Strona 1 z 1
[N13] Wycieraczki przednie powyżej 180 km/h
: 2016-12-21, 07:08
autor: beton88
Witam, od jakiegoś czasu zaobserwowałem pewien problem występujący powyżej 180km/h. Mianowicie jak jadę z wyżej wymienioną prędkością lub więcej i użyję wycieraczek szyby to pęd powietrza zdmuchuje je do góry. Dzieje się tak w momencie kiedy je wyłączę po użyciu, przy tej prędkości już silniczek nie ściąga ich tak nisko do punktu zero (tego co powinny być jak są wyłączone).
Zamieszczam film pokazujący problem:
https://www.youtube.com/embed/hDIWzpOp2Yg
Wszystko wraca do normy kiedy zwolnimy poniżej 180km/h. No i teraz pytania:
1. Czego to może być wina i jak sobie z tym poradzić?
2. Czy to problem w silniczku i jego wieku?
3. Czy może konstruktorzy nie przewidzieli że ktoś wsadzi sr20 do tej budy?
4. Czy w innych samochodach typu 100nx, n14, almerach jest taki sam problem?
: 2016-12-21, 07:34
autor: majchrzok
Odpowiedziales sobie na to pytanie w pkt4. Do tego luzy na starym mechanizmie wycieraczek, a i silinik swoje przezyl.
: 2016-12-21, 08:28
autor: beton88
A czy jest sens z tym jakoś walczyć? Szukać innego silnika czy w ogóle ktoś poczynił jakieś próby walki z tym mechanizmem?
: 2016-12-21, 10:03
autor: majchrzok
Osobiscie w micrze olalem temat: )
: 2016-12-21, 10:04
autor: garygary
Stary silniczek to raz, może być też tak, że jak lecisz 180+ to silnik jest obciążony i prądu brakuje. W setce np. Nie zauważyłem takiego problemu.
[ Dodano: 2016-12-21, 10:04 ]
A tak ogólnie to olej to. Szkoda grzebania

: 2016-12-21, 10:14
autor: beton88
Dzięki za informację, skoro tak to ma działać to tyle w temacie przynajmniej puki co

: 2016-12-21, 10:28
autor: vixo
W Almerze przy 200 posprostu sie zatrzymują
: 2016-12-21, 12:48
autor: beton88
To strasznie słabiutko to rozwiązali inżynierowie nissana... no ale cóż musimy z tym żyć. Jedyne co mi przychodzi do głowy to jakaś owiewka na masce żeby strumień mijał wycieraczki, ale to myśl koncepcyjna
: 2016-12-21, 12:56
autor: Jastrząb
W almerze n15 dementuję te plotki, przy 230km/h fakt wolniej się cofają, ale tragedii nie ma. Dodam że wróciłem do oryginalnych piór ze stelażem a bananowe do kosza, powyżej pewnej prędkości po prostu przeskakiwały.
: 2016-12-21, 12:59
autor: beton88
Chyba o taki spojler mi chodzi w koncepcji:
https://www.google.pl/search?q=wiper+sp ... 1P4qWZM%3A
Jastrząb, Oryginalne ze stelażem chyba mają większy opór powietrza

Ale na pewno lepiej dolegają do szyby. Ja mam płaskie i w pozcji OFF krawędź pióra pasażera mi odstaje od szyby może to tam bardzo zawiewa? Chyba warto zrobić test.
Hmm co ciekawsze link obrazka wyżej prowadzi do aukcji na ebay:
http://www.ebay.com/itm/Fyralip-Aria-Bo ... 1974551824
Jeszcze jedna koncepcja to poszukać tak wygiętych ramion żeby bardziej były scjowane pod maską.
: 2016-12-21, 14:16
autor: garygary
Zerkne w sobotę do garazu, bo moze mam moje stare ramiona od n13 to bys sobie pokombinowal
: 2016-12-21, 14:29
autor: beton88
garygary, Generalnie chodzi mi po głowie takie efekt:
https://c2.staticflickr.com/4/3840/1531 ... 7c8c_b.jpg
: 2016-12-21, 14:50
autor: Jastrząb
Z tego co zaobserwowałem to wydaje mi się, że bananowe wycieraczki działają na zasadzie spoilera, generują docisk ze względu na swoją budowę, tak samo każda owiewka itp. Stelaż jest konstrukcją mało opływową ale też przewiewną. Dodam jeszcze że są lżejsze od bananowych (moja subiektywna ocena).
Aaaa no i jeszcze jeden fakt, ja swój cały układ wycieraczek przeczyściłem, nasmarowałem jak wymieniałem szybę.
: 2016-12-21, 19:27
autor: garygary
beton88, to zdejmij jedną i przełóż na wieloklinie moze da radę tak zrobic.