Strona 1 z 1

[N14] GA14DS Nierówna praca i spadek mocy

: 2014-01-07, 18:28
autor: MaciekGti
Witam mam problem w zasadzie już od jakiegoś czasu ale mało jeżdżę słoneczkiem jak na razie
Silnik na jałowych pracuje nierówno ,pali więcej niż powinien około 10-11,5 litrów przy spokojnej jeździe co nie powinno występować
Przebieg silnika koło 225 tys km
Wymienione zostały świece , kable ,filtry, olej i spalanie się nieco zmniejszyło ale niewiele
Przyspiesza jak stara babcia , choć czasem się zdarzy ,że przez moment dostanie kopa ale to na chwilkę .
Przypuszczam ,że trzeba ustawić zapłon ale nie tylko
Mówili mi ,że sonda lambda padnięta ale sprawdzałem ,pod komputer był podłączany i jest w miarę ok , co się stanie jak ją wyciągnę ? nie mam katalizatora w razie jakby to miało jakieś znaczenie .
Też usłyszałem ,że to może być wina jakiejś membrany czy czegoś - jak tak to czego , gdzie to jest w samochodzie i gdzie i za ile kupie ?

A dodatkowo mam pytanie , jeśli bawiłbym się w zrobienie dolotu tzn. jakiś filtr sportowy to muszę zmienić tą puszkę na jakiś patent , co zrobić wtedy z odmą ? doradzili mi ,żebym założył jakiś mały filterek na odme , Czekam na waszą opinie na ten temat



TAGUJEMY TEMATY
Poprawiłem temat
Scubzik

: 2014-01-07, 20:03
autor: scubzik
MaciekGti, zmień gaźnik ... ja dopiero na trzecim gaźniku "odyskałem" normalne spalanie .. i to po remoncie silnika ! Niestety nie ma "mądrych" na ten gaźnik a nauka to duuużo czasu i samozaparcia. Kiedyś na all...o gość puszczał rzekomo nóweczkę za 350zł .. aż sam żałuję, że nie kupiłem .
MaciekGti pisze:pod komputer był podłączany
jeśli ktoś Ci wmawiał, że podpiął to auto pod kompa i wziął za to kasę to jedź i strzel mu w czoło... Ten silnik nie ma opcji komunikacji z kompami.. ma złącze diagnostyczne, ale wyłącznie po to aby móc podłączyć miernik (voltomierz) i pomierzyć odpowiednie wartości..

Sprawdź podstawowe rzeczy czyli zapłon (jego elementy), świece i przewody WN. Dodatkowo sprawdź stan samego silnika. Sprawdź czy kopci i śmierdzi benzyną (czy go zalewa).. najpewniej jednak to wina gaźnika
Tu masz kompedium wiedzy i znaków zapytania :) viewtopic.php?t=657
MaciekGti pisze:zrobienie dolotu
na DS .. zajrzyj do mojego tematu..tj do tematu mojej fury . tam jest pokazane co i tak :)
MaciekGti pisze:mały filterek na odme
przerobiłem obie opcje .. teraz mam odmę wpiętą w dolot . różnicy nie zauważyłem, ale tak było fabrycznie więc wywaliłem filterek i założyłem rurę w dolot.

: 2014-01-07, 20:37
autor: MaciekGti
dzięki
źle się wysłowiłem z podłączanie pod komputer
Sonde sprawdziliśmy komputerem nie podłączając się pod to 14 pinowe złącze tylko podpinając się pod sonde
wychodzi na to ,że muszę kupić gaźnik ,
Ale jak ktoś ma jakieś propozycje rozwiązań to pisać bo może nie tylko gaźnik ale i inne przyczyny mogą być

: 2014-01-07, 20:44
autor: scubzik
MaciekGti pisze:komputerem
sonda jest najprostsza możliwa czyli jednopinowa .. wystarczy pomierzyć woltomierzem. W gaźniku możesz mieć padnięty automat ssania i może go przelewać, może być zapchana dysza, może być uszkodzony lub zablokowany elektrozawór mieszanki, może uszkodzony przewód wiązki sterującej gaźnikiem (możesz odpiąć jedną z dwóch wtyczek i pojeździć z odpiętą - nie pamiętam która, przy jednej auto zgaśnie - to ta druga:) ) opcji jest mnóstwo ..

: 2014-01-07, 21:50
autor: MaciekGti
A czy to ,że problem nastąpił po wycięciu katalizatora ma jakieś znaczenie ?

: 2014-01-07, 21:59
autor: Cubuś
raczej wycięcie kata nie powinno mieć wpływu

: 2014-01-08, 10:52
autor: scubzik
MaciekGti, albo zbieg okoliczności . .. albo ... hmm ..zerknij szczelność wydechu .. może ktoś Ci obruszał i wali bokiem .. albo "fachman" przytkał czymś wydech ..

: 2014-01-26, 20:19
autor: MaciekGti
Problem rozwiązany wymieniłem kopułkę chodzi pięknie

: 2014-02-26, 19:57
autor: scubzik
Wszystko jasne.. Zamykam:))