Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[100NX] Opis modelu

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

[100NX] Opis modelu

Post autor: Quattro » 2009-12-09, 18:25

Ponieważ na wiki nic nie ma - jakiś rok temu moje grafomańskie zapędy wypłodziły owe "dzieło" :-)





Nissan NX został zaprojektowany w 1990 roku, w kalifornijskiej filii firmy Nissan.

Produkcje Nissana 100NX rozpoczęto w 1990 roku, zaś do sprzedaży trafił w styczniu 1991. Płyta podłogowa B13 oprócz sportowego coupe posłużyła za bazę dla Nissana Sentry B13, Sunny N14 oraz kombi Sunny Traveller Y10. Auto zastąpiło samochody Sunny Coupe B12 oraz Pulsar EXA. Dostępne bylo w wersjach nadwoziowych coupe oraz targa.

------

Na rynek amerykański auto bylo oferowane pod nazwami NX1600 (model wyposażony w silnik GA16DE na pełnym wtrysku o mocy 102KM), oraz NX2000 (jednostka napędowa SR20DE o mocy 143KM, dodatkowo względem wersji europejskich posiadały LSD). Auta budowane były w Kalifornii w latach 1991-93. NX1600 posiadał elektroniczne zegary.



W Japonii auto oferowane było pod nazwa NX Coupe i było wyposażane w silniki:
GA15DS - 94KM
GA16DE - 102KM
SR18DE - 140KM
SR20DE - 143KM (rzadko spotykana wersja)
NX Coupe przeznaczone na rynek japoński wyróżniało się bogatym pakietem wyposażenia, obejmującym m.in. ABS, pakiet el. i klimatyzację. Wersje z silnikami GA, posiadały taki sam elektroniczny zestaw wskaźników jak w USA.



Europejskie wersje nazywały się 100NX i produkowane były od 1990 do 1996 roku. W latach 1991-93 auta były dostępne z silnikami:
- GA16DS (90KM) - silnik posiadał elektronicznie sterowany gaźnik. W latach 1992-93 na rynek niemiecki została wypuszczona wersja SPEZIAL posiadająca tylne hamulce tarczowe z ABS, kierownice MOMO, 14' alufelgi, trzecie światło stop oraz spoiler MS Design.
- SR20DE (143KM) - wersja GTI będąca odpowiednikiem NX2000, posiadająca takie same wydajniejsze hamulce z fabrycznym ABS i pakiet stylistyczny (obejmujący dokładkę przedniego zderzaka, nakładki progowe, oraz niewielki spoiler na tylnej klapie). W przeciwieństwie do modelu amerykańskiego posiadała seryjny pakiet elektryczny.

W 1993r. europejska odmiana małego coupe przeszła facelifting. Polegał on głównie na zmianach układu napędowego 1.6 - silnik otrzymał wielopunktowy wtrysk paliwa, zmiany objęły tez skrzynię biegów oraz półosie napędowe. Jedyna zmiana zewnętrzna objęła listwy boczne, dotychczas szare, które otrzymały kolor nadwozia. Wewnątrz zmiany objęły nowy zestaw wskaźników, oraz wprowadzenie nowego brązowo-szarego wystroju wnętrza (zamiast dotychczasowych - czarnego, szarego i niebieskiego). Wersja GTI również otrzymała listwy w kolorze nadwozia oraz zmieniony zestaw zegarów.

Niepotwierdzone źródła mowią o wprowadzeniu ocynku nadwozia, ale jako posiadacz obu wersji 1.6 muszę te pogłoski zdementować (przyp. autora).

Po faceliftingu dostępnymi wersjami silnikowymi były:
- GA16DE (90KM)
- GA16DE (102KM)
- SR20DE (143KM)

Różnica miedzy GA16DE(90) i GA16DE(102) polegała na zastosowaniu w tej drugiej jednostce tych samych wałków rozrządu co w poprzednim silniku - GA16DS, oraz kolektora ssącego o większym przekroju kanałow dolotowych. Wersje targa po fl miały ograniczona moc do 90KM na rynkach - niemieckim, austriackim i na wyspach.

Wersja coupe została wycofana ze sprzedaży na terenie Europy, ale jeszcze pod koniec 1993 roku pojawiła sie ponownie na rynku niemieckim jako 100NX SR, który charakteryzował się niższą cena zakupu oraz bogatym wyposażeniem (el. szyby, pakiet ospoilerowania GTI i przede wszystkim silnikiem o mocy 102KM) rekompensującym brak dachu typu targa.


----

W 1991 roku czasopismo Road&Track dokonało porównania NX2000, Hondy CRX SiR oraz Golfa II GTI, wtedy zwycięzcą testu został Nissan, a autorzy rozpływali się w zachwytach nad własnościami układu jezdnego tego auta. Rok później R&T podczas testu "Best Handling Cars" NX został zestawiony z takimi autami jak: Acura NSX, Porsche 911 czy Nissan 300ZX.

----

Nissan 100NX charakteryzuje się bardzo słabymi wynikami w crashtestach.




Zebrał i zredagował: Quattro.
(Uprasza sie o niepowielanie bez zgody.)
Ostatnio zmieniony 2013-04-26, 20:43 przez Quattro, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2009-12-09, 22:19

Super :-)
Quattro pisze:Europejskie wersje nazywały się 100NX i produkowane były od 1990 do 1996 roku
Sety były produkowane aż do 1996 roku? Myślałem, że do 1994...
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2009-12-09, 22:21

Były, tylko szły do USA oraz na inne kontynenty (vide Australia), w Europie były dostępne tylko na zamówienie.

Awatar użytkownika
Gibki
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2009-12-10, 21:46
Lokalizacja: Bydgoszcz wzg.w.

Post autor: Gibki » 2009-12-10, 22:03

szkoda ze nie produkowali nowszych :/ fajne autko ;]
P11.144 2.0 16V :)
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Re: History of 100NX by Quattro

Post autor: NadiR » 2009-12-13, 14:49

Quattro pisze: ale jeszcze pod koniec 1993 roku pojawiła sie ponownie na rynku niemieckim jako 100NX SR, który charakteryzował się niższą cena zakupu
Z tym to się absolutnie nie zgodzę. Wersje SR są deficytowe i trzymają cenę podobnie jak GTiki.

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Re: History of 100NX by Quattro

Post autor: aBa » 2009-12-13, 15:01

NadiR pisze:
Quattro pisze: ale jeszcze pod koniec 1993 roku pojawiła sie ponownie na rynku niemieckim jako 100NX SR, który charakteryzował się niższą cena zakupu
Z tym to się absolutnie nie zgodzę. Wersje SR są deficytowe i trzymają cenę podobnie jak GTiki.
Ale chodzi o zakup w czasach kiedy były produkowane - były tańsze niż GTi.

Awatar użytkownika
Stoo
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2009-12-09, 19:03
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: Stoo » 2009-12-13, 17:34

Q Ładuj to na WIKI ! :mrgreen:

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2010-01-08, 22:07


Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2010-01-25, 22:25

Tak lekkie OT zrobię. Czy to nie ten sam Quattro z motonews? :->
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2010-01-26, 08:45

Byś wlazł na "Po Godzinach" Dziadzie i sprawdził :D

Prawdziwy Quattro jest tylko jeden :D Ale co Ty tu robisz?? :D

Awatar użytkownika
Ali-En
fanatyk nissana
Posty: 374
Rejestracja: 2010-01-25, 21:57
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Ali-En » 2010-01-26, 15:05

Żeby mi czas pozwalał na chodzenie po wszystkich forach które bym chciał... Co tu robię? Jak zwykle kupuję dziwne wozidła więc jestem ;)
N14 GTI NEO VVL
Obrazek

Awatar użytkownika
GiLB@RT
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2010-02-19, 16:22
Lokalizacja: TOruń

Post autor: GiLB@RT » 2010-02-19, 16:36

nie no nie wierze, taka historia i do tego na wiki, brakuje jeszcze bibliografi i praca licencjacka :-P
Być coraz szybszym i szybszym

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”