Strona 1 z 9

[Sunny/100NX] Gaźnik w GA14DS, GA16DS

: 2009-12-14, 01:28
autor: mimier
W tym temacie proszę wpisywać wszystko co dotyczy problemów związanych z gaźnikiem w Sunnym i 100NX

: 2009-12-14, 12:31
autor: aBa
No to ja mam problem - pod obciążeniem lubi szarpnąć i tu pytanie - czy za bogata,czy zbyt uboga mieszanka?(podobno podatne na rozregulowanie były te gaźniczki).

: 2009-12-14, 13:47
autor: marceli
W jakim momencie lubi szarpnąć? Czy jest wtedy zimny czy już gorący??

: 2009-12-14, 14:06
autor: aBa
Na ciepłym(dlatego wydaje mi się,że zbyt uboga mieszanka).

: 2009-12-14, 14:10
autor: marceli
Wiesz co, jeśli jest to chwilowe przydławienie(jak np depniesz a auto sie zastanawia po czym robi "skok") to może być wina pompki przyspieszającej.Nie wzbogaca na tyle żebyś mógł szybciej ruszyć.
Natomiast jeśli cały czas przymula to może być ze ma za ubogo.

Ty masz sterowany elektronicznie z sonda lambda?

: 2009-12-14, 14:18
autor: aBa
marceli pisze:Wiesz co, jeśli jest to chwilowe przydławienie(jak np depniesz a auto sie zastanawia po czym robi "skok") to może być wina pompki przyspieszającej.Nie wzbogaca na tyle żebyś mógł szybciej ruszyć.
Natomiast jeśli cały czas przymula to może być ze ma za ubogo.

Ty masz sterowany elektronicznie z sonda lambda?
Tak,gaźnik z sondą.To widzę,że muszę dzisiaj przestudiować działanie tej pompki ;).

: 2009-12-14, 15:37
autor: ms90
Natomiast jeśli cały czas przymula to może być ze ma za ubogo.
ja mam u siebie tak na gazie... jak ruszam 1 i odrazu przy okolo 10-20km/h wrzuce 2 i docisne gaz to ma takie chwilowe zalamanie... (Wcześniej miałem tak ze potrafilo go tak zamulić jak tak robilem ze zgasł i na gazie juz nie odpalił..[musiałem na benzyne pokrecic odpalil i przepalic PB i dopiero znow gaz) ) ale dałem wiekszą dawke paliwa i teraz mam jak opisałem wcześniej ale chyba jeszcze troche bym musiał dać bogatszą mieszanke

: 2009-12-14, 19:28
autor: marceli
ms90 opisz swój problem w dziale LPG. Tu piszemy o Pb(tak myślę ,choć nie padło takie stwierdzenie od kolegi aBa) .

Nie róbmy ze startu zamieszania w działach na nowym forum.

: 2009-12-14, 19:30
autor: aBa
marceli pisze:ms90 opisz swój problem w dziale LPG. Tu piszemy o Pb(tak myślę ,choć nie padło takie stwierdzenie od kolegi aBa) .

Nie róbmy ze startu zamieszania w działach na nowym forum.
Póki co mam tylko Pb ;).Chyba w czwartek pogadam ile regulacja gaźnika na analizatorze spalin.

: 2009-12-14, 21:33
autor: ms90
marceli pisze:ms90 opisz swój problem w dziale LPG. Tu piszemy o Pb(tak myślę ,choć nie padło takie stwierdzenie od kolegi aBa) .

Nie róbmy ze startu zamieszania w działach na nowym forum.
okej przepraszam.. :D (ale co do tematu żeby nie zakładać nowego to : dodałem troche dawki ok 1/4 obrotu i juz jest to zjawisko znikome.. zobaczymy jak odbije sie na spalaniu:D )

: 2009-12-26, 16:46
autor: wilku900
Mam problem...moje sloneczko zaczelo duzo palic, od wrzesnia-pazdziernika zaczelo palic 12-13l na setke a wczesniej na tych samych trasach palilo ok 7,5-8,5l w wiekszosci jest to miasto. Co zrobic i gdzie szukac aby spalanie wrocilo do normy, jezdze naprawde bardzo ekonomicznie...swiece,filtr powietrza i olej+filtr wymienione...co zrobic? bo troche ciagnie po kieszeni te spalanie a jezdze dosc duzo

: 2010-01-01, 15:30
autor: scubzik
Mam właśnie podobną "przypadłość" na PB.. wciskam gaz (na zimnym) i auto ma chwilę "zastanowienia" a potem jakoś idzie.. Na ciepym niby lepiej.. ale nie za bardzo mi się podoba jazda na PB.. jakiś taki mułowaty jest .. Na LPG jest duużo lepiej.. ale tylko na dobrze rozgrzanym silniku.. Na zimnym odpalę z LPG.. ale dosłownie po chwilce obroty na jałowym gwałtownie spadają że najpierw zaczyna trząść autem ..i wszystko przygasa a potem gaśnie i już tylko odpalenie na PB pomaga. Generalnie auto ma problem z obrotami jałowymi i n PG i na LPG.. Jak nie jest dobrze rozgrzane to obroty są ciut za małe (widać od razu bo zegarek na desce przygasa:) i światła). Przełączam na LPG gdzieś po 5-10 min jak wskazówka temp. przekroczy "falkę" znacznika na tablicy.. Co to może być .. ??? Miałem czyszczony i regulowany gaźnik.

: 2010-01-19, 23:23
autor: wilku900
moze ktos ma jakies spostrzezenia co do postów powyzej :p co myslicie o tym zeby dac gaznik do regulacji,czyszczenia itd. to moze byc wlasnie sprawka gaznika ze tak duzo pali? :(

: 2010-01-21, 10:43
autor: johny_fellow
wilku900 pisze:co myslicie o tym zeby dac gaznik do regulacji,czyszczenia itd
Czyszczenie możesz zrobić sam. Kup środek w sprayu do czyszczenia gaźników i do dzieła. Regulację dobrą zrobi Ci niewielu mechaników. Ci, którzy znają się na poldiksach Ci nie pomogą. A jak jakiś powie, że spróbuje to lepiej sobie daruj.

: 2010-01-21, 12:05
autor: Misiek
gaźnikowiec u którego byłem po zbadaniu silnika powiedział że moja sonda lambda się dziwnie zachowuje, jest prawdopodobnie zużyta i zapytał czy nie pali mi dużo. Mówił że duże spalanie w tych silnikach może być spowodowane padniętą sondą

: 2010-01-21, 22:10
autor: johny_fellow
Misiek sprawdź napięcie na sondzie. O ile mnie pamięć nie myli powinno oscylować bardzo blisko 1V. Jeżeli się mylę to proszę żeby mnie ktoś poprawił.

: 2010-01-21, 23:06
autor: marceli
johny_fellow pisze:Czyszczenie możesz zrobić sam. Kup środek w sprayu do czyszczenia gaźników i do dzieła.
Jak zasyfi którąś dyszę może niestety nie pomóc i trzeba rozbierać. Urok gaźnika :)


Co do sondy i napięcia : powinno oscylować między 0 a 1V.

Bierzesz miernik i do dzieła , 0,2V mieszanka uboga, 0,8 bogata.
Najlepiej jak trzyma okolice 0,45V najbliżej mieszanki stechiometrycznej.

: 2010-01-22, 07:17
autor: Misiek
miałem mieżone wszystko, sonda działa ale czasami wariuje. możliwe że jest od nowości ta sama :-o w każdym razie dla mnie to nie problem tylko chciałem napisać wilkowi że sonda jest często przyczyną wysokiego spalania

: 2010-01-22, 19:10
autor: wilku900
aha,dzieki za porady:) sonda wymieniona 2-3 tygodnie temu i spalanie wyszlo ponad 11l, wiec to nie to :( a gaznikowcow mam dobrych w chorzowie, wszyscy mechanicy odsylaja do nich bo tylko oni maja odpowiedni sprzet do takich gaznikow i znaja sie ponoc jak nikt inny na tym ale takie czyszczenie i cala regulacja lacznie z zaplonem itd. to koszt 220zl wiec nie sa to grosze...

: 2010-01-23, 01:26
autor: falbinho
Mi Spray nie pomógł szarpie jak cholera ;/ jade sobie 70 na 5 piątce i rzuca mnie po samochodzie jest to tragiczne ;/ a jak się wyciaga cały ten gażnik ??? jakies foto bym poprosił?? 1.6 na 16v 90km.. 91rok n14... :( czy moze pompa paliwa przypalona??? zdarzyło sie jezdzic do konca kiedys duzo razy...? ale tu jest mechaniczna podobno wiec?? Prosze o pomoc..

: 2010-01-23, 02:07
autor: Misiek
zawsze w gaźniku na początek trzeba przewody podciśnienia sprawdzić. Mogą być powodem szarpania, mogą być powodem wszystkiego tyle ich tam jest :-)

Wilku ile Cię ta sonda kosztowała jeśli można spytać? Kupowałeś oryginalną od Nissana czy od czegoś innego?

: 2010-01-24, 14:00
autor: falbinho
Nie rozumiem o co chodzi z tą mieszanką nadal... w WSK-ach to się ustawiało podobno mieszanke ale w samochodzie takim to nie wiem naprawde...

Szarpie jak cholera co to moze być?? które to będą te przewody podcisnieniowe??

: 2010-01-29, 16:08
autor: wilku900
Misiek, sonda nie byla oryginalna,zamiennik za 79zł (nowa) wiec sie pokusiłem :)

: 2010-01-29, 18:41
autor: marceli
falbinho pisze:które to będą te przewody podcisnieniowe??
Te cienkie dookoła gaźnika.

PS.Jaki czyściutki gaźniczek aż miło ;-)

: 2010-01-30, 01:14
autor: falbinho
PS.Jaki czyściutki gaźniczek aż miło ;-)[/quote]

Wiesz 2 spreye poszły w ruch :D ale tylko do srodka heh ;)) ociepla się więc może sie zabiore za to :) a tak dokładniej jak byś mi je pozanzaczał com? ;)

[ Dodano: 2010-02-05, 14:56 ]
Chyba go ze złomuje bo gaźnika nie umiem wyjąc :|

[Sunny/100NX] gaźnik - wysokie obroty biegu jałowego

: 2010-02-16, 15:15
autor: dualowiec1111
orientujecie się czego to może być wina że autko nie trzyma mi obrotów jałowych ? po wciśnięciu sprzęgła silnik wchodzi na ok. 2500 obrotów (na słuch).

W gaźniku próbowałem skręcić obroty śrubką lecz ma ona jakieś zabezpieczenie i czuję jak sprężyna odbija każdą próbę przekręcenia. Wężyki podciśnieniowe do obudowy filtra raczej są ok. po odłączeniu jednego z nich silnik schodzi i ksztusi się ( zapewne tak ma być ). tylko że po ponownym podpięciu wężyków silnik znowu wchodzi na wysokie obroty,

może kwestia przeczyszczenia gaźnika ? jakaś iglica zawiesiła się ? czy może elektrozawór ? ma ktoś rozeznanie w sprawach gaźnikowych ?

wykluczam złe funkcjonowanie LPG bo na Pb i LPG objawy są takie same.

: 2010-02-16, 16:55
autor: marceli
Ta śruba którą wskazałeś jest od obrotów jałowych. Ona stawia lekki opór jak sie chce nią przekrecic ale tak ma być.

Mimo wszystko to że Ci trzyma 2500 na jałowych to nie kręć nia bo to nie bedzie wina tego.

Pewnie coś ze ssaniem ,cos sie przycieło itp.

: 2010-02-16, 17:17
autor: dualowiec1111
no właśnie - pytanie co ;p czy element w gaźniku czy może coś przy silniku.

: 2010-02-17, 06:38
autor: marceli
Przy gaźniku.Zdejmij obudowę filtra i popatrz na te dzigienki co sterują ssaniem.Może masz gdzieś tam spore luzy i się skrzywiło i coś zacięło.
Nie odmyka dobrze tych przesłon w gaźniku i przez to masz wysokie wolne obroty.

Ewentualnie bimetal coś zaszwankował.

[N14] Gaźnik zbyt bogata mieszanka paliwa

: 2010-03-17, 11:09
autor: fiurkow
Witam wszystkich klubowiczów. Mam problem z gaźnikiem mój sunny ma zbyt bogatą mieszankę paliwa czy wie ktoś jak ustawić gaźnik by paliwo nie lało się do silnika litrami ? Na 9 litrach paliwa przejeżdżam ok 30-40 km. Nikt we Wrocławiu nie chcę się tego podjąć ! Ponoć gaźnik elektroniczny to czarna magia. Aha Posiadam sunny N14 1.6 16v (94r.) niestety na gazie. POMOCY!!!