bonzo pisze:nie no co Ty wszyscy zakładają bo fajnie kolorowo sie robi pod podwoziemArtur_z1112 pisze:Ale czy to jest wytrzymalsze niż zwykła guma?
[N14] Poliuretany do sunnego
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
- Artur_z1112
- stały bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 2010-09-03, 22:34
- Lokalizacja: Płock
Artur_z1112 guma parcieje z czasem i niszczy się pod wpływem różnych czynników fizycznych/chemicznych, poliuretanowe bajery są wiele wytrzymalsze. Jedna z niewielu inwestycji w auto gdzie zakładasz i powinno dotrwać do końca żywotu auta.
[ Dodano: 2010-09-26, 17:15 ]
bonzo nie dzwoniłem ponieważ już wiadomo o co chodzi, teraz tylko jak go rozwiązać ?
Patrzyłem sobie zestaw poliuretanów firmy powerflex z UK, no i oni tej części nie mają u siebie, więc nawet nie wiem jak wygląda oryginał.
Kurcze szkoda że tak wyszło, kto by pomyślał że GTi-R ma aż takie zmiany w nadwoziu w stosunku do GTi.
Bynajmniej przeglądając stronki, znalazłem rozwiązanie na tzw wheelhoop (czyli podbijanie koła podczas ostrego ruszania). Winna jest temu przednia poducha która może być zastąpiona przez poliuretanową sztywną poduchę.
(Oryginalna ma możliwość luzu, poliuretanowa jest stała).
[ Dodano: 2010-09-27, 18:01 ]
dorwałem jak powinny wyglądać do GTi-Ra :
No to troszkę kosmos
[ Dodano: 2010-09-26, 17:15 ]
bonzo nie dzwoniłem ponieważ już wiadomo o co chodzi, teraz tylko jak go rozwiązać ?
Patrzyłem sobie zestaw poliuretanów firmy powerflex z UK, no i oni tej części nie mają u siebie, więc nawet nie wiem jak wygląda oryginał.
Kurcze szkoda że tak wyszło, kto by pomyślał że GTi-R ma aż takie zmiany w nadwoziu w stosunku do GTi.
Bynajmniej przeglądając stronki, znalazłem rozwiązanie na tzw wheelhoop (czyli podbijanie koła podczas ostrego ruszania). Winna jest temu przednia poducha która może być zastąpiona przez poliuretanową sztywną poduchę.
(Oryginalna ma możliwość luzu, poliuretanowa jest stała).
[ Dodano: 2010-09-27, 18:01 ]
dorwałem jak powinny wyglądać do GTi-Ra :
No to troszkę kosmos
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.
Witam i pytam: jak wygląda kwestia montażu takiego zestawu poli. w N15 tzn. czy dam radę sam wymienić czy bez prasy się nie obędzie? Chodzi mi głównie o tuleję tą z przodu wachacza bo wydaje mi się że z przekładkami łącznika oraz tulejami stabilizatora a także poduchą(tuleją tylną) wachacza nie powinno być problemu.
Druga sprawa jest taka, że ów tuleja wachacza(przednia) poli. na zdjęciach wygląda tak: http://www.strongflex.vot.pl/images/pol ... avg_bp.jpg, a ta "oryginalna" tak: http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... Cg&dur=156, poza tym od momentu założenia tematu minęło już trochę czasu więc zapewne są na forum osoby które mogły by napisać jak te poliuretany się spisują. Dzięki, pozdro.
Druga sprawa jest taka, że ów tuleja wachacza(przednia) poli. na zdjęciach wygląda tak: http://www.strongflex.vot.pl/images/pol ... avg_bp.jpg, a ta "oryginalna" tak: http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... Cg&dur=156, poza tym od momentu założenia tematu minęło już trochę czasu więc zapewne są na forum osoby które mogły by napisać jak te poliuretany się spisują. Dzięki, pozdro.
V10 QG18DE '04
K11 CG10DE '00
K11 CG10DE '00
franc821 do N15 podejdzie przód z N14. Czyli tuleja wahacza, przednia która jest wprasowana powinna bezproblemowo zostać zastąpiona tą poliuretanową.
Różnica w wyglądzie oryginału a poli jest taka, że tulejka wewnętrzna oryginału jest dłuższa niż tulejka zewnętrzna, ściskając śrubę/przykręcając wahacz, ściskają się ścianki mocowania i opierają na tej mniejszej/wystającej tulejce, podczas pracy tego elementu, pracuje guma która jest między tulejką wewnętrzna a dużą zewnętrzną.
Poliuretan wypełni szczelinę która powstanie przy użyciu oryginalnej tulei, ale nie jest wciskany na siłę w wahacz i dlatego ma trochę inną budowę, która utrzymuje go w miejscu, gdyby był zrobiony jak oryginał (czyli dłuższa tulejka wewnętrzna i mniejszy zewnętrzny poliuretan), to mógł by się przesuwać w mocowaniu wahacza.
W sunnym działa, miałem je u siebie, podobny zestaw ale EnegrySus... ma Coobcio w swoim N14, Ktoś kupił do N15 ale nie wypowiedział się na ten temat a szkoda, ja będę wiedział za 3 miesiące bo będę wkładał je do Almery kumpla.
Odczucia są w 100% pozytywne, lepiej czuć auto, więcej informacji z kół i drogi. No i nie zużywają się jak gumowe rzeczy. Jedynie co to pamiętać trzeba o należytym nasmarowaniu podczas montażu.
Różnica w wyglądzie oryginału a poli jest taka, że tulejka wewnętrzna oryginału jest dłuższa niż tulejka zewnętrzna, ściskając śrubę/przykręcając wahacz, ściskają się ścianki mocowania i opierają na tej mniejszej/wystającej tulejce, podczas pracy tego elementu, pracuje guma która jest między tulejką wewnętrzna a dużą zewnętrzną.
Poliuretan wypełni szczelinę która powstanie przy użyciu oryginalnej tulei, ale nie jest wciskany na siłę w wahacz i dlatego ma trochę inną budowę, która utrzymuje go w miejscu, gdyby był zrobiony jak oryginał (czyli dłuższa tulejka wewnętrzna i mniejszy zewnętrzny poliuretan), to mógł by się przesuwać w mocowaniu wahacza.
W sunnym działa, miałem je u siebie, podobny zestaw ale EnegrySus... ma Coobcio w swoim N14, Ktoś kupił do N15 ale nie wypowiedział się na ten temat a szkoda, ja będę wiedział za 3 miesiące bo będę wkładał je do Almery kumpla.
Odczucia są w 100% pozytywne, lepiej czuć auto, więcej informacji z kół i drogi. No i nie zużywają się jak gumowe rzeczy. Jedynie co to pamiętać trzeba o należytym nasmarowaniu podczas montażu.
-
- wiem o czym pisze
- Posty: 68
- Rejestracja: 2011-12-07, 08:32
- Lokalizacja: Kraków