Strona 1 z 1

[N14] Maglownica - problem

: 2014-07-01, 21:06
autor: Mislav
Witam,
Mam problem z maglownicą w słoneczku. Otóż przy gumie (uszczelniającej/tłumiącej?) zauważyłem minimalne luzy podczas ruszania kierownicą :/
Trochę to irytuje bo mam luz na kierownicy i strasznie hałasuje jadąc po dziurach :/
Pytania następujące: miał ktoś taki przypadek i co ew. z tym zrobił, czy konieczna jest regeneracja/wymiana ?
Prosiłbym o nie zamykanie tematu, nie znalazłem nic na ten temat.
Jeśli coś jest niejasne a na pewno jest, proszę dopytać dla pewności :p

: 2014-07-02, 08:08
autor: garygary
Czyli masz luz na drążku przy maglu :)

http://allegro.pl/drazki-drazek-kierown ... 80190.html
http://allegro.pl/drazek-kierowniczy-ni ... 11567.html
http://allegro.pl/drazek-kierowniczy-ja ... 33215.html

ja osobiście ostatnio kupowałem końcówki drążków CTR i na razie jest ok, więc drążki też pewnie będą spoko.
Pytanie czy luz jest tylko na drążku czy na listwie?

Jak na drążku to poprostu wymień i będziesz miał spokój oczywiście do tego końcówki, jak na listwie to raczej reg. ale powinna tam być też śruba do korekcji luzu. Może wystarczy podkręcić jeśli luz jest nie duży.

Skonsultuj się jeszcze z kimś na miejscu.

: 2014-07-02, 15:17
autor: Mislav
Nie nie, nie w tą stronę :P
Chodzi mi o tą gumę z drugiej strony, znaczy sie od strony kierownicy na lewo.

Obrazek

U mnie pomiędzy łączeniem pokazanym na zdjęciu jest jeszcze guma tak jak z lewej strony.
Tam jest minimalny luz i nie wiem co dalej z tym robić :/

: 2014-07-02, 16:59
autor: garygary
Aaa xD było tak odrazu

[ Dodano: 2014-07-02, 18:00 ]
To chyba regeneracja... ale popytaj jeszcze :)

: 2014-07-02, 19:43
autor: polo1976
Jak dla mnie jest to guma tłumiąca pod obejmę mocującą maglownicę. Z biegiem czasu po prostu się wytłukła. Dorób sobie pasek gumy ze starej dętki albo czego innego, podłóż pomiędzy tą starą gumę a obejmę tak aby po przykręceniu sztywno siedziało i nie wypadło podczas jazdy i powinno być git. Co do luzów na kierownicy dokładniej przyjrzałbym się krzyżakowi kolumny kierowniczej. Prawdopodobnie to on jest sprawcą.

: 2014-07-02, 20:45
autor: Mislav
Guma jest lekko naderwana, w sensie odstaje w jednym miejscu, ale czemu to ma luz w tym miejscu?
Krzyżak też podejrzewałem, ale zobaczyłem ten luz i wolałem się upewnić :)

: 2014-07-03, 19:39
autor: polo1976
Ma luz w tym miejscu bo stara guma jest już wyciśnięta i sparciała ze starości. Zobacz w motoryzacyjnym, może coś dobierzesz a jak nie to tak jak pisałem wyżej. Ta guma nie ma nic wspólnego z luzem na kierownicy. Do kontroli krzyżak i końcówki drążków.

: 2014-07-03, 20:21
autor: Mislav
Końcówki zmieniane, krzyżak dzisiaj patrzyłem ok.
Nie mam sprzętu w domu, ale trochę zmniejszyłem luzy czy jak to zwać i jakby lepiej :)
Podjadę do znajomego na warsztat i ogarnę to do końca :)

: 2014-07-14, 20:30
autor: polo1976
No i jak tam Dajesz radę?

: 2014-08-20, 22:17
autor: Mislav
Nie ma to jak odgrzać kotleta :)
Więc, maglownice skręciłem (redukcja luzu) i nie ma bić na kierownicy, ale pukanie było cały czas.
Wykręciłem w końcu cały przód, została tylko kierownica i dalej to samo, pukanie w podszybiu. Okazało się, że to maska miała na zawiasie na nicie delikatny luz i to waliło po całym środku. Szybka przeróbka, usztywnienie i można jeździć. To tylko tak, jakby ktoś miał podobny problem.

: 2014-08-21, 13:00
autor: BeNeK
Z czego można dopasować krótszy magiel do b13/n14 ?