Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] Licznik z obrotomierzem i różne wersje zegarków

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

[N14] Licznik z obrotomierzem i różne wersje zegarków

Post autor: Kejk » 2011-03-04, 11:26

Dorwałem licznik z N14 z obrotomierzem (po prawej stronie, wersja bez linki, 1993 r), w którym zegarek ma dwufunkcyjny przycisk:
- push temp
- pull reset
Moje zegary z 1995 roku są identyczne, ale zegarek ma tylko reset po wciśnięciu, czyli "push reset" ;)
W serwisówkach nie znalazłem takiej wersji (wciśnij/pociągnij), a tego jeszcze nie zdążyłem podłączyć.

Czy ktoś spotkał się z takimi zegarami i co to za funkcja? Wygląda na pomiar temperatury.
Ostatnio zmieniony 2011-07-27, 07:31 przez Kejk, łącznie zmieniany 1 raz.
--
K.

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2011-03-04, 21:03

Jakieś foto,czy cuś?Bo to ciekawoska :p.Mozliwe że jest to home-made przez jakiegoś elektronika,bo podłączyć przełącznik pod płytkę i wyświetlacz segmentowy to raczej inżynierem nie trzeba być ;).

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2011-03-04, 23:19

O nie nie, to oryginał. Zegarek resetuje się po pociągnięciu cycka, a po wciśnięciu nic się nie dzieje, bo trzeba coś jeszcze doprowadzić. Jak do jednego z pinów podłączyłem +12V wyświetlacz pokazał wszystko co może wyświetlić i ukazały się jednostki - stopnie C i F. Płytka jest większa od zwykłego zegarka (dłuższa) i ma większą kość (mikrokontroler Hitachi). Wielkość wyświetlacza i jego umiejscowienie jest identyczna. Do płytki w sumie dochodzi 5 sygnałów. Do zwykłego zegarka 2 lub 3. W pozostałe nie są wkręcone śrubki doprowadzające napięcie. Ciekawostka, choć na Allegro już takie widziałem. Model '93. Reszta jest identyczna jak w moim '95. W serwisówkach ani śladu. Net też przeryłem wszerz i wzdłuż. Jak będzie cieplej podłączę, bo nawet samo resetowanie zegarka jest lepiej rozwiązane. Już mi się zdarzyło wcisnąć przypadkowo cycek, a tu trzeba pociągnąć. Do tego zobaczymy jak się zachowa 'ta reszta' zegarka. Nie chce mi się wierzyć, że wycinali specjalnie coś z komputera w późniejszych wersjach. W moim Sunnym jest nawet komputer do AIRBAGa, mimo że go fizycznie nie mam.


Obrazek
--
K.

Awatar użytkownika
fifi_women
wiem o czym pisze
Posty: 49
Rejestracja: 2011-04-04, 19:15
Lokalizacja: SWD / EP / WWL

Post autor: fifi_women » 2011-05-23, 19:15

Żeby nie zakładać nowego tematu podepnę się pod ten. Kupiłam N14 i nie ma obrotomierza :cry: Oglądałam zegary z obrotkiem i występują w różnych wersjach (jedne mają po prawej a drugie po lewej obrotek). Stąd moje pytanie: który licznik mam wybrać? Czy różnią się mocowaniem linki i kostkami? Czy wszystko jedno? Z góry dziękuję za pomoc :roll:
Ibizka 1.2i - sprzedana :(
Sunny 1.4i N14 -> przeszczep na 1.6i - sprzedany :(
Clio w posiadaniu....

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2011-05-23, 22:25

różnią się. Starsze są "na linkę", nowsze (bodajże od 1993) w pełni elektroniczne.
Najlepiej zajrzeć za licznik.
--
K.

Awatar użytkownika
fifi_women
wiem o czym pisze
Posty: 49
Rejestracja: 2011-04-04, 19:15
Lokalizacja: SWD / EP / WWL

Post autor: fifi_women » 2011-05-26, 16:11

Mój to 94r jest. Prędkościomierz mam z lewej strony a z prawej temp. i paliwo.. Podejrzewam, że jak chce obrotomierz to będzie on musiał być z prawej strony? Jak znajdę czas to spróbuje to sprawdzić.
Ibizka 1.2i - sprzedana :(
Sunny 1.4i N14 -> przeszczep na 1.6i - sprzedany :(
Clio w posiadaniu....

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2011-05-27, 09:24

tak, powinnaś mieć wersję w pełni elektroniczną. A szukać musisz zegarów jak na moim zdjęciu (obrotomierz po prawej). Ale wcześniej lepiej rozkręcić.
--
K.

Awatar użytkownika
fifi_women
wiem o czym pisze
Posty: 49
Rejestracja: 2011-04-04, 19:15
Lokalizacja: SWD / EP / WWL

Post autor: fifi_women » 2011-05-28, 09:04

Dzięki :-) Dla pewności jeszcze sprawdzę ;-)
Ibizka 1.2i - sprzedana :(
Sunny 1.4i N14 -> przeszczep na 1.6i - sprzedany :(
Clio w posiadaniu....

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2011-05-28, 17:16

Jak masz prostokątny filtr powietrza, grill cały lakierowany z porzeczkami,a nie plastrem miodu to po prawej stronie obrotomierz powinien być jest to GA14DE.

Awatar użytkownika
fifi_women
wiem o czym pisze
Posty: 49
Rejestracja: 2011-04-04, 19:15
Lokalizacja: SWD / EP / WWL

Post autor: fifi_women » 2011-05-29, 20:16

Dokładnie taki mam (lakierowany z poprzeczkami), dzięki bardzo :-)
Ibizka 1.2i - sprzedana :(
Sunny 1.4i N14 -> przeszczep na 1.6i - sprzedany :(
Clio w posiadaniu....

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2011-06-13, 10:48

kontynuując, a właściwie podsumowując temat:
po podłączeniu zegarów z zegarkiem z pomiarem temp. - zegarek działa, pomiar temp. (po wciśnięciu) - nie (pusty wyświetlacz). Można się było spodziewać. Moduł zegarka nie ma żadnego czujnika i nie ma dodatkowych pinów do doprowadzenia 'czegoś' z zewnątrz. Prawdopodobnie kwestia softu w ECU. O tyle dziwne, że zegary pochodzą od wersji 5D z '93, czyli starszego od mojej fury, która jest w najbogatszej wersji - nawet ma komp. do AIRBAGa i kontrolkę na prędkościomierzu (wystarczy podpiąć poduchę).
Ot taka ciekawostka zegarowa, bo i tak wiele ten termometr nie wnosi. ;)
--
K.

Siwy_223
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2011-06-16, 20:02
Lokalizacja: Krak

Post autor: Siwy_223 » 2011-06-16, 20:23

Witajcie,
dzisiaj natknąłem się na to forum. Postanowiłem się zarejestrować. Na pewno się przydadzą mi się informacje, gdyż jestem świeżym posiadaczem nissana sunny (sedan) :D

Co do tematu wątku, ja mam auto z `95 i miałem licznik bez obrotomierza i miałem funkcję PUSH TEMP. niedawno wymieniłem na licznik z obrotomierzem - było wiele niejasności przy podłączaniu (dalej mi nie chce działać obrotomierz), ale w nowym też jest funkcja TEMP PUSH i po wciśnięciu wskazuje aktualną temp. Dodam, że auto to chyba golas, nie ma w nim praktycznie żadnych bajerów....

Pozdrawiam serdecznie :)

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2011-06-20, 11:23

o, ciekawostka. A jaką temp. pokazuje? Wnętrza? Zewnętrza?
--
K.

Siwy_223
nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 2011-06-16, 20:02
Lokalizacja: Krak

Post autor: Siwy_223 » 2011-06-20, 19:52

Kejk pisze:o, ciekawostka. A jaką temp. pokazuje? Wnętrza? Zewnętrza?
zewnętrzną i to dość dokładnie +/-1`

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2011-07-20, 22:28

Kejk pisze:zewnętrzną i to dość dokładnie +/-1`
potwierdzam :mrgreen: niedługo będę się zagłębiał w strefę kabelkową i nie omieszkam przekazać informacji co, gdzie i dlaczego. Zapewne brak jakiegoś czujnika.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: UPDATE :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Siwy_223 Jakie masz wyposażenie jeszcze? grzane dupy, wycieraczki na reflektorach(ciekawostka te lampy nie mają elektrycznej regulacji wysokości),ABS. Nie jest to przypadkiem wersja skandynawska/Szwedzka?

rozgrzebałem dzisiaj wnętrze(specjalnie dla Ciebie Kejk :mrgreen: ) i teraz tak:
1. sprawdziłem który to kabelek w zegarach (czerwone kółeczko)
Obrazek
na zegarku oznaczono to miejsce SIG/signal powinna tam być śrubka
Obrazek

2. czujnik znajduje się na słupku przed chłodnicą tam gdzie jest montowany klakson (ale się skur.... naszukałem :-P )
Obrazek

4. kabelki dochodzące do czujnika zielony/żółty pasek (-); jasnozielony (+) odłączona kostka na zapłonie 5,5V; czujnik podłączony 2,2-2,3V; masa czy jest i czy przewodzi zapomniałem sprawdzić :oops:
Jurto sprawdzę którą stroną wiązki idą kabelki rozrząd/aku oraz oporność tego ustrojstwa zamrażarka-> pełne słońce :hah:


Wszystko działałem na odłączonym ECU więc nie jest to kwestia softu, a zegarek działa na zapłonie

Jutro działam dalej bo dzisiaj telefonem sobie przyświecałem :-P :mrgreen:

dawidkrakow
aktywny forumowicz
Posty: 168
Rejestracja: 2010-03-21, 21:54
Lokalizacja: krk

Post autor: dawidkrakow » 2011-07-23, 08:52

Mam sprawę do Ciebie MAGIKU :P Po podłączeniu DIGITALA Z NX1600 i przerobieniu całej instalacji ni posiadam obrotomierza. Najpierw był a po pomyleniu pinów nagle zgasł. Nie wiem czy się coś w nim przyjarało ale raczej nie. W trybie DEMO MODE czyli aby sprawdzić czy wszystko działa pokazuje jak skacze obrotomierz. Gdzie szukać przyczyny i jak to naprawić. Nie mam już obrotomierza około 3 miesięcy :P Proszę o pomoc

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2011-07-23, 23:32

W tym trybie demo mode myślę że zapalają się tylko diody/ lampki nie wiem co tam za świecidełko siedzi :-P .Prezkładałeś kabelki według serwisówki?
Napięcie na odpalonym silniku powinno oscylować pomiędzy 1-5 V w kostce do licznika(kabelek do obrotka). Dane serwisówki więcej nie pomogę resztą to już elektronika steruje jakiś mikrokomputer czy coś. Może on jest uwalony jakiś elektronik pewnie coś by przy tym zdziałał.


Co do licznika z termometrem bo bym zapomniał :roll:
podziałałem dopiero dzisiaj/wczoraj w każdym razie sobota :-P
tak wygląda czujnik
Obrazek

Kostka jest opisana (+) zielony z żółtym paskiem (-) jasnozielony.
Obrazek
Przechodzą przez główna rozdzielnię, idą do licznika
zielono-żółty
Obrazek
jasnozielony
Obrazek

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2011-07-24, 00:53

dawidkrakow może coś znajdziesz pod tym linkiem: ;)
http://www.sr20forum.com/technical-info ... -r-nx.html

dawidkrakow
aktywny forumowicz
Posty: 168
Rejestracja: 2010-03-21, 21:54
Lokalizacja: krk

Post autor: dawidkrakow » 2011-07-24, 09:41

Według serwisówki składałem a na zagranicznych forach przeleciałem wszystko dotyczące digitałów. Wiem, że na tym kablu miał być zmienny prąd a u mnie o ile dobrze pamiętam było 4v cały czas i nie ważne czy na odpalonym czy nie i czy dodawało się gazu. Aby ogarnąć digitale zajęło mi to ponad miesiąc czasu. Cała instalacja do przerobienia a to co jest na necie to tylko kostka na 12 pin się zgadzała. Jest parę wersji digitalów z rozłożeniem kontrolek itd. Ja sprawdzałem z starym licznikiem i tak wkońcu doszedłem ale i tak nie mam impulsatora z NX1600 więc przekłamuje licznik. Podobno z 240sx z silnikiem 2,4 pasuję. Nie miałem w ogóle do digitalów kostek więc trzba było przerabiać stare i dołążyć piny takie jak do płyty głównej na tą 12 pinową kostkę bo nigdzie takiej nie znajdziesz jak nie dostaniesz z zegarem.

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2011-07-24, 11:43

A próbowałeś podłączyć na krótko inny obrotomierz taki ze wskazówką (+) (-) i sygnał z ECU do obrotomierza? może w kompie coś nie tak jest?

dawidkrakow
aktywny forumowicz
Posty: 168
Rejestracja: 2010-03-21, 21:54
Lokalizacja: krk

Post autor: dawidkrakow » 2011-07-24, 17:54

Próbowałem ale coś nie chciał chodzić. Instalację miałem całą rozgrzebaną i kostek nie miałem jak już podłączyć do starego więc próbowałem do ścieżek na zegarach ale nie chciało ruszyć. Osobnego obrotomierza nie posiadam więc inaczej nie miałem jak sprawdzić. Podpiąłem niebieski kabel "TAM" do śrubki z obrotka i masę do karoseri i sygnał z ECU do ścieżki z ECU ale nie chciało ruszyć. A na kablu TAM napięcie jest stałe i na kablu od ECU też. TAM około 4v a na ECU 12v. Już nie pamiętam dokładnie bo nie mam jak tego sprawdzić bo auto jest w garażu w Polsce a ja aktualnie we Włoszech na Calabri a wrócę dopiero na początku sierpnia

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2011-07-31, 20:27

ciapek pisze:rozgrzebałem dzisiaj wnętrze(specjalnie dla Ciebie Kejk :mrgreen: ) i teraz tak:
aleś się ładnie dogrzebał! Zjechałem z urlopu, a tu takie ładne opracowanie. <ok>
W sumie traktowałem to jako ciekawostkę, bo mam dodanego kompa pokładowego, który mierzy mi mnóstwo bajerów: od spalania po przyspieszenia itp. i m.in. 2 temperatury. Malutki wyświetlacz zamontowałem w zegarach i jest git!

Obrazek

Obrazek

Ale może ten termometr w zegarku też 'udrożnię'. ;) THNX!
--
K.

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2011-07-31, 21:41

Kejk, wie viel za zrobienie takiego cuda?

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2011-07-31, 23:53

130 zł komputer (uruchomiony i zaprogramowany),
2 dychy wyświetlacz
+ trochę kabelków i zabawy z lutownicą :)
--
K.

Awatar użytkownika
Skazony
fanatyk nissana
Posty: 482
Rejestracja: 2009-12-13, 11:05
Lokalizacja: \=l=/

Post autor: Skazony » 2011-08-01, 15:14

Kejk, do czego to podłączyłeś ?

tzn. w którym miejscu ( bo rozumiem że do kompa )
super bajer i fajnie to wygląda ;)
N14 -> teraz 323f BJ
Obrazek

Awatar użytkownika
sxp22
fanatyk nissana
Posty: 1176
Rejestracja: 2010-04-13, 12:15
Lokalizacja: Mogilno / Francja

Post autor: sxp22 » 2011-08-01, 18:59

Kejk, Gratuluję pomysły, i oczywiście montarzu w profesjonalny sposób. Kiedyś widziałem taki właśnie komputer uniwersalny na allegro. Nawet myślałem o zakupie, tylko nie wiedziałem gdzie go zamontować. Twój pomysł aby zamontować go pod wskaźnikiem poziomu paliwa jest świetny.
Czy to ten? http://moto.allegro.pl/uniwersalny-komp ... 61666.html
blabla zapraszam do Grupy kujawsko-pomorskiej !!
Obrazek

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2011-08-01, 19:15

czy do DS podejdzie taki komputerek? jest coś wspomniane o LPG... aczkolwiek mam blosa i zastanawia mnie to czy będzie to w ogóle dzialac?

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2011-08-01, 20:43

ten, ten. Tu link do sklepu:
http://www.sklep.nestor-electronic.pl/k ... 4,2,1.html
majchrzok pisze:czy do DS podejdzie taki komputerek?
tylko silniki na wtrysku. Do poprawnego liczenia wszystkiego co wyświetla, potrzebne są impulsy wtrysku i drogi pobierane z ECU. Jak ktoś kupi i będzie miał problem ze znalezieniem tych dwóch pinów na ECU - pomogę. Reszta to zasilanie itp.
--
K.

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2011-08-01, 22:21

a szkoda... dzieki za odp.pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”