Strona 1 z 1

[N14] Twarde zawieszenie...

: 2009-12-11, 05:39
autor: mimier
Jak u Was z komfortem jazdy?...czy uważacie, że sunny ma twarde zawieszenie?

: 2009-12-18, 20:36
autor: wilku900
U mnie tył jest strasznie miękki...za to przód tak jakby twardszy. Mam 3d HB z 92r.
Może to wina amortyzatorów i sprężyn z tylu?

: 2009-12-18, 21:09
autor: marceli
A jak z sprawnością tychże amorków??? Sprawdzałeś?

: 2009-12-18, 23:24
autor: merid
powiem tak w sunnym ogolnie z tylu zawsze jest strasznie miekkie zawieszenie dlatego czasami ci moze dupa uciekac na zakretach :D

przod jest twardy ale porownujac mojego sunnego do civiga 4 gen to nissan jest jak limuzyna a honda gokart :D

: 2009-12-19, 12:17
autor: aBa
Dla mnie jest ok (przesiadając się z zglebowanej k10 trudno nie odczuć komfortu :P) ale chyba i tak lekka gleba będzie potrzebna właśnie przez ten tył.

: 2009-12-19, 14:35
autor: wilku900
marceli pisze:A jak z sprawnością tychże amorków??? Sprawdzałeś?
No na przeglądzie u znajomego było wszystko ok i potem jeszcze raz byłem sprawdzić całe zawieszenie u niego i powiedział mi tylko ze łącznik stabilizatora do wymiany a cała reszta ok.
Tylko ze jak z tylu siadają dwie osoby o duuuużej wadze to ociera cały czas albo jak trzy osoby z mniejszą wagą... ;p dość mocno siada ten tył i nie wiem czy to tylko u mnie czy u innych tez...

: 2009-12-19, 14:37
autor: merid
a jakie masz opony bo napewno nie trze ci o nadkole bo tam jest bardzo duzo miejsca

: 2009-12-19, 17:24
autor: wilku900
185/70/r14... ale jak były mniejsze koła to też strasznie się w nadkola chowały tarłem zawsze chlapaczami a czasem o nadkole...

: 2009-12-19, 19:51
autor: marceli
Wg objawów jakie piszesz wychodzi że sprężynki są słabe i dlatego tak siada.

Ogólnie często widuję sunniacze i właśnie ten "tyłek" troszkę im leży.

: 2009-12-19, 20:37
autor: merid
sprawdz czy nie haczy ci o kielich amortyzatora bo ja wlasnie taki objaw mam bo mam lekko za duze opony a u ciebie moze ocierac wtedy jak jest wiecej osob

: 2009-12-21, 10:50
autor: MICHOO
Ja zglebowałem mojego sunnego 5D i myślałem że jak będą nowe sprężyny to tak dupa nie siądzie, niestety się zawiodłem bo też siedzi:( i teraz tak się zastanawiam czy nie wsadzić do tyłu tych starych sprężyn co miałem na przodzie. Trochę je przyciąć mniej więcej żeby wysokość bez obciążenia była taka sama i liczba zwojów się zgadzała. Przednie sprężyny są zwijane z grubszego drutu. Zastanawia mnie tylko czy nie zrobi się z niego jeszcze większa taczka. ktoś próbował ładować przednie sprężyny na tył??

: 2009-12-21, 15:16
autor: hansior
MICHOO pisze:Ja zglebowałem mojego sunnego 5D i myślałem że jak będą nowe sprężyny to tak dupa nie siądzie, niestety się zawiodłem bo też siedzi:( i teraz tak się zastanawiam czy nie wsadzić do tyłu tych starych sprężyn co miałem na przodzie. Trochę je przyciąć mniej więcej żeby wysokość bez obciążenia była taka sama i liczba zwojów się zgadzała. Przednie sprężyny są zwijane z grubszego drutu. Zastanawia mnie tylko czy nie zrobi się z niego jeszcze większa taczka. ktoś próbował ładować przednie sprężyny na tył??
A jakie to kolega sprężynki zapodał? Jakieś fotko masz? :->

: 2009-12-22, 16:41
autor: wilku900
merid, o kielich raczej nie trze bo słychać ze to nadkole...ale mniejsza o tarcie chodzi mi o to czy to normalne ze tak mocno siada jak dostanie obciążenia czy poprostu amorki i sprężyny do wymiany?Podłączam się do pytania kolegi o sprężyny przednie do tyłu...co o tym myślicie? będzie sztywniej?

: 2009-12-29, 12:21
autor: hansior
wilku900 pisze:merid, o kielich raczej nie trze bo słychać ze to nadkole...ale mniejsza o tarcie chodzi mi o to czy to normalne ze tak mocno siada jak dostanie obciążenia czy poprostu amorki i sprężyny do wymiany?Podłączam się do pytania kolegi o sprężyny przednie do tyłu...co o tym myślicie? będzie sztywniej?
Temat był kiedyś poruszany na NKP.
Wiem że średnica sprężyny przód/ tył jest taka sama tylko trzeba odpowiednio podciąć sprężynę bo przednie są wyższe. Miałem propozycje od zakładu co amorki wymieniają że mi zrobią taki trik (dawniej robili to częściej w sunnym) ale doszedłem do wniosku ze zakupię komplet sztywniejszych sprężyn i wszystkie wyminie.
Co do amorków to one nie odpowiadają za wysokość tylko za przytrzymywanie koła przy nawierzchni więc jeśli auto siedzi to sprężyny są uklepane :-/

: 2010-03-09, 12:20
autor: Jopek
Witam.Tył mojego N14 5d HB też leży.Zbiornik gazu robi swoje a jak 3osoby z tyłu to opona chowa się za nadkole.Myślę o wymianie sprężyn pytanie jakiej firmy w dobrej cenie i gdzie dostać gumy na ich spód?Pozdrawiam.

: 2010-03-09, 16:41
autor: wilku900
jak wymienisz sprezyny to daj znac jaki efekt:p ja nie moge kupic sprezyn obnizajacych i usztywniajacych bo jezdze po lesie itd i nie moge miec za nisko :(

: 2010-03-14, 21:43
autor: Kevin1986
witam odnośnie tematu to tył mi strasznie nisko siedzi a co do opon to prawidłowy zamiennik 185/60r14 to jest taki jaki można zastosować ewentualnie bardziej sportowa guma 195/55r14 kolega pisał że jeździ na profilu 70 to trochę za wysoka opona dlatego może obcierać

ps Jeśli ktoś potrzebuje porady odnośnie opon lub ma jakieś pytania śmiało pisać akurat jestem handlowcem w dużej sieci :) pozdrawiam

: 2010-03-18, 15:47
autor: boncki
Ja mam u siebie w sunny 205/50/15. Fakt to jest 1.4 ale daje rade na tych oponach. Nie obciera mi dobrze sie trzyba zakrętów i ogólnie jest dobra ;-) tak ze takie opony o oprofilu 50 przy felgach 15-stkach wejdą a 55 już bym się bał bo teraz mam z centymetr do kielich amortyzatora.

: 2010-03-18, 21:21
autor: aBa
Jopek pisze:Witam.Tył mojego N14 5d HB też leży.Zbiornik gazu robi swoje a jak 3osoby z tyłu to opona chowa się za nadkole.Myślę o wymianie sprężyn pytanie jakiej firmy w dobrej cenie i gdzie dostać gumy na ich spód?Pozdrawiam.
Gumy w intercarsie dostaniesz bez problemu.

: 2010-04-01, 14:15
autor: Johny
mi się fajnie jeździ, ale tył trochę siedzi...i jak jeżdżę to tu się tłucze coś w prawy tylnym amortyzatorze :D

: 2010-04-17, 14:24
autor: dyzio-zdw
Witam,

Mam ten sam problem co Johny.
Czasami podczas jazdy amorki tak się ustawią i słychać głuchy dźwięk z tylnego prawego nadkola. Już kiedyś wystraszyłem się co to może być, zatrzymałem samochód i oglądałem koło, dopiero kolega docisną tyłek do ziemi i wyraźnie ten dźwięk dobiegał z amorka.

Pytanie z mojej strony jest następujące: Radzicie wymieniać wszystkie amorki ze sprężynami, tylko tył (lub tylko przód) ze sprężynami, czy same amorki, bez sprężyn?
Myślę nad kupnem i nie wiem na co się zdecydować. A jeszcze trochę mam zamiar pojeździć moim Sunny także chciałbym to zrobić w miarę solidnie.

: 2010-04-17, 16:28
autor: hansior
dyzio-zdw pisze:Witam,
Pytanie z mojej strony jest następujące: Radzicie wymieniać wszystkie amorki ze sprężynami, tylko tył (lub tylko przód) ze sprężynami, czy same amorki, bez sprężyn?
Myślę nad kupnem i nie wiem na co się zdecydować.
Ja bym kupił same amorki jeśli sprawdzałeś i to wina amorka...tylko raczej sprawdzonych firm. Jeśli przód dobrze trzyma i sie nie poci to bym na razie ich nie ruszał. Podnieś auto i obejrzyj czy gdzieś sprężyna nie jest pęknięta bo moze to ona tak stuka. Jeśli nie jest uszkodzona to ja bym sprężyn nie ruszał bo auto się dużo nie podniesie a jeśli już to po pewnym czasie znów siądzie... a koszt sprężyn firmy np Lesjofors to ok 500zł więc jeśli dobre to po co ruszać- a taniochy nie polecam bo efekt może byc mizerny :-P .

: 2010-07-19, 22:22
autor: boncki
ja mam na sprzedaż sportowe sprężynki i amortyzatory przednie do sunnego n14