Strona 1 z 1

[N14] Mokre pasy

: 2017-09-10, 22:16
autor: imachine
Witam,

Pacjent: N14 3D

Objawy: Mokre pasy kierowcy po deszczu.

Odkąd pamiętam, taka sytuacja ma miejsce, teraz mam wstawione nowe progi, sytuacja nadal taka sama, pytanie więc, gdzie szukać w N14 odpływów odpowiedzialnych za wilgoć na pasach?

Pasy mokre że wykręcać idzie, progi z tego, co mnie wiadomo, otwarte - więc brak powodu by stała w nich woda.

Gdzie jeszcze może się zbierać i co warto wg Waszej wiedzy sprawdzić?

Gdzie są odpływy w progu w serii - czy też progi otwarte?

Jestem wstępnie domówiony z blacharzem żeby poprawił tzn wstawił dodatkowe odpływy w progu pod słupkiem gdzie zwijany pas, pytanie natomiast pierw gdzie jeszcze ew szukać powodu mokrych pasów.

: 2017-09-11, 05:31
autor: majchrzok
Sprawdź jeszcze nadkola- moze nimi przeciekac na pasy.

: 2017-09-11, 12:58
autor: polo32
Progi zewnętrzne wymienione, a wewnętrzne ? Pod słupkiem B (środkowym) na progu jest jest wzmocnienie do którego przykręcone jest wzmocnienie pasa. Wzmocnienie to zrealizowane jest poprzez nałożenie blachy na blachę - przez co blachy korodują od siebie. Od tego b. szybko koroduje podłoga - jeśli tylko pod wygłuszenie (baranek), wejdzie wilgoć, to bardzo szybko nastąpi rdza i perforacja blachy.
Z kanału wystarczy ruszyć śrubokrętem okolice styku podłogi z progiem wewnętrznym (na wysokości słupka) i zobaczysz sito. Zlecenie było na wymianę progów - więc progi wymienione :)

: 2017-09-11, 18:10
autor: imachine
Na podłogę tez domówiony jestem, progi wewnętrzne?

Z tego, co mnie wiadomo, próg to próg, w skrócie dwie L'ki z blachy w U i dziubek na miejscu spawu.

Co masz na myśli przez próg wewnętrzny? Wewnętrzna L'kę?

: 2017-09-11, 20:50
autor: polo32
To jest nadwozie samonośne - progi i podłużnice tworzą profil zamknięty w kształcie prostokąta - (2 x przewrócone U z wywinięciem na zgrzew) - odpowiednik ramy np. w samochodach terenowych (nie wszystkich). Oprócz tego (w celu wzmocnienia klatki pasażerskiej) w ten profil wstawiana jest jeszcze pionowa przegroda (z otworami). Ta właśnie pionowa blacha umownie rozdziela próg zewnętrzny od wewnętrznego (3 blachy są łączone zgrzewem punktowym - jak to określiłeś "w dziubek" :) - na który nakładana jest później uszczelka drzwi). Obrazowo mówiąc - to co masz na zewnątrz i pod drzwiami jest progiem zewnętrznym, natomiast to co jest w kabinie pasażerskiej od słupka przedniego do tylnego stanowi próg wewnętrzny (również i pod spodem) przechodząc w podłogę.
Progi (element środkowy) przechodzą w podłużnice (przednie i tylne). Są elementami konstrukcyjnymi, z tym że progi są sztywniejsze (mają zabezpieczać kabinę pasażerską przed zgnieceniem w razie wypadku).

: 2017-12-01, 09:40
autor: Zlloty
Sprawdź dokładnie uszczelki drzwi, zarówno od strony drzwi, jak i budy. W dwóch przypadkach mokrych pasów, jakie widziałem, lało się z góry, nie z dołu.