Strona 1 z 1

[N14] Mechaniczna pompa paliwa: GA14DS, GA16DS

: 2010-10-03, 10:55
autor: dualowiec1111
WItam
Macie jakieś sposoby by sprawdzić poprawność działania mechanicznej pompy paliwa ? . Paliwo coś nie ma siły by potrzeć do komory pływakowej . Przy próbie rozruchu widać że paliwo pulsacyjnie leci z pompy ale przy przyłożeniu palca do króćca wyjściowego z pompy czuć bardzo małe ciśnienie. Ogarniał ktoś z Was temat niesprawności pompy paliwa ?.

pzdr

TAGUJEMY TEMATY !! !!

: 2010-10-03, 17:44
autor: aBa
Nie pamiętam,czy jest rozbieralna,jeśli jest to zobacz czy membrana jest cała,a najlepiej pobierz książkę serwisową.

: 2010-10-03, 19:46
autor: ciapek
Jeżeli okaże się, że będziesz musiał wymienić, to tylko oryginał może być używka.

: 2010-10-05, 21:28
autor: dualowiec1111
Ok, pompa paliwa cała, gaźnik fiksuje. jak będę miał dostęp do kanału to gaźnik do ściągnięcia i na stół. :D mały serwis. Angielskie manuale już ściągnąłem.

: 2010-10-05, 21:36
autor: aBa
dualowiec1111 pisze:Ok, pompa paliwa cała, gaźnik fiksuje. jak będę miał dostęp do kanału to gaźnik do ściągnięcia i na stół. :D mały serwis. Angielskie manuale już ściągnąłem.
@OT
A haynesa tam może masz?Jeśli tak to podrzuć link ;).

: 2010-10-10, 15:26
autor: dualowiec1111
z tej strony brałem 2 część. poszukaj po nazwie pierwszej częśći

http://www.megaupload.com/?d=QZHFB3CA

Gaźnik rozebrałem przeczyściłem cały, wszystkie kanały a i tak coś nie mogę palić na Pb i nie mam obrotów jałowych.W gaźniku jest szklane okienko i widzę że komora pływakowa jest zalana w 1/2 benzyną więc nie wiem gdzie szukać. Być może źle podłączyłem elektrozawory do gaźnika, z której strony powinien być elektrtozawór z jednym przewodem ? przy dźwigni gazu ?. Na LPG wszystko OK.Jakieś sugestie ?

: 2010-10-11, 00:17
autor: mimier
dualowiec1111 pisze:z tej strony brałem 2 część. poszukaj po nazwie pierwszej częśći

http://www.megaupload.com/?d=QZHFB3CA
Panowie w przyklejonych jest link do tych manuali :roll:

: 2010-10-11, 02:51
autor: aBa
mimier pisze:
dualowiec1111 pisze:z tej strony brałem 2 część. poszukaj po nazwie pierwszej częśći

http://www.megaupload.com/?d=QZHFB3CA
Panowie w przyklejonych jest link do tych manuali :roll:
Wiem,tylko poszukuje jakiegoś Haynes'a-miałem do K10 i było na prawdę mnóstwo informacji w porównaniu do tej książki wydanej przez wkł.Ten manual też jakoś nie przemawia do mnie,ale trudno ;).
@Topic
Jakieś postępy?Zdiagnozowałeś usterkę??

: 2010-10-11, 18:38
autor: dualowiec1111
niestety nie . ponownie mam gaźnik na biurku i sprawdzam solenoidy. po podłączeniu prądu chodzą- Igła chowa się do obudowy lecz nie chce się cofać ( 2 z 3 solenoidów nie mają sprężyn tak więc igła nie chce wychodzić z obudowy , co dziwniejsze po zamianie biegunów zasilania igła nie chce wypchnąć się z obudowy). Żebym jeszcze wiedział jak mają pracować te małe elektromagnesy byłoby fajnie. A tak na oślep walczę i próbuję na " głupa " znaleść usterkę.

[N14] Problem z Doplywem Paliwa

: 2011-03-05, 11:16
autor: Jero90
Witam wystapil w moim nissanie problem z doplywem paliwa do gaznika tzn od pompy paliwa nie plynie paliwko do gaznika lecz czy dostaje sie do pompy to nie wiem...;(

myslalem ze to wina pompy paliwa wiec ja wymienilem ale usterka nie znikla;/

jescze mam 2 problem z obrotami czym autko mi sie bardziej rozgrzewa tym obroty mi rosna tak do okolo 3 tys

Rocznik mojego nissana 1993

[ Dodano: 2011-03-05, 13:40 ]
powiem tak chyba zlokalizowalem usterke,kazdy wie jak wyglada gaznik wiec w momecie w ktorym laczy sie z siliniem jest taki jak by to powiedziec dziubek do gory i on mi sie zlamal w polowie czy jest to przyczcyna tego ze benz nie dochodzi go gaznika??

: 2011-03-05, 16:55
autor: ciapek
Daj fotkę tego ustrojstwa

Re: Problem z Doplywem Paliwa

: 2011-03-05, 19:36
autor: aBa
Jero90 pisze:Witam wystapil w moim nissanie problem z doplywem paliwa do gaznika tzn od pompy paliwa nie plynie paliwko do gaznika lecz czy dostaje sie do pompy to nie wiem...;(
Zobacz czy masz wachę w filtrze paliwa.Jeśli tak i przy kręceniu/pracującym silniku skacze/bombluje to znaczy że pompa pracuje poprawnie.
Co do reszty - Foto :->

: 2011-03-05, 20:55
autor: Jero90
aBa,

jednak znalazlem byla to uszkodzona pompa paliwa ze strony silnika tzn ta czesc ktora jest wkladana do komory:) ale dzieki za pomysl leczo oby sie nie przydal w przyszlosci:P

: 2011-03-09, 01:07
autor: logan
dualowiec1111, też to przerabiałem. Każdy elektromagnes powinien mieć sprężynkę. Skoro pływak jest ok i paliwo w gaźniku też a rozebrałeś go na części przedmuchałeś i nic to zamontuj gaźnik, patrząc pod maskę po prawej stronie masz mocowanie dźwigienki od gazu i elektryczne ssanie, pod którym jest jeden elektrozawór, wyjmij z niego iglicę i sprężynkę i dokręć z powrotem. Jak silnik zimny to na zdjętej obudowie filtra pod pompuj pedałem gazu 3-4 razy, zamknij klapkę ssania żeby dostawał jak najmniej powietrza (jak silnik ciepły to na maks otwarta) i kręć. Powinien odpalić i chodzić normalnie albo zacząć się odzywać. Jak zacznie parkotać i zgaśnie musisz pobawić się powietrzem (za mało lub za dużo). Jak go porządnie zalejesz do wtedy gaz w podłogę przy odpalaniu. Standardy gaźników.

: 2011-03-11, 20:29
autor: dualowiec1111
logan pisze:dualowiec1111, też to przerabiałem. Każdy elektromagnes powinien mieć sprężynkę. Skoro pływak jest ok i paliwo w gaźniku też a rozebrałeś go na części przedmuchałeś i nic to zamontuj gaźnik, patrząc pod maskę po prawej stronie masz mocowanie dźwigienki od gazu i elektryczne ssanie, pod którym jest jeden elektrozawór, wyjmij z niego iglicę i sprężynkę i dokręć z powrotem. Jak silnik zimny to na zdjętej obudowie filtra pod pompuj pedałem gazu 3-4 razy, zamknij klapkę ssania żeby dostawał jak najmniej powietrza (jak silnik ciepły to na maks otwarta) i kręć. Powinien odpalić i chodzić normalnie albo zacząć się odzywać. Jak zacznie parkotać i zgaśnie musisz pobawić się powietrzem (za mało lub za dużo). Jak go porządnie zalejesz do wtedy gaz w podłogę przy odpalaniu. Standardy gaźników.
jakie elektryczne ssanie ? przecież tam jest tylko bimetalowa sprężynka jak w tanim termometrze :P.

: 2011-03-15, 14:46
autor: logan
dualowiec1111, która steruje trzecią górną przepustnicą i zwie się to elektryczne ssanie :mrgreen: które na dodatek psuje się (najczęściej zacina) w każdym jednym gaźniku. Można to oczywiście samemu przeczyścić i posmarować oraz wyregulować. Im cieplejszy silnik tym bardziej się uchyla i dostaje więcej powietrza.

p.s. zapomniałem we wcześniejszym poście napisać. Ja jeżdżę bez iglicy i sprężynki w elektrozaworze tym pod "bimetalową sprężynką" :D i samochód po wyjęciu tego zaczął odpalać i wrócił bieg jałowy. Jedyny minus to że dopala pozostałości po zgaszeniu. Jest na to leniwy sposób, zaciągasz ręczny, wrzucasz 1 bieg delikatnie go dusisz i gasisz wciskając z powrotem sprzęgło ;D

P.S.2. Fachowe pojęcie tego ustrojstwa to: "Automatyczne urządzenie rozruchowe" :cool:

: 2011-03-19, 18:10
autor: dualowiec1111
logan pisze:dualowiec1111, która steruje trzecią górną przepustnicą i zwie się to elektryczne ssanie :mrgreen: które na dodatek psuje się (najczęściej zacina) w każdym jednym gaźniku. Można to oczywiście samemu przeczyścić i posmarować oraz wyregulować. Im cieplejszy silnik tym bardziej się uchyla i dostaje więcej powietrza.

p.s. zapomniałem we wcześniejszym poście napisać. Ja jeżdżę bez iglicy i sprężynki w elektrozaworze tym pod "bimetalową sprężynką" :D i samochód po wyjęciu tego zaczął odpalać i wrócił bieg jałowy. Jedyny minus to że dopala pozostałości po zgaszeniu. Jest na to leniwy sposób, zaciągasz ręczny, wrzucasz 1 bieg delikatnie go dusisz i gasisz wciskając z powrotem sprzęgło ;D

P.S.2. Fachowe pojęcie tego ustrojstwa to: "Automatyczne urządzenie rozruchowe" :cool:
No dobra, dużo mi wyjaśniłeś :D gdybym wiedział to parę tygodni wcześniej może bym się bawił a tak ;p to cena paliwa 5 pln/ litr , pompa paliwa żygała otworkiem na korpusie - otwór w głowicy zaślepiony blaszką i uszczelniony ,eeee, Jakoś zimę przy - 17 stopniach przejeździłem na samym LPG i silnik po rozgrzaniu chodził jak marzenie.
Jedynie czego muszę pilnować to częstego tankowania by nie stanąć w polu. LPG w kanistrze nie doniosę, a na gazie z zapalniczki też nie dojadę do stacji :P

: 2012-12-03, 23:47
autor: Mały Głód
Ja miałem podobnie w swoim sunnym Y10 GA16DS Pb/LPG paliwo nie dostawało się do gaźnika bądź dostawało się go za mało i samochód się dławił lub gasł całkowicie na benzynie na gazie chodził ok, przyczyną moich problemów okazał się ,,zawór,, który jest na przewodzie paliwowym(mam starą instalacje LPG) między pompą paliwową a gaźnikiem odpowiada on za odcięcie Pb przy przełączaniu na LPG. Mianowicie odcinał Pb jak przełączałem na gaz ale jak chciałem wrócić na Pb to się nie otwierał i nie puszczał paliwa bądź puszczał go za mało i silnik się dławił. Usunięcie usterki było proste do tego zaworu idą dwa kabelki + i - zdjąłem je blaszki przy zaworze były zaśniedziałe przeczyściłem pamperkiem ściernym podpoiłem przewody i wszystko hula bez zarzutu. Ale zanim do tego doszedłem czyściłem gaźnik zmieniłem filtry paliwa wykręcałem pompę paliwową na kombinowałem się co nie miara nic a tu takie gówienko było przyczyną :-D