Strona 1 z 1
[Y10] Nie grzeją wszystkie swiece
: 2010-02-20, 09:05
autor: mariuszp1979
Witam
Wymieniłem wczoraj świece w Sunny 2.D SLX. Po wymianie ostatniej spróbowałem rozruchu - podświetlenie przygasło i zonk. Nie chodzi. Sprawdziłem żarówkę - na listwę łączącą świece żarowe nie dochodzi napięcie. Podłączyłem listwę do plusa akumulatora kablem rozruchowym i silnik odpalił po pierwszym kręceniu. Co mogę sprawdzić, mając prosty miernik i żarówkę ?
: 2010-02-20, 10:45
autor: alfabox
mariuszp1979, Sprawdź sterownik swiec żarowych-pod siedzeniem pasażera.Przekaźnik wykonanwczy jest pod maską.No i do sprawdzenia okablowanie przekaźnika,zwłaszcza kabel akumulator->przekaźnik.Koło klemy lubi oxydować. Moduł może znajdować się na tunelu środkowym tam gdzie w nowszych autach jest sensor airbag.
[CD20] Problemy ze świecami żarowymi
: 2010-02-24, 15:45
autor: Jarzyn
Witam, mój problem jest taki, że chciałbym sprawdzić, czy wszystkie świeczki mi grzeją, a nie za bardzo się orientuję, co mam odkręcić, żeby wyciągnąć świecę, na całym mocowaniu świecy jest chyba z pięć różnych nakrętek. Poza tym chciałem je sprawdzić bez wyciągania, ale nie za bardzo widzę, gdzie tam mógłbym się wpiąć, druty są poprowadzone w metalowych obudowach z rozdzielacza czy tam trafo. Tak samo masy, są pochowane w rurach metalowych.
Szukałem już sporo na ten temat, ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem.
Dzięki z góry za pomoc.
Pozdrawiam
: 2010-02-24, 20:25
autor: Jastrząb
Hm..........kolego troszkę dziwnie to opisujesz, ale słuchaj uważnie a wszystko zrobisz sam i będzie git malina

- świec jest 4ry, wkręcone prostopadle do ziemii, od strony szyby czy jak kto woli pompy wtryskowej
- wszystkie 4ry, oryginalnie powinny być połączone metalową listwą zasilającą, która jest zamocowana na górnych końcówkach świec
- listwa metalowa z elementami plastiku jest nałożona na gwintowane końcówki świec i jest nakręcona nakrętka (na każdej świecy powinna być taka sama nakrętka)
- listwa metalowa jest połączona przykręcanym kablem (plusem) a masa to głowica)
- odkręcamy 4ry nakrętki i zdejmujemy metalową listwę zasilającą
- następnie klucz długa nasadka (chyba 12) przedłużka i tryczka.
- spokojnie staramy się wykręcić świecę, ale tak aby nie ukręcić, jeżeli ciężko się wykręca to trochę wykręcić prysnąć wd40 i wkręcić i tak aż do skutku
- mając wykręconą świecę bierzemy ją w kombinerki i potrzebny nam jest jeden kabelek.
- kabelek owijamy np tam gdzie jest gwint do jej wkręcania/wykręcania z głowicy i mocujemy do "-" minusa akumulatora
- a końcówką z malutkim gwintem do którego jest przykręcana listwa zasilająca dotykamy "+" akumulatora
- świeca powinna po 5-7 sec być rozpalona do pomarańczowego/cytrynowego koloru
- zazwyczaj zaczyna żarzyć się od końcówki poprzez środek aż cały element nagrzewający się będzie gorący/żarzący, ale też czasami zaczyna żarzyć się od tak mniej więcej środka ale po 5-7 też powinna cała się żarzyć.
Ot cała filozofia

no chyba metody składania nie muszę tłumaczyć. Trzeba uważać aby podczas wkręcania w głowicę nie przekręcić świecy bo biada, ale musi być porządnie wkręcona.
: 2010-02-25, 01:18
autor: Jarzyn
dzięki!
A ja jestem ładny ułomek, świeczki mi się z wtryskiwaczami pomyliły

A to trafo/rozdzielacz to jest pompa wtryskowa
Nie wiem dlaczego ja byłem święcie przekonany, że właśnie tam są świece

[CD20E] Lampka świec żarowych się zapala a świece nie grzeja
: 2010-07-24, 09:18
autor: Rudy89
Czasem mam kłopot zapalić auto po krótkim postoju. Jak silnik jest prawie tak samo cieply jak po zgaszeniu(b. krótki czas postoju lub stanie na piekącym słońcu), to zapala od dotyku. Po dłuższym postoju też. Po krótkim postoju lampka świec zapala się na 3 sekundy, a mimo to przekaźnik nie pyka i jeśli silnik jest juz troche ostudzony, to jest klopot z zapaleniem (trzeba trochę kręcić). Kąt wtrysku ustawiony, akumulator dobry, rozrusznik dobrze kręci, świeczki też w porządku. Jak myślicie, co jest przyczyną?
: 2010-07-24, 12:07
autor: homik123456
Ja w swoim mam przerobione troche. Mam w srodku guzik i naciskam go i po chwili puszczam i odpala od razu. Poprostu tez mialem cos ze nimy lampka gasla ale nie zawsze zagrzaly sie swiece. Dlatego taki patent i daje rade bez problemu.
To mozesz kombinowac co jest nie tak albo zrobic sobie tak jak ja mam.
: 2010-07-25, 15:26
autor: Rudy89
Dziękuję bardzo za radę, biorę tą opcję pod uwagę. Też miałeś podobne objawy? Wiesz może jak to jest rozwiązane?
: 2010-08-08, 20:06
autor: homik123456
Rudy89 pisze:Dziękuję bardzo za radę, biorę tą opcję pod uwagę. Też miałeś podobne objawy? Wiesz może jak to jest rozwiązane?
Sorki bylem w gorach a tam nie mialem dostepu do neta.
Nie pamietam juz ale sprawdze. Jednak mysle ze poprostu masz + przewod puszczony z akumulatora do wlacznika a z wlacznika do swiecy.
Zapewne jak tyle mnie nie bylo to tez juz tro zrobiles.
: 2012-03-24, 16:29
autor: fago2002
panowie , moglby ktos podrzucic tu zdjecie tego kabla do przekaznika wykonawczego co moze byc przysniedzialy?Jak przekrecam stacyjke na zaplon <w tym momencie powinien podgrzeac swiece>, nie mam zadnej kotrolki zegarek gasnie, a pod maska slysze ten przekaznik, moze ktos mial podobnie?czekam na jkies podpowiedzi , z gory dzieki