Strona 1 z 1
[N14] Licznik z obrotomierzem i różne wersje zegarków
: 2011-03-04, 11:26
autor: Kejk
Dorwałem licznik z N14 z obrotomierzem (po prawej stronie, wersja bez linki, 1993 r), w którym zegarek ma dwufunkcyjny przycisk:
- push temp
- pull reset
Moje zegary z 1995 roku są identyczne, ale zegarek ma tylko reset po wciśnięciu, czyli "push reset"

W serwisówkach nie znalazłem takiej wersji (wciśnij/pociągnij), a tego jeszcze nie zdążyłem podłączyć.
Czy ktoś spotkał się z takimi zegarami i co to za funkcja? Wygląda na pomiar temperatury.
: 2011-03-04, 21:03
autor: aBa
Jakieś foto,czy cuś?Bo to ciekawoska

.Mozliwe że jest to home-made przez jakiegoś elektronika,bo podłączyć przełącznik pod płytkę i wyświetlacz segmentowy to raczej inżynierem nie trzeba być

.
: 2011-03-04, 23:19
autor: Kejk
O nie nie, to oryginał. Zegarek resetuje się po pociągnięciu cycka, a po wciśnięciu nic się nie dzieje, bo trzeba coś jeszcze doprowadzić. Jak do jednego z pinów podłączyłem +12V wyświetlacz pokazał wszystko co może wyświetlić i ukazały się jednostki - stopnie C i F. Płytka jest większa od zwykłego zegarka (dłuższa) i ma większą kość (mikrokontroler Hitachi). Wielkość wyświetlacza i jego umiejscowienie jest identyczna. Do płytki w sumie dochodzi 5 sygnałów. Do zwykłego zegarka 2 lub 3. W pozostałe nie są wkręcone śrubki doprowadzające napięcie. Ciekawostka, choć na Allegro już takie widziałem. Model '93. Reszta jest identyczna jak w moim '95. W serwisówkach ani śladu. Net też przeryłem wszerz i wzdłuż. Jak będzie cieplej podłączę, bo nawet samo resetowanie zegarka jest lepiej rozwiązane. Już mi się zdarzyło wcisnąć przypadkowo cycek, a tu trzeba pociągnąć. Do tego zobaczymy jak się zachowa 'ta reszta' zegarka. Nie chce mi się wierzyć, że wycinali specjalnie coś z komputera w późniejszych wersjach. W moim Sunnym jest nawet komputer do AIRBAGa, mimo że go fizycznie nie mam.

: 2011-05-23, 19:15
autor: fifi_women
Żeby nie zakładać nowego tematu podepnę się pod ten. Kupiłam N14 i nie ma obrotomierza

Oglądałam zegary z obrotkiem i występują w różnych wersjach (jedne mają po prawej a drugie po lewej obrotek). Stąd moje pytanie: który licznik mam wybrać? Czy różnią się mocowaniem linki i kostkami? Czy wszystko jedno? Z góry dziękuję za pomoc

: 2011-05-23, 22:25
autor: Kejk
różnią się. Starsze są "na linkę", nowsze (bodajże od 1993) w pełni elektroniczne.
Najlepiej zajrzeć za licznik.
: 2011-05-26, 16:11
autor: fifi_women
Mój to 94r jest. Prędkościomierz mam z lewej strony a z prawej temp. i paliwo.. Podejrzewam, że jak chce obrotomierz to będzie on musiał być z prawej strony? Jak znajdę czas to spróbuje to sprawdzić.
: 2011-05-27, 09:24
autor: Kejk
tak, powinnaś mieć wersję w pełni elektroniczną. A szukać musisz zegarów jak na moim zdjęciu (obrotomierz po prawej). Ale wcześniej lepiej rozkręcić.
: 2011-05-28, 09:04
autor: fifi_women
Dzięki

Dla pewności jeszcze sprawdzę

: 2011-05-28, 17:16
autor: aBa
Jak masz prostokątny filtr powietrza, grill cały lakierowany z porzeczkami,a nie plastrem miodu to po prawej stronie obrotomierz powinien być jest to GA14DE.
: 2011-05-29, 20:16
autor: fifi_women
Dokładnie taki mam (lakierowany z poprzeczkami), dzięki bardzo

: 2011-06-13, 10:48
autor: Kejk
kontynuując, a właściwie podsumowując temat:
po podłączeniu zegarów z zegarkiem z pomiarem temp. - zegarek działa, pomiar temp. (po wciśnięciu) - nie (pusty wyświetlacz). Można się było spodziewać. Moduł zegarka nie ma żadnego czujnika i nie ma dodatkowych pinów do doprowadzenia 'czegoś' z zewnątrz. Prawdopodobnie kwestia softu w ECU. O tyle dziwne, że zegary pochodzą od wersji 5D z '93, czyli starszego od mojej fury, która jest w najbogatszej wersji - nawet ma komp. do AIRBAGa i kontrolkę na prędkościomierzu (wystarczy podpiąć poduchę).
Ot taka ciekawostka zegarowa, bo i tak wiele ten termometr nie wnosi.

: 2011-06-16, 20:23
autor: Siwy_223
Witajcie,
dzisiaj natknąłem się na to forum. Postanowiłem się zarejestrować. Na pewno się przydadzą mi się informacje, gdyż jestem świeżym posiadaczem nissana sunny (sedan)
Co do tematu wątku, ja mam auto z `95 i miałem licznik bez obrotomierza i miałem funkcję PUSH TEMP. niedawno wymieniłem na licznik z obrotomierzem - było wiele niejasności przy podłączaniu (dalej mi nie chce działać obrotomierz), ale w nowym też jest funkcja TEMP PUSH i po wciśnięciu wskazuje aktualną temp. Dodam, że auto to chyba golas, nie ma w nim praktycznie żadnych bajerów....
Pozdrawiam serdecznie

: 2011-06-20, 11:23
autor: Kejk
o, ciekawostka. A jaką temp. pokazuje? Wnętrza? Zewnętrza?
: 2011-06-20, 19:52
autor: Siwy_223
Kejk pisze:o, ciekawostka. A jaką temp. pokazuje? Wnętrza? Zewnętrza?
zewnętrzną i to dość dokładnie +/-1`
: 2011-07-20, 22:28
autor: ciapek
Kejk pisze:zewnętrzną i to dość dokładnie +/-1`
potwierdzam

niedługo będę się zagłębiał w strefę kabelkową i nie omieszkam przekazać informacji co, gdzie i dlaczego. Zapewne brak jakiegoś czujnika.
UPDATE
Siwy_223 Jakie masz wyposażenie jeszcze? grzane dupy, wycieraczki na reflektorach(ciekawostka te lampy nie mają elektrycznej regulacji wysokości),ABS. Nie jest to przypadkiem wersja skandynawska/Szwedzka?
rozgrzebałem dzisiaj wnętrze(specjalnie dla Ciebie
Kejk 
) i teraz tak:
1. sprawdziłem który to kabelek w zegarach (czerwone kółeczko)
na zegarku oznaczono to miejsce SIG/signal powinna tam być śrubka
2. czujnik znajduje się na słupku przed chłodnicą tam gdzie jest montowany klakson (ale się skur.... naszukałem

)
4. kabelki dochodzące do czujnika zielony/żółty pasek (-); jasnozielony (+) odłączona kostka na zapłonie 5,5V; czujnik podłączony 2,2-2,3V; masa czy jest i czy przewodzi zapomniałem sprawdzić
Jurto sprawdzę którą stroną wiązki idą kabelki rozrząd/aku oraz oporność tego ustrojstwa zamrażarka-> pełne słońce
Wszystko działałem na odłączonym ECU więc nie jest to kwestia softu, a zegarek działa na zapłonie
Jutro działam dalej bo dzisiaj telefonem sobie przyświecałem

: 2011-07-23, 08:52
autor: dawidkrakow
Mam sprawę do Ciebie MAGIKU

Po podłączeniu DIGITALA Z NX1600 i przerobieniu całej instalacji ni posiadam obrotomierza. Najpierw był a po pomyleniu pinów nagle zgasł. Nie wiem czy się coś w nim przyjarało ale raczej nie. W trybie DEMO MODE czyli aby sprawdzić czy wszystko działa pokazuje jak skacze obrotomierz. Gdzie szukać przyczyny i jak to naprawić. Nie mam już obrotomierza około 3 miesięcy

Proszę o pomoc
: 2011-07-23, 23:32
autor: ciapek
W tym trybie demo mode myślę że zapalają się tylko diody/ lampki nie wiem co tam za świecidełko siedzi

.Prezkładałeś kabelki według serwisówki?
Napięcie na odpalonym silniku powinno oscylować pomiędzy 1-5 V w kostce do licznika(kabelek do obrotka). Dane serwisówki więcej nie pomogę resztą to już elektronika steruje jakiś mikrokomputer czy coś. Może on jest uwalony jakiś elektronik pewnie coś by przy tym zdziałał.
Co do licznika z termometrem bo bym zapomniał
podziałałem dopiero dzisiaj/wczoraj w każdym razie sobota
tak wygląda czujnik
Kostka jest opisana (+) zielony z żółtym paskiem (-) jasnozielony.
Przechodzą przez główna rozdzielnię, idą do licznika
zielono-żółty
jasnozielony

: 2011-07-24, 00:53
autor: mimier
: 2011-07-24, 09:41
autor: dawidkrakow
Według serwisówki składałem a na zagranicznych forach przeleciałem wszystko dotyczące digitałów. Wiem, że na tym kablu miał być zmienny prąd a u mnie o ile dobrze pamiętam było 4v cały czas i nie ważne czy na odpalonym czy nie i czy dodawało się gazu. Aby ogarnąć digitale zajęło mi to ponad miesiąc czasu. Cała instalacja do przerobienia a to co jest na necie to tylko kostka na 12 pin się zgadzała. Jest parę wersji digitalów z rozłożeniem kontrolek itd. Ja sprawdzałem z starym licznikiem i tak wkońcu doszedłem ale i tak nie mam impulsatora z NX1600 więc przekłamuje licznik. Podobno z 240sx z silnikiem 2,4 pasuję. Nie miałem w ogóle do digitalów kostek więc trzba było przerabiać stare i dołążyć piny takie jak do płyty głównej na tą 12 pinową kostkę bo nigdzie takiej nie znajdziesz jak nie dostaniesz z zegarem.
: 2011-07-24, 11:43
autor: ciapek
A próbowałeś podłączyć na krótko inny obrotomierz taki ze wskazówką (+) (-) i sygnał z ECU do obrotomierza? może w kompie coś nie tak jest?
: 2011-07-24, 17:54
autor: dawidkrakow
Próbowałem ale coś nie chciał chodzić. Instalację miałem całą rozgrzebaną i kostek nie miałem jak już podłączyć do starego więc próbowałem do ścieżek na zegarach ale nie chciało ruszyć. Osobnego obrotomierza nie posiadam więc inaczej nie miałem jak sprawdzić. Podpiąłem niebieski kabel "TAM" do śrubki z obrotka i masę do karoseri i sygnał z ECU do ścieżki z ECU ale nie chciało ruszyć. A na kablu TAM napięcie jest stałe i na kablu od ECU też. TAM około 4v a na ECU 12v. Już nie pamiętam dokładnie bo nie mam jak tego sprawdzić bo auto jest w garażu w Polsce a ja aktualnie we Włoszech na Calabri a wrócę dopiero na początku sierpnia
: 2011-07-31, 20:27
autor: Kejk
ciapek pisze:rozgrzebałem dzisiaj wnętrze(specjalnie dla Ciebie
Kejk 
) i teraz tak:
aleś się ładnie dogrzebał! Zjechałem z urlopu, a tu takie ładne opracowanie.

W sumie traktowałem to jako ciekawostkę, bo mam dodanego kompa pokładowego, który mierzy mi mnóstwo bajerów: od spalania po przyspieszenia itp. i m.in. 2 temperatury. Malutki wyświetlacz zamontowałem w zegarach i jest git!
Ale może ten termometr w zegarku też 'udrożnię'.

THNX!
: 2011-07-31, 21:41
autor: ciapek
Kejk, wie viel za zrobienie takiego cuda?
: 2011-07-31, 23:53
autor: Kejk
130 zł komputer (uruchomiony i zaprogramowany),
2 dychy wyświetlacz
+ trochę kabelków i zabawy z lutownicą

: 2011-08-01, 15:14
autor: Skazony
Kejk, do czego to podłączyłeś ?
tzn. w którym miejscu ( bo rozumiem że do kompa )
super bajer i fajnie to wygląda

: 2011-08-01, 18:59
autor: sxp22
Kejk, Gratuluję pomysły, i oczywiście montarzu w profesjonalny sposób. Kiedyś widziałem taki właśnie komputer uniwersalny na allegro. Nawet myślałem o zakupie, tylko nie wiedziałem gdzie go zamontować. Twój pomysł aby zamontować go pod wskaźnikiem poziomu paliwa jest świetny.
Czy to ten?
http://moto.allegro.pl/uniwersalny-komp ... 61666.html
: 2011-08-01, 19:15
autor: majchrzok
czy do DS podejdzie taki komputerek? jest coś wspomniane o LPG... aczkolwiek mam blosa i zastanawia mnie to czy będzie to w ogóle dzialac?
: 2011-08-01, 20:43
autor: Kejk
ten, ten. Tu link do sklepu:
http://www.sklep.nestor-electronic.pl/k ... 4,2,1.html
majchrzok pisze:czy do DS podejdzie taki komputerek?
tylko silniki na wtrysku. Do poprawnego liczenia wszystkiego co wyświetla, potrzebne są impulsy wtrysku i drogi pobierane z ECU. Jak ktoś kupi i będzie miał problem ze znalezieniem tych dwóch pinów na ECU - pomogę. Reszta to zasilanie itp.
: 2011-08-01, 22:21
autor: majchrzok
a szkoda... dzieki za odp.pozdrawiam