Strona 1 z 1
[N13] 1.6 12V, Silnik nie działa bez alternatora
: 2014-03-12, 23:55
autor: Przemek07
Witam ponownie, i zadaję dość lamerskie pytanie. Czemu GA16i bez altka gaśnie? Jak tylko ładowanie spada silnik zamiast trzymać 1 tys obrotów faluje na 500-700 i dlaczego nie da się go wkręcić na więcej jak 4300 obr/min.
Pozdrawiam, Przem.
Edytowałem tytuł
Scubzik
: 2014-03-13, 00:02
autor: janusz
A skąd ma być ładowany/doładowywany akumulator? Wystarczy 20-30min i aku zacznie padać.
Dlaczego się nie wkręca? Bo pewnie ma tryb serwisowy i nie można go wtedy kręcić.
: 2014-03-13, 00:06
autor: Przemek07
Tryb serwisowy w 25 letnim aucie? Jakoś w to nie jestem skłonny uwierzyć. Mnie zastanawia związek napięcia z alternatora a reakcja silnika, i odpowiedź na to dlaczego tak się dzieje.
: 2014-04-01, 06:30
autor: garygary
Weź pod uwagę oznaczenie "I", czyli monowtrysk. Potrzebujesz prądu do pracy pompy paliwa, wtrysku - po za tym, pod fotelem pasażera jest komputer sterujący parametrami pracy silnika (składem mieszanki) więc jesli nie masz prądu to silnik nie będzie pracował.
Co do wkręcania się i trybu serwisowego: Tryb serwisowy odpalasz( podobno ) przez przekręcenie pokrętła na komputerze (tym pod siedzeniem). Może to by też wina starych świec albo kabli WN.
: 2014-04-08, 21:39
autor: Przemek07
Tak, może i to racja ale pytałem tylko z czystej ciekawości, nie mam przecież zamiaru bez altka jeździć

. Co do komputera to wiem że jest i wiem tez gdzie ale pokrętła ja na pewno żadnego na nim nie mam. Cztery kostki, trzy śruby i obudowa

Pytałem bo ten samochód jest stary jak świat, a np. Skodą Felicją 1.3 na pełnym wtrysku da się jeździć z odpiętym alternatorem byle utrzymać z 2 tys. obrotów. Po prostu taki już jestem, że jak mnie coś zainteresuje to dążę do uzyskania odpowiedzi

: 2014-04-08, 22:21
autor: garygary
Pokrętło zobaczysz jak zdejmiesz obudowę i metalową, jest po prawej stronie komputera
: 2014-04-08, 22:30
autor: Przemek07
No ale czekaj, komputer jest pod plastikową czarną obudową, zaś on sam jest jakby mosiężny. Czyli mam go wyjąć i rozebrać z tej jego własnej metalowej obudowy jeszcze aby dostać się tam? Dobrze myślę?
Swoja droga garygary, może mi pomożesz w moim nowym temacie. Zajrzyj tam jak możesz, z góry dzięki

: 2014-04-08, 22:39
autor: garygary
Już zaglądałem
Tak jak zdejmiesz tą mosiężną obudowę ( od spodu są 4 zagięte łapki które trzymają to w kupie) to zobaczysz po prawej pokrętło i lampki czerwo i zieleń, ja u siebie zauważyłem też, że jak ktręcisz pokrętłem to w zależności od jego położenia czuć benzyne -> czyli ruszając pokrętło zmieniasz dawkę paliwa(?). w ogóle powiem Ci Mordo, że z n13 to chyba przecieramy szlaki

ja np. od 2 tygodni szukam momentów dokręcania śrub wału korbowodów i w ogóle dołu silnika. bo akurat wymieniam pierścienie panewy i robię głowice...
: 2014-04-08, 23:01
autor: Przemek07
No to chyba prawda, ale sam na pewno wiesz i doceniasz to że N13 to są niedoceniane, ale bardzo fajne i solidne autka. Takich się już nie produkuje od dawien dawna, to sa auta z duszą. I fakt sam jak szukałem materiałów i książek typu Sam Naprawiam, to znalazłem do N14 w którym jest opisany oczywiście N14, ale zdarzają się adnotacje jak np. daną czynność wykonać w N13 ponieważ te auta maja dużo wspólnego. Niestety jednak E16i w N14 nie montowali z tego co mi wiadomo.
Podpowiem Ci jednak. Pojeździj po ASO Nissana, a bardzo możliwe że Ci tę wiedzę oddadzą. Oni maja swoje papiery serwisowe do tych aut. Pamiętam z resztą jak szukałem nowej linki gazu do mojego i nigdzie nie było. To pojechałem do ASO i myślałem że mnie stamtąd wywalą wręcz, a okazało się że gość wziął dow. rej. zabrał mnie do poczekalni, podał kawę i kazał poczekać po czym przyszedł z linką i ją po prostu kupiłem za "jedyne 136 zł". Myślę że bez problemu Ci powiedzą jakich momentów potrzebujesz

: 2014-04-09, 21:03
autor: garygary
Byłem dziś u Pana J. Pan J. pomógł momenty mam,