[Y10] Stuki w zawieszeniu
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
[Y10] Stuki w zawieszeniu
Witam!
Parę dni temu napisalem watek na temat lacznika amortyzatora, po podjechaniu na stacje diagnostyczna okazalo sie ze laczniki sa ok, wszystko jest ok tylko gorna poduszka amortyzatora i drazek kierowniczy do wymiany. Wymienilem wszystko i dalej stuka. Nikt nie moze dojsc gdzie i dlaczego. Zazwyczaj gdy samochod troche postoi i ruszam slychac taki tepy stuk, przy zmianie biegow tez. jak troche pojezdze ustaje, no nieraz sie zdarzy. Czy ktos sie spotkal z czyms podobnym? Mechanik powiedzial by poczekac az sie dalej rozwinie. Moze to gumy na drazku stabilizatora, ale na szarpakach nic tam nie walilo. Juz zglupialem..
pozdrawiam
Parę dni temu napisalem watek na temat lacznika amortyzatora, po podjechaniu na stacje diagnostyczna okazalo sie ze laczniki sa ok, wszystko jest ok tylko gorna poduszka amortyzatora i drazek kierowniczy do wymiany. Wymienilem wszystko i dalej stuka. Nikt nie moze dojsc gdzie i dlaczego. Zazwyczaj gdy samochod troche postoi i ruszam slychac taki tepy stuk, przy zmianie biegow tez. jak troche pojezdze ustaje, no nieraz sie zdarzy. Czy ktos sie spotkal z czyms podobnym? Mechanik powiedzial by poczekac az sie dalej rozwinie. Moze to gumy na drazku stabilizatora, ale na szarpakach nic tam nie walilo. Juz zglupialem..
pozdrawiam
- alfabox
- fanatyk nissana
- Posty: 1023
- Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
- Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
- Kontakt:
Re: Stuki w zawieszeniu
Wrzuć bieg otwórz maskę i próbuj bujać samochodem przód tył,okaże się która to poduszka ,ale najprawdopodobniej tylna za silnikiem.Zaag pisze:. Zazwyczaj gdy samochod troche postoi i ruszam slychac taki tepy stuk, przy zmianie biegow tez.



Zaag ustań na asfalcie , zaciągnij ręczny, wrzuć 1dynkę , i tak w miarę energicznie puszczaj sprzęgło i od razu wciskaj (aby pojawiły się naprężenia na przegubach, półosiach, poduszkach silnika). Jak będzie pukać, to wykorzystaj 2gą osobę do obsłuchania co to puka....... ale najlepiej zrobić to na kanale.
Czasami jest tak że to przegub, jak dostanie naprężeń to wychodzi luz.
Czasami jest tak że to przegub, jak dostanie naprężeń to wychodzi luz.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.
No u mnie czesto stuka jak np kolami krece albo jak wjade na jakas dziure to jakbym wadzil o ziemie albo amor mi stukal o kielich...ale wszytsko jest sprawne nawet na stacje pojechalem i poprosilem zeby go tak po chamsku sprawdzili czy wszytsko sprawne i nic...na trzepakach nic nie pukalo przy hamowaniu nic...a wyjechalem ze stacji i znow "puk"
jakies rady lub pomysly
jakies rady lub pomysly

To chyba jest przednia poduszka silnika. Podjade na dniach do mechanika to dowiem sie na 100%. Mam nadzieję, ze to to. Górny zaczep poduszki (ten od silnika) wyglada jakby luzno lezal na dolnym. Nie mam jak tego sprawdzic, silnik ciezki jak cholera.
Poza tym, czy sam jestem w stanie ja wymienic? musze jakos specjalnie podeprzeć silnik, cos ustawiac po wymianie?
Poza tym, czy sam jestem w stanie ja wymienic? musze jakos specjalnie podeprzeć silnik, cos ustawiac po wymianie?