Strona 1 z 1

[N13] Po zapaleniu silnika 1-2s pali się kontrolka ładowania

: 2011-07-24, 12:46
autor: tanx
Witam,

mam taką sprawę może i błacha, ostatnio jak wymieniałem wydech w Sunnym to poprosiłem, żeby przy okazji facet wymienił mi także pasek alternatora - stary miał już 12lat :D i rano jak sie zapalio auto to popiskiwal.(poczatkowo myslalem ze to lozysko alternatora)

No i po wymianie popiskiwanie faktycznie ustalo rano, ale pojawila sie inna rzecz - po zapalniu auta zimnego ktore stoi no z 10h albo wiecej po odpaleniu kontrolka ladowania gasnie dopiero po 1-2s(w sumie to kontrolka filtra paliwa tez gasnie z opoznieniem ale z tego co czytalem to ona jest powiazana z kontrolka ladowania) W czasie jazdy kontrolka juz nigdy sie nie zapala i zastanawiam sie czy cos jest nie tak czy sie nie przejmowac?? Dodam ze jest to diesel i na pewno jak dluzej stoi to po odpaleniu wlacza sie jeszcze dogrzewanie swiec.

Wyjezdzam za tydzien na 2 miesiace za granice i kazdy drobiazg juz mi urasta do miary problemu :sad: :sad:

: 2011-07-24, 12:55
autor: bonzo
Taki problem to nie problem :-D

: 2011-07-24, 13:50
autor: wąski
heh,

u mnie z kolei od jakiegoś czasu kontrolka ładowania nie świeci się po przekręceniu kluczyka na zapłon ( viewtopic.php?p=155647&highlight=#155647 ).
Po odpaleniu silnika, zgaszeniu go i ponownym przekręceniu kluczyka na zapłon już się świeci ;) , choć jak silnik jest zimny po chwili potrafi zgasnąć (lubi nawet trochę pomrygać :) ). Jak silnik jest ciepły, to już jest OK :) Żarówka w liczniku jest OK, sprawdzałem tez przewody przy alternatorze (3 szt.), styki przeczyściłem (faktycznie trochę się zapiekły), ale niewiele się zmieniło :( . Przy poruszaniu ów przewodów z kontrolką nic się nie dzieje, także przewody wydają się być OK.

wcześniej kilka razy na wysokich obrotach wyłączyło mi się radio CD, prawdopodobnie zabezpieczenie przed przepięciami ( viewtopic.php?t=6232 ). podejrzenie padło na regulator napięcia. sprawdzałem napięcie na niskich i wysokich obrotach, jest nieco niskie (13,8 V - 14,0 V), ale tragedii chyba nie ma, także regulator też wydaje się być sprawny.

dodam jeszcze, że w trakcie jazdy kontrolka ładowania nigdy się nie zaświeciła.

nie wiem czy te dwie sprawy mogą być ze sobą powiązane ...

: 2011-07-24, 14:27
autor: bombel
tanx, a jaki filtr oleju masz?? Wiem ze filtron powodował takie dziwactwa

: 2011-07-24, 15:19
autor: tanx
Filtr oleju mam chyba Mann, ale to bez znaczenia raczej, bo kontrolka od aku jest powiazana z kontrolka filtra paliwa a wlasciwie wody w filtrze paliwa, a tak mysle moze to nie problem z aku tylko wlasnie z filtrem paliwa ze po prostu nie gasnie od razu tylko po 1-2s a ze kontrolki sa powiazane to i aku sie pali.
Filtr paliwa juz troche ma a ze jezdze na Bioestrze to troche syfu juz moze byc.

Jesli to filtr paliwa to pol biedy - to to se zawsze moge na miejscu wymienic sam :mrgreen: