Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[B12] Z opóźnieniem schodzi z obrotów

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
nobange
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2010-05-18, 23:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

[B12] Z opóźnieniem schodzi z obrotów

Post autor: nobange » 2014-05-07, 23:36

Pacjent to Sunny B12 Coupe z silnikiem GA16i czyli 12-zaworowy na wtrysku jednopunktowym. Objawy, które mnie martwią to fakt, że po puszczeniu gazu i wysprzęgleniu w celu zmiany biegu silnik jeszcze sobie wyje ok 2 sekund, zanim zechce zmniejszyć obroty do jałowych. Bardzo to utrudnia np szybkie włączenie się do ruchu z podporządkowanej, bo albo czekam grzecznie z wrzuceniem nast. biegu i tracę prędkość, albo słychać łupnięcie w napędzie, bo silnik z wysokich obrotów nagle jest hamowany wyższym biegiem. Wszędzie gdzie szukałem za takie objawy obwinia się silnik krokowy, tylko pytanie teraz co w tym silniku ma być nie tak? Dziś go wykręciłem i oglądałem ten trzpień, który zamyka i otwiera dopływ powietrza no i poza odrobiną brudu nic podejrzanego nie znalazłem. Po wyczyszczeniu i zamontowaniu jest tak samo. Irytuje mnie to niesamowicie bo utrudnia mi płynną jazdę, jaką lubię i szybkie zmiany biegów. Dodam, że pedał gazu chodzi leciutko i nic tam się nie blokuje ani o dywanik nie zahacza. Opóźnienie jest najbardziej odczuwalne w przedziale 2000-3000 rpm, powyżej 3500 jest już lepiej ale wciąż nie tak jak moim zdaniem być powinno. Będę wdzięczny za jakieś pomysły, a najbardziej za słowa: "Też to miałem, zlikwidowałem to tak ..." ;-)

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-05-07, 23:43

Nobange ja podobnie miałem w P10 i mam też to w P11. Teraz wyjaśnienie dlaczego tak się dzieje. Otóż jak wciśniesz sprzęgło i obroty zejdą na 800rpm, wbijesz wyższy/niższy bieg i puszczasz sprzęgło to z automatu wchodzą wysokie obroty pod obciążeniem. To przytrzymanie jest po to, żeby silnik nie dostawał po tyłku i gwałtownie nie wchodził na duże obroty obroty. Lepiej jest zmienić obroty o 500 niż o 1300 lub więcej.
W P10 jak się wrzuciło na luz to silnik trzymał równo 2krpm dopóki się auto nie zatrzymało :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
nobange
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2010-05-18, 23:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: nobange » 2014-05-08, 06:15

Ok ale ja nie czekam aż zejdą do 800, źle może napisałem, opóźnienie jest zanim w ogóle zaczną spadać obroty. O tym że jest jakieś podtrzymanie słyszałem przedtem, ale u mnie jest za długie. A P10 z kolei bardzo dobrze wspominam pod tym względem, silnik zmniejszał obroty tak jak powinien. W P11 już na to narzekałem i nie mogłem się przyzwyczaić, ale w Sunnym jest dużo gorzej.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-05-08, 06:21

Przepustnice wyczysc. Blokuje Ci sie klapka prawdopodobnie

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2014-05-08, 16:50

A linke od pedalu "gazu" sprawdzales czy chodzi luzno w pancerzu?

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2014-05-10, 22:46

Sprawa nie jest taka prosta jak mogło by się wydawać. W GA16i jest monowtrysk, przepustnica jest czyszczona paliwem z wtrysku który znajduje się nad nią, także czyszczenie jej jest niepotrzebne. Są dwie rzeczy które można sprawdzić, pierwsza to silniczek krokowy, jest co robić żeby go wydłubać i dobrze wyczyścić ale może to pomóc. Druga to amortyzatorek (poduszka) przepustnicy, znajduje się ona w okolicy tego półksiężyca od linki gazu. Jak otworzysz przepustnicę ręką i szybko puścisz to zanim zamknie się ona całkowicie to zapiera się o tą poduszkę i pomalutku zamyka przepustnicę. Z tego co pamiętam jest tam regulacja tego ustrojstwa i może udało by się tym coś zdziałać.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-05-11, 22:24

A ja bym na twoim miejscu, sprawdził przewody od podciśnień. A dokładnie przewód z tyłu wtrysku. Czy nie jest popękany. Ten wężyk ma to do siebie, że jak go zdejmiesz to silnik wskakuje na wyższe obroty. Wejdź sobie na nissan4u.com tam masz schemat, a faluje na jałowym?

Awatar użytkownika
Przemek07
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2013-09-12, 23:17
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Przemek07 » 2014-05-13, 06:39

Mimo iż takiego samego problemu nie miałem to na prawdę Ci radze się posłuchać użytkownika karol282, sam od niego kupiłem N13 z GA16i i garygary mimo iż Gary ma E16i. Chodzi tutaj o to że ten mono-wtrysk w GA16i to jest bardzo prymitywna wersja wtrysku którą obsługuje się "prawie" tak samo jak gaźnik i każdy lewy wężyk podciśnienia może dać na prawdę ciężkie do opisania w objawach skutki. Sam z doświadczenia wiem że wymiana węży dochodzących do tej "gaźniko-przepustnicy" bo sam ją tak nazywam + wymiana filtrów dała mi kiedyś dużo frajdy i trochę utraconej mocy. Tylko jak wymieniasz te węże to takie są tylko w ASO, lub dopasuj sobie odpowiednio dobrze zbrojone jak oryginał bo inne lubią zajebiście puchnąć.

Edit: Tzn. i tak podzielam zdanie z Karolem że to zawalony krokowiec, ale tak czy siak ja za te węże dałem chyba 18 zł w firmie która sprzedawała takie na metry, wystarczyło sobie takie dociąć.
Widzisz ten kontur w lusterku? To nie zjeżdżaj na lewy bo jadę szybciej niż Ci się wydaje ;)

Awatar użytkownika
nobange
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2010-05-18, 23:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: nobange » 2014-05-14, 20:39

Właśnie mam taki plan żeby powymieniać uszczelki i wężyki w dolocie bo 25 lat robi swoje i na bank są popękane, widziałem jak wyciągałem krokowca, więc może gdzieś puszczają powietrze. Obroty falują o około 100 rpm zanim się nie nagrzeje silnik. A silniczek krokowy nie wiem gdzie może być zawalony, po wyciągnięciu ani trzpień ani ta dziura gdzie wchodzi nie były brudne, więc nie wiem co tam jeszcze miałem oglądać, złożyłem jak było i tyle.

Jeszcze jest sprawa linki gazu, muszę pewnego pięknego dnia ją wymontować i ręcznie stwierdzić jak chodzi w pancerzu i pewnie nasmarować, dużo z tym roboty? Bo od tego warto zacząć a nie od demolki dolotu.

Awatar użytkownika
DżejDżej
aktywny forumowicz
Posty: 164
Rejestracja: 2012-08-24, 09:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DżejDżej » 2014-05-14, 20:44

Ja miałem taki objaw w swoim N14
Całość się działa po czyszczeniu przepustnicy. Winnym okazał się silniczek krokowy
Przed czyszczeniem był zasyfiony i trzymał szczelność
Po wyczyszczeniu ta iglica ze sprężynką nie domykała się całkiem przez co łapało lewe powietrze i trzymało 1600obr, po kilku sekundach dopiero schodziło pomału na właściwe obroty
Wymiana krokowca rozwiązała wszystkie problemy

Awatar użytkownika
nobange
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2010-05-18, 23:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: nobange » 2014-05-14, 21:01

Ba, gdybym miał pod ręką drugi to można by podmienić i sprawdzić, ale nie mam skąd go wziąć. A tak btw. Twojego przypadku DżejDżej, wyciągałem kiedyś krokowy w Primerze i przy składaniu założyłem odwrotnie jedną uszczelkę, autem dało się jeździć dopóki się nie rozgrzał, potem gasł i nie dawał się odpalić. Tam też był czysty, dziwne że w moich autach mam niebrudzące się silniki krokowe :D.

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2014-05-14, 22:20

nobange poszukam u siebie w garage tego krokowca nieszczęśliwego ;) A jeszcze jedno, masz czysto w układzie chłodzenia ? Bo w sunnym jest ssanie operowane bimetalem przez które przepływa ciecz chłodząca.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
nobange
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2010-05-18, 23:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: nobange » 2014-05-15, 14:48

Ssanie działa prawidłowo u mnie.

Awatar użytkownika
nobange
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2010-05-18, 23:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: [B12] Z opóźnieniem schodzi z obrotów

Post autor: nobange » 2018-06-01, 22:01

Porzuciłem na jakiś czas temat obrotow, ale ostatnio zabrałem się za wymianę płynu chłodzącego i wychodzi na to, że było mnóstwo rdzawego szlamu. To a propos pytania czy mam czysto w układzie chłodzenia. Zardzewiały mi króćce w przepustnicy, którymi przepływa ciecz chłodząca, po ich wymianie postanowiłem wypłukać układ do czysta no i tak płuczę nasty raz i nadal wylatuje ruda woda. Po demontażu i montażu przepustnicy z obrotami jest jeszcze gorzej, niż opisałem na początku tego tematu. Teraz często po rozgrzaniu nie chcą zejść poniżej 1000 rpm. Ten bimetal sterujący ssaniem jest w podstawie przepustnicy? Można go jakoś sprawdzić?

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Re: [B12] Z opóźnieniem schodzi z obrotów

Post autor: karol282 » 2018-06-05, 16:16

nobange rzeczywiście na jakiś czas, tylko cztery lata :lol: :mrgreen:

Jeśli chodzi o syf w układzie to masz mega lipę, przechodziłem ten sam problem, wymiana węży chłodzenia oraz nagrzewnicy i chłodnicy Cię czeka. Na nich też osadza się rude szlamisko. Kolejna rzecz jeśli miałeś mega syf może być tak że ten bimetal się zaciął lub nie dopływa do niego woda i dla tego jest jeszcze gorzej z obrotami.

Bimetal jest tam gdzie wpływa i wypływa ciecz z przepustnicy na nim opiera się mechanizm który na zimnym silniku uchyla przepustnicę podnosząc obroty.

Mały tip na odpowietrzenie układu w GA16i, z tego co pamiętam to zdejmujesz jeden wężyk z góry tam gdzie wchodzi woda w przepustnicę i lejesz płyn do momentu aż zacznie lecieć i z wężyka i z króćca na który wchodzi wężyk. Szybko nakładasz żeby powietrze nie weszło dolewasz jeszcze ile trzeba i powinno być odpowietrzone.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
Piotrek_10243
aktywny forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2013-11-22, 14:03
Lokalizacja: Gniezno

Re: [B12] Z opóźnieniem schodzi z obrotów

Post autor: Piotrek_10243 » 2018-06-14, 09:44

Miałem podobne problemy z obrotami w dwóch autach tj. Primera P10 2.0DI czyli też jak u ciebie na monowtrysku i P10 2.0 140KM. Może być to ciekawy trop, u mnie oba problemy były związane z serwem hamulcowym, które z racji wieku przerdzewiało i przez nie auto chwytało lewe powietrze, w drugim przypadku pękł gumowy wąż od strony kolektora ssącego.
SR20Di -> był
SR20DEH-> viewtopic.php?t=20896

Awatar użytkownika
nobange
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2010-05-18, 23:04
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: [B12] Z opóźnieniem schodzi z obrotów

Post autor: nobange » 2018-06-17, 23:50

Ja dotąd zalewałem układ klasycznie, czyli odkręcałem 2 śruby na bloku silnika i lałem aż zaczęło się wylewać z dolnego otworu, zakręcałem i lałem dalej aż poleciało z górnego, zakręcałem i potem tylko grzałem silnik aż przestały lecieć bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym. Ale muszę jeszcze spróbować tego sposobu z wężykiem.

Odnośnie lokalizacji bimetalu, w podstawie przepustnicy obok króćców, którymi dopływa woda, jest wkręcone coś na imbus, próbowałem to wykręcić, ale bez palnika nie dało rady, tylko uszkodziłem to gniazdo na imbusa (wykonane z mosiądzu więc miękkie). Może tam był ten bimetal.

Co do podwyższonych obrotów, to podczas demontażu przepustnicy niestety musiałem odkręcić czujnik położenia przepustnicy (TPS) i może teraz tylko wystarczy go ustawić na nowo. Teraz po rozgrzaniu nie schodzi poniżej 1000 rpm. Może wiecie jak się to ustawia?
Piotrek_10243 pisze:
2018-06-14, 09:44
Miałem podobne problemy z obrotami w dwóch autach tj. Primera P10 2.0DI czyli też jak u ciebie na monowtrysku i P10 2.0 140KM. Może być to ciekawy trop, u mnie oba problemy były związane z serwem hamulcowym, które z racji wieku przerdzewiało i przez nie auto chwytało lewe powietrze, w drugim przypadku pękł gumowy wąż od strony kolektora ssącego.
U mnie też pompa wspomagania jest pordzewiała na dole, nie przejmowałem się tym na razie, bo wspomaganie działa bez problemu. Jest to jakiś trop do zbadania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”