Strona 1 z 1
[N13] CA18DE stukot po odpaleniu silnika
: 2015-12-15, 19:03
autor: AndEvenBlack
Witam
Jest to mój pierwszy temat tutaj więc mam nadzieję ze znalazłem odpowiedni dział
Mam problem z silnikiem CA18DE w swoim N13 GTi, mianowicie po uruchomieniu silnika
przez kilkanaście sekund słychać stukanie, ojciec mechanik mówi ze to popychacze,
jednak ja podejrzewam pompę oleju na wykończeniu.
Czy jest może ktoś kto miał taki problem bądź też zna dobrze te silniki?
Bo wiadomo jak to polskie warsztaty, więcej doświadczenia z niemcami jak z japońcami
z góry dziękuję za pomoc
: 2015-12-15, 20:15
autor: Ulus
stały temat generalnie zapewne chodzi o hydroregulatory, na jakim oleju jeździsz?
: 2015-12-15, 22:24
autor: AndEvenBlack
Castrol 10W40
: 2015-12-15, 22:44
autor: janusz
AndEvenBlack.......................................................
Zalej olej, a nie fryturę.........
Polecam lekturę ->
viewtopic.php?t=13837&postdays=0&postorder=asc&start=0
Ostatnio u kolegi
Vespa wylaliśmy guano nazywające się castrol 5W40 i zalaliśmy Comme 5W40 - efekt -> silnik przestał klepać jak stara ku...a.....
: 2015-12-16, 15:33
autor: AndEvenBlack
No dobrze, czytałem Twoje teksty, pdf które umieściłeś jak i wypowiedzi i komentarze.
I faktycznie, rozważam płukanie i zmiane oleju na któryś z tych lepszych, w zależności
co w Inter Carsie dostanę.
Jednak nie zgodzę się z tym co piszesz o mechanikach, jednak my jako pasjonaci
dbamy i myślimy o naszych samochodach zupełnie inaczej niż ludzie który mielą kilkanaście
samochodów na firmie dziennie.
Czy myślisz ze samo płukanie i zmiana oleju rozwiąże temat stukotu po uruchomieniu silnika?
: 2015-12-16, 15:48
autor: janusz
AndEvenBlack, trzeba rozróżnić pasjonatów i mechaników, pasjonatów jest mało. Trzeba rozróżnić jeszcze mechaników i druciarzy....... Ale to jest rozmowa na osobny wątek.
Co do płukanki i zmiany oleju - w IC,m bez problemu dostaniesz oleje Commy. Co więcej jako mechanik powinieneś wiedzieć, że nawet na dobrym oleju, jak się zaczyna robić chłodno, to silnik zaraz po odpaleniu przez chwilkę klepie.
: 2015-12-16, 17:58
autor: karol282
AndEvenBlack, polecam wyciągnięcie rozebranie wyczyszczenie i napełnienie nowym olejem wszystkich popychaczy pomimo płukania i wymiany oleju na lepszy. Takie klepanie w tych silnikach to standard głównie właśnie przez kiepski olej. Miałem to samo u siebie.
https://www.youtube.com/watch?v=sRmExrs ... 44&list=WL
Powyżej filmik ruski bo ruski ale pokazuje wszystko jak je wyczyścić

: 2015-12-17, 09:32
autor: garygary
Mam to samo w sr20 rano przy odpaleniu dzwoni, po paru sekundach przestaje.

: 2015-12-17, 11:46
autor: AndEvenBlack
karol282 dziekuje bardzo, na pewno obejrze film jak bede w domu
janusz zaden ze mnie mechanik, z wyksztalcenia informatyk,
co wiecej prawo jazdy mam lekko ponad rok, wiec mozna powiedziec ze nie znam sie jeszcze zbyt dobrze na mechanice samochodowej stad glupie pytania
Jesli chodzi o kwestie oleju to ojciec wyjasnil mi ze jesli olej jest dobry i zawiera detergenty to powoli rozpuszczaja one osad w silniku. No i wedlug niego castrol jest dobrym olejem. Oczywiscie nie mowie ze Comma czy Royal Purple sa gorsze, w koncu sa ponad 2x drozsze za litr. A jesli chodzi o plukanie to
problem wg niego jest w tym ze zrywa sie caly osad i brud z silnika na raz i moze to silnikowi zaszkodzic. Jednak ja przeplukam swoj silnik srodkiem Royal Purple i opisze jak wyszlo
I zeby nie bylo, nie ma zdanego druciarstwa u nas bo przyjezdzaja do nas niemcy robic samochody. A wcale taniej nie jest

: 2015-12-17, 12:01
autor: janusz
AndEvenBlack, zobacz temat Vespa czy Michala_M66 co wyciągałem tam z silnika po castrolu - castrol to tandeta.
Comma 5W40 130zł/5L to dużo? Drogie oleje to Royal Purple, Penrite, Red Line >60zł/1L
Ja płukanek zrobiłem już ponad 20, z czego ponad 7 w moim aucie. Na początek weź płukankę Liqui Moly tą zwykłą - jest w miarę łagodna.