Strona 1 z 1
[Sunny/100NX] Interfejs consult Sunny 1.6 97r. - jak zacząć
: 2012-03-06, 18:43
autor: szydlos
Panowie dzisiaj dostałem tego fejsa consulta. Czekam na razie za autem bo jest w rozjeździe.
Dali mi płytke z full opcją programów tylko nie do mojego okrętu

Ale ściągnąłem sobie Nissan Data Scan 1.52, myślę że to wystarczy.
I oto moje pytanie. Od czego zacząć ? Od odczytania i skasowania błędów i potem przejść do podglądu parametrów. Kiedyś kasowałem błędy z omegi B to poszło elegancko ale innym fejsem.
Podłączam fejsa do kompa i auta potem odpalam silnik i naciskam connect tak ?
Jest jakiś opis po polsku tego programu ? Trochę ogarniam ale nie w 100%
: 2012-03-06, 22:11
autor: Pawel18PL
Wystarczy do skasowania błędów zapłon włączyć w nissan data scan i dać connect.Pokaz jaki masz ten fejs.
: 2012-03-06, 22:22
autor: szydlos
Nie mam błędów tylko jeden jakiś nr.55 no fault czyli błędu nie ma.
Da sie sprawdzic np. sonde lambde ?
: 2012-03-06, 22:24
autor: Pawel18PL
Oj cieżko może być

błąd może wyskoczyć, ale może być i tak, że sonda daje fałszywe pomiary a błędu nie wywali
: 2012-03-07, 13:51
autor: szydlos
Kurde a da się coś zrobić z nim pożytecznego ? Posprawdzać jakie proporcje paliwo/powietrze jest ? zeby sprawdzić pomiary i dac na forum i ocenić czy jest ok ?
: 2012-03-07, 15:19
autor: Pawel18PL
Owszem te nowe NDC w wersji 1.54 (chyba) mają niby możliwość pomiaru AFR ale do tego trzeba OBDII i sondy szerokopasmowej w aucie...W twoim przypadku zostaje jedynie pomiar AFR przez sondę szerokopasmową wkładaną w tłumik końcowy. NDC pozwala odczytać wiele parametrów ale trzeba niektóre odpowiednio interpretować czyli google google i jeszcze raz google....Pozdrawiam.
: 2012-03-10, 21:16
autor: szydlos
Panowie z racji iż wcześniej robiłem diagnostykę nissanka z laptopem bez baterii byłem uziemiony z kablem na podwórku więc nie mogłem wytestować na drodze. Dzisiaj znalazłem adapter USB- Rs 232.Mam drugiego laptopa ale nie ma tego wejścia RS-232 ale bateria gitowo trzyma więc podłączyłem i działa.
I tak w pierwszej kolejności. Odpaliłem Nissan Data Scan. Prędkość, obroty itp. działają. Błędów nie było, ale jest jedna nie typowa sprawa. Ale przy podglądzie danych w czasie rzeczywistym, parametr O2 Sensor. Wskazówka skacze od zera do 95 z różnymi wartościami, wariuje non stop.
Dodam że mam problem z dużym spalaniem i falującymi obrotami przy LPG. Czy to normalne ?
Dodaje plik z replaya z NDS:
: 2012-03-11, 09:49
autor: Pawel18PL
Sinusoidalne zachowanie wąskopasmowej sondy lambda-NORMALNE.
: 2012-03-11, 10:53
autor: szydlos
A już się cieszyłem że znalazłem przyczynę dużego spalania i falujących obrotów.
Dodam że mam drugi silnik prawdopodobnie ze sprawną sondą lambdą. Da coś jak bym podmienił ?
: 2012-03-11, 11:58
autor: Pawel18PL
To, że tak pracuje nie znaczy, że jest sprawna

może być uszkodzona. Podmień i zobacz jak masz taką możliwość
: 2012-03-11, 12:06
autor: szydlos
Bo tamten silnik też jest z sunnego tylko poprzednio z 91r. 1.6 16v taki sam jak ten. Ta sama sonda jest
Ile tam jest sond jedna czy dwie

Podmienić łatwo jest nie ?
: 2012-03-11, 12:17
autor: ciapek
Jak silnik z 91r. to sonda jest 1 przewodowa kabel ma kolor pomarańczowy, a u ciebie obecnie jest 3 przewodowa 2 białe jeden czarny kabel.
: 2012-03-11, 12:20
autor: szydlos
Auto jest z 91 a silnik byl z przekladki chyba od primery. WIem ze 1.6 16v valve gaźnikowiec.
To jak te kabelki podłączyć
[ Dodano: 2012-03-11, 13:12 ]
Chciałem wziąć tą sondę z tamtego silnika a patrze jest kabelek urwany przy samej sondzie. 1 przewodowa a ja mam 3 (czyli sygnał, i +- dla podgrzewacza).
Da się sprawdzić tą aktualnie co mam w aucie ?