powoli zaczyna sie lekko żarzyć ale ledwo ledwo swieci tak jak było by zwarcie.

Proszę o pomoc bo walcze z tym którąś godzine już i nie moge ogarnąć.

: 2012-03-14, 21:11
autor: scubzik
szydlos, może masy gdzieś nie podpiąłeś .. Kolega Skażony miał podobnie i zdaje się, że gdzieś masę zapodział . właśnie z którejś strony licznika nie banglało ..

: 2012-03-14, 21:22
autor: szydlos
Kurde też tak podejrzewam.

Pisałem do Skażonego ale nie odpisuje :(

Najbardziej mnie ciekawi ta kontrolka od ręcznego. Jak zapale auto i jak jest zaciągnięty ręczny to po odpaleniu 1 sekunda mija i tak się powoli rozpala i lekko żarzy. Tak się robi jak jest gdzieś zwarcie chyba.

Odnośnie kabla 8 i 11 który trzeba zewrzeć i wpiąć do kabla nr 30 wie ktoś od czego on jest. Bo jak jest zwarty i jak rozewrze ten 8 i 11 to airbag nadal działa. Nie wiem po co to zrobione jest.

: 2012-03-14, 21:30
autor: scubzik
szydlos, jedź powoli po ścieżce masy , podejrzewam , że po lewej jest wspólna do wszystkich kontrlek i po prawej tak samo, ale nie stykają się.. trza zrobić przejście masy do obu . Pamiętaj poza tym, że tam gdzie jest +12V po przekręceniu stacyjki tam jest masa po wyłączeniu zapłonu... w taki sposób sterowane są kontrolki.. jak np. ta od oleju .. na stałe jest podpięta pod "+" i w momencie jak silnik ruszy i złapie ciśnienie na drugą nóżkę kontrolki też idzie "+" i dlatego kontrolka gaśnie (przy dwóch plusach nie zaświeci się:) ) , jak ciśnienie oleju spada, czujnik przywiera do masy. (poprawcie mnie jeśli się mylę) i kontrolka się świeci .. Także musisz też szukać wspólnych ścieżek "plusa" na zegarach .. Sądzę , że gdzieś którąś pominąłeś .. i dlatego ledwo co się żarzy ...

: 2012-03-14, 21:40
autor: szydlos
Nie za bardzo zrozumiałem ale ok.
Ma ktoś może dokładne zdjęcia z opisem tego licznika z tyłu z numerkami kabli ? Albo z opisem ???

Bo np. oznaczenie IGN czyli ignition to jest zasilanie 12v dla całego licznika tak ?? Jeśli to ign by nie było podłączone to by nie świeciła żadna kontrolka prawda ?

: 2012-03-14, 22:48
autor: scubzik
szydlos pisze:oznaczenie IGN czyli ignition to jest zasilanie 12v dla całego licznika tak
no poniekąd .. Pod złącze IGN .. są podpięte tylko kontrolki , które odpalają się po przełączeniu kluczyka na zapłon .. czyli ładowanie, olej i inne czujniki, które gasną po odpaleniu i te które gasną po chwili np abs.
Najlepiej jakby Skażony opisał konkretne piny .. ja mam u siebie wersję z linką .. także jest ciut inaczej :)

: 2012-03-14, 23:00
autor: szydlos
To tak.
Obrotomierz podłączyłem pod ECU. Nadal nie działa prawa strona również z obrotkiem.Na stronie obrotka jest linia IGN czyli 12v po przekreceniu stacyjki i po odpaleniu auta odcina 12v.
A tam pod ign jest podłączony kabel nr 29 czyli TM wskaznik temperatury. Wskaznik ten działa. Więc mówie poszukam miernikiem +12 v po przekr. stacyjki i znalazłem.więc podpiąłem go w miejsce wsk.temp. i po podłączałem. Przekreciłem stacyjke palą się kontrolki Reczny olej check eng. i łądowanie.wiec odpalilem auto kontrolki te pogasly i obrotomierz działa. Natomiast nie działa wsk. temp i lewa strona teraz kurka wodna za przeproszeniem. Nie swieci kontrolka otw.drzwi airbagu i abs. kontrolka rezerwy i chyba wsk. paliwa.( mam mało beny takze nie wiem). Panowie poratujcie.

: 2012-03-16, 23:41
autor: Skazony
w kostce jednej są zamienione przewody ;)
załże się że świeci Ci również kontrolka z prawej strony a powinna na górze

1 foto zegarów ( wklej) bo typów było na prawdę sporo
mam nadzieję że miernik ( omomierz) to nie jest dla Ciebie jakiś jednorożec


jestem na etapie ogarniania komputera i nowego systemu więc dlatego kontakt ze mną jest utrudniony

Będzie dobrze

: 2012-03-17, 10:13
autor: szydlos
Czekałem na tą odpowiedź ;)
Ale taki kontakt to troche do bani jest. Od środy to męczę ... i do tej pory nie zrobione.

Zaraz pojde do auta i porobie foty.Wejdziesz na gg ?


Obrazek

Obrazek



Na 4 kostki model 955B

Przypomnę, teraz mam podłączoną prawą strone, czyli działący obrotek ręczny,akumulator,olej check engine.Po odpaleniu dopiero te kontrolki gasną.Lewa strona nie działa czyli prędkościomierz, rezerwa,stan paliwa,drzwi,abs i airbag. Natomiast jak podłącze tak jak jest w schemacie czyli tak jak wcześniej to działa lewa strona czyli prędkościomierz drzwi,airbag,abs rezerwa i chyba stan paliwa (mało mam więc nie wiem). Lewa strona nie działa.


Czyli tak jak widać albo to albo to działa. Skażony proszę Cie w Tobie jedyna nadzieja.

[N14] pomoc w sprawie przekładki zegarów

: 2012-03-19, 21:40
autor: lestant
witam

zabrałem się za podłączenie zegarów z obrotomierzem w/g poradnika roshi. podlaczylem prawie wszystkie kable do kostek tak jak powinno byc (prawie wszystkie bo wszystkich nie mam np. poziom płynu w spryskiwaczach) wiec podlaczylem i okazało sie ze kable pomieszały się i nie ma możliwosci podlaczenia wszystkich 4 kostek do licznika poniewaz kable są za krótkie. z tego co zauważyłem działa mi tylko poziom paliwa oraz prawy kierunkowskaz nic poza tym. od licznika z obrotomierzem mam całą wiązkę kabli. może wystarczy wpiąć te kable i połączyć kolorami ? patrzyłem i nie powtażają się kable w instalacji. A jeżeli chodzi o obrotomierz to jaki kabel od niego odpowiada ? i to do niego podlaczyc kabel z komputera ? Prosze o pomoc bo auto stoi rozebrane i chciałbym to wreszcie zrobic

pozdrawiam

: 2012-03-20, 14:47
autor: Skazony
ciekawe co z tego będzie ?
Obrazek Obrazek Obrazek

teraz powinieneś dać radę

powodzenia

[ Dodano: 2012-03-20, 18:43 ]
Napisz czy ruszyło czy nie ;)

: 2012-03-20, 18:59
autor: szydlos
To tak.
Podłączyłem według tego twojego schematu i co ? ... DZIAŁA :D

Wszystko śmiga aż miło. Jestem Ci dłużny za tę pomoc. Tylko teraz ale to z mojej winy zaczyna mi przerywać połowa podświetlenia obrotomierza. Raz jest dobrze a raz tylko połowa jest podświetlona. Przerywa podświetlenie od 0 do ok. 5 tys. obrotów. Wtyczki i te blaszki są ok więc na to nie mogę zgonić, bo je przeglądałem przed składaniem. Więc co to może być ??

: 2012-03-21, 02:17
autor: Skazony
led czy w5w ?