Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] dziwne ustawienie rozrządu

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
DżejDżej
aktywny forumowicz
Posty: 164
Rejestracja: 2012-08-24, 09:57
Lokalizacja: Kraków

[N14] dziwne ustawienie rozrządu

Post autor: DżejDżej » 2014-05-03, 16:41

Yo
Dzisiaj w moim GA14DE robiłem ogólny przegląd pod maską. Filtry, płyny, uszczelki, czyszczenie przepustnicy, kable, świece i tym podobne zabiegi. Miałem w planach również wymianę wałków na te z GA16 i już prawie się za to zabieraliśmy z kolegą kiedy to postanowiłem wpierw zmierzyć te co mam założone. Się okazało że mam już wałki z GA16 (krzywka 40+mm), postanowiliśmy jednak przyjrzeć się pracy poprzedników ;)
Otóż zdziwiło mnie ustawienie rozrządu za nic nie pasujące do oznaczeń i do tego co jest w serwisówce.
Te bolce w wałkach rozrządu powinny być ułożone idealnie pod kątem 90stopni względem siebie (między wałkami). Czyli że jak jeden jest idealnie u góry to drugi powinien być pod kątem 90 stopni. Już nie wspomnę o tym że malowali sobie kropki na zębatkach i łańcuchu które też się nie pokrywają. Różnica jest tak jak by jednego ząbka. 100% pewności nie mam, ale wstępny pomiar tak pokazał
I moje pytanie, czy tak ma być? czy może coś jest nie tak złożone? Przyznam że miał problemy z przepalaniem, ale chodził równo. Po wymianie kolektora na 73C problem z przepalaniem i strzelaniem ustał i całość pracuje ładnie, tylko trochę zamulony mi się wydaje.
wrzucam fote ustawienia kół zębatych (foto). Koło po lewej jest idealnie na równi z płaszczyzną a po prawej zamiast idealnie "w pionie" to "o jeden ząbek za daleko". Fota z telefonu więc szału nie ma

Sorry za powieść, ale nie daje mi to spokoju i chciał bym się dowiedzieć o co w tym wszystkim chodzi

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2014-05-03, 21:01

Wygląda na to, że wydechowy jest trochę przesunięty...
Obrazek

Awatar użytkownika
DżejDżej
aktywny forumowicz
Posty: 164
Rejestracja: 2012-08-24, 09:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DżejDżej » 2014-05-03, 21:22

No to zdawało by się że wyjaśnione
Ciekaw jestem tylo czemu w serwisówce z której czerpaliśmy z kolegą info pokazane było idealnie 90 stopni...

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2014-05-03, 22:13

To jest obrazek wyciety z "Sam naprawiam" a Wy z czego korzystaliscie?

Awatar użytkownika
DżejDżej
aktywny forumowicz
Posty: 164
Rejestracja: 2012-08-24, 09:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DżejDżej » 2014-05-03, 23:58

autodata

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2014-05-05, 17:00

Z tego co się orientuję, to musisz kręcić wałem aż ustawią się znaki. W najgorszym wypadku 32 obroty wału. Muszą trafić wszystkie znaki na siebie.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
DżejDżej
aktywny forumowicz
Posty: 164
Rejestracja: 2012-08-24, 09:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DżejDżej » 2014-05-05, 19:58

kręciliśmy i kręciliśmy i nie dało, najbliżej ustawień na znakach było tak jak wspomniałem o jeden ząbek dalej ;)
Ale skoro zębatki i wałki są ustawione prawidłowo to pal to licho ;)
Jeździło tyle lat to i pojedzie dalej, tyle że człowiek żył w błogiej nieświadomości :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”