Strona 1 z 1

[N13] Problem ze wskazówkami od poziomu paliwa i temperatury

: 2013-09-23, 09:34
autor: garygary
Mam problem ze wskazówkami od poziomu paliwa i temperatury, ogólnie to jest tak:

Rano zimny silnik po nocy, wskazówki działają przez 10 min, potem jak silnik złapie trochę temperatury to wskazówki opadają na dół i już nie wskazują nic.

Sprawdziłem i wyczyściłem kostki i styki - styki dodatkowo podgięte do góry żeby lepiej stykały i nic. Dalej nie działa.

Miał ktoś może podobnie, albo wie czym to może być spowodowane?
Ogólnie to te wskaźniki (paliwo, temp) działają na zasadzie oporników, może ktoś z Was
ma wiedzę na temat elektroniki?

: 2013-09-23, 20:29
autor: mimier
Wyjmij zegary i zobacz czy kabel masowy z zegarów jest pociągnięty do linki prędkościomierza. Jak tak to zamocuj go bezpośrednio do nadwozia i sprawdź czy pomoże...u mnie w K10 pomogło ;)

: 2013-09-24, 10:16
autor: garygary
ok, poszperam. Dzięki za pomoc :)

: 2013-09-25, 14:05
autor: scubzik
mi wygląda na zimne luty .. zerknij na wszystkie styki przy zegarach .. i ew.. popraw luty przy wskaźnikach ..

: 2013-10-12, 12:55
autor: garygary
Ani masa (nie ma masy do linki), ani luty. Wczoraj zamontowałem nowe zegary i też du**.
Dziś wyciągnąłem pompę paliwa z pływakiem, sprawdzałem ręką czy coś się dzieje i nic.

Dziwi mnie to, że nie działają dwa wskaźniki na raz, paliwo i temp. Bezpieczniki też ok.
Nie mam już pomysłu co to może być, zaraz posprawdzam jeszcze miernikiem czy dochodzi prąd.

Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły, to....

CZEKAM :shock:

: 2013-10-12, 13:50
autor: vixo
Nie malowałeś wskazówek ostatnio ??

: 2013-10-12, 15:38
autor: garygary
Nie, sprawdzałem miernikiem, oporność 42,3 mniej więcej. Pytanie jaka powinna być właściwa?
Ogólnie to wskaźniki waha,temp, są opornikami(?) (Prędkościomierz z linki, obrotomierz podpięty do kostki)
może być tak, że np. jakieś przepięcie zakłóca ich prace? i np. oporność przez to spada, co w efekcie nie daje odczytów poziomu p. i temp?

: 2013-10-14, 10:21
autor: karol282
Znajomy miał podobnie w b12, nie mogliśmy dojść do ładu aż któregoś dnia pojawił się dym z pod deski. Okazało się że przewód w wiązce pod licznikami się przecierał aż w końcu się przetarł i zwarł. Generalnie bardzo ciężkie było by skontrolowanie całej wiązki pod licznikami i sprawdzanie kabli, jeśli masz cierpliwość to spróbuj bo to jedyny sposób wg. mnie.

: 2013-10-18, 16:40
autor: garygary
Ok, temat wskazówek ogarnięty, przyczyną był ten oto regulator.
Na zdjęciu widać, że jedno z połączeń poprostu pękło i przez to wskazówki nie dygały :mrgreen: polutowane, ogarnięte, mało co się nie pourywają :lol:
Obrazek
Obrazek

Dzięki wszystkim za pomoc pozdro :)