Strona 1 z 1
[N14] Problemy po wymianie kolektora ssącego
: 2010-02-23, 22:34
autor: boncki
witam. mam problem i na to wychodzi ze bardzo powazny. zmienialem kolektor dolotowy z 74c na 73c i cos sie stało, czy to ja zle zlozylem i jak to naprawic, a mianowicie po odkręceniu przepustnicy i odczepieniu wszystkich przewodów oraz węży uciekło mi sporo wody chlodniczej. po złozeniu wszystkiego na zbiorniczku wyrównawczym jest dalej tyle samo plynu a po przejechaniu 2-3 km wlancza sie wentylator, z nawiewu leci caly czas zimne powietrze a na pokazuje ze silnik ma temp optymalną dopiero jak go przykręce do 4-5 tys obrotów z nawiewu leci cieple powietrze a jak obroty zmaleja to leci zimne..

co to moze byc? uszkodzilem jakis czujnik? waż podlaczylem w nie to miejscie! pomocy
: 2010-02-23, 22:48
autor: MICHOO
no bo masz zapowietrzony układ chłodzenia jak nie chcesz zajechać sobie głowicy i reszty auta to raczej odradzam jazdę w takim stanie!!! Uzupełnij płyn i odpowietrz układ chłodzenia . jak poszukasz na forum to bankowo znajdziesz temat o odpowietrzaniu układu.
Na forum widocznie nie doczytałeś że demontując kolektor dolotowy trzeba upuścić płynu z chłodnicy!!

: 2010-02-23, 23:00
autor: qbax22
Może termostat nie ma jak się nagrzać i nie pozwala spłynąć wodzie do małego obiegu cieczy, dlatego utrzymuje się poziom w zbiorniczku? Samochód jeździ na małym obiegu, dlatego jest zimna nagrzewnica, wentylator wieje a chłodnica pewnie zimna?

: 2010-02-24, 07:36
autor: boncki
dokładnie wentylator wieje a chlodnica zimna. podczas demontarzu z wężów od kolektora uciekło mi sporo płynu a w zbiorniczku wyrównawczym mam plyn a nie chce przejsc do calego układu a odpowietrzenie polaga na odkreceniu korka od zbiornika wyrównawczego i czekaniu az sie wlaczy wentylator?
: 2010-02-24, 08:58
autor: MICHOO
odkręć korek od chłodnicy i dolej płynu do pełna!!! Następnie odkęć opaskę od króćca który jest zatkany taką gumową nakładką, przy trójniku na wężu który idzie do nagrzewnicy i upuść powietrze z układu chłodzenia. Wentylator się załącza bo czujnik temperatury jest również w kolektorze dolotowym wkręcony.
[ Dodano: 2010-02-24, 09:03 ]
Nie sugeruj się poziomem w zbiorniczku wyrównawczym. Jak pociągniesz go do góry to wyciągniesz go z uchwytu wówczas delikatnie go przechyl i zobaczysz jaki masz poziom w układzie jak zcieknie ci ten płyn do układu!!
: 2010-02-27, 12:13
autor: Coobcio
najlepiej odpowietrzyć po przez odkręcenie przewodu przy nagrzewnicy - od góry bo to najwyższy punkt i lać płynu aż zacznie wypływać, jak zacznie to zakładasz węża z powrotem i jest gittara

: 2010-03-06, 02:18
autor: mimier
U mnie jest problem bo zauważyliśmy dziś na spocie, że gazownik usunął mi ten korek odpowietrzający przy nagrzewnicy i czy wystarczy odkręcenie tej śruby z boku silnika aby odpowietrzyć uklad?...bo jak ją odkręciliśmy to był tak zapowietrzony, że przez jakiś czas wogóle nie leciał płyn...jakieś pomysły na odpowietrzenie? może ściągnąć minimalnie ten przewód przy nagrzewnicy, żeby uleciało trochę płynu z powietrzem?
: 2010-03-10, 10:43
autor: MICHOO
to odkręć przy króćcu od reduktora obejmę i lekko odegnij wąż na rozgrzanym silniku. Ale jeśli masz sekwencje i normalnie ci się przełącza na gaz to znaczy że wyparło ci powietrze z układu. generalnie wystarczy przy bloku i przy reduktorze bo tam są najwyższe punkty układu chłodzącego. Po wykonaniu tych czynności robisz tzw odpowietrzenie wstępne po kilkakrotnym nagrzaniu i wychłodzeniu układ powinien się do końca sam odpowietrzyć.
Gdybyś nie odpowietrzył wstępnie układu i grzał byś go na maxa to powstaną takie naprążenia w głowicy że rozszczelni ci się silnik a nawet może peknąc głowica o zatarciu silnika juz nie wspomnę, bo przy bardzo wysokich temperaturach nie utrzymuje się film olejowy.
: 2010-03-14, 13:30
autor: mimier
Wymieniłem termostat bo silnik był niedogrzany, zajechałem na stromy podjazd i dolałem płynu także grawitacyjnie go przepchnęło i teraz jak odkręcę śrubę z boku silnika to nareszcie tryska płyn
