Strona 1 z 1
[N14] Rurki paliwowe
: 2010-06-22, 20:38
autor: polo1976
Witam
Ponieważ poddaje moje słoneczko gruntownej naprawie dorwałem się dzisiaj do rurek paliwowych idących pod podwoziem. Są mocno skorodowane. Nie ciekną co prawda ale prawdopodobnie niewiele już brakuje. Tutaj moje pytanie, czy można wymienić je na miedziane? Jaka średnica ewentualnie bo z moich to już ciężko pomierzyć.
Pozdrawiam
: 2010-06-22, 22:57
autor: homik123456
Mozesz na miedziane raczej ale mozesz tez dac wezyk specjalny do paliwa,ktory jest zbrojony w srodku widac to przy przekroju. Jest elastyczny i nie zardzewieje.
Ja w swoim wymienilem na wezyk bo mialem juz calkiem skorodowane i kapalo mi.
: 2010-07-21, 11:09
autor: mimier
Nie mam możliwości wgramolić się pod auto i tego sprawdzić dlatego możecie mi powiedzieć do czego idą poszczególne rurki? Zdjęcie robione za zbiornikiem paliwa.
: 2010-07-21, 13:10
autor: Tymu
Przy podłużnicy idą hamulcowe, a potem 3 paliwowe.
: 2010-07-21, 13:18
autor: homik123456
Jakos duzo tego masz:-)
Ja mialem tak ze pod ta oslona co jest pod autem szly 4 rurki.
Dwie sa od hamulcow a dwie od paliwa. Tak w miejcu gdzie tylne kolo to na dwie rurki z paliwa nachodza wezyki gumowe. Jeden jest grubszy a drugi chudszy.
Grubszym idzie paliwo z baku do silnika a tym chudszym wraca nadmiar paliwa do baku.
Z tego co ty tam masz na tym zdjeciu to nie umiem sie zbytnio polapac.
Moze ktos inny bedzie bardziej pomocny.
A tak w ogóle to twoje auto??
: 2010-07-21, 13:51
autor: mimier
wielkie dzięki Panowie
homik123456 pisze:A tak w ogóle to twoje auto??
Tak to moje auto i widzę, że niezaciekawie wyglądają te przewody a jeszcze muszę na nich zrobić trasę z Londynu do PL (jakieś 1700km)

Przy okazji widać gdzie mi pędzel nie doszedł jak konserwowałem podwozie...aż strach pomyśleć jakby wyglądała cała podłoga bez konserwacji

: 2010-07-21, 17:35
autor: merid
zapewne do hamulcow, paliwa lub po prostu izolacja
: 2010-07-21, 17:46
autor: homik123456
No to powodzenia w drodze powrotnej. Moze ci sie uda dojechac bez problemow.
: 2010-07-22, 01:02
autor: Tymu
Ten trzeci idzie do tego czarnego filtra, pochłaniacza par paliwa...czy jak to się zwie

Ja mam 6 bo jeszcze LPG

Czym dalej w stronę środka auta tym zazwyczaj mniej rdzy, u mnie najgorzej jest przy samych progach i z tyłu gdzie są mocowane tylne wahacze. Jak to dobrze ze wymyślono migomat

: 2010-07-22, 01:10
autor: homik123456
Tymu pisze:Ten trzeci idzie do tego czarnego filtra, pochłaniacza par paliwa...czy jak to się zwie

Ja mam 6 bo jeszcze LPG

Czym dalej w stronę środka auta tym zazwyczaj mniej rdzy, u mnie najgorzej jest przy samych progach i z tyłu gdzie są mocowane tylne wahacze. Jak to dobrze ze wymyślono migomat

A no zapomnialem ze jest jeszcze taki wezyk, u mnie go nie ma ale czyalem na forum tez juz ktos o tym pisal i sie o to pytal co to za wezyk.
Ja osobiscie miga nie mam ale przydatna rzecz. O wiele ulatwia zycie.
: 2010-07-25, 11:13
autor: dualowiec1111
jakiej średnicy są te przewody paliwowe i ile metrów trzeba kupić ? ( przewód paliwowy i powrót ? 2 sztuki ? ). Jaki jest przybliżony koszt zakupu 1 mb ? wie ktoś ?
: 2010-07-25, 15:32
autor: polo1976
dualowiec1111 pisze:jakiej średnicy są te przewody paliwowe i ile metrów trzeba kupić ? ( przewód paliwowy i powrót ? 2 sztuki ? ). Jaki jest przybliżony koszt zakupu 1 mb ? wie ktoś ?
Ja brałem 8mm rurkę miedzianą na doprowadzenie i powrót + 6mm rurkę na doprowadzenie od tego zaworu bezpieczeństwa przy baku. Długość rurki po 2,5mb każda z tym, że każdą odrobinę skróciłem przy montażu. Za cały zestaw dałem 75zł ale bez zarobionych końcówek.
: 2010-12-11, 01:39
autor: Jarzyn
Mam takie pytanko, do tych, którzy wymieniali przewody paliwowe- czy robiliście jakoś (u kogoś) zgrubienia na końcach, takie jak w fabrycznym przewodzie, żeby lepiej gumowy wąż trzymał?
Czy macie po prostu na gołą rurkę cybantami przymocowane węże i się trzyma?
Jestem właśnie w temacie wymiany przewodów paliwowych i jakoś nie mam pewności jak to ogarnąć z tymi końcówkami
pozdrawiam
: 2010-12-11, 09:33
autor: dualowiec1111
właśnie biorę się za wymianę rurek. Trochę dałem ciała bo kupiłem po całej długości wąż gumowy 6 mm- zbrojony od wewnątrz jakąś taśmą. Gumy poprowadzę rynienkami tak więc ryzyko przetarcia będzie minimalne , a mocowanie to myślę że sporo grubych zipów i głównie podpinać się pod przewód odpowietrzający bak + jakoś do seryjnych klipsów. Tutaj masz schemat :
http://nissan4u.com/parts/sunny/er_n14/ ... tration_4/
: 2010-12-11, 10:02
autor: Jarzyn
Dzięki za schemat, ja już mam to wszystko wymontowane (łącznie z bakiem), chodzi mi tylko o zakończenia sztywnego przewodu paliwowego- czy na gładki można bez problemu nasadzić przewody gumowe, zacisnąć i będzie działać? Czy jakoś da się zrobić takie zgrubienia jak w fabrycznym? Nie chcę fuszery robić
pozdrawiam
: 2010-12-16, 13:45
autor: dualowiec1111
przewody wymienione, włożone w rynienki i na zagięciach dodatkowo wzmocnione w oplocie z grubego węża , wszystko ściągnięte zipami do fabrycznych mocowań

trzyma aż miło . wczoraj byłem na przeglądzie - do układu paliwowego diagnosta nic nie miał

: 2011-04-10, 13:17
autor: el ronin00
Odgrzewam temat... W ciągu 2 lat zmieniłem przewody paliwowe 2 razy,wczoraj strzelił mi po raz 3ci.....(chodzi mi o elastyczny odcinek od baku do progu)Miałem rurki specjalnie do paliwa do silników z wtryskiem(spradziłem na stronie Gejtsa normy)po jakims czasie rurki robią sie miękkie i pękają.Juz poważnie rozmyślam o miedzianych rurkach ,ale podejrzewam ze bedzie cieżko poprowadzic je na w/w odcinku bez ściągnięcia zbiornika.czy ktos tego próbwał dokonać?Jeżeli nie Cu to jakiej firmy polecacie przewody gumowe....koledzy pomózcie bo krew mnie zalewa jak o tym pomyśle

Help hilfe pomocy
: 2011-04-10, 13:37
autor: homik123456
el ronin00, to masz serio pecha. Bo ja w moim nie wymienialem tego wiec juz pare lat ma a dalej trzyma dobrze. Cos musisz miec nie tak ze tak szybko ci sie rozwala to.
: 2011-07-11, 22:36
autor: ciapek
polo1976, masz zrobione to rozbicie na końcu rurki, czy nie i przewody gumowe trzymają na gładkiej miedzi ?
: 2011-07-12, 13:35
autor: polo1976
ciapek pisze:polo1976, masz zrobione to rozbicie na końcu rurki, czy nie i przewody gumowe trzymają na gładkiej miedzi ?
Tego "grzybka" zrobiłem sobie sam. To tylko miedź. Włożyłem odwrotnie wiertło o trochę mniejszej średnicy i kręciłem w koło aż powstał grzybek. Mały bo mały ale zawsze jest. Dodatkowo założyłem po 2 opaski skręcane tak na wszelki wypadek i jak na razie nie narzekam, ciśnienie trzyma nie cieknie więc wydaje się być ok.
: 2011-07-12, 23:54
autor: ciapek
Ok spróbuje Twojej metody, muszę tylko zakupić miedź taką do LPG w czarnej otulinie bo na razie to zastosowałem pomoc doraźną
wąż ( 8 metrow 15 zł z 4 opaskami)
