Strona 1 z 1

[N14] Skrzynia automat, kilka pytań

: 2014-04-04, 09:22
autor: Andrzej.
Witam ;-)
jak wiecie posiadam Sunny N14 w automacie i chciałbym dowiedzieć się czegoś więcej o tej skrzyni :

Sunny z silnikiem GA16DE/ MOC 102KM ??

1. Jaki olej byłby najlepszy dla tej skrzyni ?? Aktualnie mam olej w dobrej kondycji co prawda ja go nie zmieniłem, tylko poprzedni właściciel, ale też mnie zmiana oleju za jakiś czas czeka :-D

2. Ile litrów wchodzi do takiej skrzyni ??

3. Gdzie znajduje się korek spustowy oleju i którędy wlac świeży olej ?? Czytałem gdzieś i kiedyś, że olej wlewa się przez miarke... :-)

4. Czy to jest taka sama skrzynia jaką montowano do np. 100 nx ?? W jakich innych modelach montowano te skrzynie ??

: 2014-04-04, 09:41
autor: janusz
Andrzej. po olej do skrzyni napisz do Gawła.

Do skrzyni wchodzi 7L - DEXRON


Element numer 8 http://nissan4u.com/parts/sunny/el_n14/ ... tration_1/

W 100NX też były takie :]

: 2014-04-04, 10:48
autor: Andrzej.
Też mi się dobrze wydawało, że w 100nx montowali te same skrzynie co w Sunny ;-)
z pół roku temu myślałem o kupnie 100 nx'a w automacie, ale po przeliczeniu ile bym musiał wydać kasy na ubezpieczenie z moim wiekiem i zwyżkamil to bym po prostu nie podolał...

Jestem zadowolony z tej skrzyni bo mimo wieku auta nie szarpie ani nic ;-)

Jedni mechanicy mówią żeby oleju w skrzyni automatycznej nie zmieniać a drudzy twierdzą, że jest to obowiązkowe...

Wie ktoś może jaki symbol / model bądź coś może mieć ta skrzynia ?? Albo gdzie tego symbolu szukać ??

: 2014-04-04, 11:17
autor: janusz
Ja bym wymienił olej. Model masz na stronce, którą podałem - zaczyna się RL.....

: 2014-04-04, 11:56
autor: Andrzej.
Dzięki janusz, teraz już wiem jaką mam skrzynie i wiem ile oleju wchodzi :-)

z tego co się orientuje to jest to skrzynia bez komputera i bardzo dobrze :-D

jak dobrze pamiętam to GRZECHu miał kiedyś 100 nx'a w automacie :mrgreen:

: 2014-04-08, 23:27
autor: Przemek07
Wtrącę się troszkę, ale na wstępie powiem iż moją wypowiedź podpieram automatami z grupy Audi/VW.

Mój brat zajmuje się takimi klientami jak użytkownicy najczęściej audi A6 C5 gdzie często ładowano tzw. trefny komplet. Czyli 2,5 TDI + automat. Ten silnik jak skrzynia są przez publikę skazane na porażkę ponieważ często im coś dolegało. Jak to skrzynia nie zaczynała szarpać, to smarowanie w silniku padało. Nieważne, o silniku mówić nie będę, ale mój brat sam ma taki kpl. już jakiś czas i klientów traktuje tak samo jak siebie. Olej w skrzyni automatycznej wedle niego należy zmieniać i to często, a problemów nie może być. Nie wiem jak jest w japońcach z grubsza wytrzymalszych od europejskich aut, ale radziłbym zmieniać i to na oryginał olej w skrzyni. natomiast jeżeli zalecanego już nie produkują to według mojego brata najlepszym zamiennikiem jest tańszy Castrol i droższy Valvoline o tych samych parametrach co oryginał. Tak czy owak, mój brat jak i jego klienci nie narzekają.

Tym samym twierdze iż nie zmienianie oleju to jest strzał w stopę samemu sobie, bo każdy olej traci na wartościach smarujących i termicznych po długiej eksploatacji. Skoro zmiana olejów w Audi i VW daje widoczne rezultaty bo skrzynie się nie psują, to w Nissanie moim zdaniem również musi.

: 2014-04-09, 10:51
autor: Andrzej.
Przemek07, jeśli dobrze zrozumiałem to co piszesz to twój brat zajmuje się mechanika i czasami ma styczność z automatami ?? U mnie w okolicy jak pojechałem z ojca automatem do mechaników ( Renault Megane Scenic 1.6 8v z '98 roku, nie polecam takiego auta bardzo dużo problemów do dnia dzisiejszego ) to jak mechanicy usłyszeli, że automat to od razu opuszczali sobie temat a chodziło o wymianę oleju i zmianę filtra ;-)

Jeśli chodzi o nissana to słyszałem, że są to skrzynie bezawaryjne pod warunkiem, że się dba o olej :-)

za około rok możliwe, że będę szukał kolejnego nissana w automacie dla siebie. Musi spełniać jednak pewne warunki max pojemność 1.8 i do kwoty 6-7 tys. zł. Co byscie polecali ??

: 2014-04-09, 11:02
autor: bombel
Andrzej. pisze:Musi spełniać jednak pewne warunki max pojemność 1.8 i do kwoty 6-7 tys. zł. Co byscie polecali ??
P11.144 2,0 CVT o ile znasz historię auta. Nie ma nic innego w tych pojemnościach

: 2014-04-09, 12:04
autor: Andrzej.
Historii auta nie znam niestety :-( biorę pod uwagę P11.144 mimo, że pojemność trochę większą, ale jeśli trafi się w ładnym i godnym uwagi stanie to czemu nie :-P... podoba mi się ten model ;-)

osobiście nie chciałbym zmieniać marki z faktu, że sunny nigdy mnie nie zawiódł :-D

a jak z awaryjnoscia automatu w P11.144 ??

Sorry, że pytam o P11 w temacie o Sunny.

: 2014-04-09, 12:11
autor: bombel
Andrzej. pisze:a jak z awaryjnoscia automatu w P11.144 ??
Bezstopniowa na łańcuchu. Jak co 60kkm był wymieniany olej to podobno jest ok. Jedyna wada to przy pałowaniu rozciaga sie łańcuch. Na szczęście jest to już element dostepny jako zamiennik w razie W

: 2014-04-09, 12:51
autor: Andrzej.
Dzięki Bombel za info. Co do automatów jestem szczególnie wyczulony, bo koszty napraw są wysokie ;-)

: 2014-04-09, 23:01
autor: Przemek07
Tak, mój brat zajmuję się mechaniką a historia z 2,5 TDI oraz automatami do nich była w zasadzie przypadkowa. Nasz wspólny kolega już daaawno temu kupił sobie Audi A4 B5 w zestawieniu 2,5 TDI plus automat. W tym aucie olej w skrzyni był wymieniany bodajże co jakieś 30 tys. km i on ten olej również zmienia tak jak kiedyś. Po dziś dzień automat śmiga bez zarzutów, natomiast w A3 mojej koleżanki (nie potrafi zmieniać biegów to ma automat) sprawa oleju została olana i zapłaciła za remont skrzyni bagatela 7000 zł.

Tak czy owak wracając to tego A4, auto zostało kupione z wytartymi wałkami rozrządu zaś pastylki popychaczy były wszędzie tylko nie na swoim miejscu w celu naprawienia tego dla siebie. Jednocześnie nasz kolega i mój brat postanowili ustalić co jest przyczyną tejże najczęstszej usterki. Okazało się iż góra silnika jest po prostu niedosmarowana stąd szybsze zużywanie się podzespołów głowicy. Przyczyną niedosmarowania zaś jest zapychający się dodatkowy filtr oleju między głowicami, którego tak na prawdę się nie wymienia (teoretycznie). Ten filtr w zależności od wersji silnika kosztuje grosze, lub w drugim przypadku około 4 stówek. Oczywiście drugą przypadłością tego silnika jest dość awaryjna pompa oleju, ale jej nieprawidłowe działanie najczęściej słychać.

Po naprawieniu tego 2,5 TDI wraz z wymianą filtra między głowicami, samochód jeździ aż miło, a wałki są jak nowe. Oczywiście kolega monitoruje sobie ich stan co jakiś czas, a filtr między głowicami co kilka tys. czyści, a potem po znowu kilku tys. wymienia. Nie wiem tylko co ile tys. należy to robić. Mój brat i on ustali jakiś tam przebieg po którym go czyszczą i kolejny po którym wymieniają. Tak czy owak tamto A4 nabiło już ponad 100 tys. km bez żadnej awarii w głowicach. Tym samym mój brat pozyskał już kilkunastu klientów którzy po remoncie głowic wożą się swoimi 2,5 TDI bez zastrzeżeń, a wracają tylko na wymianę filtra między głowicami.

Idąc nieco dalej, morał tej historii jest prosty. 2,5 TDI potrafi być niezawodne, pod warunkiem iż poświęci się mu więcej okresowej troski i pieniędzy. Z automatami jest tak samo. Wymiana oleju to jest koszt około 600 zł, przez co ludzie tego nie robią, lub leja tani byle jaki olej.

: 2014-04-10, 12:02
autor: Andrzej.
Każdy automat potrafi być niezawodny jeśli się o niego dobrze dba. Przykładowo mojego ojca francuz w przeciągu 3 lat około ma druga skrzynie na wykonczeniu. Powiedziałem sobie, że nigdy żadnego francuza w automacie nie kupię ;-)

Mimo, że w Sunny mam takie coś jak tryb "nadbieg" to go nigdy nie używałem :-D a bo po co ma mi spalac więcej paliwa... a po drugie nie mecze tej skrzyni i jeżdżę bez jakichkolwiek problemów.

Jak się dba tak się ma.

: 2014-04-25, 01:00
autor: AdamP
Nadbieg czy też tzw. overdrive to bieg o przełożeniu mniejszym od jedności czyli koła wykonują więcej obrotów na minutę niż wał silnika. Stosuje się go w celu zmniejszenia zużycia paliwa, części silnika i przeniesienia napędu, oraz hałasu.

: 2014-04-25, 07:53
autor: agaj666
Andrzej., overdrive jest właśnie po to żeby mniej palił, było ciszej, a skrzynia była mniej obciążona.
Zacznij tego używać, opłaca się.

: 2014-07-18, 14:51
autor: Andrzej.
Witam ;)
dużo roboty jest, aby zmienić kolor podświetlenia w skrzyni ? bo puki co na biało świeci a przy okazji zmieniając kolor w zegarach to i tu bym chętnie zmienił...

: 2014-07-18, 14:59
autor: janusz
Andrzej. nie sądzę, aby był problem - wstaw zdjęcie jak jest mocowana żarówka i jak to wygląda :]