Strona 1 z 2

[N14] Obniżenie na sprężynach MTS

: 2011-02-10, 15:59
autor: Duchu
Hej jak w temacie ma ktoś może założone sprężyny obniżające MTS -40 mm ? Czy bardzo nisko siada jak się prowadzi ? Czy nie ma jakichś problemów z tytułu obniżenia ? Najlepiej jakby ktoś miał je w N14 SR ewentualnie polecicie może jakieś inne sprężyny ? Mile widziane fotki na felgach 14 lub 15 cali z góry dzieki

: 2011-02-10, 17:39
autor: wojtic
hej ja tez mam wersje SR 1.6 :-> i z tego co widzialem u siebie jak kupowalem autko to wlasnie mam sprezyny 'ala' MTS lub wlasnie MTS ( niestety sa troszke zabrudzone i nie moge szczytac nazwy ale kolor maja czerwony:), moim zdaniem autko ladnie jest na nich obnizone na felgach 14 robi sie - szczegolnie z przodu bardzo niskie, ale za to swietnie zachowuje sie w zakretach trzymanie pierwsza klasa z dobrym amorkiem dobrze wspolgraja:)
ja smigam na takim zawieszeniu na KJS i sobie bardzo ladnie daja rade:)
( jak wybebeszylem autko w srodku to tyl tak niby dziwnie wysoko ale cos za cos:):)pera kg lzejszy:) :-o

:->

: 2011-02-10, 17:44
autor: Duchu
a czy nic nie obciera ?? i jaką masz opone przy 14 calach 165 na 65 ??

: 2011-02-10, 23:27
autor: -xXx-
a probowal ktos obnizyc -30/35 i zalozyc felgi 16cali?

: 2011-02-11, 08:35
autor: MRC
a są takie mtsy -40 do n14 bo kit do n14 ma chyba -35/30

: 2011-02-11, 09:58
autor: rz
Zdaje się Bodek ma MTSy w swoim Sunnym.

: 2011-02-11, 11:39
autor: SnepooN
ja w swoim Gti mam MTSy . Obniżenie realne z przodu to -40/45 a tyl jakies 30. Moja opinia jest taka, że jeśli nie budujesz auta do sportu wyczynowego tylko na ulice to nie ma sensu przepłacać i warto je kupić . Często jezdze w 4 osoby na 14" i gumy o wysokości 55 i nic mi nie trze a dodatkowo mam zalożone jeszcze plastikowe nadkola.

: 2011-02-11, 12:05
autor: Duchu
SnepooN, przód -40 tył - 30 czyli jest po lekkim skosie ??

: 2011-02-11, 12:52
autor: sergiej
wez pod uwage ze w serii tyl stoi zazwyczaj nizej niz przod ...


ja mam teraz problem w almerze ...wywalilem gwint z przodu ...wleciala seria i na zamowienie kowal mi zrobil sprezyny zeby bylo tak samo nisko jak na gwincie ...niestety nie dalo sie tyle zjechac i z przodu jest wyzej niz z tylu ... chyba z tylu tez gwint wyleci i trzeba bedize wlasnie te MTS zalozyc ... bo slyszalem wlasnie ze dosc dobrze sobie radza

: 2011-02-11, 13:05
autor: Duchu
u mnie akurat jest minimalna różnica może z 5 cm i właśnie chce te mts - y założyć, i własnie czytałem sporo, że dają radę ponieważ amortyzacja jest jak należy aż tak bardzo sztywniejszy nie jest ale za to wychylenia na boki prawie do minimum i o wiele lepiej sie trzyma oczywiście gleba zawsze dobrze wygląda jak założe MTS - y podeśle jakąś fotkę 2 najlepiej na seryjnych z SR i na MTS- ach

: 2011-02-11, 21:07
autor: Jarek104
tak wygląda Sunny mojej żony na MTS i oponie 185/50/16
Obrazek

A tak stał na serii na 195/50/15. Zdjęć na stalówkach na seryjnym zawiasie nie mogę teraz znaleźć
Obrazek

: 2011-02-11, 22:02
autor: MRC
no i tak na oko wydaję się że tył mógłby siedzieć minimalnie wyżej no ale to już chyba taka bolączka n14 że ten tył tak siada

: 2011-02-12, 00:04
autor: Duchu
z tego co ja widzę to grunt to dobry profil opony, dobra felga i będzie ok p.s. Jarek104, widzę, że dbasz o żonkę :) body z SR i będzie gitara :D

[ Dodano: 2011-02-12, 00:10 ]
Jarek104, rozumiem, że to na felgach 16 cali, a jak siada przy obciążeniu ??

: 2011-02-12, 15:05
autor: merid
Jarek104 powiem ci ze sie tak wpatrywam w te twoje dwa zdjecia i nie wiedze roznicy pomiedzy 16 a 15. Szybki przednie boczne przyciemnione z atestem czy jak kontrola jest to biora dowod

: 2011-02-13, 10:21
autor: Jarek104
Nie ma czegoś talkiego jak atest na przednie szyby..
Auto tak jeździ od roku i nic się nie dzieje..

Nie widzisz różnicy rozmiaru między 15 a 16" ?? Może przez progil, który był bardzo zbliżony i rant w 16" który optycznie zmniejsza koło

Dbam o żonkę, szukam właśnie opon 195/40/17 bo moje kochanie sobie zarzyczyło wieksze buciki.. Pozazdrościła 19" w Lagunie :P

: 2011-02-13, 11:37
autor: MRC
nie no na 15-stkach i ori springach stał jak koza :-P teraz znacznie lepiej to wygląda

BTW słowa uznania dla żonki mts-y plus 17-stki - Twarda Babka ;)

: 2011-02-13, 13:46
autor: merid
Jarek104, a jak tam ze spalaniem i rozpedzaniem na tych 16" koleczkach takie samo czy uległo zmianie :?:

Ja pamietam jak założyłem stalowki 14 " na jakims laciu 75 to obcieralo mi z tyłu na dolnym kielichu amora i przy skrecie o te plastikowe nadkola, a jak jest w twoim przypadku :?:

: 2011-02-13, 14:33
autor: Jarek104
jakim cudem ma obcierać? Jeśli dobrze dobierasz ET felgi i szerokość/profil/średnicę opony żeby obwód koła pozostał prawie bez zmian, to nie widzę opcji na obcieranie..

Spalanie szczerze powiedziwszy nie wiem, chyba ciut więcej pali, ale go nie mierzę. Auto robi w porywach 1kkm miesięcznie, także nie jest to jakies strasznie odczuwalne..

Jechacd to i tak nigdy nie jechało, hamownia wypluła rado9sne 90,1 KM po moim grzebaniu pod maską zamiast 75KM, różnica jakaś tam jest, ale do wariowania mam inne auto.
To ma wyglądać, osiągów od niego nie oczekuję ;)

: 2011-03-15, 22:37
autor: Duchu
Jeszcze pytanko bo nie wiem czy zakładać je na amorki które mam w SR-ce czy zmieniać z tego co się orientowałem te w SR - ce są wystarczająco sztywne i dają rade przy obniżonych sprężynach. Ktoś ma inne doświadczenia czy informacje bo nie chciałbym, żeby amorki się wytłukły i auto straciło przyczepność, ewentualnie jakie amorki polecacie do sprężyn MTS - 40 ?

: 2011-03-15, 22:45
autor: aBa
Najlepiej to wiadomo - wsadzić gwint podwójnie regulowany :p.Ale z tego co Coobcio pisał to KYB SR są dobrą opcją.U siebie mam oryginalne amortyzatory i jest ok,szału nie ma ale wiadomo to nie zawieszenie z pełną regulacją.Jeśli nie zamierzasz się tym autem ścigać to fabryka będzie ok,chyba że masz za dużo $$.

: 2011-03-15, 22:48
autor: Duchu
Właśnie z $$ jest problem a nie wytłuką się za szybko ?

: 2011-03-16, 19:52
autor: aBa
Duchu pisze:Właśnie z $$ jest problem a nie wytłuką się za szybko ?
Pół roku jeżdżę i trzymają.Ewentualnie jak się zużyją to ok 90zł/sztuka(nie markowe ale dają radę).

: 2011-03-16, 20:08
autor: sergiej
sprezyny -40 mozesz spokojnie do serii wlozyc nic sie dziac nie powinno ...jakbys jeszcze wiecej chcial to juz musisz amora wymienic na inny ...

: 2011-03-16, 20:35
autor: Duchu
i o to mi chodziło dzięki wielkie :) bo teraz zamiast wydawać 1000 zł wydam tylko 400 zł a to jest różnica a auto o wiele lepiej będzie się prezęntować nie mówiąc o lepszym prowadzeniu :)

: 2011-03-16, 21:30
autor: sergiej
kolega w szczecinie jeszcze dodatkowo u kowala je sciskal i mowi ze tez daje rade ...ale tego to pewien nie jestem ...pewne jest ze na seryjnych amorach pojezdzisz i te MTS ponoc naprawde solidne sa ...sam sie zastanawiam czy nie kupic

: 2011-03-17, 12:06
autor: AMONe
tak to wygląda na MTS i robocie u kowala:

viewtopic.php?t=5048

: 2011-03-23, 14:37
autor: BTB
AMONe pisze:tak to wygląda na MTS i robocie u kowala:

viewtopic.php?t=5048
amorki jakie masz ? i jak sprawują sie te spręzynki ?

: 2011-03-24, 13:50
autor: AMONe
Amortyzatory KAYABA (te z Japońskiej produkcji nie z Czeskiej) przód olejowe a tył gazowe i jest idealnie, lubie twarde zawieszenia.

Jak na razie niema problemu, są grubsze zwoje niż w zwykłej sprężynie i innych sportowych.

: 2011-04-06, 10:31
autor: Duchu
Dobra sprężyny dotarły teraz pytanie bo w sobotę jadę na montaż

1. Sprężyny nie są opisane więc domyślam się, że te dłuższe na przód (ewentualnie zobaczymy jak stare wyjadą jak były)
2. Czy po obniżeniu będę musiał jechać na zbieżność ?

: 2011-04-06, 12:45
autor: AMONe
przydało by się zrobić zbierzność, tył i przód są inne, jak wyciągniecie to będzie widać różnicę.