Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[CD20] Problemy ze świecami żarowymi

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

mariuszp1979
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2010-01-14, 07:27
Lokalizacja: Garwolin

[Y10] Nie grzeją wszystkie swiece

Post autor: mariuszp1979 » 2010-02-20, 09:05

Witam
Wymieniłem wczoraj świece w Sunny 2.D SLX. Po wymianie ostatniej spróbowałem rozruchu - podświetlenie przygasło i zonk. Nie chodzi. Sprawdziłem żarówkę - na listwę łączącą świece żarowe nie dochodzi napięcie. Podłączyłem listwę do plusa akumulatora kablem rozruchowym i silnik odpalił po pierwszym kręceniu. Co mogę sprawdzić, mając prosty miernik i żarówkę ?

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-02-20, 10:45

mariuszp1979, Sprawdź sterownik swiec żarowych-pod siedzeniem pasażera.Przekaźnik wykonanwczy jest pod maską.No i do sprawdzenia okablowanie przekaźnika,zwłaszcza kabel akumulator->przekaźnik.Koło klemy lubi oxydować. Moduł może znajdować się na tunelu środkowym tam gdzie w nowszych autach jest sensor airbag.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

[CD20] Problemy ze świecami żarowymi

Post autor: Jarzyn » 2010-02-24, 15:45

Witam, mój problem jest taki, że chciałbym sprawdzić, czy wszystkie świeczki mi grzeją, a nie za bardzo się orientuję, co mam odkręcić, żeby wyciągnąć świecę, na całym mocowaniu świecy jest chyba z pięć różnych nakrętek. Poza tym chciałem je sprawdzić bez wyciągania, ale nie za bardzo widzę, gdzie tam mógłbym się wpiąć, druty są poprowadzone w metalowych obudowach z rozdzielacza czy tam trafo. Tak samo masy, są pochowane w rurach metalowych.
Szukałem już sporo na ten temat, ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem.
Dzięki z góry za pomoc.


Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2010-09-01, 02:33 przez Jarzyn, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-02-24, 20:25

Hm..........kolego troszkę dziwnie to opisujesz, ale słuchaj uważnie a wszystko zrobisz sam i będzie git malina :)
- świec jest 4ry, wkręcone prostopadle do ziemii, od strony szyby czy jak kto woli pompy wtryskowej
- wszystkie 4ry, oryginalnie powinny być połączone metalową listwą zasilającą, która jest zamocowana na górnych końcówkach świec
- listwa metalowa z elementami plastiku jest nałożona na gwintowane końcówki świec i jest nakręcona nakrętka (na każdej świecy powinna być taka sama nakrętka)
- listwa metalowa jest połączona przykręcanym kablem (plusem) a masa to głowica)
- odkręcamy 4ry nakrętki i zdejmujemy metalową listwę zasilającą
- następnie klucz długa nasadka (chyba 12) przedłużka i tryczka.
- spokojnie staramy się wykręcić świecę, ale tak aby nie ukręcić, jeżeli ciężko się wykręca to trochę wykręcić prysnąć wd40 i wkręcić i tak aż do skutku
- mając wykręconą świecę bierzemy ją w kombinerki i potrzebny nam jest jeden kabelek.
- kabelek owijamy np tam gdzie jest gwint do jej wkręcania/wykręcania z głowicy i mocujemy do "-" minusa akumulatora
- a końcówką z malutkim gwintem do którego jest przykręcana listwa zasilająca dotykamy "+" akumulatora
- świeca powinna po 5-7 sec być rozpalona do pomarańczowego/cytrynowego koloru
- zazwyczaj zaczyna żarzyć się od końcówki poprzez środek aż cały element nagrzewający się będzie gorący/żarzący, ale też czasami zaczyna żarzyć się od tak mniej więcej środka ale po 5-7 też powinna cała się żarzyć.

Ot cała filozofia :) no chyba metody składania nie muszę tłumaczyć. Trzeba uważać aby podczas wkręcania w głowicę nie przekręcić świecy bo biada, ale musi być porządnie wkręcona.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
Jarzyn
fanatyk nissana
Posty: 487
Rejestracja: 2010-01-10, 04:19
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Jarzyn » 2010-02-25, 01:18

dzięki!

A ja jestem ładny ułomek, świeczki mi się z wtryskiwaczami pomyliły ;/ A to trafo/rozdzielacz to jest pompa wtryskowa ;)

Nie wiem dlaczego ja byłem święcie przekonany, że właśnie tam są świece :roll:

Rudy89
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2009-12-15, 22:47
Lokalizacja: Szczecinek/ Warszawa

[CD20E] Lampka świec żarowych się zapala a świece nie grzeja

Post autor: Rudy89 » 2010-07-24, 09:18

Czasem mam kłopot zapalić auto po krótkim postoju. Jak silnik jest prawie tak samo cieply jak po zgaszeniu(b. krótki czas postoju lub stanie na piekącym słońcu), to zapala od dotyku. Po dłuższym postoju też. Po krótkim postoju lampka świec zapala się na 3 sekundy, a mimo to przekaźnik nie pyka i jeśli silnik jest juz troche ostudzony, to jest klopot z zapaleniem (trzeba trochę kręcić). Kąt wtrysku ustawiony, akumulator dobry, rozrusznik dobrze kręci, świeczki też w porządku. Jak myślicie, co jest przyczyną?

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2010-07-24, 12:07

Ja w swoim mam przerobione troche. Mam w srodku guzik i naciskam go i po chwili puszczam i odpala od razu. Poprostu tez mialem cos ze nimy lampka gasla ale nie zawsze zagrzaly sie swiece. Dlatego taki patent i daje rade bez problemu.

To mozesz kombinowac co jest nie tak albo zrobic sobie tak jak ja mam.
Obrazek

Rudy89
wiem o czym pisze
Posty: 43
Rejestracja: 2009-12-15, 22:47
Lokalizacja: Szczecinek/ Warszawa

Post autor: Rudy89 » 2010-07-25, 15:26

Dziękuję bardzo za radę, biorę tą opcję pod uwagę. Też miałeś podobne objawy? Wiesz może jak to jest rozwiązane?

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2010-08-08, 20:06

Rudy89 pisze:Dziękuję bardzo za radę, biorę tą opcję pod uwagę. Też miałeś podobne objawy? Wiesz może jak to jest rozwiązane?
Sorki bylem w gorach a tam nie mialem dostepu do neta.
Nie pamietam juz ale sprawdze. Jednak mysle ze poprostu masz + przewod puszczony z akumulatora do wlacznika a z wlacznika do swiecy.

Zapewne jak tyle mnie nie bylo to tez juz tro zrobiles.
Obrazek

Awatar użytkownika
fago2002
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2009-12-25, 11:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: fago2002 » 2012-03-24, 16:29

panowie , moglby ktos podrzucic tu zdjecie tego kabla do przekaznika wykonawczego co moze byc przysniedzialy?Jak przekrecam stacyjke na zaplon <w tym momencie powinien podgrzeac swiece>, nie mam zadnej kotrolki zegarek gasnie, a pod maska slysze ten przekaznik, moze ktos mial podobnie?czekam na jkies podpowiedzi , z gory dzieki
Drifting Nissanem Silvia s14 350HP

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”