Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Sunny/100NX] Problemy z odpalaniem

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Gość

Post autor: Gość » 2013-04-25, 19:03

lambda była odpięta i sprawdzałem na dwóch białych na włączonym silniku
druga sprawa, że powinien i bez lambdy chodzić a jest jak było

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-04-25, 20:36

masz dwa białe i jeden czarny? jak tak to czarny jest sygnałowy a białe to grzałka. lambde sprawdzisz miernikiem łącząc czarny z masą choć i tak to nie jest pewna metoda bo do tego jest oscyloskop. sprawdz czy nie masz przebicia gdzies na sygnale od lambdy z masą
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Gość

Post autor: Gość » 2013-04-25, 22:55

Tak z oscyloskopem masz racje przyznaje szkoda, że taki w miarę chiński ze 400 pln :/
Sprawdzę miernikiem jeszcze przebicie czy nie ma
Ale podejrzewam albo imo się pier.... albo fazy rozrządu
Co o tym sądzisz / sądzicie ?

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-04-26, 18:00

chomik powiem Ci tak, miałem podobnie i kilku mechaników rozłożyło ręce... wymieniłem co się dało i nie było poprawy, przeczesałem całą wiązkę (było kilka przebić), wszystkie podciśnienia sprawdziłem, wyczysciłem przepływkę, krokowca (przy okazji ssący) i dopiero teraz zaczęło mi auto pracować :) miałem przebicie sygnały z lambdy do masy i zaślepione jedno podcisnienie - nie wiem kto i po co tak zrobił ale było to umyślne bo w wężyk była wetknięta metalowa kulka. sprawdz czy gdzieś lewego powietrza nie łapie
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Gość

Post autor: Gość » 2013-04-27, 09:29

Może to i sposób
podciśnienia wszystkie w zasadzie wymieniłem
fakt że nie wszystkie to wężyki odporne chemicznie
ale stwierdziłem, że maja byc czyste i szczelne a jak zacznie działać poszukam odpowiednich .
przepustnica cała myta wachą i przedmuchana
założona i doszczelniona gdzie się dało silikonem

jutro albo jeszcze dziś wezmę lampę i lusterko i kolektor dolotowy sprawdzę
potem jeszcze raz podciśnienia i te przebicia czy nie ma

U mnie też 3 -4 mechaników zwiedził jak jest na minusie ostro -15 to jakoś jedzie
ale tylko się rozgrzeje troszkę i krztusi się i 2 h odpoczynku i może dalej jechać

Zobaczymy

Ps. Może pamiętasz w którym wężyku miałeś kulkę

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-04-27, 13:52

ja mam inny silnik bo sr20DE ale widzę ze tu podobnie jest.
http://nissan4u.com/parts/sunny/el_n14/ ... tration_1/

chodzi o wężyk nr 2. ale wątpie żebyś też miał tak zrobione bo u mnie to ktoś umyślnie zrobił :)
czy łapie lewe powietrze to najlepiej jakimś samostartem w sprayu na włączonym silniku pryskać wszystkie połączenia, jeżeli gdzieś będzie łapało powietrze to Ci obroty wzrosną :)
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Gość

Post autor: Gość » 2013-04-28, 14:35

Dzięki jeden przewód nie pamiętałem gdzie podpiąć :/
faktycznie tak samo
sprawdziłem kolektor dolotowy jakoś (na zimnym silniku jest ok) na ciepłym chyba na uszczelce pojawia się nie szczelność dlatego gaśnie jak się nagrzeje
Więc
JEDEN PROBLEM SIĘ WYJAŚNIA -GAŚNIĘCIE JAK SIĘ ROZGRZEJE

teraz dlaczego nie odpala ?
myślę że jest jeszcze uszkodzony imo lub komp
albo ten pieprzony przepływomierz ( MAM JUŻ 3 PRZEPUSTNICE )

A WIE KTOŚ JAK SPRAWDZIĆ PRZEPŁYWOMIERZ :?:

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-04-28, 15:25

przeplywke masz 3 pinowa? jakie kolory kabli?
u mnie problem z rozgrzewaniem silnika znikl jak wymienilem czujnik temperatury (ten dwu pinowy) ale dalej srednio silnik pracowal...
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Gość

Post autor: Gość » 2013-04-28, 15:30

trzy pinowy ale nie pamiętam kolorów napisz jak z kolorami sobie jakoś poradzę
Czujniki wymieniłem mam dwa nowe ten dwu pinowy przy pompie wody - termo włacznik wentylatora i nowy ten jedno pinowy po prawej stronie pod listwą wtryskową

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-04-28, 18:10

jedno pinowy jest tylko od wskaznika na desce :)
co do kabli to nie potrafię Ci tak powiedzieć, jeden powinien być czarny to będzie masa, któryś z dwóch pozostałych to napięcie a ostatni to sygnał. jak znajdziesz sygnał to wpinasz sie w niego, druga końcówka miernika do masy. wtyczka musi być podpięta. sprawdz jakie masz napięcie na biegu jałowym, przy 2500 rpm i ok 4000 rpm. tylko w sumie to się powinno mierzyć na ciepłym silniku ale tak myślę że też sprawdzisz
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Gość

Post autor: Gość » 2013-04-28, 19:21

Mam nadzieję że mogę częściowo podpiąć przepływkę tylko masę i napięcie
bez sygnałowego bo mi zgaśnie . :-(
Z przepływomierzem samochód chodzi 3-4 sek

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-04-30, 12:30

probowales zmiezyc przeplywke?
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Gość

Post autor: Gość » 2013-05-01, 19:30

jeszcze nie może jutro spróbuje mam jeszcze pytanie jest jeszcze może jakiś czujnik ciśnienia powietrza ?

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-05-01, 20:07

chomik, nie. Stosuje się albo przepływomierz albo w/w czujnik. w rodzinie silników GA jest przepływomierz (MAF).

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2013-05-01, 20:24

DubSon pisze:w rodzinie silników GA jest przepływomierz
oprócz DSów .. tam jest jak przy turbo .boost sensor :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-05-01, 20:28

scubzik, no miałem na myśli wtryski :P

Gość

Post autor: Gość » 2013-05-01, 20:50

spoko bo właśnie patrzyłem na allegro i ktoś takowy wystawił tak sie zastanawiałem czy oprócz przepływomierza jest jeszcze coś

Ale teraz już wiem, że nie

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-05-02, 11:51

nie rozwiazales dalej problemu? masz coobcia w wawie to z nim pogadaj, niech zagladnie do auta :)
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Gość

Post autor: Gość » 2013-05-02, 19:19

kto to ten coobic ?????
warsztat odpada puki co mam mało kasy :-(

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

[Sunny/100NX] Problemy z odpalaniem - zapłon?

Post autor: Chochlik » 2013-10-04, 09:22

Mam w sunnym problemy z odpalaniem... Czasem zaskoczy od przysłowiowego strzała, ale często jest tak, że muszę dłużej pokręcić rozrusznikiem, a nawet za 3 czy 4 razem dopiero odpali :/ Czy na ciepłym czy na zimnym jest tak samo.

Wczoraj wymieniłem świece, przewody zapłonowe, kopułka i palec wyczyszczone papierem ściernym bo trochę nalotu było. Silnik krokowy tydzień temu czyściłem bo już nieźle zasyfiały był ten trzpień i możliwe, że się zawieszał co powodowało czasem trzymanie obrotów na luzie ok 1100-1200.

Tak wyglądała świeca na 4 cylindrze:
www.dropbox.com/s/domcartulw1fa4y/2013- ... .42.34.jpg

A tutaj krótki filmik z odpalania:
https://www.dropbox.com/s/xjt8wo5z96pzc ... .19.02.mp4

Gdzie szukać dalej?

Awatar użytkownika
Chemik
fanatyk nissana
Posty: 844
Rejestracja: 2009-12-09, 14:32
Lokalizacja: Osieciny-Włocławek

Post autor: Chemik » 2013-10-04, 09:29

Masz gaźnik,sprawdz cewke bo ja tez mam problem ostatnio,i tylko ona mi została do wymiany bo widze że iskry po niej ida

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2013-10-04, 10:02

na gazie i na benzynie jest to samo? u mnie wbrew pozorą na LPG silnik łatwiej odpala niż na PB.... efekt mam podobny gdy przełącze auto z LPG na PB i zgasze silnik. Po zapaleniu nim paliwo dotrze go gaźnia troche to trwa. wtedy też słychać że zaskakuje na którymś cylindrze a jeszcze chwile muszę przeciągnąć rozrusznikiem by zaskoczył... może wina nie leży wcale w układzie zapłonowym a paliwowym?

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2013-10-04, 10:09

Na wtrysku mam, bo to GTI :P
Idę cewkę wymienić. Sprawdzę jeszcze czy na gazie tak samo odpala. Sekwencję mam to zawsze na benie odpalam, a nie pomyślałem żeby to sprawdzić...

[ Dodano: 2013-10-04, 14:41 ]
Na gazie lepiej odpala.
Po wymianie cewki bez zmian.
Ale wymieniłem wtryski i trochę się poprawiło, ale jeszcze nie jest to to.
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2013-10-04, 20:53

Po świecy można wywnioskować, że masz za ubogą mieszankę. Raczej stawiałbym na gaz.ł

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2013-10-07, 00:58

Okazało się że podciśnienie było jedno sprytnie odłączone. Odpala lepiej i mniej dziwnych akcji podczas jazdy ma :D
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-10-07, 20:15

Chochlik widzisz opłacało się przyjechać na Zlot :D
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2013-10-07, 21:06

Przyjechać jak przyjechać, ale co mnie naszło na myślenie jak spałem to do dziś nie wiem :D
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-10-07, 21:10

Chochlik inne powietrze i pewnie wynalazek Szalonego :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
ForesteR
doświadczony forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 2013-08-28, 23:58
Lokalizacja: Czersk

Post autor: ForesteR » 2014-01-02, 22:03

Pojawiają się pierwsze problemy z moim autem. Sprawdzałem ostatnio akumulator w pewnej firmie i wyszło, że akumulator jest OK i ładnie pięknie, tylko mam go naładować. Wiem też że moje radio PEYING pobiera ogromne ilosci prądu do pamięci, by pamietac kanały itp.

Lecz gdy moje auto stoi chociaż dwa dni bez ruchu, to nie moge odpalić auta. Auto kręci i kręci... czuje jak auto się trzęsie i szarpie by odpalić... kopię nawet w gaz... I czasem prędzej rozładuje aku niż odpalę auto. Nie wiem w czym szukać przyczyny ...

Np ostatnio auto stało półtora dnia...
W sylwestra (wtorek) rano wróciłem z miasta i je zostawiłem na podwórku już dzisiaj rano(czwartek) nie mogłem go odpalić i rozładowałem aku... podpiąłem je pod prostownik i godzinę zajeło mi odpalanie silnika. Całą godzinę próbowałem.
Więc:
1)Czy to wina aku - brak prądu w nim uniemożliwa mi uruchomienie auta?
2) Coś z silnikiem lub swiece?
3) Wg. instrukcji uciąłem kabel od pamięci od radia... Wg instrukcji.
Bo w praktyce radio w ogóle się nie włączyło, więc uciąłem kabel zasilający. Żółty z bezpiecznikiem. Musiałem lutować.

Może jakies inne pomysły?

max
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2012-02-17, 23:35
Lokalizacja: Wro

Post autor: max » 2014-01-03, 03:10

W tym temacie na pewno jest zawarta odpowiedź.
Stawiam na czujnik temperatury sam miałem z tym problem ale nie zdążyłem się przekonać czy był winowajcą
1. Aku którym można kręcić rozrusznikiem przez godzinę jest na pewno sprawny.
2. świece możesz wykręcić i sprawdzić w jakim są stanie (5min roboty).
3. Z radiem nie masz co kombinować możesz sprawdzić pobór prądu na postoju nie powinien przekraczać 0,05A(50mA)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”