Strona 1 z 1
[N14] Problem z rozkręceniem deski rozdzielczej
: 2012-02-18, 11:41
autor: mosiek
Jeżeli temat napisałem w złym miejscu to przepraszam i proszę o przeniesienie. Mój problem polega na tym, że nie mam pojęcia jak odkręcić jedną śrubę nad zegarami w n14(ta po prawej). Wiem, że to jest bardzo głupi problem ale nie mogę sobie z nim poradzić. Wiem również, że pisałem o tym w temacie o podświetleniu, jednakże było to co najmniej nie na temat:) I tu moje pytanie. Ma ktoś może pomysł jak tą cholerę odkręcić? na początku próbowałem śrubokrętem, później grzechotką (jakaś chińska, końcówka się pokruszyła, a śruba ani drgnęła). Kupiłem WD40 spryskałem(trochę słaby tam jest dostęp wiec nie wiem, czy coś w ogóle zdziałało). Śruba po tylu próbach jest już trochę zjechana. Pożyczyłem inne końcówki ale już powoli kręcą się w śrubie. Ma ktoś z forumowiczów może jakiś dobry patent jak to odkręcić?
Trochę się rozpisałem i namieszałem ale chyba zrozumiecie o co chodzi

: 2012-02-18, 21:52
autor: aBa
Chodzi Ci o śrubę,która mocuje ramkę zegarów do daszka?Szkoda,że już zjechałeś tę śrubę,bo wystarczyło dobrać szeroki śrubokręt krzyżakowy u mnie nie ma z tym żadnego problemu.Spróbuj porządnym śrubokrętem,a nie chińszczyzną.
P.S.
Polecam ściągnąć kierownicę na sam dół.Po lewej stronie masz wajchę,która pozwala na odblokowanie kolumny.
: 2012-02-19, 08:15
autor: mosiek
Ja właśnie nie mam regulowanej kierownicy, a śruba nie jest tak mocno zajechana ale chyba jest bardzo mocno zapieczona bo z 2 pozostałymi nie miałem żadnych problemów, a z tą nie daje rady zupełnie
: 2012-02-19, 08:29
autor: wąski
z racji niewielkiej ilości miejsca, do tych trzech śrub przydatny jest śrubokręt kontowy ...
: 2012-02-19, 08:59
autor: mosiek
No mam tą grzechotkę pod kontem 90 i jak mówię 2 odkręciłem a tej 3 pindy ni w cholerę. Nawet nie ma tam miejsca żeby młotkiem stuknąć czy coś. nie mam już pojęcia. Czytałem w internecie, że się rozwierca śruby ale tam jest tak mało miejsca i jeszcze ten "tunelik" ,że będzie ciężko coś zrobić. Chyba dam se spokój z tą wymianą żarówek

: 2012-02-19, 09:18
autor: wąski
skoro już jest tak "zjechana", to rozwierć ją i tyle.
później wyczyść gwint (np. sprężonym powietrzem), nasmaruj (np. WD-40) i dopasuj inną.
u mnie było nieco problemu (choć nie aż tyle

) z środkową.
ostatecznie w ogóle jej nie wkręcam, coby nie robić sobie problemów "na zaś"

działaj dalej
mosiek 
: 2012-02-19, 12:24
autor: Skazony
Chłpaku znam ból (mało miejsca)
nie pozostaje Ci nic innego tylko ściągać kierownicę.
: 2012-02-19, 12:29
autor: mosiek
Dam sobie spokój z wymianą tych żarówek już wolę sobie kupić latarkę do tego zegarka

: 2012-02-19, 19:50
autor: aBa
mosiek pisze:Dam sobie spokój z wymianą tych żarówek już wolę sobie kupić latarkę do tego zegarka

Już i tak nie masz nic do stracenia,więc zdejmij kierownicę i porządnym śrubokrętem to odkręć.
: 2012-02-19, 21:36
autor: Skazony
Ewentualnie wiertłem ( tylko dobrym)
: 2012-02-19, 22:16
autor: mosiek
Skazony pisze:Ewentualnie wiertłem ( tylko dobrym)
Też się nad tym zastanawiałem. Musze tylko pożyczyć długi przedłużacz, żeby przez okno puścić i podłączyć wiertarkę, tylko nie wiem czy dam radę tam dojść, bo kierownicy odkręcać nie będę, nie chcę by kiedyś na zakręcie została mi w rękach

: 2012-02-19, 22:26
autor: bonzo
mosiek pisze: nie chcę by kiedyś na zakręcie została mi w rękach

a niby czemu ma sie tak stać?
: 2012-02-19, 22:43
autor: mosiek
bonzo pisze:mosiek pisze: nie chcę by kiedyś na zakręcie została mi w rękach

a niby czemu ma sie tak stać?
Żartuje sobie:) Jutro zobaczę, może obejdzie się bez odkręcania kierownicy.
: 2012-02-19, 23:47
autor: DubSon
mosiek pisze:może obejdzie się bez odkręcania kierownicy
Odkręcić kierę to minuta

: 2012-02-20, 02:16
autor: aBa
Na 100% nie zostanie w rękach,bo wieloklin kolumny jest stożkowy,podczas przykręcania wchodzi na wcisk.Dlatego jak odkręcisz nakrętkę to i tak trzeba powalczyć z kierownicą.
: 2012-02-20, 04:24
autor: MlodyLDZ
Tylko pamiętaj, żeby podczas zdejmowania kiery mieć prosto koła.

: 2012-02-20, 07:30
autor: Pawel18PL
Jak nie chcesz mieć problemu potem z ustawieniem kiery jak była poprzednio to przed sciągnięciem zaznacz sobie położenie kierownicy względem wieloklinu za pomocą punktaka

: 2012-02-20, 07:59
autor: DubSon
aBa pisze:Na 100% nie zostanie w rękach
Ja to wiem, mi i tak zajęło to chwilkę
