Strona 1 z 1

[N14] Silnik z Almery GTi do Sunny'ego GTi

: 2013-08-20, 10:40
autor: Krukon
Witam wszystkich,
przychodzę z pytaniem czy silnik z bodajże Almery GTi, bądź Primery GT - w każdym razie chodzi mi o wersję 150-konną - pasuje p'n'p do Nissana Sunny'ego GTi? :)

Z góry dzięki.

: 2013-08-20, 11:27
autor: lazik
o ile się nie mylę almera gti N15 ma 143hp. Łapy będą pasować, wiązka chyba też. Jeśli zwrotnice będziesz miał od n14 to od nich musisz mieć półosie/przeguby. Z tym że nie jestem pewien ale 1.4/1.6 miało chyba inna zwrotnice niż gti n14

: 2013-08-20, 14:19
autor: Andrzejek_21
Sam silnik będzie pasować z rodziny SR20 :mrgreen:
150 HP jak wspomniał kolega wyżej miały Primery GT ze względu na wydech.
Almera N15 miała ciut mniej...

Silnik będzie pasować, skrzynia z N14 do N15 czy odwrotnie też pasuje.

: 2013-08-20, 23:17
autor: Krukon
Chodzi mi o sam silnik, mój jest uszkodzony i pytanie jaki mogę włożyć bez żadnych przeróbek reszty samochodu? :)

: 2013-08-21, 09:27
autor: scubzik
Krukon, tak .. Jeśli chodzi o sam słupek . Twój osprzęt podpasuje ..

: 2013-08-21, 09:57
autor: rz
User Grzyb czy tam Grzybek robil swapa DE na DEH w swoim 100NX-ie i pamiętam, że poczyniał pewne przeróbki. Zrobił kiedyś manuala na byłym forum 100nx.pl ale niestety adres padl a bezposredni link mam na kompei w domu.

rz

: 2013-08-21, 12:30
autor: Krukon
Chcę mieć po prostu pewność, że gdy zakupie silnik z innego modelu niż Sunny to będę mógł ten uszkodzony PO PROSTU nim zastąpić.

Dzięki za pomoc :D

: 2013-08-21, 12:51
autor: scubzik
Krukon, kup ten sam model silnika to nie będzie problemów :)

: 2013-08-21, 15:29
autor: Modzelitto
Andrzejek_21 pisze:150 HP jak wspomniał kolega wyżej miały Primery GT ze względu na wydech.
Nie tylko. Różniły się kolektorem dolotowym i nastawami ECU.

Różnice konstrukcyjne DE a DEH, to:
- przede wszystkim DEH to hydraulika, a nie mechanika jak w innych DE
- DE to high port, DEH low port
- w DE był normalny kolektor wydechowy, w DEH było coś co tylko wydalało spaliny (słowa Mac'a :D )

Silniki są p&p ;-)

: 2013-08-21, 17:03
autor: Pawel18PL
Modzelitto pisze:
Andrzejek_21 pisze:150 HP jak wspomniał kolega wyżej miały Primery GT ze względu na wydech.
Nie tylko. Różniły się kolektorem dolotowym i nastawami ECU.

Różnice konstrukcyjne DE a DEH, to:
- przede wszystkim DEH to hydraulika, a nie mechanika jak w innych DE
- DE to high port, DEH low port
- w DE był normalny kolektor wydechowy, w DEH było coś co tylko wydalało spaliny (słowa Mac'a :D )

Silniki są p&p ;-)
DEH i DE to hydraulika
DE może być high portem 100nx/sunny i low portem p10

Ostatniego nie rozumiem, pewnie chodzi że żeliwo miały

: 2013-08-21, 17:07
autor: Modzelitto
Pawel18PL pisze:DEH i DE to hydraulika
Źle się wyraziłem, chodzi o Roller Rocker.

Tak, kolektor żeliwny, nie rurowy- jak w DE P10/N14

: 2013-08-21, 17:14
autor: janusz
Modzelitto a jakiś pomysł czym zastąpić kolektor wydechowy (odcinek 4-2) w P11GT, tak, żeby było dobrze? Oczywiście jak najtańszym nakładem i bez zmiany całego wydechu.

: 2013-08-21, 17:18
autor: Modzelitto
W normalnych pieniądzach, to tylko kolektor z P10 eGT/ N14GTi. Niektórzy bardziej go chwalą niż SSAC :)
Niedawno ktoś sprzedawał na forum...
vixo :-D :
viewtopic.php?t=13331

: 2013-08-21, 17:24
autor: vixo
Doszedł jeszcze kolektor z VE na handel jak by ktoś chciał :D

: 2013-08-21, 17:27
autor: janusz
Modzelitto, vixo miał/ma do sprzedania. Tylko u mnie trochę rzeźby będzie, bo trzeba sondę przenieść i zmienić otwór do jej zamontowania...., a niestety teraz nie mam dostępu do kanału i spawarki....

: 2013-08-21, 19:48
autor: Modzelitto
Fakt- trzeba to przerobić. Ale i tak jest to najtańsza opcja na power up, bez ingerencji w średnicę wydechu ;) W Twoim kolektorze (zejście 2-1) znajduje się również mały katalizator, zdolnie dławiąc spaliny :P

: 2013-08-21, 19:56
autor: janusz
Czekaj, czekaj, to co ja mam wycięte za łączówką elastyczną? Drugi tłumik czy może kata? Ze zdjęć, które zapodał George jak sprzedawał graty ze swojej P11GT to tam był katalizator. Ja u siebie tego już nie mam.
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... d_muffler/
Tu jest oznaczone, że znajduje się w sekcji 208 (SEC.208)
P11GT miałaby dwa katalizatory?!

: 2013-08-21, 20:14
autor: Modzelitto
Tak wygląda mój kolektor DEH:
Obrazek

Pod blaszaną osłoną jest kat.

P.S.
Błąd we wcześniejszym poście (zejście 2-1)

: 2013-08-21, 20:37
autor: janusz
Kurde to ja miałem 2 katalizatory (teraz 1)?!?!

: 2013-08-22, 08:04
autor: scubzik
janusz, nic dziwnego ... nawet w moim gaźnikowym sunnym były 2 katy ..
KONIEC OT !