Strona 1 z 1
[N14] Alternator Hitachi -> Bosch
: 2010-03-18, 21:42
autor: TomyDDC
Witam
Sprawa wygląda następująco:
Oryginalnie w moim aucie jest zamontowany alternator Hitachi w którym mam przyłącze "+" (na śrubce), przyłącze "-" (na malutkiej śrubce) i kostkę elektryczną (2 stykową)
Alternator nie żyje...
Pytanie: Czy i w jaki sposób mogę zamontować alternator Boscha, który Ma te same parametry za wyjątkiem Kostki elektrycznej (tej 2-stykowej)
Czy ewentualnie jakieś obejście lub zwora...

??
Re: Alternator Hitachi -> Bosch
: 2010-03-18, 22:37
autor: alfabox
TomyDDC pisze:Witam
Sprawa wygląda następująco:
Oryginalnie w moim aucie jest zamontowany alternator Hitachi w którym mam przyłącze "+" (na śrubce), przyłącze "-" (na malutkiej śrubce) i kostkę elektryczną (2 stykową)
Alternator nie żyje...
Pytanie: Czy i w jaki sposób mogę zamontować alternator Boscha, który Ma te same parametry za wyjątkiem Kostki elektrycznej (tej 2-stykowej)
Czy ewentualnie jakieś obejście lub zwora...

??
Może się uśmiejesz,ale ja u siebie mam założony "magneti marelli" z regulatorem od "boscha" i daje radę.Jeden wychodzi plusowy z alternatora ,a drugi jest na wzbudzenie,poprzez kontrolkę ładowania.
: 2010-03-18, 23:12
autor: TomyDDC
no tak ale potrzebowałbym konkretnego opisu co i jak, bo nie wiem co z ta luźną kostką w takim razie

Za naprawę mojego gość mi zaśpiewał 380zł... mnie zatkało... mam dostęp do innego ale jest właśnie boscha. Podobno ma regulator wbudowany ale nie wiem co i jak dokjłądnie
: 2010-03-19, 08:27
autor: sergiej
sam naprawiaj ten altek ...a nie do kogos dajesz...to naprawde nie jest trudne ...nawet jak kupisz wszystko nowe bo nie wiesz co sie upalilo to mniej dasz niz 380 zl ...a bedziesz mial praktycznie nowy altek...
: 2010-03-20, 21:33
autor: alfabox
TomyDDC pisze:no tak ale potrzebowałbym konkretnego opisu co i jak, bo nie wiem co z ta luźną kostką w takim razie

Za naprawę mojego gość mi zaśpiewał 380zł... mnie zatkało... mam dostęp do innego ale jest właśnie boscha. Podobno ma regulator wbudowany ale nie wiem co i jak dokjłądnie
Bosch ma rzeczywiście regulator zintegrowany ze szczotkotrzymaczem i posiada jedno wyjście "+" i jedno na wzbudzenie,które podłączasz do jednego z dwóch styków z kostki.A jak go rozpoznać? Otóż weź próbnik i na załączonym zapłonie,podłącz jeden przewód próbnika do masy a drugim poszukaj w kostce napięcia.Po podłączeniu próbnika do tego styku w którym znajdziesz napięcie powinna zaświecić się lekko kontrolka ładowania ,oznacza to że trafiłeś we właściwy styk.Musi to zadziałać
Ja do siebie założyłem od cinquecento bo taki akurat wycyganiłem od kumpla

i po założeniu koła pasowego od almy pasuje jak du.... do nocnika

: 2010-03-21, 14:30
autor: TomyDDC
dostalem boscha z wiązką. Podłączyłem i został mi jedden kabelek (zółto-pomarańczowy) jest też taki w instalacji samochodu więc nie ma problemu z podłączeniem. Problem pojawia się inny. Drugi kabelek z tej kostki, która była w moim starym altku, idzie do pompy klimatyzacji i nie wiem co z nim. jest dość gruby. Naradzie działą mi to bez kontrolki ładowania