Strona 1 z 1

[N14] Spadek mocy

: 2010-03-07, 21:36
autor: _Pablo_
Mam Nissana Sunny 1,4 na pełnym wtrysku z 95r. Gdy próbuję wyprzedzać to auto zachowuje się tak jakby ktoś na chwilę nacisnął pedał hamulca. Problem występuje na różnych wysokościach obrotów raz np na 3000-4000 a raz na 4000-4500 nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. Jedyna prawidłowość jaka występuje: obroty są poniżej 2000 i dodaję gazu obroty przechodzą przez granicę 2000 obr. to autem zaczyna szarpać. A jeszcze jedna rzecz na luzie na rozgrzanym silniku obroty falują pomiędzy 600 - 800 obr. Wymieniłem kable, świece, filtry powietrza i paliwa, palec rozdzielacza wyczyszczony z patyny. Nastąpiła delikatna poprawa ale problem nie zniknął. Na co jeszcze zwrócić uwagę aby pozbyć się mojego problemu?

: 2010-03-09, 11:20
autor: alfabox
Może niektórzy powiedzą że teraz jest moda na wskazywanie przepływomierza jako głównego winnego ,ale wszystko na to wskazuje że to jest przepływomierz.

: 2010-03-09, 11:21
autor: sergiej
tez stawiam na przeplywomierz :)

: 2010-03-09, 11:26
autor: alfabox
Sprawdź stykanie kostki przy potencjometrze przepustnicy.Daje on sygnał do ECU o zmianie położenia przepustnicy.

: 2010-03-09, 11:38
autor: sergiej
a mi od jakiegos czasu szarpie strasznie i bardzo powoli przyspiesza na pb ...stawiam tez ze cos z przeplywka ale jak zwykle czasu nie mam zajrzec ...co bys alfa jeszcze sprawdzil ?? na lpg jedzie dobrze :)

: 2010-03-09, 11:39
autor: alfabox
Co do falowania obrotów to przepłucz w ekstrakcyjnej silniczek krokowy.

[ Dodano: 2010-03-09, 11:46 ]
sergiej pisze:a mi od jakiegos czasu szarpie strasznie i bardzo powoli przyspiesza na pb ...stawiam tez ze cos z przeplywka ale jak zwykle czasu nie mam zajrzec ...co bys alfa jeszcze sprawdzil ?? na lpg jedzie dobrze :)
Tam masz chyba przepływkę z drutem grzejnym,najlepiej ją delikatnie przemyć ,bo lubi się na drutach osadzać syf ,opary z odmy i pyłki z filtra,tworzy się kluseczka :lol:

: 2010-03-09, 11:47
autor: sergiej
moim zdaniem to nie silniczek ...bo samochod tak szarpie i ma tyle mocy na benie jakby na 3 cylindrach jechal ...podejrzewam tu jeszcze cos z wtryskiem paliwa ...tylko jeszcze nie wiem co :P

: 2010-03-09, 12:22
autor: alfabox
Z tym silniczkiem krokowym ,to było do _Pablo_ :mrgreen:

[N14] Brak mocy

: 2010-04-28, 18:59
autor: boncki
Witam. Mam problem z moim sunnym, a mianowicie wymieniałem wałki z 1.6 DS i kolektor ssący na 73C. Po wymianie tego coś zaczeło sie dziać. Jak chcem ruszyć wolno to dostaje konkternego muła ma 1000 obrotów ja mu gaz do dechy a on bardzo powili wchodzi na obroty, zaczyna ciągnać dopiero powyżej 2000 obr/min. Co może być przyczyną, wymieniłem wszystkie filtry na FILTRONA myślałem że będzie OK a nic z tego. Czeka mnie nie długo wyjazd za granice (900 km w jedna strone) i nie chcem żeby mnie czekała jakaś awaria. POMOCY!!

: 2010-04-28, 19:23
autor: ciapek
Rozrząd dobrze ustawiłeś?

: 2010-04-28, 19:36
autor: boncki
tak dobrze jest ustawiony. na zebatkach jest kropka a na lancuszku oznaczenie jakies. dobrze jest zrobiony, a jak by był zle zrobiony to by całkiem inaczej chodził. przy wyższych obrotach chodzi bez problemowo.. :/

: 2010-04-28, 19:40
autor: aBa
Uszczelka pod kolektorem nowa-nigdzie nie dostaje się lewe powietrze??

: 2010-04-28, 19:58
autor: boncki
tak uszczelka nowa. za uszczelke dałem 64 zł... droższej nie było.. przepływomierz czyściłem, nowe świece mam, olej nie dawno zmieniałem..

: 2010-04-28, 20:16
autor: sergiej
mi kiedys jak sonda poszla to sie dusil na niskich obrotach ...tak jakby go zalewalo ...potem nagle strzala i mocy dostawal ...chociaz nie wiem czy u ciebie takie same objawy sa ...ale sprawdzic mozna

: 2010-04-28, 20:16
autor: boncki
może zamieniłem jakiś wężyk od kolektora ssącego? jezeli tak to z kad wziasc schemat jak go podłączyc?

[ Dodano: 2010-04-28, 21:19 ]
tak sergiej mam takie coś.. jak wejdzie na około 2000 obr/min to tak zrywa jak by miał 2.0 pojemnosc. Ale czy to sonda? czy da rade samemu sąde wykręcić? a może jak ja sprawdzic? pewnie da rade jakos ją sprawdzic przed wykręceniem.

[ Dodano: 2010-04-28, 21:27 ]
ale u mnie to jest jak jest ciepły czy zimny, a sonda lambda działa dopiero przy odpowiedniej temperaturze, a jak odpalam go z rana to jest to samo..

[ Dodano: 2010-04-28, 21:43 ]
a może pompka paliwowa siada, po zmianie wałków i kolektora może ona nie wyrabia..

: 2010-04-28, 20:47
autor: alfabox
boncki, ja obstawiał bym jednak złe zgranie wałków.Sprawdź z manualem 1.6DS
Wynika z tego że masz przyspieszony rozrząd ,czyli za szybko się otwieraja i zamykają zawory.Efekt jest taki :zero momentu w dole ,ale góra mocniejsza.Sprawdź jeszcze raz ,wystarczy niewielka różnica ;-)

: 2010-04-29, 14:24
autor: boncki
sprawdzałem wszystkie przewody podciśnienia, świece, filtr powietrza i i wszystko jest OK. Tak że to wykluczam, a co moze jeszcze być? Planuje wszystko posprawdzać ale nie wiem co... ;( prosze o jakieś podpowiedzi.

: 2010-04-30, 07:21
autor: sergiej
skoro wszystko sprawdziles to zostalo ci to co alfabox napisal ...zdejmuj pokrywe i sprawdz jeszcze raz ustawienie rozrządu