[N14] Zmiana gaźnika na inny
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
[N14] Zmiana gaźnika na inny
Witam,
Zabrałem się właśnie za zmianę gaźnika w moim GA14 i padło na ten z poloneza.
Za robotę już się wziąłem lecz jeszcze tego nie skończyłem, a już nie mogę doczekać się efektu
Mocowanie już dorobiłem i gaźnik w końcu został zamontowany, lecz nic poza tym nie ukończyłem, a w wolnym czasie chce dowiedzieć się kilku rzeczy.
Jak ze spalaniem i z mocą? Mój sunny pali koło 11 litrów na setkę przy w miarę spokojnej jeździe. Kopułkę, palec, kable WN, świece, filtry, oleje zostały zmienione a przebieg sondy na wykresie jest w miarę ok.
Znalezienie dobrego gaźnikowca graniczy z cudem, a jak już znalazłem to cena odstrasza więc postawiłem na gaźnik prostszy.
Czy są jakieś przeciwwskazania, plusy i minusy tej modyfikacji? Czy ktoś zmieniał już gaźnik w sunnym?
Zabrałem się właśnie za zmianę gaźnika w moim GA14 i padło na ten z poloneza.
Za robotę już się wziąłem lecz jeszcze tego nie skończyłem, a już nie mogę doczekać się efektu
Mocowanie już dorobiłem i gaźnik w końcu został zamontowany, lecz nic poza tym nie ukończyłem, a w wolnym czasie chce dowiedzieć się kilku rzeczy.
Jak ze spalaniem i z mocą? Mój sunny pali koło 11 litrów na setkę przy w miarę spokojnej jeździe. Kopułkę, palec, kable WN, świece, filtry, oleje zostały zmienione a przebieg sondy na wykresie jest w miarę ok.
Znalezienie dobrego gaźnikowca graniczy z cudem, a jak już znalazłem to cena odstrasza więc postawiłem na gaźnik prostszy.
Czy są jakieś przeciwwskazania, plusy i minusy tej modyfikacji? Czy ktoś zmieniał już gaźnik w sunnym?
Ostatnio zmieniony 2014-04-25, 16:02 przez MaciekGti, łącznie zmieniany 1 raz.
Ale przy takim silniku są większe szanse na to, że się znajdzie ktoś kto to ogarnie.. Niestety "gaźnikowcy" owszem jacyś są .. , ale mało kto kuma "elektroniczne" gaźniki.
Jaki to dokładnie model gaźnika? Jakiś Weber dwugardzielowy pewnie od 1,5? Myślałem nad przeróbką bo miałem nówkę sztukę gaźnik od Tavrii. .. ale odpuściłem
Przede wszystkim przy tym gaźniku będzie zabawa z regulacją dawki paliwka i ew. wymianą dysz .. synchronizacją raczej odpada, bo to gaźnik standardowy..
Można spróbować założyć siłownik (jak od zamka centralnego) do sterowania ssaniem coby sznureczek w kabinie nie wisiał ani inne cięgiełko
Jaki to dokładnie model gaźnika? Jakiś Weber dwugardzielowy pewnie od 1,5? Myślałem nad przeróbką bo miałem nówkę sztukę gaźnik od Tavrii. .. ale odpuściłem
Przede wszystkim przy tym gaźniku będzie zabawa z regulacją dawki paliwka i ew. wymianą dysz .. synchronizacją raczej odpada, bo to gaźnik standardowy..
Można spróbować założyć siłownik (jak od zamka centralnego) do sterowania ssaniem coby sznureczek w kabinie nie wisiał ani inne cięgiełko
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Ja bym się nie obawiał o wydajność, ale o jakość gaźnika
Zazwyczaj to w drugą stronę się zmienia, czyli japoniec zamiast polskiego ze względu na dokładność podawania dawki, jakość wykonania, stabilność obrotów i... spalanie!
Nie bardzo rozumiem co ma na celu wkładanie gaźnika Poloneza do Nissana? Wyłącznie cena? Masz kolego to poparte jakimiś wyliczeniami co z tego osiągniesz? Porównywałeś dysze, fi dolotu i gardzieli?
Zazwyczaj to w drugą stronę się zmienia, czyli japoniec zamiast polskiego ze względu na dokładność podawania dawki, jakość wykonania, stabilność obrotów i... spalanie!
Nie bardzo rozumiem co ma na celu wkładanie gaźnika Poloneza do Nissana? Wyłącznie cena? Masz kolego to poparte jakimiś wyliczeniami co z tego osiągniesz? Porównywałeś dysze, fi dolotu i gardzieli?
PrzeeMOC, chodzi o to, że gaźniki "analogowe" są prostsze do ustawienia. Fakt może ciut więcej palą .. ale nie ma kłopotów z padającymi czujnikami, z problemami z elektryką i niezbyt trwałym mechanizmem automatycznego ssania. Osobiście podejrzewam, że to jest główna przyczyna modów .. MaciekGti, popraw mnie jeśli się mylę
Sam wiem co to znaczy problemy z gaźnikiem Nikki..
Sam wiem co to znaczy problemy z gaźnikiem Nikki..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
PrzeeMOC, raczej to, że gaźnika z nissana nikt nie umie wyregulować. sterowanie podciśnieniami i jakimś śmiesznymi elektrozaworkami przerasta większość "specjalistów" w tym temacie. a jak już znajdzie się taki co to ogarnia to chce za usługę połowe wartości auta.
[ Dodano: 2014-04-25, 10:45 ]
scubzik, wyprzedziłeś mnie o 2 min
[ Dodano: 2014-04-25, 10:45 ]
scubzik, wyprzedziłeś mnie o 2 min
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
scubzik, może i masz rację... ja mam niestety uraz do analogowych gaźników po Pierburgu (bodajże 2E) w Favoricie
Dużo bardziej wolę posprawdzać czujniki miernikiem, wymienić i zapomnieć niż 50 razy regulować o pół obrotu śrubkę
Praktycznie to niewiele wywróżymy co z tego koledze wyjdzie, jaki ma gaźnik i dopiero w praniu się okaże jak to jest z osiągami, spalaniem i niezawodnością
Dużo bardziej wolę posprawdzać czujniki miernikiem, wymienić i zapomnieć niż 50 razy regulować o pół obrotu śrubkę
Praktycznie to niewiele wywróżymy co z tego koledze wyjdzie, jaki ma gaźnik i dopiero w praniu się okaże jak to jest z osiągami, spalaniem i niezawodnością
bombel, tak, ale to wtedy trza ogarniętego gaźnikowca, który przede wszystkim zsynchronizuje gaźniki. Pomijam fakt zrobienia kolektora (choć ten wbrew pozorom może być łatwiejszy - 4 rurki i łączniki elastyczne z węża zbrojonego) wraz z odejściami do synchronizacji , ustawienie dawki , zmianę pompy na elektryczną (mechaniczna może nie wyrobić) ... no i przy 4 gaźnikach trza bardzo uważać z prawą stopą:))
Ponoć najlepsze i najtańsze są gaźniki z CBR600 .. niektóre mają wbudowany czujnik położenia przepustnicy
Ponoć najlepsze i najtańsze są gaźniki z CBR600 .. niektóre mają wbudowany czujnik położenia przepustnicy
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
- bonzo
- fanatyk nissana
- Posty: 4005
- Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
- Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
- Kontakt:
Ta firma http://www.pierburg.org/index.html ogarnia ten temat z palcem w dupie
Jeśli gaźnik nie jeździł na gazie to koszt uproszczenia gaźnika to koszt max 400 zł
Jeśli gaźnik nie jeździł na gazie to koszt uproszczenia gaźnika to koszt max 400 zł
bonzo, co znaczy uproszczenie ? Chodzi o "nasze" Nikki ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
czyli wywala zawór egr i "blokuje" elektrozawór składu mieszanki ..
Gaźnik zaczyna wtedy działać "prawie" jak zwykły "analogowy" sprzęt.. niestety tylko prawie
Gaźnik zaczyna wtedy działać "prawie" jak zwykły "analogowy" sprzęt.. niestety tylko prawie
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Cały czas nad tym myślę . Kupić gaźniki typowo mechaniczne , o połączeniu ich z kolektorem już ktoś pisał(nic trudnego) a potem oddać do warsztatu który zajmuję się regulacją gaźników motocyklowych w celu ustawienia tego . Czy jest to takie proste jak piszę ? Czy są jakieś nieznane mi i trudne do przeskoczenia fakty ? A pompa mechaniczna by ogarnęła zapewne , bo do takich gaźników nie trzeba podobno wcale dużego ciś.paliwa .bombel pisze:Ja bym poszedł w tą stronę co ALFABOX zrobił, czyli dał 4 gaźniki z motocykla, po jednym na każdy cylinder
I ciekawe jakie były by przerosty na ga16 , ktoś się orientuje ?
SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW
BeNeK, na dobrze wystrojonych gaźnikach i przy innych przeróbkach .. sądzę, że uzyskasz między 120 a 140 km .. bardziej martw się o niutki ..
Ja jednak przy takiej przeróbce zainwestowałbym w pompę elektryczną (Alfabox miał w micrze bodaj od poldka trucka). Na głowicę zakładasz w miejsce pompy zaślepkę z blachy i wsio
Ja jednak przy takiej przeróbce zainwestowałbym w pompę elektryczną (Alfabox miał w micrze bodaj od poldka trucka). Na głowicę zakładasz w miejsce pompy zaślepkę z blachy i wsio
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Ale przy takim nakładzie racy jak pisałem ? Sami robimy kolektor i zakładamy gaźniki a na wystrojenie tego oddajemy do zakładu zajmującymi się serwisem 1śladów ? Ciekawe czy by się podjęli . Bo tak patrząc to nie ma dużo roboty wbrew pozorom .
Ale spalanie pewni by załamywało ...
Ale spalanie pewni by załamywało ...
SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW
Prześledziłem trochę tematy na temat gaźników oraz montażu niefabrycznych gaźników do silników samochodowych i to, co udało mi się dowiedzieć następuje:
Jeśli już myślimy nad montażem innego gaźnika to powinniśmy montować taki, który ma jak większą gardziel. Co za tym idzie, by mieszanka była w porządku, musimy doprowadzić odpowiednią dawkę powietrza, zatem dolot powinien być większy.
Montaż czterech gaźników jest możliwy, nie jest to teoretycznie trudne (z praktyką różnie jednak bywa). Do takiej budowy musimy zastosować całkowicie inny kolektor oraz 4 stożki.
Wzrost paliwa wzrośnie, jednak z tego co czytałem może on wzrosnąć powiedzmy z 10l /100 na np 14/100 - przy normalnej jeździe oczywiście.
Dla zainteresowanych, cały topic ODNOŚNIK NA INNE FORUM
Jeśli już myślimy nad montażem innego gaźnika to powinniśmy montować taki, który ma jak większą gardziel. Co za tym idzie, by mieszanka była w porządku, musimy doprowadzić odpowiednią dawkę powietrza, zatem dolot powinien być większy.
Montaż czterech gaźników jest możliwy, nie jest to teoretycznie trudne (z praktyką różnie jednak bywa). Do takiej budowy musimy zastosować całkowicie inny kolektor oraz 4 stożki.
Wzrost paliwa wzrośnie, jednak z tego co czytałem może on wzrosnąć powiedzmy z 10l /100 na np 14/100 - przy normalnej jeździe oczywiście.
Dla zainteresowanych, cały topic ODNOŚNIK NA INNE FORUM
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Ale my chyba musimy szukać gaźników typowo mechanicznych .
I zastanawia mnie jedno .
Biorąc pod uwagę GA16DS , musimy wywalić stary gaźnik fabryczny . Przy moim gaźniku jest masa kabelków i podciśnień , to wszystko też musimy bezpowrotnie wywalić ?
No i pytanie co z zapłonem i pompą paliwa , bo z tego co wiem tu mogą być problemy ...
Wydaje mi się że po sezonie jak auto będzie zimować z chęcią bym się za to zabrał .
NO i najważniejsza w sumie kwestia ... Przyrosty mocy , ktoś coś o tym wie ?
I zastanawia mnie jedno .
Biorąc pod uwagę GA16DS , musimy wywalić stary gaźnik fabryczny . Przy moim gaźniku jest masa kabelków i podciśnień , to wszystko też musimy bezpowrotnie wywalić ?
No i pytanie co z zapłonem i pompą paliwa , bo z tego co wiem tu mogą być problemy ...
Wydaje mi się że po sezonie jak auto będzie zimować z chęcią bym się za to zabrał .
NO i najważniejsza w sumie kwestia ... Przyrosty mocy , ktoś coś o tym wie ?
SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW
Samą zmianą gaźnika mocy wiele się nie zyska - góra z 10 koni Będzie się żwawiej wkręcać i to dobra baza pod kolejne mody dopiero
Próbując robić mod z gaźnikami motocyklowymi wywala się wszystko co zbędne ze starego osprzętu, wkłada motocyklowe i... wtedy zaczynają się problemy dopiero
Zwykli motocyklowi mechanicy Ci nie ustawią tego, bo co innego synchronizować gaźniki dedykowane, a co innego rzeźbić coś od podstaw. Czasem nawet metodą prób i błędów trzeba będzie dobierać dysze, próbować ustawiać, potem znów zmieniać dysze i znów ustawiać. Spalanie wyjdzie kosmos, bo na niskich obrotach będzie miał tendencję do zalewania się. No i oczywiście trzeba pomyśleć nad dobrym dolotem. Wydaje mi się, że najlepiej 4 stożki + kurnik na masce, żeby to dobrze zimne powietrze ciągnęło. Kiedyś na zlocie widziałem taką Sierre albo Capri (nie pamiętam) i tam niskie obroty miał jakieś ~1500-1800 RPM, bo mniej nie dało rady, żeby się nie krztusił i ładnie wkręcał na obroty Zresztą w wielu Lotusach 7 się wkłada Fordowskiego Zeteca 2.0 na 4 gaźnikach, ale nie widziałem jeszcze w żadnym aucie do jazdy na co dzień takiego rozwiązania
Zapłon Ci zostaje bez zmian praktycznie, pompa może nie dawać rady, aczkolwiek to trzeba by sprawdzić - tutaj nie wiem
EDIT:
poszukaj informacji o takich modach tutaj: http://www.lotus7.pl/
Jest tam sporo tego, ale nie mam zbytnio czasu kopać
Próbując robić mod z gaźnikami motocyklowymi wywala się wszystko co zbędne ze starego osprzętu, wkłada motocyklowe i... wtedy zaczynają się problemy dopiero
Zwykli motocyklowi mechanicy Ci nie ustawią tego, bo co innego synchronizować gaźniki dedykowane, a co innego rzeźbić coś od podstaw. Czasem nawet metodą prób i błędów trzeba będzie dobierać dysze, próbować ustawiać, potem znów zmieniać dysze i znów ustawiać. Spalanie wyjdzie kosmos, bo na niskich obrotach będzie miał tendencję do zalewania się. No i oczywiście trzeba pomyśleć nad dobrym dolotem. Wydaje mi się, że najlepiej 4 stożki + kurnik na masce, żeby to dobrze zimne powietrze ciągnęło. Kiedyś na zlocie widziałem taką Sierre albo Capri (nie pamiętam) i tam niskie obroty miał jakieś ~1500-1800 RPM, bo mniej nie dało rady, żeby się nie krztusił i ładnie wkręcał na obroty Zresztą w wielu Lotusach 7 się wkłada Fordowskiego Zeteca 2.0 na 4 gaźnikach, ale nie widziałem jeszcze w żadnym aucie do jazdy na co dzień takiego rozwiązania
Zapłon Ci zostaje bez zmian praktycznie, pompa może nie dawać rady, aczkolwiek to trzeba by sprawdzić - tutaj nie wiem
EDIT:
poszukaj informacji o takich modach tutaj: http://www.lotus7.pl/
Jest tam sporo tego, ale nie mam zbytnio czasu kopać
Witam!
Korzystając z tematu - grzebał ktoś z przustnicą z 14/16DE?
Chciałbym troche zwiększyć przelot (dolot) w swoim 14DE i myślałem wywalić ten 'słupek' nad czujnikiem MAF.
Tzn to oczko na dole myśle zostawić a wszystko u góry wywalić. Robił ktoś taki manewr? Do tego chce rozwiercić całą średnice o jakieś 2-3mm.
Bawił się ktoś z tym albo wie ktoś co się stanie jak wywale ten 'słupek' nad MAF?
Z góry dzięki za pomoc
[ Dodano: 2014-07-08, 14:42 ]
No nic, na razie zostawiłem ten 'dzyndzel' od MAF ale lekko obrobiłem przepustnicę 'mini szlifierką'.
Dzisiaj byłem na hamowni i moje GA14DE wypluło 101KM i 127Nm... To chyba nie zawiele zważywszy (?) na moje 'przeróbki:
- wywalony EGR
- lekko obrobiona przepustnica
- wydech przelot + kolektor wydechowy bez kata od Primery (?)
- zimny dolot + stożek
- kolektor dolotowy 73C
- głowica opuszczona o 1,3mm
Korzystając z tematu - grzebał ktoś z przustnicą z 14/16DE?
Chciałbym troche zwiększyć przelot (dolot) w swoim 14DE i myślałem wywalić ten 'słupek' nad czujnikiem MAF.
Tzn to oczko na dole myśle zostawić a wszystko u góry wywalić. Robił ktoś taki manewr? Do tego chce rozwiercić całą średnice o jakieś 2-3mm.
Bawił się ktoś z tym albo wie ktoś co się stanie jak wywale ten 'słupek' nad MAF?
Z góry dzięki za pomoc
[ Dodano: 2014-07-08, 14:42 ]
No nic, na razie zostawiłem ten 'dzyndzel' od MAF ale lekko obrobiłem przepustnicę 'mini szlifierką'.
Dzisiaj byłem na hamowni i moje GA14DE wypluło 101KM i 127Nm... To chyba nie zawiele zważywszy (?) na moje 'przeróbki:
- wywalony EGR
- lekko obrobiona przepustnica
- wydech przelot + kolektor wydechowy bez kata od Primery (?)
- zimny dolot + stożek
- kolektor dolotowy 73C
- głowica opuszczona o 1,3mm
Z powrotem się za to zabieram ,bo trochę zaniedbałem temat i modyfikacje nie mając czasu na to i pojawia się kilka pytań :
Jak załatać ten kanał na płyn chłodniczy w kolektorze ?
Jak poradzić sobie z takim problemem ,że gaźnik od poloneza jest duużo wyższy niż nissanowski ? niby się mieści pod maską ale tylko sam gaźnik , zostaje niewiele miejsca na jakąkolwiek puszkę , jakikolwiek dolot
Jak załatać ten kanał na płyn chłodniczy w kolektorze ?
Jak poradzić sobie z takim problemem ,że gaźnik od poloneza jest duużo wyższy niż nissanowski ? niby się mieści pod maską ale tylko sam gaźnik , zostaje niewiele miejsca na jakąkolwiek puszkę , jakikolwiek dolot