Strona 1 z 1

[N14] N14 problem z chłodnicą

: 2014-09-08, 11:07
autor: kamkop
Z góry informuję że nie znalazłem podobnego tematu na forum.

Chodzi mi o płyn chłodniczy.
Gdy kupiłem samochód ponad miesiąc temu zauważyłem jak poprzedni właściciel- dureń w korku wlewu do zbiorniczka wyrównawczego zamiast oryginalnego korka wsadził korek metalowy od soku tarczyn i poprzebijał żeby były dziurki, z tego co wiem obieg w chłodnicy musi być zamknięty ( ? ). W zbiorniczku znajdował się jakiś płyn poniżej minimum.

Postanowiłem wymienić od razu płyn na zimowy do -35 %, samochód został odpowietrzony.
Problem tkwi w tym że dwa razy dolewałem do zbiorniczka płynu prawie do maxa i na drugi dzień patrze a tam jest znów min. i to tak samo dwa razy. Co odkręcam metalowy korek do chłodnicy zawsze jest zalane do pełna. Gdzie może być problem? W wężyku czy samym pojemniku? Zaznaczam że nie widać żadnej plamy pod silnikiem.

I druga sprawa może ktoś ma oryginalny korek do zbiorniczka wyrównawczego ? Na tą chwilę zrobiłem jakiś patent żeby był obieg zamknięty ale nie wiem jak długo to wytrzyma.

: 2014-09-08, 11:11
autor: scubzik
kamkop, olej korek .. od tarczyna jest ok :) Tylko dziurki niepotrzebne bo zbiorniczek ma swoją "dziurkę" w rączce od spodu ..
Jak płynu ubywa to może niestety przez silnik - zobacz czy nie masz masła pod korkiem oleju i czy masz "mokre" spaliny

: 2014-09-08, 11:14
autor: kamkop
Aha i jeszcze jedno, płynu na pewno nie bierze silnik, bo nie ma objawów pod korkiem i nie kopci.
Gdy nie dolewałem od jakiegoś czasu w zbiorniczku cały czas tyle samo na min a w chłodnicy pełno. Może to że gaz mam ?

: 2014-09-08, 11:37
autor: scubzik
a może płynu było za mało .. i teraz jak dolałeś to jest ok .. cały czas ubywa?

: 2014-09-08, 14:07
autor: kamkop
Zostało mi trochę tego płynu w butelce więc będę musiał dolać i zobaczyć gdzie może on ubywać, jak mówisz że od tarczyna może być to dzisiaj kupuje bez dziurek :)
Masła nie ma, jak kupiłem mechanicy sprawdzali więc wszystko jest ok. Pół miecha temu wymieniłem miskę i cały oklej w silniku oraz uszczelkę pod głowicą i żadnych oznak nie było.

Mnie najbardziej dziwi gdzie ten płyn jest wchłaniany, jak wyżej pisałem dwa razy dolewałem na prawie maxa i zawsze kończyło się na kresce min, muszę sprawdzić czy wężyk od zbiorniczka i czy zbiorniczek nie jest uszkodzony pęknięty,

A takie jeszcze pytanie, kiedy w zbiorniczku wyrównawczym powinien powrócić płyn z obiegu podczas włączonego silnika czy na zimnym?

: 2014-09-08, 14:42
autor: bonzo
kamkop pisze: Mnie najbardziej dziwi gdzie ten płyn jest wchłaniany,
Sprawdź wykładzinę czy nagrzewnica nie ciecze :idea:

: 2014-09-08, 18:55
autor: kamkop
Właśnie wykładzina jest sucha, przed chwilą zalałem płynu ponownie ok max i jutro rano sprawdzę przed pracą czy płyn jest w środku i jeszcze sprawdzę po jeździe do pracy.

Kupiłem sok z tarczyna :) i korek już bez dziur zamontowałem

: 2014-09-08, 18:58
autor: janusz
Kamkop, a ile płynu wlałeś? Bo do układu wchodzi 5,5L :D Dla pocieszenia do Primery z benzynowym 2.0 wchodzi 7L :]

: 2014-09-08, 19:12
autor: kamkop
O w końcu fajne pytanie :)
Wlałem niepełną bańkę 5l. Więc problem wyjaśniony :)
Też się dziwiłem że tak mało wchodzi :)
A jeszcze dochodzi płyn do gazu.

Więc pewnie zostało to wyjaśnione. Zacznę wlewać jak będzie ubywać płyn i pochwalę się wynikiem :)

: 2014-09-08, 19:23
autor: janusz
Kamkop, ja się jakoś nie dziwię, że ciągle dolewasz :] Spróbuj zrobić tak - odkręć korek i odpal auto niech sobie tak z 5 min popracuje potem zgaś.

: 2014-09-08, 19:31
autor: kamkop
Tylko tak został on odpowietrzany i to nawet przez 10 min po nalaniu nowego płynu, będę sukcesywnie dolewał jak będzie go brakowało, aż się zatrzymam na 5,5l jeżeli będzie nadal ubywać no to będę dzwonić :)
Jutro w pracy spróbuje go odpowietrzyć

[ Dodano: 2014-09-08, 20:48 ]
I mam jeszcze jedno pytanie, przez przypadek przez moją ślepotę do mojego słoneczka 1,4 kupiłem zacisk hamulca przód od 1,6 kombi -inna budowa.
Pytanie moje. Czy uda się założyć go i czy będzie kompatybilny z oryginalnym od 1,4?

: 2014-09-08, 20:42
autor: janusz
Według http://nissan4u.com/parts to nie jest w żaden sposób kompatybilne.

: 2014-09-08, 20:46
autor: kamkop
Więc pieniądze poszły w błoto i trzeba kupić kolejny, ale juz nie kupuje przez internet, bo znów mi nie to sprzedadzą a kasy nie odda.

[ Dodano: 2014-09-11, 19:08 ]
Teraz wszystko już działa, dolałem dodatkowego płynu do zbiorniczka, wymieniłem na nowy korek i wszystko działa.
Dzięki za wskazówkę ile musi wchodzić płynu do układu chłodzącego :)

Wszystko gra