Strona 1 z 1

[N14] Rozrząd w CD20 (diesel)

: 2009-12-11, 15:58
autor: mimier
Panie i Panowie co ile wymieniacie pasek rozrządu w 2,0D
mam przejechane 47tyś na tym pasku czy mam juz wymieniać?

---------------------------------------------------------------------------

Według książki pasek rozrządu powinno się wymieniać co 60 kkm. Podejżewam, że bez problemu wytrzymałby on nawet 80-100 kkm ale lepiej nie kusić losu

----------------------------------------------------------------------------

W silnikach CD sprawa ma się tak, że książka serwisowa mówi wyraźnie - co 60 kkm. Info-tech mówi to samo. Można zwlekać z tym, jednak trzeba mieć na uwadze, że CD to silnik kolizyjny, więc w przypadku zerwania paska mamy grubszy wydatek... :/ Wiadomo również, że w dzisiejszych czasach przebiegi między wymianami ( w nowych autach i nie tylko ) są wydłużane nawet do 160 kkm!! Co jest praktycznie granicą wytrzymałości paska. Jest on jedną z bardziej nieprzewidywalnych awaryjnie części, dlatego też producenci powoli znów wracają do napędu rozrządu łańcuchem.
Reasumując - można czekać z wymianą któregoś z pasków klinowych lub napędu pompy (awaria co najwyżej grozi unieruchomieniem do czasu jego wymiany), natomiast rozrząd trzeba mieć na uwadze i nie przeginać z przekraczaniem jego limitu kilometrów...

Źródło: NKP

: 2010-04-21, 18:35
autor: Zaag
Czy ktos juz wymienial na pasek MITSUBOSHI? Zawsze we wszystkich samochodach mialem Gatesa a mitsuboshi to podobno pierwszy montaz w nissanie. znalazlem zestaw na alledrogo z rolkami NSK za 200 zl. Cena bardzo dobra, czy warto sie skusic?

: 2010-04-21, 18:58
autor: Wieshaq
Miałem Mitsuboshi i po 23kkm poszedł się jeb... Wada fabryczna :-/ Dostałem nowy , pytam a koszt naprawy silnika :lol:
Teraz mam Gatesa i dałem 20 pln więcej niż za Mitsu.

: 2010-04-23, 07:35
autor: Sebter
Paski paskami, a rolki to wy w ogóle zmieniacie ? xD Czy tyko paski ? Z rolek to polecam GMB, jeszcze nigdy mnie nie zawiodły, pasek mitsuboshi albo continental ... I nie wiem jakim cudem kolega wyżej zapłacił za Gates'a więcej niż za mitsuboshi ... Coś panie nie tak :P

: 2010-04-23, 08:01
autor: Wieshaq
Jakimś cudem tak zapłaciłem. :->
Jeżeli chodzi o rolki to też się wymienia. Ja założyłem NSK.

: 2013-06-11, 22:41
autor: Gość
Witam.

jak kolega mimier wspomniał powyżej, pasek rozrządu powinno się wymieniać co ok. 60 000 km - tutaj sprawa jest jasna, ale co z samym rozrządem? Co ile powinno się go wymieniać w przypadku CD20 ?

: 2013-06-11, 23:59
autor: bombel
kosmita pisze:Co ile powinno się go wymieniać w przypadku CD20 ?
90,000

: 2013-06-12, 09:35
autor: Gość
ale jeżeli mowa o fabrycznie zamontowanym, to również jest to 90 000km ?
Dzięki wielkie za pomoc! Mój obecnie ma ponad 138 000, ale jak na razie nie daje żadnych niepokojących objawów :roll:

: 2013-06-12, 11:41
autor: bombel
kosmita tak. W dieslu jest pasek i on nie daje żadnych oznak. Go trzeba wymieniać regularnie!!

: 2013-06-12, 11:57
autor: Gość
Tak, tak, wiem. Sunny'ego mam dopiero od raptem 4000km, ale od poprzedniego właściciela uzyskałem informacje, że ani przegląd, ani pasek nie były do tej pory wymieniane...

Czy przy takim przebiegu (138 000km) i braku niepokojących objawów wystarczy wymiana samego paska rozrządu (z rozsądku i dla bezpieczeństwa) ? Czy zużyty rozrząd daje jakieś objawy ?

: 2013-06-12, 12:15
autor: bombel
kosmita zużyty pasek nie daje żadnych odgłosów, a jak pęknie to po silniku, dlatego wymienia się profilaktycznie.

Co do przebiegu to wybacz, ale nie wierzę w niego. Kto o zdrowych zmysłach kupuje 50% droższego Diesla by jeździć nim 5 tys rocznie

: 2013-06-12, 12:38
autor: Gość
Witam Bombel.

Oczywiście jak najbardziej się z Tobą zgadzam co do paska - tylko, czy przy takim przebiegu, gdy rozrząd do tej pory nie był ani razu wymieniany, wystarczy wymiana samego paska/rolek? Czy sam rozrząd z ponadnormatywnym przebiegiem, tj. >90 000km powinien dawać jakieś niepokojące objawy?

Jeżeli chodzi o przebieg, to jestem tego w 100% pewien, ponieważ poprzednim właścicielem był mój znajomy, który miał go praktycznie od nowości (w 1996 kupił go w Niemczech z przebiegiem kilku tysięcy km). Jako ciekawostkę powiem, że przez ostatnie 5 lat (zanim go kupiłem) auto nie przejechało nawet 10 000 km...

: 2013-06-12, 13:26
autor: bonzo
kosmita pisze: tylko, czy przy takim przebiegu, gdy rozrząd do tej pory nie był ani razu wymieniany, wystarczy wymiana samego paska/rolek?
Możesz wymienić sam pasek ale wtedy nie na 90 tys tylko na 60 tyś

: 2013-06-12, 14:14
autor: bombel
kosmita to tym bardziej wymieniaj. Max dla paska to 3 lata, potem sie wulkanizuje i nie ma juz odpowiedniej wytrzymałości.

Tak jak Bonzo pisał oprócz paska to też rolki i napinacz

: 2013-06-12, 14:57
autor: Gość
ok, dzięki Panowie, tak zrobię! Wymienię pasek, rolki i napinacz, ale co z samym rozrządem? Czy do kolejnej wymiany paska (60 000km/3 lata - j.w.) nie powinno się nic z nim dziać?

Bombel wcześniej napisałeś, że rozrząd powinno się wymieniać co 90 000km, więc jak to jest? Pasek (rolki/napinacz) wymieniam raz na 60 000km i tu sprawa jest jasna, bo przecież w każdej chwili pasek może strzelić (co wiąże się wiadomo z jakimi skutkami). Tak więc wymieniam regularnie pasek, rolki, napinacz, samochód ładnie chodzi, ale czy sam rozrząd ma jakiś deadline? Pewnie, że najlepiej byłoby wymienić po tych 90 000km jak wspomniałeś powyżej, ale gdy tego nie zrobię i wymienię tylko pasek/napinacz/rolki, to coś się może stać?

: 2013-06-12, 14:58
autor: bombel
kosmita jak wymienisz rozrzad a bedzie na starych rolkach to sie szybciej zuzyje. Dlatego komplet co 90 tyś km

: 2013-06-12, 15:00
autor: DubSon
jeśli chodzi o rozrząd, to do wymiany masz:

-PASEK ROZRZĄDU MITSUBOSHI
-PASEK POMPY WTRYSKOWEJ MITSUBOSHI
-ROLKA NAPINAJĄCA PASEK ROZRZĄDU JAPOŃSKA NSK
-ROLKA NAPINAJĄCA PASEK POMPY WTRYSKOWEJ JAPOŃSKA NSK
-ROLKA PROWADZĄCA PASEK ROZRZĄDU JAPOŃSKA SAKURA/GMB

Więc nie duzy koszt, bo zrobić to za jednym zamachem :->

: 2013-06-12, 15:14
autor: Gość
Bombel, ale co w przypadku, gdy teraz zmienię tylko paski/rolki/napinacze (jw. obecny przebieg 138 000) i przejeżdżę następne 60 000km? Czy w ciągu tych 60 tys. coś może się stać z samym rozrządem? :roll:

W chwili obecnej chcę wymienić tylko co konieczne, więc rozrząd wolałby (jeśli to bezpieczne) ze względu na koszty zrobić "w późniejszym" terminie.

Dubson dzięki za podanie konkretnych elementów ;-)

: 2013-06-12, 15:22
autor: bombel
kosmita nie powinienes ani km zrobić na tym rozrządzie

: 2013-06-12, 15:28
autor: bonzo
Bombel nie siej fermentu jeśli zmieni pasek rolkę i napinacz a zostawi koła to spokojnie 60 machnie
kosmita, nie zapomnij e w tym dieslu sa dwa paski
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... tration_2/

: 2013-06-12, 15:29
autor: Gość
czyli powinienem wymienić cały kompletny rozrząd... :?: Eh, już myślałem, że wymieniając pasek/rolki/napinacze uda mi się tego uniknąć :-?
A co w wypadku, gdy tego nie zrobię i wymienię wszystko prócz rozrządu? Jakie mogę być konsekwencje? Pytam już z czystej ciekawości... ;-)

: 2013-06-12, 15:40
autor: bombel
kosmita pisze:Jakie mogę być konsekwencje? Pytam już z czystej ciekawości... ;-)
JAk pęknie pasek to szukaj nowego silnika :)

: 2013-06-12, 15:47
autor: Gość
Kurcze Bombel, ale się nie rozumiemy, albo ja coś nie bardzo pojmuję... W moim Sunnym CD20 od nowości przy rozrządzie nie było nic wymieniane, a obecny przebieg to 138 000km. Nie chcę żeby mi się silnik rozsypał, dlatego też dzięki waszym sugestiom wymienię na nowe PASKI/ROLKI/NAPICZNE. Tylko czy to wystarczy i czy bezpiecznie będzie jeździć bez wymienionego mechanizmu rozrządu, ale z nowymi jw. PASKAMI/ROLKAMI/NAPINACZAMI ROZRZĄDU?

Pozdrawiam porozumiewawczo ;-)

: 2013-06-12, 16:04
autor: bonzo
kosmita, pisałem wyżej

: 2013-06-12, 16:07
autor: bombel
AAA. Rozrzadu jako rozrzadu sie nie wymienia. Tylko paski i rolki :) Silnika nie rozbieraj :)

: 2013-06-12, 16:31
autor: Gość
Ooo :!: Wielkie dzięki Panowie za pomoc i poprawę nastroju :-D
EDIT: Auto już na warsztacie. Okazało się, że do wymiany mam pompę wody, co skutkuje koniecznością demontażu rozrządu... Cóż, myślałem, że uniknę kosztów, ale jak same się mnożą, to i od razu dorzuciłem do tego wszystkiego sam rozrząd - przynajmniej będzie spokój! ;-)

: 2013-07-18, 22:02
autor: Fer
bombel pisze:Co do przebiegu to wybacz, ale nie wierzę w niego. Kto o zdrowych zmysłach kupuje 50% droższego Diesla by jeździć nim 5 tys rocznie
Zdarza się, ja kupiłem N13 z CD17 ze stanem licznika 94tys km, na początku nie wierzyłem że to ma tyle przebiegu, ale poznając to auto coraz bardziej jestem przekonany że to prawdziwy przebieg. Dodatkowo kupiłem auto krajowe używane przez jedną rodzinę.

Sprawdziłem pasek, Gates'a, jeszcze dokładnie widać wszystkie oznaczenia, więc sądzę że wymieniony został jakieś 10-20tys km temu.