Strona 1 z 1

[N14] Wymiana oleju od wspomagania kierownicy

: 2010-02-20, 13:13
autor: _Pablo_
Jak w temacie. Jaka jest recepta samodzielnej wymiany tegoż oleju?

: 2010-02-21, 21:21
autor: Rudy89
Tego oleju się nie wymienia o ile wiem, bo się nie brudzi ani raczej nie traci swoich właściwości. Podobnie nie wymienia się oleju w skrzyniach niemców i te skrzynie lepiej trzymają się od japońskich. Nawet chyba nie ma inego sposobu na wymianę jak rozmontowanie układu, ale może można go spuścić odkręcając jakiś wężyk...

: 2010-02-21, 22:20
autor: aBa
Rudy89 pisze:Podobnie nie wymienia się oleju w skrzyniach niemców i te skrzynie lepiej trzymają się od japońskich.
Z tego powodu,że mają mniejsze pasowania.Przejedź się jakimś golfem,a sunnym i gdzie precyzyjniej wchodzą biegi.W japońcu.
@Topic
Z tego co wiem to tego oleju się nie wymienia.

: 2010-02-21, 22:34
autor: Truszczu
Ja ściągnąłem ze zbiorniczka i dolałem nowego i tak kilka razy aż zużyłem 1l płynu i wspomaganie chodzi mi teraz o wiele lepiej. Każdy materiał ulega starzeniu i nie wierzę w takie zapewnienia że olej jest dożywotnio. A choćby woda? W końcu płyn się nagrzewa w zimę mamy różnicę temperatur i przez kilka lat coś tej wody się domiesza do płynu. Choć skoro współczesne auta liczy się na 6-7 lat bez awaryjnej eksploatacji to pewnie liczą, że olej tyle samo wytrzyma, a co potem to problem właściciela.

: 2010-02-22, 01:33
autor: mimier
A więc proszę o konkretną odpowiedź...wymienia się ten olej czy nie? :-P

: 2010-02-22, 09:32
autor: polo1976
Z tego co wiem producent nie przewiduje okresowej wymiany płynu do wspomagania. Ale od każdej reguły są wyjątki. Jeżeli w płynie znajdują się jakieś papruchy lub inne stałe zanieczyszczenia płyn do wymiany. To samo jeśli płyn jest już bardzo gęsty(Z biegiem czasu w płynie mogą się pojawić różnego rodzaju osady, niewidoczne gołym okiem, ale powodujące zgęstnienie płynu). Gęsty płyn może spowodować szybsze zużycie pompy i zaworków zwrotnych w maglownicy. Odpal samochód pokręć trochę kierownicą po czym nabierz trochę płynu strzykawką ze zbiorniczka i oceń jak ten płyn wygląda. Jeżeli jest w miarę czysty i nie ma w nim widocznych osadów nie wymieniaj.

: 2010-02-22, 12:16
autor: mimier
No właśnie zbiornik płynu lubi sobie skorodować i może jakieś jego drobne skorodowane kawałki będą pływać w środku, więc muszę sprawdzić tak jak mówisz polo1976...strzykawa w dłoń ;)

: 2010-02-22, 12:52
autor: Rudy89
Mój ojciec(lekarz) wyciąga nadmiary płynów aparatem do przetaczania krwi za parę złotych z apteki. Najlepiej wyciągać po dłuższej jeździe. Wtedy olej jest ciepły i rzadszy. Nawet na bagneciku jest podzialka hot i cold.

Tak poza tematem to powoli przymierzam się do malowania tego rdzewiejącego kolanka od zbiorniczka. Robił to kto kiedyś.

: 2010-02-27, 12:17
autor: Coobcio
Olej do wspomagania to normalny olej mineralny, starzeje się szybciej niż pólsyntetyczny...
W automatycznych skrzyniach biegów jest taki sam tzn. Dextron 2 i wymienia się go z reguły co ok 60 tyś km.

Olej w wspomaganiu sugerował bym zmieniać co ok 100 tyś. km zresztą po paru latach zaczyna on śmierdzieć więc łatwo go zdiagnozować :D

: 2010-03-01, 10:32
autor: _Pablo_
Coobcio pisze:Olej do wspomagania to normalny olej mineralny, starzeje się szybciej niż pólsyntetyczny...
W automatycznych skrzyniach biegów jest taki sam tzn. Dextron 2 i wymienia się go z reguły co ok 60 tyś km.

Olej w wspomaganiu sugerował bym zmieniać co ok 100 tyś. km zresztą po paru latach zaczyna on śmierdzieć więc łatwo go zdiagnozować :D
Pierwszą oznaką do wymiany tego oleju było to, że nie było go w zbiorniczku. Poza tym autem już przejechałem 80 tyś. km i nie wymieniałem tego oleju. Ocena organoleptyczne po wymianie oleju też już wskazywała na wymianę. Olej się zrobił lekko mętny, zmienił kolor na ciemniejszy i zapach wskazywał na przepalenie go. Także temat można zamknąć. Problem rozwiązany.