Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] Problem z wolnymi obrotami

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
sebus1981
nowy na forum
Posty: 34
Rejestracja: 2009-12-09, 15:23
Lokalizacja: Warszawa

[N14] Problem z Obrotami

Post autor: sebus1981 » 2009-12-09, 15:28

Witam Serdecznie Maniakow Sunniakow
Mam maly, albo duzy problem, prosil bym o pomoc, dobrze bylo by gdyby znalazl sie jakis maniak z Warszawy i znal sie troszke na tym aucie
Otoz mam N14 1.6 16v Benz/gaz i od ok 2 tyg mam problem z obrotami...
Auto na benz jak i gazie nie utrzymuje obrotow, a nawet czasem gasnie, czy te auto ma gdzies silniczek krokowy, czy cos w tym stylu, co mozna zrobic bez wzglednych wydatkow..
o to link na moje auto:.
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/77067
jesli byl y ktos kto mogl by mi pomoc bede wdzieczny.
GG 481415 powinno przyslieszyc, pisac nawet jak mnie nie ma
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2010-01-17, 23:37 przez sebus1981, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-09, 15:37

A na zimnym trzyma obroty czy to dzieje sie caly czas?

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2009-12-09, 17:02

silnik Ga16De i jaka instalacja gazowa ?? napisz wiecej o aucie ...napewno pomozemy ...ja sam mam czasem ten sam problem :)

Awatar użytkownika
sebus1981
nowy na forum
Posty: 34
Rejestracja: 2009-12-09, 15:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sebus1981 » 2009-12-09, 18:48

Niebawem wstawie maly filmik co sie dzieje i jak to wyglada, podczas jazdy tez sie to odczuwa... co do silnika, prosze nie zadawaj mi takich trudnych pytan :/ na poczatku postu jest link tego o to auta, ale powiem szczerze ze nie moge za duzo powiedziec o nim mam go 4 miesiace i tylko jezdze nim... wczesniej mialem VW wiec o tamtym aucie moge wszystko powiedziec, o tym nic :)

a o to linki do tego jak to wyglada, nagrane komorka, wiec nie zwracajcie uwagi na rozjasnianie i przyciemnianie obrazu :)
http://www.youtube.com/watch?v=8wHWVGqc2YA
http://www.youtube.com/watch?v=-SdVwbzwfRw

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-09, 21:12

Jesli podczas jazdy tez jest to odczuwalne to moze byc cos nie tak z ukladem zaplonowym czyli swiece, przewody, kopulka, palec. Filtr powietrza i paliwa kiedy zmieniales?

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2009-12-09, 23:35

silnik krokowy ?? auto pewnie na wtrysku jest skoro obrotek tak wyglada ...powiedz nam z ktorego roku auto pochodzi ... to pomoze okreslic jaki silnik

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-09, 23:46

1994r wtrysk. Przerywa tez w czasie jazdy wiec to nie bedzie krokowiec. Ponowie pytanie na zimnym tez przerywa?

Awatar użytkownika
sebus1981
nowy na forum
Posty: 34
Rejestracja: 2009-12-09, 15:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sebus1981 » 2009-12-10, 09:57

Auto koncowka 93, ale jak go kupowalem to koles mowi ze to 94, co do wymiany tych rzeczy wszystko zostalo wymienione po zakupie auta, instalacja sprawdzona przez fachowca, a co do obrotow na zimnym, nie umiem tego okreslic, jak bylo cieplo inaczej sie zachowywal niz teraz... ale zrobie jeszcze jeden filmik, jak go odpale na zimnym, czyli dzis tylko prosze o cierpliwosc :)

ps.zaplon faktycznie jest do ustawienia, bo zostal ustawiony tak by dobrze palil - jezdzil na gazie, ale nie mialem zadnych problemow i takich objawow.
Juz wem gdzie znajduje sie numer silnika, wiec postaram se odczytac i tez dam znac :) za tem do uslyszenia i dzieki za pomoc.

Awatar użytkownika
mikey_one
stały bywalec
Posty: 93
Rejestracja: 2009-12-04, 12:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: mikey_one » 2009-12-10, 16:04

Po zdjęciach wnioskuję, że to GA16DE (wtryskiwacze), Natomiast napisz jak dokładnie wygląda problem - spada z obrotów i gaśnie w momencie jak hamujesz i wciskasz sprzęgło, czy podczas postoju również??
Fura jest niezła i turla fele :)

Awatar użytkownika
sebus1981
nowy na forum
Posty: 34
Rejestracja: 2009-12-09, 15:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sebus1981 » 2009-12-10, 20:41

Tak zgadza sie to ten model silnika GA16DE.
Otorz problem polega na tym ze. podczas jazdy, i wcisniecia sprzegla nie ma opcji by mi zgasl, bo mu na to nie pozwole :) na filmikach wyzej widac dokladnie co sie dzieje, nie trzyma mi obrotow, czesem jest to odczuwalne podczas jazdy..
Bylo pytanie czy na zimnym trzyma czy nie, oturz na zimnym nie ma zadnego problemu odpalam na benz obroty 1200-1400 do momentu rozgrzania sie silnika juz nie trzyma na 800 skacze jak mu sie podoba, bez roznicy czy to benz czy gaz.
Teraz konkretne zdjecia tego wszystkiego co i jak wyglada..
http://img62.imageshack.us/gal.php?g=za ... ze0151.jpg

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2009-12-10, 21:13

Sprawdz czujnik temperatury. Tylko pamietaj, ze beda przynajmniej dwa. Jeden od wskazan na desce i drugi dajacy sygnaly do ecu. Oczywiscie sprawdz na tym drugim. Nie wiem gdzie on jest w sunnym tutaj moze ktos kto ma to auto pomoze ewentualnie sprawdz w manualu. Ponizsze wartosci dotycza maximy ale jak widac im cieplej tym rezystancja (?) nizsza.
20 C - 2.1-2.9 k ohm
50 C - 0.67-1.00 k ohm
90 C - 0.236-0.260 k ohm

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

[Sunny/100NX] Regulacja wolnych obrotów

Post autor: mimier » 2009-12-11, 16:34

W silnikach GA14DS, GA16DS śruba regulacji znajduje się pod obudową filtra powietrza od strony ściany grodziowej (ściany kabiny). Długa śruba z szerokim łbem (kołnierzem).

Awatar użytkownika
sebus1981
nowy na forum
Posty: 34
Rejestracja: 2009-12-09, 15:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sebus1981 » 2009-12-11, 18:46

He he he no to super, tylko jak to sprawdzic, ja sie nie znam na tym, wiec... :/
Ale na poczatkku co zrobie to przeczyszcze wlot..


No i juz po problemie...
Okazalo sie ze lostala uszkodzona plytka w gardzielu, czy jakos tak, nie znam sie fachowo, rzecz w tym ze musze teraz kupic, gardziel, ale po przeczyszczeniu, obroty super ustaly, juz nic nie rzuca i nie buja, tylko zastanawiam sie jaki bedzie cennik tego gardziela, okaze sie to dopiero w poniedzialek, jak juz wszystko bedzie na swoim miejscu i bedzie zrobione..

[ Dodano: 2009-12-14, 15:08 ]
No i wszystko wrocilo do normy, problem moze nie duzy, ale za to kosztowny, cena nowej (uzywanej) PRZEPLYWKI czy jakos tak wyniosla mnie 170zl..
Auto dziala i jezdzi jak kiedys, ladnie pali, obroty nie skacza...
A o to zdjecie jak wyglada stara przeplywka i co sie posuc w niej:
Otorz jeden z drucikow sostal przerwany - wstrzas, badz przepalenie...

SnepooN
stały bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 2009-12-10, 12:43
Lokalizacja: LbN

[N14] Problem z wolnymi obrotami

Post autor: SnepooN » 2010-11-10, 13:08

Witam !

W swoim sunnym gti mam problem z wolnymi obrotami szczegolnie na zimnym silniku.
Po odpaleniu obroty wskakuja na 1500 po czym spadaja prawie do 0 i auto czasem gasnie a jak nie to obroty faluja miedzy 900 a 1500. Stojąc na jalowym i po przegazowaniu do 2500 i natychmiastowym odpuszczeniu gazu obroty tez spadaja duzo ponizej 900. Macie jakies sugestie co to moze byc? Silnik krokowy? a moze cos z zaplonem?

TAGUJEMY TEMATY :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony 2010-11-11, 01:03 przez SnepooN, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2010-11-10, 13:17

Raczej silniczek krokowy. Spróbuj go wyczyścić.
Z nissanem od 2005 roku :)

prezespolski
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2009-12-30, 22:45
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: prezespolski » 2010-11-12, 03:08

mam podobny problem, silniczek krokowy czyszczony 2 razy i nadal to samo. Stawiam na kable od świec, moze moze rozdzielacz. Nie mam pomysłów innych,jak poruszam czasami kablami, docisne to jest dobrze. Mi natomiast trzyma dzielnie 500 obr/sek i nawet po regulacji krokowca nie wzrasta na benzynie(tylko na gazie dziala). Moga to byc np przypchane wtryski? :mrgreen:

Awatar użytkownika
lesiu5251
fanatyk nissana
Posty: 617
Rejestracja: 2010-02-16, 18:22
Lokalizacja: czerniejewo

Post autor: lesiu5251 » 2010-12-13, 15:43

witam ja tez mam podobny problem,mam sunny gti i na zimnym silniku jak go odpale to mi zaraz gasnie:( a jak jest juz ciepły silnik to obroty sa 900 obt/sek i jest oki niewiem co jest:(

SnepooN
stały bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 2009-12-10, 12:43
Lokalizacja: LbN

Post autor: SnepooN » 2010-12-13, 15:56

u mnie dzieje sie to samo. niestety nie rozwiązałem jeszcze problemu z braku czasu ale w najbliższych dniach bede coś dłubał więc wrazie co dam znac napewno

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2010-12-13, 16:31

Zanim wyciągnąłem silnik, też miałem coś takiego, na zimnym gasł przy wciśnięciu sprzęgła jak jechał.
Zaraz jak wskazówka temp. stała na sztorc, było wszystko okej, ew. drobne zafalowania wolnych obrotów.
Wstępnie obstawiam dolot, przepustnica, rozrząd, czujniki, maf.

SnepooN
stały bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 2009-12-10, 12:43
Lokalizacja: LbN

Post autor: SnepooN » 2010-12-13, 18:39

Jarzyn jakbyś mógł podpowiedzieć co dokładniej sprawdzać w podanych przez Ciebie przypuszczeniach? :->

Awatar użytkownika
komorokoro
fanatyk nissana
Posty: 986
Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: komorokoro » 2010-12-13, 18:41

lesio5251 pisze: na zimnym silniku jak go odpale to mi zaraz gasnie
ale gasnie podczas jazdy na luzie czy jak

ssanie chodzi ??? samo ssanie powinno trzymać obroty zanim temperatury złapie

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2010-12-13, 21:14

SnepooN pisze:Jarzyn jakbyś mógł podpowiedzieć co dokładniej sprawdzać w podanych przez Ciebie przypuszczeniach? :->
Jako, że motor stoi sobie na palecie to się jeszcze nad tym jakoś nie zastanawiałem, ale tak wstępnie to szczelność dolotu, sprawdzić, czy odmy nie plują i jak to wygląda, przepustnica do czyszczenia, regulator niskich obrotów sprawdzić. Przepustnica ma podgrzewanie, może jak jest zimna to nie chce regulator działać? Nie wgłębiałem się w to jeszcze.
Do tego sprawdzić czujniki typu temp chłodziwa, lambda.
Można też sprawdzić przepływomierz, czy dobrze liczy, albo podmienić na inny, albo zmierzyć miernikiem zgrubnie ch-kę jego (tylko trzeba znaleźć ori charakterystykę nówki).
U mnie jeszcze może to być kwestia przestawionego rozrządu, tzn niby mam regulowane zębaty założone, pokrywki jeszcze nie ściągałem, więc nie wiem na pewno.

Awatar użytkownika
lesiu5251
fanatyk nissana
Posty: 617
Rejestracja: 2010-02-16, 18:22
Lokalizacja: czerniejewo

Post autor: lesiu5251 » 2010-12-13, 22:46

jak go odpalam i dopuki sie nie rozgrzeje to spada z obrotow i gasnie ale jak juz sie rozgrzeje to jest oki

sageroS
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2009-12-28, 19:11
Lokalizacja: Poręba_Stalowa

Post autor: sageroS » 2010-12-14, 00:33

Mam taką samą sytuację u siebie, w moim przypadku dużo zależy od zalanego paliwa, np po paliwie Tesco na zimnym gaśnie - dopiero po 1-2 min normalnie pracuje, natomiast po zalaniu lepszego na shell-u problem znika - tzn na zimnym nie gaśnie w miarę równo pracuje.

Pokusiła mnie cena paliwa na tesco i przyznam ze gasł mi sam, a nawet ledwo jechał, więc zalałem mu "stp" do czyszczenia wtrysków i co dziwne dostał werwy i jechał normalnie.

Awatar użytkownika
lesiu5251
fanatyk nissana
Posty: 617
Rejestracja: 2010-02-16, 18:22
Lokalizacja: czerniejewo

Post autor: lesiu5251 » 2010-12-16, 19:07

wiec tak krokowy wyczysciłem:) a i tak nic nie dało:( myslałem ze przepływomierz lecz jak go rozłaczyłem przy odpalonym silniku to zaraz ni zgasł wiec jest oki:)wiec teraz nasuwa sie pytanie co dalej?:( poczytałem instrukcji obsługi ze może to być zawór regulacji biegu jałowego lub brudna przepustnica co wy o tym sądzicie? i gdzie jest ten zawór?

SnepooN
stały bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 2009-12-10, 12:43
Lokalizacja: LbN

Post autor: SnepooN » 2010-12-22, 10:27

tps wyregulowany i problem rozwiązany :mrgreen:

Awatar użytkownika
polo1976
stały bywalec
Posty: 131
Rejestracja: 2009-12-09, 12:12
Lokalizacja: Września

Post autor: polo1976 » 2010-12-22, 20:14

N14 GA14DE problem taki, że w obecne mrozy pali na kopnięcie ale obroty stoją w okololicy 500 tak jakby wogóle ssania nie było. jak mu potrzymam z 2 min na ok 1200obr\min to później nie ma problemu trzyma równiótko obroty na 850. Nie ma problemu z przyśpieszaniem ani spalaniem. Poza tą małą przypadłością wszystko jest ok. Ma ktoś jakiś pomysł od czego zacząć??

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-12-22, 21:37

silnik krokowy o ile sie nie myle jest od wolnych obrotow ...chyba ze cos mi sie pomylilo dawno nie grzebalem

Awatar użytkownika
polo1976
stały bywalec
Posty: 131
Rejestracja: 2009-12-09, 12:12
Lokalizacja: Września

Post autor: polo1976 » 2010-12-22, 21:52

sergiej pisze:silnik krokowy o ile sie nie myle jest od wolnych obrotow ...chyba ze cos mi sie pomylilo dawno nie grzebalem
Masz rację też o nim myślałem, ale z tego co wiem jego usterka(lub zanieczyszczenie) objawia się również falowaniem lub skokami obrotów a u mnie jak pisałem po podtrzymaniu przez chwilę obrotów na 1200 jest ok obroty stoją równo na jałowym.

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-12-23, 08:53

w środku o ile dobrze pamietam jest spręzynka moze jak dasz troche wyzsze obroty to sie naciaga i juz trzyma ...rozbierz go i przeczysc nic ci nie zaszkodzi ...a duzo roboty z tym nie ma na 2 srubki mocowany jest o ile pamietam ...ale ostatnio to ze 3 lata temu go wyjmowalem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”