Strona 1 z 1

[N14] Sunny - wiatrak chłodnicy

: 2014-03-12, 20:25
autor: ForesteR
Cześć. Temat dotyczy chłodnicy i silnika GA14DS zupełna seria.
Dzisiaj po przejechaniu raptem 5km zauważyłem, że dymi mi się spod machy.
Pokonałem jeden próg zwalniający i poczułem że coś obszorowałem ale... miska nie urwana :) Ale silnik gorący.
Co prawda, czyściłem silnik pobieżnie, i mogło być to parowanie tego środka ale...

- Wskaźnik temperatury wskoczył na połowę
- Płyn chłodniczy po odkręceniu korka chłodnicy "wybuchł"
- Po dodaniu gazu z wydechu bluzgała woda
- Poziom oleju był niski (!) (chociaż sprawdzałem go na gorącym)
- Wiatrak nie wirował.
- Osłona kolektora również gorąca.

Moje pytanie brzmi:
- Kiedy włącza się wiatrak w SUNNY
- Co mogło spowodować tę sytuację

Nadmienię, że nie zalałem żadnej instalacji ani nic, ponieważ silnik był czyszczony środkiem do oleju w takim pojemniku do psikania, w jakim jest środek do mycia okien (psik psik :P )
I w ten sam sposób zmyte wodą.

: 2014-03-12, 20:35
autor: vixo
może wąż chłodnicy puścił ?
Wyglądało to mniej więcej tak może

Obrazek

: 2014-03-12, 20:39
autor: ForesteR
Nie no, aż tak to nie! :lol:
Nie mniej jednak, jestem zaniepokojony tą sytuacją. Zwłaszcza nie wirującym wentylatorem chłodnicy.

Możliwe że to tylko ten środek parował ale...
Wolę dmuchać na zimnie (w tym wypadku na gorące!).
Wąż od chłodnicy ok, bo nigdzie nic nie leci, poziom płynów ok.

: 2014-03-12, 20:40
autor: vixo
To wybuch chłodnicy to nie był xD

: 2014-03-12, 20:43
autor: ForesteR
Rozbrajasz mnie :D
Weź mnie nie strasz :-P

Zaraz pójdę sprawdzić ponownie poziom oleju.

[ Dodano: 2014-03-12, 21:37 ]
Olej ok ;)

: 2014-03-12, 22:02
autor: ciapek
Wentylator włącza się przy 93, wyłącza jak schłodzi płyn do 88.
Działanie sprawdzisz na odpalonym silniku lub włączając zapłon i zdejmując kostkę z czujnika(żółty w kolektorze ssącym) w tym momencie powinien się włączyć wentylator.

: 2014-03-12, 22:23
autor: ForesteR
Ok, dzięki za info :)
Czyli jak rozumiem, żółta kostka odpowiada za czujnik temperatury?

: 2014-03-28, 10:58
autor: mkgustavv
Dzisiaj po przejechaniu raptem 5km zauważyłem, że dymi mi się spod machy... Ale silnik gorący. Co prawda, czyściłem silnik pobieżnie, i mogło być to parowanie tego środka
Jeśli robiłeś to chwile przed odpaleniem to bardzo możliwe, że ten środek, czytaj płyn parował. Nigdy nie dymiło Ci się spod maski albo z hamulców na myjni? Mój sunny po 5km w mieście osiąga prawidłową temperaturę płynu chłodniczego.


Pokonałem jeden próg zwalniający i poczułem że coś obszorowałem ale... miska nie urwana
Zderzak, sanki, tłumik.


- Wskaźnik temperatury wskoczył na połowę
W połowie wskaźnika jest właśnie odpowiednia temperatura.


- Płyn chłodniczy po odkręceniu korka chłodnicy "wybuchł"
ZAWSZE na ciepłym silniku wybuchnie i buchnie para, dlatego tak się nie robi. Ciesz się, że nikomu nic się nie stało. Kto wpadł na ten genialny pomysł?


- Po dodaniu gazu z wydechu bluzgała woda
Jak długo po uruchomieniu tak się działo?


- Poziom oleju był niski (!) (chociaż sprawdzałem go na gorącym)
Olej sprawdza się minimum 15min po zgaszeniu silnika. Na równym podłożu. Nie napisałeś nic o poziomie i stanie płynu chłodniczego.


- Wiatrak nie wirował.
Wróżem nie jestem. To musisz sam zdiagnozować.


- Osłona kolektora również gorąca.
A jaka powinna być? Wilgotna? Po to została zamontowana, żeby chronić m.in. chłodnicę przed wysoką temperaturą.

: 2014-03-29, 04:17
autor: ForesteR
Problem rozwiązany.
Był to obficie parujący środek.

Ale gaśnica była w pogotowiu :P