Strona 1 z 2

[B12] Przekaźnik pompy paliwa

: 2014-07-19, 10:59
autor: Rumunski
Witam wszystkie dobre dusze :)
Od wczoraj szukam gdzie w moim nissanie Sunny B12 1.6 16V jest przekaźnik Pompy paliwa i nie mogę znaleźć. Ma ktoś może taką wiedzę i chętnie się nią podzieli?

Pozdrawiam
Piotrek

: 2014-07-19, 13:04
autor: garygary
A co Ci się dzieje że go szukasz? :)

: 2014-07-19, 20:20
autor: Rumunski
Niestety jak kupowałem to piękne auto to był jedyny egzemplarz z blachą w dobrym stanie i żeby cieszyć się na co dzień tym ponadczasowym wyglądem to musiałem się zdecydować na swap.

Jak tylko skończę ten projekt to zaprezentuję go na tym forum z pełną wyceną tego przedsięwzięcia. Jestem już bliziutko. Potrzebuję tylko podłączyć pompę pod nową wiązkę.

: 2014-07-20, 07:58
autor: garygary
nissan4u.com tam masz wszystkie schematy ;)

: 2014-07-21, 11:46
autor: Rumunski
Dzięki.
Gdybyś miał czas to podeślij mi link do właściwego schematu, bo mój techniczny angielski jest na poziomie krawężnika. :)

: 2014-07-21, 17:54
autor: garygary
Powiem Ci, że szukałem ale nie znalazłem :roll:

: 2014-07-21, 19:16
autor: polo1976
jakie oznaczenie silnika? Może coś znajdziemy.

: 2014-07-22, 16:17
autor: Espadre
Ziomek. Jak się nie myle, to masz silnik CA16DE i szukasz tego:
Obrazek
Niebieski jest od pompy paliwa, zielony od dmuchawca :).

A jak masz silnik, taki jak mój "dziadek" - GA16, to też szukaj ich w tamtych okolicach, tylko oba czarne, z 15 cm w prawo i jeden na drugim ;). Pozdro!

: 2014-07-22, 19:17
autor: Rumunski
Tak, Mam CA16DE, ale w tamtym miejscu mam tylko takie coś:
Obrazek
I nie wydaję mi się żeby któryś z tych był od pompy.
Przy GA16DS to wiem gdzie jest, bo miałem 100NX'a i tam wszystko ładnie widać.

: 2014-07-22, 19:42
autor: karol282
Otwierasz drzwi kierowcy, nachylasz się do puszki z bezpiecznikami, nad bezpiecznikami są cztery przekaźniki, i z tego co pamiętam to albo pierwszy od prawej albo drugi od tej samej strony.

: 2014-07-22, 21:32
autor: garygary
Też bym raczej tam szukał, na tym zdjęciu, masz od lewej:

Coś od między altkiem a aku, zapłon, szyby i szyber, wiatrak chłodnicy (?)

: 2014-07-22, 22:25
autor: karol282
garygary

Dzisiaj sprawdzałem u siebie w B12 na szybko i na pewno jeden z tych dwóch co opisałem to przekaźnik od pompy.

To ostatnie zdjęcie co jest pokazane to tam są takie al'a bezpieczniki, grube mostki z kabli.

: 2014-07-23, 09:31
autor: Rumunski
Dzięki koledzy. Mam w nadzieję, że mój Sunny SR20DE ruszy w ciągu dwóch tygodni. :)

: 2014-07-23, 09:52
autor: DubSon
ŁOOOOO B12 SR20! Dlugo czekac nie musialem!
Powodzenia i czekam na prezentacje :P

: 2014-07-23, 12:21
autor: Rumunski
Jak tylko skończę to zaprezentuję z całym kosztorysem. Wyszło mnie trochę drogo, ale nie miałem doświadczenia z takimi przeróbkami. Mam nadzieję, że efekt mnie zadowoli i będę długo cieszył się tą maszyną :)

: 2014-07-23, 18:13
autor: garygary
To ładuj to bo ja też chętnie poczytam :D

: 2014-07-23, 18:47
autor: karol282
Nosz kurna i cały misterny plan w pi*&$... Też chciałem ładować SR20... Gratuluję skilla do swapa bo jest co robić :) Czekam z niecierpliwością na jakąś prezentację i opis co z czym się je bo to naprawdę pionierski projekt ! :) Przecierasz szlaki w PL ;)

: 2014-07-23, 18:54
autor: garygary
Rumunski, Opisz dokładnie co i jak foty pstrykałeś? Bo jak nie to kaplica :-|

: 2014-07-23, 20:28
autor: Rumunski
Niestety zdjęć nie mam, bo tel. mi się utopił, a silnik już siedzi, ale wszystko postaram się rzetelnie opisać.
Ogólne koszty samego swapu to:
Silnik kupiłem w komplecie ze skrzynią, pompą paliwa, chłodnicą, przednim zawieszeniem, tarczami, instalacją i komputerem za 1100zł
Później musiałem kupić komputer, bo ten ze 100NX'a miał immo, i koszt zdjęcia immo byłby za duży. Komputer kupiłem od Sentry z 93 roku za 100zł.
i to tyle wydatków.
Silnik musiałem wymienić razem ze skrzynią. Niestety bez przespawania łap sie nie obyło (zdjęcia wyśle jak założœ nowy temat). Półośki są te same.
Teraz bawię sie z wiązką. Mam już iskrę i jak tylko będę miał chwilę to podłącze pompe i sie zobaczy czy będzie działać. Coś czuję, że największy problem, będzie z podłączeniem zegarów i kontrolek.

Więcej szczegółów jak odpalę autko. A wszystko dokładnie będę opowiadał na zlotach ;)

Moderatorów przepraszam za offtop

: 2014-07-24, 06:54
autor: garygary
będzie dobrze, ja swego czasu też miałem podobne plany (jak chyba każdy posiadacz b12/n13) ale myślałem że właśnie najwięcej kombinacji będzie z półosiami... a tu paczaj p&p :mrgreen: Będę może niedługo w Łowiczu to można się jakoś łapać :)

Podciśnienie.

: 2014-11-09, 20:27
autor: Rumunski
Po 3 spalonych komputerach,.. po wielu zmienionych świechach i przewodach... i po wielu nocach w garażu udało mi się odpalić moją "bestię". Silnik ma piękną kompresję. Pięknie wkręca się na obroty (ahh.. ten dźwięk :D), ale mam jeszcze jeden problem.
Silnik w ogólnie nie trzyma obrotów. Tj. gdy puszczam gaz, auto od razu gaśnie. Niestety jestem informatykiem, a nie mechanikiem i pomaga mi mechanik, który specjalizuję się głównie w Volkswagenach. Udało nam się ustalić że jest to wina (jakiś) podciśnień i z tego co ustaliliśmy jest to wina 3 gumowych "rurek", na które nie mamy pojęcia. One są zlokalizowane w okolicach przepływki (skąd wychodzą napiszę jutro po południu). Może ktoś wie z czym one mają być połączone?

P.S. Jak tylko skończe to zrobię kompletne How-To co trzeba zrobić i kupić żeby taki SWAP działał bez zarzutu. Na razie napiszę, że na pewno trzeba kupić silnik bez immo (100nx GTI do 95r. i stara Sentra. Tylko w sentrze trzeba nieco inaczej przewody łączyć ;)).

Pozdrawiam i do jutra :)

: 2014-11-10, 10:31
autor: garygary
http://nissan4u.com/parts/100nx/el_b13/1994_5/type_6/ tutaj poszukaj schematów podciśnień, ewentualnie w "sam naprawiam", a na ciepłym silniku też gaśnie? Bo może to poprostu wina silniczka krokowego?

Ewentualnie popatrzył bym w "Sam Naprawiam" odnośnie regulacji :)

: 2014-11-10, 14:02
autor: karol282
Gratulacje uruchomienia potworka ! :) Co do podciśnień to może załóż temat w innym dziale, jest kilka osób na forum co ogarnia SR'a i nie ma on przed nimi tajemnic ;)

: 2014-11-10, 20:38
autor: silentbob
O wreszcie temat,ktory mnie interesuje. Moj CA18DE sie wysral i zastanawiam sie co w przyszlym roku wlozyc pod maske do siebie. Fajnie,ze to opiszesz moze tez sie zdecyduje. Pozdro

: 2014-11-10, 21:01
autor: DubSon
silentbob, moze CA18DET, ponoc P&P do tej skrzyni z N/A :->

: 2014-11-11, 17:23
autor: silentbob
DubSon, chetnie tylko,ze wiekszosc motorow to padlina juz.

: 2014-11-19, 19:11
autor: Rumunski
Sorry za nieobecność. Chyba doszedłem. Te podciśnienia dochodzą do rury od przeływki, której nie dostałem z silnikiem. Krokowiec jest sprawy. Sprawdziałem. A silnik działał tylko dobrze jak się co ok. 0.5s przytykało te rurki palcem. Co do CA18DET to też nad nim myślałem, ale ciężko znaleźć taki w którym byłyby dobre panewki, a najbardziej to mi się podobała opcja z SR16VVL, ale niestety to drogi biznes :( http://allegro.pl/silnik-nissan-1-6-16v ... 74767.html
Jeszcze raz dzięki za pomoc

: 2014-11-26, 19:08
autor: silentbob
Rumunski, a jak wyglada sprawa wydechu i elektryki?Bo watpie,zeby bylo to P&P.Bo o lapach do silnika nawet nie wspominam.Aha i czy pompa paliwa od CA18DE wystarczy do takiego motoru jak Ty masz u siebie?

: 2014-11-28, 09:08
autor: Rumunski
Wydech mam jeszcze nie skończony.
elektryka to rzeźba.
Pompa daje rade.
A łapy oczywiście przespawywane.

: 2014-11-28, 20:34
autor: garygary
Rumunski, rób tą prezentacje!